IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom topic zoveel Vorige pagina | Volgende pagina
stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 16-05-2012 21:00 by stigma Profiel van stigma

Als je naar India vertrekt en er pas na een jaar achter komt dat daar een kastenstelsel bestaat, heb je je niet bepaald voorbereid. En is je goeroe ook nogal suck-ass in lesgeven.


Subtiel kamerolifantje


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-05-2012 21:04 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 mei 2012 20:59 schreef Helvete het volgende:
Dat schrijft hij toch niet?


Dan begrijp ik niet wat hij bedoelt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2012 21:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2012 20:33 schreef Okkultuz het volgende:
Wat een onzin, als iets zin geeft in het leven is het wel het universum bevatten en zijn verborgen kennis gebruiken om wijzer te worden. Sorry, maar dit slaat nergens op :p.

Misschien is jouw fantasie een beetje leeg en moet je het leven niet te serieus nemen, denk abstract en realiseer jezelf dat je uit de big bang bent ontstaan .

Nogmaals, ik ben op geen enkel niveau spiritueel.


Hehe ben het wel met je eens hoor, maar was gewoon een flauwe reactie. In principe zegt wetenschap niets over zingeving al zou je eruit kunnen trekken dat evolutie geen doel heeft, en je dus je eigen leventje maar moet invullen voor waarden die voor jou belangrijk zijn.

Ontzag voor de natuur/universum is wat in mijn bewoording gewoon iets spiritueels is. Spiritueel heeft voor mij geen religieuse lading maar betekent voor mij de projectie van belangrijke emoties op de dingen om me heen. Het ontzag voor natuur, en de beschouwing van eigen emoties zoals bij meditatie.

Het komt qua gevoel erg overeen met wat religieuzen ervaren alleen zit er geen grote kleimeneer die ons bespeeld aan vast.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2012 21:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2012 20:34 schreef Onweerwolf het volgende:
Waermee je wilt zeggen dat het bedrijven van wetenschap geen zin aan je leven kan geven?




Dat vraag je aan mij?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 16-05-2012 21:11 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 16 mei 2012 21:04 schreef Onweerwolf het volgende:
Dan begrijp ik niet wat hij bedoelt.
Maak hiervan gewoon je signature, hoef je het niet zo vaak te typen.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-05-2012 21:26 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 16 mei 2012 21:11 schreef G.I.R.L. het volgende:
Maak hiervan gewoon je signature, hoef je het niet zo vaak te typen.


Da's iemand anders zijn slogan hoor.


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-05-2012 23:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 mei 2012 20:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Vertel anders nog eens over die kabouter!
Lijkt me in deze net zo relevant als jouw geaardheid en jouw gejank over de acceptatie daarvan door anderen, vals knaapje.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-05-2012 23:15 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 mei 2012 21:00 schreef stigma het volgende:
Als je naar India vertrekt en er pas na een jaar achter komt dat daar een kastenstelsel bestaat, heb je je niet bepaald voorbereid. En is je goeroe ook nogal suck-ass in lesgeven.
Yep. En het is nog een intelligente gast ook. Hoogleraar in Leiden. Wel heel zweverig door hippies opgevoed.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Okkultuz
Usericon van Okkultuz
Posted 16-05-2012 23:16 by Okkultuz Profiel van Okkultuz

quote:
Op 16 mei 2012 20:51 schreef bastianus het volgende:
Ik had vroeger een vriend, die er vergelijkbare denkbeelden op nahield als Okkultuz. Geheel geinspireerd door Oosterse wijsheden, vertrok hij naar India, om daar als monnik te leven, en zich volledig op meditatie te richten. Eten en drinken kreeg hij van de bewoners van het dorp, die de goeroe en hem van een natje en droogje voorzagen.
Tot zijn grote verbazing waren er steeds dieven, die het voedsel van de goeroe en hem stalen. Uiteraard tot verontwaardiging van de goeroe, de dorpelingen en hemzelf. De dieven werden dan ook steevast door de dorpelingen verjaagd, wegens het storen van de monniken.
Toen mijn vriend een jaar in India woonde, werd een dief wat al te hardhandig aangepakt. Door wat klappen van een stok bleef de man gewond op de grond liggen. Tot verbazing van mijn vriend deed niemand er wat aan. Navraag bij de goeroe leverde op als conclusie dat dit was, omdat de man tot de kaste der 'onaanraakbaren' hoorde, die zelfs met bedelen niet in leven kon blijven, en tot stelen veroordeeld was.
Dat was het moment dat mkjn vriend voorgoed van 'oosterse wijsheid' genas. Hij is terug gegaan naar Nederland, bouwde een carriere op en stichtte een gezin. Het schijnt dat ze soms zelfs SBS kijken.
Waar gebeurd.


Omdat een maatschappij mensen verketterd is de oosterse wijsheid per definitie corrupt? Ik zie de oosterse 'spirituele' wijsheden als een rode draad door alle andere religies waarbij metaforen nodig waren om de plebs te overtuigen.

[Dit bericht is gewijzigd door Okkultuz op 16-05-2012 23:17]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-05-2012 23:39 by bastianus Profiel van bastianus

Dat klopt wel. Het evangelie van Lucas, dat materialisme afwijst, Griekse wijsgerigheid die parallellen hiermee vertoont. Maar wat ik bedoel, is dat het oosterse vereren, of juist het westerse afwijzen, op hetzelfde neerkomt als het verkeren van onze 'joods-christelijke cultuur en het afwijzen van b.v. de moslimcultuur.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Okkultuz
Usericon van Okkultuz
Posted 17-05-2012 0:11 by Okkultuz Profiel van Okkultuz

quote:
Op 16 mei 2012 23:15 schreef bastianus het volgende:
Yep. En het is nog een intelligente gast ook. Hoogleraar in Leiden. Wel heel zweverig door hippies opgevoed.


Well, if you can't beat them, join them. Hij had zichzelf in India ook kunnen wijden aan het helpen van die mensen en zo zijn persoonlijke verlichting vinden, ipv onderdeel te zijn van het slechte Nederlandse onderwijs.

Ik denk dat de westerse cultuur is doorgeslagen met het consumeren van producten om zo gelukkig te wezen, terwijl ze in het oosten de geest trainen om geluk te behalen.

Wij zijn evolutionair gezien ergens flink de verkeerde kant opgegaan. Primitief gedrag zoals geweld, ego en niet rationeel nadenken staat hier centraal.

[Dit bericht is gewijzigd door Okkultuz op 17-05-2012 0:17]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-05-2012 0:15 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 mei 2012 23:09 schreef bastianus het volgende:
Lijkt me in deze net zo relevant als jouw geaardheid en jouw gejank over de acceptatie daarvan door anderen, vals knaapje.


Maar dat was toch ook een zogenaamd waargebeurd verhaal?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-05-2012 0:35 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 mei 2012 0:11 schreef Okkultuz het volgende:
Well, if you can't beat them, join them. Hij had zichzelf in India ook kunnen wijden aan het helpen van die mensen en zo zijn persoonlijke verlichting vinden, ipv onderdeel te zijn van het slechte Nederlandse onderwijs.

Ik denk dat de westerse cultuur is doorgeslagen met het consumeren van producten om zo gelukkig te wezen, terwijl ze in het oosten de geest trainen om geluk te behalen.


Ook maar vanuit armoede

Maar inderdaad het mag allemaal wel wat minder.
Uitgeven om de economie draaiende te houden is een behoorlijke dooddoener, niet al het uitgeven is goed, en economische groei is niet altijd nodig en en put uiteindelijk de globale reserves uit.



quote:
Wij zijn evolutionair gezien ergens flink de verkeerde kant opgegaan. Primitief gedrag zoals geweld, ego en niet rationeel nadenken staat hier centraal.

Que? Primitief betekend "ouder" in evolutionaire termen. We zijn als mensen toch duidelijk rationeler aan de slag gegaan, egoisme is een belangrijke factor in evolutie en zie je overal terug. En geweld tja, een stukje minder geweldadig als chimpansees, maar een stuk geweldadiger als bonobo's daar zitten we een beetje tussen. Overigens zijn we qua geweld juist niet primitief, we gebruiken bizarre wapens en doen het in enorme gedisciplineerde samenwerkingsvormen.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 17-05-2012 0:37]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 17-05-2012 1:03 by stigma Profiel van stigma

Volgens mij zegt hij dat we terug zijn gegaan in de evolutie? Ik denk niet dat hij er een snars van snapt. Hooguit hebben we primitieve eigenschappen behouden. Geloof overigens niet dat de westerlingen in deze afwijken van de oosterse wereld.


Subtiel kamerolifantje


WMP
Usericon van WMP
Posted 17-05-2012 1:23 by WMP Profiel van WMP

Voor iemand die beweert dat de 'wetenschap zijn bijbel is' (sowieso al met elkaar in tegenspraak) doet hij wel ontstellend onwetenschappelijke uitspraken. Iets met een klok en klepel enzo, lachwekkend.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 17-05-2012 1:27]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-05-2012 1:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 mei 2012 1:03 schreef stigma het volgende:
Volgens mij zegt hij dat we terug zijn gegaan in de evolutie? Ik denk niet dat hij er een snars van snapt. Hooguit hebben we primitieve eigenschappen behouden. Geloof overigens niet dat de westerlingen in deze afwijken van de oosterse wereld.


Mja penis lengte verschilt wel iets onder westerlingen en aziaten. Maar een kleine penis is eerder een primitief kenmerk, onder primaten hebben de mensen naast de grootste hersenen ook de grootste penis. (op de bonobo na, die is nog even langer maar dunner, en nog niet zo lang bekend)

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 17-05-2012 1:32]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 17-05-2012 2:04 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Negers dan nog minder primitief?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-05-2012 2:12 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Qua gezichstbouw niet, al valt het verschil ook wel mee(het zijn kenmerken waar mensen onbewust ook erg op letten waardoor het uitvergroot wordt in de beleving).

Maar eigenlijk zeggen dit soort dingen ook niet heel veel, in evolutie schommelen eigenschappen constant, de kleine ras verschillen zijn niet erg groot. En gezien chimps en bonobo's een stuk dichter bij elkaar staan lijkt het erop dat het onafhankelijk is ontwikkeld.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 17-05-2012 3:52 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Schommelen is dan ook een buitengewoon plezierige bezigheid en het leven zelf in een notendop.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-05-2012 9:38 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 mei 2012 20:25 schreef Onweerwolf het volgende:
Alsof ze het ruiken hè!? Niet te geloven.


Fijn dat jij wel inhoudelijk reageert! En bedankt voor de moeite!

Ga je nu weer ellenlang dit topic vervuilen met je standaard gezeik en gezeur?


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-05-2012 9:54 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 mei 2012 0:15 schreef Onweerwolf het volgende:
Maar dat was toch ook een zogenaamd waargebeurd verhaal?
In mijn beleving wel. Maar voor hetzelfde geld heb ik toen een soort psychose gehad. Perceptie enzo.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 17-05-2012 10:36 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 17 mei 2012 1:31 schreef ElitE het volgende:
Mja penis lengte verschilt wel iets onder westerlingen en aziaten. Maar een kleine penis is eerder een primitief kenmerk, onder primaten hebben de mensen naast de grootste hersenen ook de grootste penis. (op de bonobo na, die is nog even langer maar dunner, en nog niet zo lang bekend)

Ik bedoelde op het vlak van geweld, ego en irrationeel denken, waar Okkultdfbjcf het over had. Fysiek gezien is er natuurlijk wel degelijk verschil, maar dan is nog mar de vraag of Aziaten verder geëvolueerd zijn dan Westerlingen.


Subtiel kamerolifantje


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-05-2012 10:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 mei 2012 10:36 schreef stigma het volgende:
Ik bedoelde op het vlak van geweld, ego en irrationeel denken, waar Okkultdfbjcf het over had. Fysiek gezien is er natuurlijk wel degelijk verschil, maar dan is nog mar de vraag of Aziaten verder geëvolueerd zijn dan Westerlingen.


Dat is erg cultuur gericht, lijkt me moeilijke vergelijking. De aziaten zijn toch iets hechter als sociale groep, maar daarmee ook geweldadiger tegen buitenstaanders.

Nouja "verder evolueren" is een kromme uitspraak. Uiteindelijk heeft elk leven dezelfde tijd gehad om te evolueren, de ene heeft alleen meer veranderingen doorgemaakt dan de ander. Daar kun je moeilijk waardeoordelen aan hangen zoals veel mensen dat doen, want een veranderinge betekend niet altijd beter. Je zou net zo geod het omgekeerde kunnen zeggen dat krokodillen met hun primitieve bouwplan juist zo geweldig zijn omdat ze ondanks miljoenen jaren van verandering zelf nog niet hebben moeten veranderen.

De gangbare theorie is wel dat afrikanen de grootste overeenkomst vertonen met primitievere mensen, en vervolgens europeanen aziaten en uiteindelijk de indianen daarvan uitgewaaierd zijn.(Je kan niet echt spreken van gesplitst).


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-05-2012 11:13 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 17 mei 2012 10:55 schreef ElitE het volgende:
De gangbare theorie is wel dat afrikanen de grootste overeenkomst vertonen met primitievere mensen, en vervolgens europeanen aziaten en uiteindelijk de indianen daarvan uitgewaaierd zijn.


En dan zet ik Samuel Jackson naast Justin Bieber en dan denk ik: ach, alles is relatief. Had Soulfly toch het juiste idee: back to the primitive.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 17-05-2012 11:20 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 17 mei 2012 10:55 schreef ElitE het volgende:
Nouja "verder evolueren" is een kromme uitspraak. Uiteindelijk heeft elk leven dezelfde tijd gehad om te evolueren, de ene heeft alleen meer veranderingen doorgemaakt dan de ander. Daar kun je moeilijk waardeoordelen aan hangen zoals veel mensen dat doen, want een veranderinge betekend niet altijd beter. Je zou net zo geod het omgekeerde kunnen zeggen dat krokodillen met hun primitieve bouwplan juist zo geweldig zijn dat ze ondanks miljoenen jaren van verandering zelf nog niet hebben moeten veranderen.
Of de kakkerlak.


Subtiel kamerolifantje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen