IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Oordopjes? Vorige pagina | Volgende pagina
cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 07-09-2005 15:37 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2005 8:58 schreef Schaffelaer het volgende:
WTF? Wat een vaag verhaal is dit!

Zenuwen in je rug die verband hebben met een piep in je oor, bizar...

Zelf heb ik ook steeds last van piepen in mijn oren, maar dat is volgens mij vooral te danken aan slijm en andere crap die mijn holtes terroriseren.

Zijn er hier meer mensen die dit kennen?




mijn buurvrouw die geleidelijk aan doof aan het worden is

in die haar oor is vanalles kapot , hoe het komt .... niemand weet het en ja die hoort nu ook alleen maar gepiep


Faustian Spirit of the Earth


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 08-09-2005 14:13 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Shit man, is zij een "plotsdove"? Ik heb daar iets over gelezen. Dat lijkt me echt enorm kut: je gehoor gaat in enkele jaren ineens enorm achteruit en je kunt er niks aan doen...


Dear dirty delightful old drunken old days


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-09-2005 14:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2005 8:58 schreef Schaffelaer het volgende:
Zelf heb ik ook steeds last van piepen in mijn oren, maar dat is volgens mij vooral te danken aan slijm en andere crap die mijn holtes terroriseren.

Zijn er hier meer mensen die dit kennen?


Ik heb vrijwel altijd verstopte holtes, dus altijd druk op mijn oren die een "verstopte oren"-achtig effect veroorzaakt. Erg irritant

Geen piep echter.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 08-09-2005 18:42 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2005 14:13 schreef Schaffelaer het volgende:
Shit man, is zij een "plotsdove"? Ik heb daar iets over gelezen. Dat lijkt me echt enorm kut: je gehoor gaat in enkele jaren ineens enorm achteruit en je kunt er niks aan doen...




hmm , ik denk van niet , want ze kan er iets aan laten doen , operatie enzo , maar heeft ze geen geld voor op dit moment , best wel klote


Faustian Spirit of the Earth


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 13-09-2005 2:22 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Ik heb een gehoorafwijking die genetisch bepaald is..slaat steeds 1 generatie over..nu was ik dus de lul..
Anyway ik hoor links35% en rechts 60%..Ik ben liever doof dan blind..Met die metalen heb je haast geen gehoor nodig..de trillingen vertellen je genoeg..Tegen m`n 40 zal ik helemaal doof zijn..life is a bitch...we zien wel waar het schip strand.Dus ik geniet zonder oordopjes van m`n favomuziek..het helpt voor mij toch niet meer..


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 13-09-2005 2:29 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2005 2:22 schreef Vikingblöd het volgende:
Ik heb een gehoorafwijking die genetisch bepaald is..slaat steeds 1 generatie over..nu was ik dus de lul..
Anyway ik hoor links35% en rechts 60%..Ik ben liever doof dan blind..Met die metalen heb je haast geen gehoor nodig..de trillingen vertellen je genoeg..Tegen m`n 40 zal ik helemaal doof zijn..life is a bitch...we zien wel waar het schip strand.Dus ik geniet zonder oordopjes van m`n favomuziek..het helpt voor mij toch niet meer..




pfffieuw , best wel klote

op je 40ste doof .... hoe lang heb je dan nog ?


Faustian Spirit of the Earth


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 13-09-2005 2:35 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

7 jaartjes...Tis niet zo dat het dan gelijk gebeurd..kan ook 6 jaar of 8 jaar zijn.
Ik heb kalkaanslag in mijn buis van eustachius(weet niet of ik het goed schrijf)
Mijn trommelvliezen zijn geperforeerd en scheuren snel
Ik heb veel pijn in mijn oren, maandelijks ontstekingen..Alle ziekehuizen die wat konden betekenen al gehad..Leiden Rotterdam etc.Just making the best of it...
m`n gehoor zal verdwijnen maar m`n liefde voor mettol niet


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 13-03-2012 0:32 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik doe al enkele jaren festivals en concerten en draag hierbij eigenlijk maar zelden oordopjes. Die zeldzame keren dat ik er wel draag zijn het van die wegwerpdingen die nooit goed zitten en geheel uw geluidswaarneming verkloten naar mijn mening.

Voornamelijk voor Roadburn wil ik me nu toch eens echt degelijke oordopjes aanschaffen. Welke zijn volgens jullie prijs/kwaliteit gezien de beste voor iemand die naar enkele festivals/optredens per jaar gaat?

Voorlopig heb ik deze op het oog:
http://www.lapperre.be/Standaard-oordoppen-Alpine-PartyPlug.html

[Dit bericht is gewijzigd door Tool-fan op 13-03-2012 0:35]


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-03-2012 0:58 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik heb op maat gemaakte oordopjes van de Beter Horen (ofzo), kost wat (iets van 100 eurie), maar ik ben er heel erg tevreden over. Nooit zuis na concerten en na wat gewenning in het begin kan ik met comfort drie dagen lang (neurotic deathfest, graspop) die dingen inhebben.

Geluid is er overigens ook erg goed mee.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 13-03-2012 1:09 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Voor mij hoeven het geen op maat gemaakte te zijn. Ik dacht aan een prijsklasse van maximaal rond de 25€. Hiervoor moet je toch iets deftigs kunnen vinden, of niet?


Kalma
Usericon van Kalma
Posted 13-03-2012 1:16 by Kalma Wijzig reactieProfiel van KalmaQuote dit berichthttp://www.sammyfoppen.nl

Geluidsverlies is zo jammer, dan maar ruis en doof zijn de dag erna. Ik ga niet naar een optreden om de muziek niet fatsoenlijk te kunnen horen.
Maar oordopjes zijn wel heel fijn als je luidruchtige buren op een festival camping hebt. Lekker overal doorheen slapen


´Van dat kruis kun je twee galgen maken,´ sprak de vakman geringschattend. (Stanislaw Jerzy Lec)


miikja
Usericon van miikja
Posted 13-03-2012 3:13 by miikja Wijzig reactieProfiel van miikjaQuote dit berichthttp://akelei.org

quote:
Op 13 maart 2012 1:16 schreef Kalma het volgende:
Geluidsverlies is zo jammer, dan maar ruis en doof zijn de dag erna.


Zo dacht ik er ook over, tot ongeveer 5 jaar geleden. Heb na verloop van tijd toch permanente tinnitus opgelopen. Geen gehoorverlies gelukkig maar ben wel als de dood dat ik het nog verder beschadig, dus altijd oordopjes in! Die van Alpine zijn wel oké maar alles klinkt wat dof. Als dat niet bevalt zou ik verder kijken maar dan kom je geloof ik al gauw uit bij die professionele op maat gemaakte doppen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 13-03-2012 7:19 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2012 1:16 schreef Kalma het volgende:
Geluidsverlies is zo jammer, dan maar ruis en doof zijn de dag erna.


Het niet gebruiken van doppen betekent op de termijn permanent geluidsverlies he .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 13-03-2012 7:49 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 13 maart 2012 0:58 schreef iPim het volgende:
Ik heb op maat gemaakte oordopjes van de Beter Horen (ofzo), kost wat (iets van 100 eurie), maar ik ben er heel erg tevreden over. Nooit zuis na concerten en na wat gewenning in het begin kan ik met comfort drie dagen lang (neurotic deathfest, graspop) die dingen inhebben.

Geluid is er overigens ook erg goed mee.


Dikke +1! Heb ze zelf van de lokale audiciën, volgens mij zijn ze van Alpine. Rode filter erin laten zetten (op 1 na sterkste filter) aangezien ik ze gebruik om mee te drummen, bevalt super! Viel me eigenlijk hard mee, ik had in mijn hoofd zitten dat zo'n setje zo 2 á 300 euro zou kosten..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-03-2012 9:14 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2012 0:32 schreef Tool-fan het volgende:
Ik doe al enkele jaren festivals en concerten en draag hierbij eigenlijk maar zelden oordopjes. Die zeldzame keren dat ik er wel draag zijn het van die wegwerpdingen die nooit goed zitten en geheel uw geluidswaarneming verkloten naar mijn mening.

Voornamelijk voor Roadburn wil ik me nu toch eens echt degelijke oordopjes aanschaffen. Welke zijn volgens jullie prijs/kwaliteit gezien de beste voor iemand die naar enkele festivals/optredens per jaar gaat?

Voorlopig heb ik deze op het oog:
http://www.lapperre.be/Standaard-oordoppen-Alpine-PartyPlug.html


Waarom de partyplug met vast filter? Kies toch gewoon de music safe van alpine, verwisselbaar filter en meerdere filters bijgeleverd.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 13-03-2012 10:52 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2012 9:14 schreef MMayo het volgende:
Waarom de partyplug met vast filter? Kies toch gewoon de music safe van alpine, verwisselbaar filter en meerdere filters bijgeleverd.

Deze blijkbaar over het hoofd gezien. Ik ben hier echt een leek in, zijn dat dan verschillende type filters of hoe werkt dat?


Kalma
Usericon van Kalma
Posted 13-03-2012 11:00 by Kalma Wijzig reactieProfiel van KalmaQuote dit berichthttp://www.sammyfoppen.nl

quote:
Op 13 maart 2012 3:13 schreef miikja het volgende:
Zo dacht ik er ook over, tot ongeveer 5 jaar geleden. Heb na verloop van tijd toch permanente tinnitus opgelopen. Geen gehoorverlies gelukkig maar ben wel als de dood dat ik het nog verder beschadig, dus altijd oordopjes in! Die van Alpine zijn wel oké maar alles klinkt wat dof. Als dat niet bevalt zou ik verder kijken maar dan kom je geloof ik al gauw uit bij die professionele op maat gemaakte doppen.


quote:
Op 13 maart 2012 7:19 schreef Gemene Lepel het volgende:
Het niet gebruiken van doppen betekent op de termijn permanent geluidsverlies he .


Van dat ene optreden per maand (of misschien heel toevallig dat tweede) zal het niet zo hard lopen lijkt me, maar ik zal er rekening mee houden.


´Van dat kruis kun je twee galgen maken,´ sprak de vakman geringschattend. (Stanislaw Jerzy Lec)


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-03-2012 11:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2012 11:00 schreef Kalma het volgende:
Van dat ene optreden per maand (of misschien heel toevallig dat tweede) zal het niet zo hard lopen lijkt me, maar ik zal er rekening mee houden.

Nou, dat kan prima hard gaan anders. Een concert kan aardig in de decibellen lopen, en dan is een blootstelling van een uur of twee uur mogelijk genoeg om permanente gehoorschade op te lopen


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-03-2012 12:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik denk dat ik mezelf meer kwaad doe met m'n koptelefoon


signature


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 13-03-2012 12:19 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

Dat zou heel goed kunnen, dat onderschatten een heleboel mensen.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 13-03-2012 13:49 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2012 12:17 schreef Hypnos het volgende:
ik denk dat ik mezelf meer kwaad doe met m'n koptelefoon

Je kunt er anders oordopjes onder dragen?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-03-2012 14:05 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 13 maart 2012 11:04 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nou, dat kan prima hard gaan anders. Een concert kan aardig in de decibellen lopen, en dan is een blootstelling van een uur of twee uur mogelijk genoeg om permanente gehoorschade op te lopen


Welke gebruik jij in combi met zelf optreden? Heb wel eens voorgevormde gebruikt die ik via werk gekregen had, maar dat is geen succes, misschien andere filters in laten zetten.


Boeiender


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 13-03-2012 14:26 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

ik gebruik de meest goedkope, van die gele dingen....

werken voor mij perfect... nergens last van..

met van die custom dingen of wat duurdere dingen heb ik altijd geouwehoer en alsnoch vaak een piep in mijn oor... mooi min


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-03-2012 15:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2012 14:05 schreef MR. N het volgende:
Welke gebruik jij in combi met zelf optreden? Heb wel eens voorgevormde gebruikt die ik via werk gekregen had, maar dat is geen succes, misschien andere filters in laten zetten.

http://alpineearplugs.com/prod_musicsafe.htm

Alpine Music Safe dus. Zitten tegenwoordig drie verschillende paren filters bij, met zeker een daarvan ben ik tevreden wat optreden betreft Gebruik ze ook altijd tijdens repetitie en ook bij concertbezoek.

edit: die gele schuimen kunnen ook wel, zoals IK zegt, maar die AMS vind ik veel prettiger zitten, beter geluid doorlaten en alsnog genoeg dempen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 13-03-2012 15:53]


I wish I was a butterfly


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 13-03-2012 16:00 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2012 15:51 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
http://alpineearplugs.com/prod_musicsafe.htm

Alpine Music Safe dus. Zitten tegenwoordig drie verschillende paren filters bij, met zeker een daarvan ben ik tevreden wat optreden betreft Gebruik ze ook altijd tijdens repetitie en ook bij concertbezoek.

edit: die gele schuimen kunnen ook wel, zoals IK zegt, maar die AMS vind ik veel prettiger zitten, beter geluid doorlaten en alsnog genoeg dempen.

Voor wat dienen die 3 verschillende paren filters en hoe weet je welke er dan bijvoorbeeld het best geschikt zijn?


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen