IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Oordopjes? Vorige pagina | Volgende pagina
Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 05-10-2002 21:41 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 5 oktober 2002 14:08 schreef Dwaallicht het volgende:
Oordopjes? Twee stukjes pleepapier en Dwaal is klaar.

dat is ook een goed te kiezen alternatief


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 06-10-2002 11:40 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

(reactie op rectum l.)
Ik dacht ook een hele tijd dat oordpjes voor sukkels waren onder jhet mom van HARD= goed.
Maar nu ik na dertien jaar concert bezoeken en zes jaar oefenen met bands een piepige ruis in mijn oor begin te ontwikkelen heb ik toch ook maar van die Alpine dingen aan geschaft. Ik heb ze nog niet gebruikt, maar ik moet het wel gaan doen. Zoals Skullfuck al zei: ik wil op mijn vijftigste ook nog Metal kunnen luisteren.



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-10-2002 11:45 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

doe soms een heel klein plukje watten in mijn oren. Helpt heel goed en staat wat charmanter dan 2 van die gele tamponnetjes uit je oren. Ik heb trouwens nog nooit last gehad van een piep in mijn oren. probeer dan ook altijd wat verder van een box te gaan staan.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 06-10-2002 12:02 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ik heb van die aangemeten oordoppen.... heb al vaker een piep in de oren gehad en aangezien ik muzikant ben hou ik toch liever mijn oren een beetje op orde Maar van die aangemeten oordoppen kan ik echt iedereen aanraden joh zijn echt heel erg fijn.......


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 06-10-2002 12:06 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

Ik draag in de oefenruimte altijd van die alpine doppen en bij concerten bijna altijd. Bij te hard geluid geen doppen dragen is gewoon zelfmutilatie en dat is uitsluitend voor hele zielige mensen



Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 06-10-2002 12:27 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Ik heb ook van die maargebakken dingen en daar ben ik zeer tevreden over


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 06-10-2002 13:15 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

quote:
Op 5 oktober 2002 18:27 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
Tsjongejonge, heb ik je wat misdaan ofzo, doe ff normaal


je hebt mij niks misdaan ofzo hoor...
je geeft gewoon een achterlijke quote.
en daar quote ik weer over



Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 06-10-2002 13:40 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

gister naar de Goudvishal geweest, mijn oren suizen nu nog. maart was de moeite waard.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-10-2002 14:57 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Blijf me verbazen over sommige mensen.. Velen denken namelijk dat zolang je geen piep in je oren hebt je ook nog geen gehoorschade hebt opgelopen...

Fout..

Je wordt namelijk gewoon sneller doof als je teveel harde muziek in je oren krijgt.. Zelfs van het te hard zetten van je walkman krijg je er last van... Dit zul je inderdaad niet even van de een op de andere dag merken, maar als je ook een beetje over je toekomst nadenkt dan is het wel aan te raden niet elke keer 1 meter van de boxen te gaan staan zonder oordopjes/watten/whatever, of je discman op vooriedereenmeeluistervolume te zetten.. Je bent dan gewoon op 40ste de helft van je gehoor kwijt ipv op je 60ste..


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 06-10-2002 15:34 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2002 18:24 schreef skullfuck het volgende:
leg uit...als je wil..

Ik heb die dingen ook 4 maanden gebruikt en sindsdien heb ik last van mijn oren.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-10-2002 15:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

*zucht diep* je moet ze ook uitdoen als je met wattenstaafjes je oren gaat schoonmaken...


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 06-10-2002 15:42 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Ik gebruik geen wattenstaafjes. Ik doe het gewoon met de vingers...


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 06-10-2002 15:54 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

quote:
Op 6 oktober 2002 15:34 schreef McDoom het volgende:
Ik heb die dingen ook 4 maanden gebruikt en sindsdien heb ik last van mijn oren.

haha, die krenge beginnen na een aantal week flink je oren te irriteren ja.. ik kon ze bijna nie meer in doen joh!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 06-10-2002 15:59 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2002 15:54 schreef Wishmaster het volgende:
haha, die krenge beginnen na een aantal week flink je oren te irriteren ja.. ik kon ze bijna nie meer in doen joh!



Ik ben er nu aan gewend, en ik moet ze wel gebruiken, want op de fabriek waar ik werk is het echt een kabaal. Je hebt gewoon binnen 5 minuten koppijn als je die dopjes niet inhebt.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 06-10-2002 16:36 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2002 15:59 schreef Heiden het volgende:
Ik ben er nu aan gewend, en ik moet ze wel gebruiken, want op de fabriek waar ik werk is het echt een kabaal. Je hebt gewoon binnen 5 minuten koppijn als je die dopjes niet inhebt.

Jij hebt blijkbaar geen last van die gele dingen. Ik heb nu van die dure Alpine dingen(voor op de motor) en die zitten een stuk fijner. Alleen hoor je je motor haast niet meer.


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 06-10-2002 22:55 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Helaas heb ik m'n oren nodig voor mijn vak (de klassieke muziek) en daar kan je geen chronische piep bij gebruiken. Ik wil nog wel profi oordoppen laten gieten. De laatste keer dat ik dat probeerde zat de winkel dicht, en nu heb ik andere dingen te kopen die voorgaan. Maar ik doe dus al netjes oordoppen in vanaf het moment dat ik vond dat ik conservatorium moest gaan doen. Het klinkt in het begin heel raar en het zit kut, die herriestoppers, maar aan het eind kan je wel slapen zonder zeurende piep aan je hoofd.

En ik heb zo'n idee dat als de speakers half zo hard stonden dat je nog steeds weggeblazen zou worden. Ik snap de logica van de geluidstechnicus niet. Zelfs als je op het podium staat heb je die dingen nodig, anders hoor je je monitor gewoon niet.....


daVid
Usericon van daVid
Posted 07-10-2002 9:03 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

Ik heb van die Alpine doppen gekocht. Ze waren 27 Euro.

Ik vind het ze wel waard. Ik kon gewoon nog gesprekken voeren met mensen, en toch hoorde ik de muziek wat zachter.



IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 07-10-2002 9:08 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Over het volume kan ik wel zeggen dat het tegenwoordig veeeeeel te hard staat.Het is toch niet omdat het metal is dat je het oorverdovend luid moet zetten?En er is niemand die de PA-kerel aan zijn oren durft te trekken...Goeie oordopjes zijn een pluspunt...in het Kruidvat vindt je er,en die zijn van doenbare kwaliteit.


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 07-10-2002 9:10 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2002 13:22 schreef IronGlory het volgende:
if it's too loud you're too old!


If you think that,you're an idiot!!!Hoe snel wil je doof zijn?


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


daVid
Usericon van daVid
Posted 07-10-2002 9:11 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

Meestal hebben de PA mensen zelf oordopjes in.


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 07-10-2002 9:14 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2002 9:11 schreef daVid het volgende:
Meestal hebben de PA mensen zelf oordopjes in.



Net DAAROM dat ze het geluid verkloten!!!


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 07-10-2002 9:25 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

je kunt speciale doppen laten maken die gewoon bepaalde geluidsfrequenties eruit filteren.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 07-10-2002 9:27 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 7 oktober 2002 9:25 schreef FireFox het volgende:
je kunt speciale doppen laten maken die gewoon bepaalde geluidsfrequenties eruit filteren.


Dat is nu al 30 keer gepost!

Maar idd dat zijn goeie oordopjes..


Don't blush when I rip you open


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 07-10-2002 9:28 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Mij gaat het niet zo zeer om het harde volume - Mötorhead speelt ook luid en dt is goed te pruimen- maar om de scherpe tonen, kijk als het gaat krassen in de oren is het voor niemand leuk. Blijkbaar hebben veel PA prutsers ook zoiets van "dat ene instrument komt niet goed uit, laten we vooral niet denken om een ander wat te minderen, maar gelijk alles wat harder zetten", krijg je zo van die lekkere geluidsbrei... t is tegnwoordig maar slap met geluid op concerten. Binnenkort toch maar dopjes gaan halen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 07-10-2002 9:29 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2002 9:27 schreef JaneDoe het volgende:
Dat is nu al 30 keer gepost!

Maar idd dat zijn goeie oordopjes..

je kunt trouwens speciale oordoppen laten maken meen ik die bepaalde geluids frequenties eruit filteren
(tip, dit kan vaak gewoon bij de hans anders, dat is goed koper alleen meot ej dan vaak op een specifieke dag omdat de gehoor technicus daar vaak niet elke dag aanwezig is)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen