IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Oordopjes? Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 22-03-2005 23:38 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2005 23:37 schreef Fire het volgende:
de apines music safe, zijn ok.


hoor daar verschillende verhalen over, gaat het niet irriteren?


Fire
Usericon van Fire
Posted 22-03-2005 23:39 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

soms moet je hem wel even opnieuw indoen, maar meestal zit het prettig en je hebt geen overlast meer van het geluid.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 22-03-2005 23:43 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2005 23:39 schreef Fire het volgende:
soms moet je hem wel even opnieuw indoen, maar meestal zit het prettig en je hebt geen overlast meer van het geluid.


Hmm al wat over gevonden inderdaad, morgen maar eens naar op zoek. http://www.alpine.nl/start.asp?PageID=020601#MusicSafe


Fire
Usericon van Fire
Posted 22-03-2005 23:44 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Wel goed zoeken want ik heb prijzen gezien van ongeveer 10 tot 30 euro.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 22-03-2005 23:45 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2005 23:44 schreef Fire het volgende:
Wel goed zoeken want ik heb prijzen gezien van ongeveer 10 tot 30 euro.


Zojuist op internet 90 euro haha..
Maarre dank voor de tip!


Fire
Usericon van Fire
Posted 22-03-2005 23:56 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

90 euro dan heb je ze op maat gemaakt.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-03-2005 0:04 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2005 23:56 schreef Fire het volgende:
90 euro dan heb je ze op maat gemaakt.


Nope.. zonder op maat te hebben gemaakt, via een website.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 23-03-2005 0:06 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 22 maart 2005 23:27 schreef Oud Vuil het volgende:
Jah, ik hoor de bekende "piep" 24/7.

Dus mensen!

Draagh den dopphen.

Vroeger waren ze btw van hout, hehe.


Ga naar de huisarts ermee, daar kunnen ze een gehoorstest afnemen. Ik ga dat binnekort doen vanwege een lichte piep in mijn rechteroor die ik vooral bij het slapen gaan merk. Ik heb juist een erg goed gehoor dus we gaan kijken of er toevallig een frequentie mist.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 23-03-2005 0:07 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Oja, gvd ik ben een dop kwijt, weer 26 euro door den plee gespoeld.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 23-03-2005 0:15 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Vanaf je *21e levensjaar gaat het gehoor toch al automatisch minder worden heb ik mij wel eens laten vertellen. Zo ja, klopt het dat je dan ook al op het toppunt van je gehoor zit?

Of is dit maar een lul verhaal?

*zal wel een gemiddelde zijn...


Suck my piss


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-03-2005 0:22 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2005 0:15 schreef skullfuck het volgende:
Vanaf je *21e levensjaar gaat het gehoor toch al automatisch minder worden heb ik mij wel eens laten vertellen. Zo ja, klopt het dat je dan ook al op het toppunt van je gehoor zit?

Of is dit maar een lul verhaal?

*zal wel een gemiddelde zijn...


Schijnt te kloppen inderdaad, maar goed ik ben al slechthorend dus kan er niet over mee praten.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 23-03-2005 0:28 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Als je net wordt geboren is je gehoor in principe het best en hoor je ongeveer tussen de 16 en 20000 Hz meen ik me te herinneren.

Edit: Daarna neemt het alleen maar af...


[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 23-03-2005 0:29]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 23-03-2005 0:32 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 23 maart 2005 0:28 schreef BARABAS het volgende:
Als je net wordt geboren is je gehoor in principe het best en hoor je ongeveer tussen de 16 en 20000 Hz meen ik me te herinneren.

Edit: Daarna neemt het alleen maar af...

Vanaf 20 officieel, maar de hele lage frequenties zijn ook moeilijk te horen, de gehoorsdrempel ligt daar veel hoger voor. Kben op zich wel benieuwd hoe het laagste geluid wat je kan horen klinkt
eens kijken of we dat op school kunnen doen, aangezien we nu al het onderwerp geluid hebben.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 23-03-2005 0:44 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2005 0:32 schreef arrebar het volgende:
Vanaf 20 officieel

Heb je een bron?


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 23-03-2005 0:46 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2005 0:44 schreef BARABAS het volgende:
Heb je een bron?



Ik ben er slechter aan toe sinds ik de havenzanger heb gehoord


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 23-03-2005 0:56 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

Ik heb altijd van die standaard gele of die fijne rose/gele "Vera" oordoppen in (in de oefenruimte en live concerten). Gewoon oprollen en zover mogelijk je gehoorgang in rammen.

Je verliest wat treble, maar het geluid is niet meer irritant scherp. Zelfs in de kroeg wil ik ze wel eens indoen als de muziek hard is. Je verstaat dan anderen beter en overschreeuwt jezelf niet zo.

Ik doe dit al 6 jaar zo, geen geld over voor van die dure shit. Pas nog een gehoortest gedaan bij de huisarts, niks aan de hand.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 23-03-2005 8:08 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Ik heb tegenwoordig ook eindelijk iets van oordoppen voor in de oefenruimte en het is inderdaad wel eens stuk relaxter. Mits het geluid een beetje goed staat, anders vergaat alles in een gedempte brij. Ik heb een 3M gehoorbeugel


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 23-03-2005 10:58 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Ik heb me net een paar otoplastieken laten aanmeten (zijn nog niet binnen), en daar verwacht ik eigenlijk vrij veel van. Tot nu toe heb ik veel verschillende geprobeerd, maar geen van allen is ideaal (zie: de rest van de thread).

Voor elke vorm van gehoorbescherming geldt dat ie altijd verhoudingsgewijs iets meer hoog wegfiltert. Bij de gele "herriestoppers" is dat in extreme mate het geval. Die dingen zijn ook mee bedoeld voor industrieel gebruik, als je het mij vraagt.

Als je nu nog geen last hebt van piepen of slechter horen, wil dat niet zeggen dat er niets beschadigd is. Vaak merk je het pas op latere leeftijd. Dan kan je bepaalde zaken ineens veel minder goed onderscheiden (zo heb ik me laten vertellen door een deskundige). Draag dus gewoon altijd oordoppen, ook als het niet idioot hard staat. Een gehoorbeschadiging loop je al heel gauw op, ook als je gewoon over de muziek heen kan praten (denk aan een walkman met flink volume, of gewoon karren op je motorfiets). "Ja, pa."

Nog even over de kosten: veel mensen hebben het steeds over betaalbare oordoppen. Op zich is dat wel begrijpelijk als je een krappe beurs hebt, of er niet heel vaak gebruik van maakt. En natuurlijk wil je "marktconforme" prijs betalen voor wat je aanschaft (geen 90 euro's voor alpine's, dus). Maar in principe is een dergelijk bedrag natuurlijk peanuts. Je gehoor is elke cent ervan waard. Voor die luizige 90 knaken kan je je gehoor niet laten repareren als het naar de kloten is.

Ofwel: allemaal naar de audiciën!


Touché, pussycat!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-03-2005 11:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

You tell 'em Sporty

Ik draag bij vrijwel alle gelegenheden met flink kabaal mijn oordoppen. (Alpine MusicSafe)

Ook min of meer noodgedwongen, heb jarenlang zonder doppen gerepeteerd en daardoor waarsch. al een gehoorbeschadiging opgelopen

En niet te vergeten: één keer de Osdorp Posse in Nighttown gezien, toen ze opkwamen en in de mic schreeuwden stond de zang zo ontiegelijk hard dat het letterlijk pijn aan mijn oren deed. Daar heb ik toen in de 5 seconden voordat de technicus het volume corrigeerde een gehoorbeschadiging opgelopen. Dat gebeurt mij niet nog een keer

Ik heb ook Alpine in-ear monitor dopjes trouwens, moet alleen nog een simpel mengpaneeltje kopen. Dan kan ik zelf een verantwoorde monitormix maken.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 23-03-2005 11:19 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Als ik een concert op een doordeweekse dag heb gebruik ik wel oordopjes. Zo kan ik de volgende dag op mijn werk de telefoon iig nog beantwoorden. En in het weekend gebruik ik ze niet altijd. Toch vind ik het geluid niet slechter worden met oordopjes, en het scheelt wel om na een concert geen last te hebben van een pieptoon.

Bij het concert van Grave, God Dethroned en Caedere had ik geen oordopjes in en ik heb bijna 5 dagen last van mijn oren gehad. Echt irritant.

Meestal gebruik ik van die gele oordopjes (schuimgevalletjes), maar ben van plan betere te nemen. Kan ik ook goed gebruiken als ik in september weer naar Spa ga om de F1 te bezoeken.


the only pleasure is pain


Disciple
Usericon van Disciple
Posted 23-03-2005 11:20 by Disciple Wijzig reactieProfiel van DiscipleQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2005 10:58 schreef Sporty Voleg het volgende:
Ik heb me net een paar otoplastieken laten aanmeten (zijn nog niet binnen), en daar verwacht ik eigenlijk vrij veel van. Tot nu toe heb ik veel verschillende geprobeerd, maar geen van allen is ideaal (zie: de rest van de thread).

Voor elke vorm van gehoorbescherming geldt dat ie altijd verhoudingsgewijs iets meer hoog wegfiltert. Bij de gele "herriestoppers" is dat in extreme mate het geval. Die dingen zijn ook mee bedoeld voor industrieel gebruik, als je het mij vraagt.

Als je nu nog geen last hebt van piepen of slechter horen, wil dat niet zeggen dat er niets beschadigd is. Vaak merk je het pas op latere leeftijd. Dan kan je bepaalde zaken ineens veel minder goed onderscheiden (zo heb ik me laten vertellen door een deskundige). Draag dus gewoon altijd oordoppen, ook als het niet idioot hard staat. Een gehoorbeschadiging loop je al heel gauw op, ook als je gewoon over de muziek heen kan praten (denk aan een walkman met flink volume, of gewoon karren op je motorfiets). "Ja, pa."

Nog even over de kosten: veel mensen hebben het steeds over betaalbare oordoppen. Op zich is dat wel begrijpelijk als je een krappe beurs hebt, of er niet heel vaak gebruik van maakt. En natuurlijk wil je "marktconforme" prijs betalen voor wat je aanschaft (geen 90 euro's voor alpine's, dus). Maar in principe is een dergelijk bedrag natuurlijk peanuts. Je gehoor is elke cent ervan waard. Voor die luizige 90 knaken kan je je gehoor niet laten repareren als het naar de kloten is.

Ofwel: allemaal naar de audiciën!


Ik moet zeggen, je hebt me overtuigd! Ik ga binnenkort wat dopjes op maat laten maken. Hebben ze ze ook in verschillende kleuren? Gele vind ik nou niet echt metal staan...


Ivo
Usericon van Ivo
Posted 23-03-2005 11:31 by Ivo Wijzig reactieProfiel van IvoQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2005 23:39 schreef Fire het volgende:
soms moet je hem wel even opnieuw indoen, maar meestal zit het prettig en je hebt geen overlast meer van het geluid.


zit idd best prettig, enige is dat die dingen uitzetten als ze warm worden waardoor ik ze er niet meteen weer in krijg bij uithalen. Sta je weer een paar minuten te wapperen met die dingen


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 23-03-2005 11:49 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2005 11:20 schreef Disciple het volgende:
Ik moet zeggen, je hebt me overtuigd! Ik ga binnenkort wat dopjes op maat laten maken. Hebben ze ze ook in verschillende kleuren? Gele vind ik nou niet echt metal staan...

Otoplastieken worden bij mijn weten alleen in transparant kleurloos kunststof geleverd.

Herriestoppers zijn geel en nemen veeeeel te veel hoog weg. Dan houd je eigenlijk alleen zo'n doffe dreun over (zeker bij metal).

Er zijn andere vergelijkbare kneedbare oordoppen. Die hebben vaakk andere kleurtjes. Ik heb een stel blauwe, maar er zijn ook roze. Zelfde probleem als de gele: nemen te veel hoog weg voor muziek.

Ik heb ook nog een stel oorpluggen die ze in het leger gebruiken. Die lijken wel wat op die alpine dingen, maar dan saai bruin kunststof en geen filters (worden gebruikt voor op de motor of in pantservoertuigen of andere lawaaierige omstandigheden).

Ook heb ik nog een een setje dempers die je min of meer in je oorschelp legt (kan er even niet opkomen hoe ze heten). Daar zit een klein kegelvormig gaatje in dat door de toename van db's verder dichtgedrukt wordt. Ze filteren op zich een vrij mooi breed spectrum weg, maar bij metalconcert-volumes nemen ze eigenlijk al niet genoeg db's weg.

Wat ik zelf ook groot probleem vind (dat ik ook eerder al eens aankaarte), is de mechanische druk die veel oordoppen/pluggen na verloop van tijd op je gehoorgang gaan uitoefenen (zeker als je een vrij krappe gehoorgang hebt). Dat is ook één van de redenen dat ik Otoplastieken heb genomen. Nu nog even afwachten hoe goed het gaat werken.


Touché, pussycat!


Disciple
Usericon van Disciple
Posted 23-03-2005 12:06 by Disciple Wijzig reactieProfiel van DiscipleQuote dit bericht

Hey echt super bedankt voor deze info! Ja je kunt meestal wat extra geld bijleggen en dan heb je er het meeste profijt van.

En waar had je 't eigenlijk gedaan?

[Dit bericht is gewijzigd door Disciple op 23-03-2005 12:06]


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 23-03-2005 12:50 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2005 0:46 schreef AngelOfDeath het volgende:
Ik ben er slechter aan toe sinds ik de havenzanger heb gehoord



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen