IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom topic zoveel Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-04-2012 12:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Punt is dat er vanuit gegaan wordt dat je er rekening mee houdt. Stukje automatisme wat aangezien het percentage wat nog bid voor het eten niet meer gegrond is.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-04-2012 12:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 april 2012 12:55 schreef Jenje het volgende:
Punt is dat er vanuit gegaan wordt dat je er rekening mee houdt. Stukje automatisme wat aangezien het percentage wat nog bid voor het eten niet meer gegrond is.

Even terzijde: ik word echt nooit gevraagd stil te zijn voor het eten, zelfs m'n oma doe het niet meer.

Dus, dat automatische zou wel lelijk zijn. Gewoon 'nee' zeggen als je er niet tegen kan, en als ze dan miepen zeggen dat ze het toch echt *gevraagd* hebben


Quis moderabat ipsos moderatores?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-04-2012 12:59 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Naar je oma toe behoor je respect te hebben, en je weet vanuit je opvoeding dat zij graag bid voor het eten. Beetje een zinloos voorbeeld dus Olavje


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-04-2012 13:03 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Het was een terzijde, geen voorbeeld.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-04-2012 13:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik wil terzijde ook even meegeven dat ik het wel apprecieer als mensen in stilte bidden, of slapen.


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-04-2012 13:16 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Terzijde, ik wil dat Hypnos ook zijn tweede hersenhelft aan de wetenschap schenkt.

Maar goed; christelijke (of andere religieuze) gebruiken, moeten die nog steeds gerespecteerd worden?


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 17-04-2012 13:17 by nark Profiel van nark

En wie niet stil is krijgt een glas bier in zijn nek...
Is het zo'n moeite dan om even 1 minuut je klep dicht te houden als iemand daar om vraagt, ik zie het probleem niet zo en je kunt tog niet eten en praten tegelijk lijkt mij....


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-04-2012 13:19 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Je mag tijdens bidden ook niet eten Nark ..

Maar het gaat niet om het stilhouden of niet eten, maar moet je religieuze gebruiken respecteren?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-04-2012 13:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 april 2012 13:16 schreef Jenje het volgende:
Maar goed; christelijke (of andere religieuze) gebruiken, moeten die nog steeds gerespecteerd worden?

Er 'moet' niets. Maar ik vind het niet erg om bepaalde christelijke gebruiken te accepteren*. Sterker nog, er is geen enkel christelijk gebruik waar ik mee geconfronteerd word en me aan stoor.

*sowieso, in het algemeen in een drukbevolkt land als de onze word je helemaal gek als je er moeite mee hebt te respecteren wat anderen doen, religieus of niet


Quis moderabat ipsos moderatores?


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 17-04-2012 13:23 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 17 april 2012 13:19 schreef Jenje het volgende:
Maar het gaat niet om het stilhouden of niet eten, maar moet je religieuze gebruiken respecteren?
Je moet niks, al lijkt het me in sommige situaties wel handig. Bijvoorbeeld als je bij de ouders van je vriendin op bezoek bent. Die blijken islamitisch. Wil je haar ooit nog zorgeloos neuken dan ga je niet voetbal kijken terwijl ze aan het bidden zijn.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 17-04-2012 13:23 by nark Profiel van nark

Ik doe dat meer uit goed fatsoen net zo goed als dat ik probeer niet te vloeken ( wat niet altijd even goed lukt maar tog).
Als die mensen er netjes om vragen, waarom zou ik het niet doen dan.
Leven en laten leven zeg ik altijd.....

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 17-04-2012 13:24]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-04-2012 13:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 april 2012 13:23 schreef nark het volgende:
Ik doe dat meer uit goed fatsoen net zo goed als dat ik probeer niet te vloeken ( wat niet altijd even goed lukt maar tog).
Als die mensen er netjes om vragen, waarom zou ik het niet doen dan.
Leven en laten leven zeg ik altijd.....

Als iemand er netjes om vraagt mag je ook netjes nee zeggen, natuurlijk Ze kunnen dan ook best ervoor kiezen om het bidden even alleen te doen, en dan terug te komen.

Ik vind het persoonlijk raar om eten een minuut lang koud te laten worden voor zoiets. Het stil zijn vind ik niet zo'n probleem.


Quis moderabat ipsos moderatores?


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 17-04-2012 13:31 by nark Profiel van nark

Wordt je eten in 1 minuut koud dan?
Maar goed dit is echt zo'n ik vind/jij vind dingetje net zo als alles in dit topic eigenlijk.
Iedereen moet het maar doen zoals men zelf het beste vind.....


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-04-2012 13:34 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 april 2012 12:15 schreef Fusion het volgende:
Asociaal is wellicht nogal overdreven.


Nee, asociaal is precies het correcte woord.

quote:
Ben je met alles zo asociaal dat je geen rekening met anderen hun eigenschappen, rituelen, (on)hebbelijkheden etc wilt houden?


Ik had het specifiek over religieuze rituelen, niet over die andere dingen die jij er hier bij haalt.

quote:
Ik hou ook rekening met t feit dat ouderen wat langzamer zijn, dat sommige collegae wat lang van stof zijn, dat sommige mensen wat slechter Nederlands spreken, dat sommigen in het verkeer voorrang nemen etc.


Typisch christengedrag weer van je. Je keuze om rituelen voor je god uit te voeren gaan vergelijken met fysieke tekortkomingen van andere mensen. Asociaal.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-04-2012 13:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 april 2012 13:31 schreef nark het volgende:
Wordt je eten in 1 minuut koud dan?

Sommige dingen wel, ja. Het wordt hoe dan ook koudér.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-04-2012 13:36 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 april 2012 12:19 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Sowieso, hoezo is het asociaal als iemand *vraagt* of je stil wil zijn? Je kunt toch gewoon nee zeggen?


Reli's die verlangen dat niet-reli's zich gaan aanpassen? Ja dat is asociaal. Zo'n vraag wordt namelijk in 99/100 gevallen gesteld met de verwachten dat er aan het verzoek wordt voldaan. Wordt dat niet dan is men verontwaardigd.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-04-2012 13:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 april 2012 13:36 schreef Onweerwolf het volgende:
Reli's die verlangen dat niet-reli's zich gaan aanpassen? Ja dat is asociaal. Zo'n vraag wordt namelijk in 99/100 gevallen gesteld met de verwachten dat er aan het verzoek wordt voldaan. Wordt dat niet dan is men verontwaardigd.

99/100, ja? Da's best veel.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-04-2012 13:37 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 april 2012 13:17 schreef nark het volgende:
En wie niet stil is krijgt een glas bier in zijn nek...
Is het zo'n moeite dan om even 1 minuut je klep dicht te houden als iemand daar om vraagt, ik zie het probleem niet zo en je kunt tog niet eten en praten tegelijk lijkt mij....


Het gaat er niet om of het moeite kost of niet, het gaat er om dat het asociaal is dat het van mensen wordt verlangd.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-04-2012 13:41 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 april 2012 13:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
99/100, ja? Da's best veel.


En meestal wordt het ook niet gevraagd maar zegt men: "ik ben altijd even stil voor het eten... *uitgestreken glimlach*" waarmee wordt gesuggereerd dat jij ook je bek moet houden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-04-2012 13:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 april 2012 13:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Het gaat er niet om of het moeite kost of niet, het gaat er om dat het asociaal is dat het van mensen wordt verlangd.

Dus als je iets vraagt en je wil erg graag dat het antwoord ja is, is het asociaal om te vragen? Waar ligt de grens? Vragen of mensen stil willen zijn in de stiltecoupé? Of in de bioscoop? Of nog andere seculiere rituelen die we anderen opleggen?
quote:
Op 17 april 2012 13:41 schreef Onweerwolf het volgende:
En meestal wordt het ook niet gevraagd maar zegt men: "ik ben altijd even stil voor het eten... *uitgestreken glimlach*" waarmee wordt gesuggereerd dat jij ook je bek moet houden.

Ja, dat is wel echt heel lelijk. Dat trek ik ook heel slecht. Heel passief-agressief. Daar luister ik dus niet naar edit: dat is natuurlijk ook geen vraag stellen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-04-2012 13:44]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-04-2012 13:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 17 april 2012 13:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
99/100, ja? Da's best veel.
Percentage zou ik niet weten, maar met name de christenen verwachten toch eigenlijk altijd wel dat je op de hoogte bent van hun rituelen en daar respect voor hebt.

Ik vind dat dat niet meer van deze tijd is.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-04-2012 13:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 april 2012 13:42 schreef Jenje het volgende:
Percentage zou ik niet weten, maar met name de christenen verwachten toch eigenlijk altijd wel dat je op de hoogte bent van hun rituelen en daar respect voor hebt.

Ik vind dat dat niet meer van deze tijd is.

Tsja, nogmaals: "Sterker nog, er is geen enkel christelijk gebruik waar ik mee geconfronteerd word en me aan stoor."

Dus misschien kom ik alleen knuffelchristenen tegen


Quis moderabat ipsos moderatores?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-04-2012 13:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 17 april 2012 13:43 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Tsja, nogmaals: "Sterker nog, er is geen enkel christelijk gebruik waar ik mee geconfronteerd word en me aan stoor."

Dus misschien kom ik alleen knuffelchristenen tegen

Naast het eerder genoemde bidden:
- kerkklokken luiden op zondagochtend
- zondagssluiting winkels
- verbod op godslastering

als voorbeelden


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 17-04-2012 13:48 by nark Profiel van nark

quote:
Op 17 april 2012 13:42 schreef Jenje het volgende:
Percentage zou ik niet weten, maar met name de christenen verwachten toch eigenlijk altijd wel dat je op de hoogte bent van hun rituelen en daar respect voor hebt.

Ik vind dat dat niet meer van deze tijd is.






Hoe vaak word je daar mee geconfronteerd dan?


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-04-2012 13:52 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 april 2012 13:42 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dus als je iets vraagt en je wil erg graag dat het antwoord ja is, is het asociaal om te vragen? Waar ligt de grens?


Er is wat mij betrfet geen grens als het gaan om reli praktijken. Dat doe je maar lekker in je eigen huis.

quote:
Vragen of mensen stil willen zijn in de stiltecoupé? Of in de bioscoop? Of nog andere seculiere rituelen die we anderen opleggen?


Mja, maar dat zijn functionele praktijken die voor alle aanwezigen nut hebben, tenzij je toevallig doof bent. Maar bijvoorbeeld dodenherdenking vind ik ook een twijfelachtig iets. Ik persoonlijk ben wel stil maar ik vind niet dat iedereen daarom per se stil moet zijn (nb: dat is wat anders dan Damschreeuwers aanmoedigen )Maar bij dodenherdenking kan ik me nog iets voorstellen in de zin van het herdenken zelf en het respect wat daar bij hoort. Bidden echter is compleet irrationeel en belachelijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen