IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom topic zoveel Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-08-2012 23:03 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Zo algemeen is atheïsme nou ook weer niet. Er wordt zowel onder verstaan 'het niet geloven in een god' als 'het afwijzen van geloof in een god'.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-08-2012 23:28 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 6 augustus 2012 22:55 schreef bastianus het volgende:
Ja precies. Ik denk dat hij zich wil distantiëren van de 'Dawkinsen' van de laatste tijd, die zich erg sterk profileren.


In de kern doet hij dus precies hetzelfde waarvan hij 'de atheist' beschuldigt. Overigens kan ik me in grote lijnen verder wel vinden in zijn betoog, komt echter opnieuw weer op de interpretatie van bepaalde begrippen aan. Ik vind het cverder allemaal wel best; blijkbaar ben ik een wetenschappelijk agnost en een religieus atheist, of zoiets. Zolang ik het zelf maar weet, denk ik dan, en het me niet laat influisteren door een hogere macht of een paar duizend jaar oud boek.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-08-2012 23:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 augustus 2012 23:28 schreef Mark het volgende:
In de kern doet hij dus precies hetzelfde waarvan hij 'de atheist' beschuldigt. Overigens kan ik me in grote lijnen verder wel vinden in zijn betoog, komt echter opnieuw weer op de interpretatie van bepaalde begrippen aan. Ik vind het cverder allemaal wel best; blijkbaar ben ik een wetenschappelijk agnost en een religieus atheist, of zoiets. Zolang ik het zelf maar weet, denk ik dan, en het me niet laat influisteren door een hogere macht of een paar duizend jaar oud boek.
Die laatste zin, inderdaad. Hoort bij volwassen worden ofzo. Geloof moet geen voortzetting van het oude Sinterklaasgeloof zijn, zoals Bomans het ooit zei.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-08-2012 8:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 6 augustus 2012 22:06 schreef bastianus het volgende:
Nee ok. Maar het sluit wel aan bij dat eindeloze geouwehoer hier steeds.

Nee, het is een paar stappen terug in de discussie en daarmee totaal interessant.


I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 07-08-2012 8:32 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Bitchfight!


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2012 9:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 6 augustus 2012 23:31 schreef bastianus het volgende:
Die laatste zin, inderdaad. Hoort bij volwassen worden ofzo. Geloof moet geen voortzetting van het oude Sinterklaasgeloof zijn, zoals Bomans het ooit zei.
Bij mij hoort het gaan geloven juist bij t volwassen worden worden


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-08-2012 11:32 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 7 augustus 2012 9:00 schreef Fusion het volgende:
Bij mij hoort het gaan geloven juist bij t volwassen worden worden
Dat denk jij.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2012 13:20 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Jazeker, na 35 jaar omzwervingen van atheist naar agnost naar Oosterse theosofien naar Jezus, denk ik wel dat ik mijn religieuze eindstation heb gevonden ja. Veel volwassener ga ik sowieso niet meer worden


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-08-2012 14:01 by spectre Profiel van spectre

Ah je hebt ze allemaal ff afgelopen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2012 15:15 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ff.


When your people matter, menstrual health matters


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 07-08-2012 15:53 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Volgens de bekende Amerikaanse tv-evangelist Pat Robertson is het bloedbad in een sikhtempel in Oak Creek de schuld van atheïsten.

Pat Robertson deed de opmerkelijke uitspraak in zijn programma 'The 700 Club', dat op verschillende Amerikaanse tv-zenders te zien is, zo meldt De Telegraaf. "Atheïsten, zij die God haten, zij die de expressie van God haten, en zij die de kwaad zijn op zichzelf, de wereld en de gemeenschap, wel zij uiten hun woede op onschuldige mensen die God vereren", aldus de dominee.

De 40-jarige neonazi Wade Michae Page richtte zondag een bloedbad aan in de sikhtempel. Hij werd vervolgens zelf door een politieagent doodgeschoten. Het is overigens niet de eerste keer dat Pat Robertson van zich laat horen. Robertson noemde eerder de verwoestende aardbeving in Haïti in 2010 "de straf van God."

Wat een toffe peer zeg


Against God and Government


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2012 16:51 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

edit: nee

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 07-08-2012 16:53]


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-08-2012 16:59 by Mark Profiel van Mark

Als het inderdaad een atheist was, dan moeten wij met zijn allen denk ik toch eens goed bij onszelf te rade gaan. Wellicht drijft ons gebrek aan een geloof in een God ons tot gruwelijke wandaden. Ik zie dit soort walgelijke gedragingen wijdverspreid door de atheistische commune en ongetwijfeld wordt het in de kaart gespeeld door zaken als gebrek aan sexuele repressie, non-abstinentie, en een morele code die total niet ondersteund wordt door enig gezaghebbend gedateerd boekwerk.

[edit]Oh, een edit

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 07-08-2012 16:59]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2012 17:20 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 augustus 2012 16:59 schreef Mark het volgende:
Als het inderdaad een atheist was, dan moeten wij met zijn allen denk ik toch eens goed bij onszelf te rade gaan. Wellicht drijft ons gebrek aan een geloof in een God ons tot gruwelijke wandaden. Ik zie dit soort walgelijke gedragingen wijdverspreid door de atheistische commune en ongetwijfeld wordt het in de kaart gespeeld door zaken als gebrek aan sexuele repressie, non-abstinentie, en een morele code die total niet ondersteund wordt door enig gezaghebbend gedateerd boekwerk.
Ah, weer iemand die denkt dat religie an sich de *oorzaak* is van vele gruweldaden en niet de trieste zieke duistere kant van mensen die danwel religie, danwel politiek, danwel andere vormen van georganiseerde macht, danwel enige andere vorm waarin je zieke, gruwelijke daden kunt uitvoeren misbruiken. Wel eens van Stalin en Pol Pot gehoord?

[edit]Oh, een edit [/quote]Ging dat over mijn edit? Want dan snap ik niet wat jouw post met de mijne te maken heeft?


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-08-2012 17:29 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 augustus 2012 17:20 schreef Fusion het volgende:
Ah, weer iemand die denkt dat religie an sich de *oorzaak* is van vele gruweldaden en niet de trieste zieke duistere kant van mensen


Stuitend dit. Volgens mij kun je van de plaat die voor jouw kop zit een complete airbus in elkaar vouwen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 07-08-2012 17:36 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 7 augustus 2012 17:20 schreef Fusion het volgende:
Ah, weer iemand die denkt dat religie an sich de *oorzaak* is van vele gruweldaden en niet de trieste zieke duistere kant van mensen die danwel religie, danwel politiek, danwel andere vormen van georganiseerde macht, danwel enige andere vorm waarin je zieke, gruwelijke daden kunt uitvoeren misbruiken. Wel eens van Stalin en Pol Pot gehoord?

[edit]Oh, een edit Ging dat over mijn edit? Want dan snap ik niet wat jouw post met de mijne te maken heeft?


Pardon? Religie is hier toch ook de oorzaak, de uitspraken die deze vent doet, doet hij vanuit een religieus standpunt om andersdenkenden in dit geval alle atheïsten de schuld in de schoenen te schuiven. Dit van een persoon waarvan nog niet eens gebleken of hij überhaupt zelf atheïst was. En wat de fuck hebben Stalin en Pol Pot hier mee te maken? Het gaat hier om religie en niet om een politieke ideologische stroming

Verder

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 07-08-2012 17:36]


Against God and Government


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2012 17:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Om jouw aandacht voor mij in allerhande topics te compenseren wil ik je eigenlijk zo veel mogelijk negeren, maar toch maar even een reactie. Ik zeg bovenstaand niet om religie te verdedigen. Ik zeg ook niet dat religie niet bepaalde geweldadige of andere zieke karaktereigenschappen in de hand kan werken (net zoals dat ze deze kan verminderen of zelfs helpen elimineren). Ik zeg ook niet dat bepaalde eigenschappen van religie (machtsstructuren bijv) bepaalde gruwelijkheden niet kunen verbloemen. Ik zeg alleen maar dat ik niet geloof dat religie an sich de oorzaak is van geweld. Net zoals ik dat niet geloof van politiek. Beiden zijn slechts door mensen opgezette vormen waarin mensen haar streven naar macht en orde proberen uit te voeren. Verder heb ik echt compleet worst aan wat jij van mij vindt, niet in de laatste plaats omdat jouw bord zo'n 10000000000x groter is dan het mijne.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 07-08-2012 17:41]


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2012 17:40 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 augustus 2012 17:36 schreef Rotzak het volgende:
Pardon? Religie is hier toch ook de oorzaak, de uitspraken die deze vent doet, doet hij vanuit een religieus standpunt om andersdenkenden in dit geval alle atheïsten de schuld in de schoenen te schuiven. Dit van een persoon waarvan nog niet eens gebleken of hij überhaupt zelf atheïst was. En wat de fuck hebben Stalin en Pol Pot hier mee te maken? Het gaat hier om religie en niet om een politieke ideologische stroming

Verder
Wellicht doen ze in jouw dorp niet aan geschiendenisles? Met je 'verder '. Het is echt fantastisch om te zien hoe jij nooit iets snapt van wat ik post en gelijk altijd je grote schreeuwmuil opentrekt.


When your people matter, menstrual health matters


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 07-08-2012 17:41 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Dit topic is van Fusion.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2012 17:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 augustus 2012 17:41 schreef Black Jew het volgende:
Dit topic is van Fusion.
That's right nigga, I own this shit.

edit: vooruit, voor ik daar weer gezeik over krijg, de smiley:

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 07-08-2012 17:43]


When your people matter, menstrual health matters


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 07-08-2012 17:44 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 7 augustus 2012 17:42 schreef Fusion het volgende:
That's right nigga, I own this shit.

edit: vooruit, voor ik daar weer gezeik over krijg, de smiley:



hmmm... Als jij dit forum had bedacht zou ik dat idd zeggen. Ik bedoel het anders om, jij bent hier het slachtoffer van de ongelovigen.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 07-08-2012 17:48 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 7 augustus 2012 17:39 schreef Fusion het volgende:
Om jouw aandacht voor mij in allerhande topics te compenseren wil ik je eigenlijk zo veel mogelijk negeren, maar toch maar even een reactie. Ik zeg bovenstaand niet om religie te verdedigen. Ik zeg ook niet dat religie bepaalde geweldadige of andere zieke karaktereigenschappen in de hand kan werken (net zoals dat ze deze kan verminderen of zelfs helpen elimineren). Ik zeg ook niet dat bepaalde eigenschappen van religie (machtsstructuren bijv) bepaalde gruwelijkheden niet kunen verbloemen. Ik zeg alleen maar dat ik niet geloof dat religie an sich de oorzaak is van geweld. Net zoals ik dat niet geloof van politiek. Beiden zijn slechts door mensen opgezette vormen waarin mensen haar streven naar macht en orde proberen uit te voeren. Verder heb ik echt compleet worst aan wat jij van mij vindt, niet in de laatste plaats omdat jouw bord zo'n 10000000000x groter is dan het mijne.


Dus eigenlijk concludeer je nu zelf dat de kerk in dit geval eigenlijk gewoon een instituut van macht en orde is? Nou ik ben blij dat je dat in ieder geval ziet. Wat ik van religieuzen en religie vind is dat niet dat een geloof eventueel bepaalde agressieve nijgingen opwekt. Gelovigen vinden vooral dat zei zich verheven voelen boven anderen, dit omdat zij pachten de ultieme waarheid te kennen en andersdenkenden daarom in ieder geval dom of onwetend te vinden. In dit geval het nieuwsbericht die naar mijn mening zwaar beledigend is voor mensen met een andere overtuiging. Mocht het in dit geval andersom zijn dan wordt zogenaamd de naam van de Heer misbruikt en is in dit geval de VS te klein.



Against God and Government


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-08-2012 17:56 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 augustus 2012 17:39 schreef Fusion het volgende:
Om jouw aandacht voor mij in allerhande topics te compenseren wil ik je eigenlijk zo veel mogelijk negeren, maar toch maar even een reactie. Ik zeg bovenstaand niet om religie te verdedigen. Ik zeg ook niet dat religie niet bepaalde geweldadige of andere zieke karaktereigenschappen in de hand kan werken (net zoals dat ze deze kan verminderen of zelfs helpen elimineren). Ik zeg ook niet dat bepaalde eigenschappen van religie (machtsstructuren bijv) bepaalde gruwelijkheden niet kunen verbloemen. Ik zeg alleen maar dat ik niet geloof dat religie an sich de oorzaak is van geweld. Net zoals ik dat niet geloof van politiek. Beiden zijn slechts door mensen opgezette vormen waarin mensen haar streven naar macht en orde proberen uit te voeren. Verder heb ik echt compleet worst aan wat jij van mij vindt, niet in de laatste plaats omdat jouw bord zo'n 10000000000x groter is dan het mijne.


Gast, religie is nou juist hét voorbeeld van een fenomeen dat mensen of groeperingen die in principe 'gewoon normaal' zijn tot gruweldaden beweegt.

Bij politiek kan ik het motief (macht) nog enigszins begrijpen, maar bij religie is het echt totaal volstrekt waanzinnig debiel.

Vrouwenbesnijdenis-kruistochten-9/11-heksenverbranding-etc.-etc.-etc.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2012 17:59 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 augustus 2012 17:48 schreef Rotzak het volgende:
Dus eigenlijk concludeer je nu zelf dat de kerk in dit geval eigenlijk gewoon een instituut van macht en orde is? Nou ik ben blij dat je dat in ieder geval ziet.
Ik zeg niet dat de kerk dat alleen maar is. De kerk is een ingewikkeld begrip en kan slaan op een gebouw, een vereniging, een wereldwijd machtsinsituut, alle gelovigen verbonden in de liefde van Jezus etc. Jammer dat jij dan weer niet weet dat er ook uit naam van atheisme miljoenen vermoord en gemarteld zijn (Stalin, Pol Pot) - vandaar dat ik dat zei. Het is allemaal niet zo zwart-wit.

quote:
Op 7 augustus 2012 17:48 schreef Rotzak het volgende:
Wat ik van religieuzen en religie vind is dat niet dat een geloof eventueel bepaalde agressieve nijgingen opwekt. Gelovigen vinden vooral dat zei zich verheven voelen boven anderen, dit omdat zij pachten de ultieme waarheid te kennen en andersdenkenden daarom in ieder geval dom of onwetend te vinden.
Ah. Is dat ook de reden dat jij je zo verheven gedraagt boven mij op dit forum? Met je altijd aanvallende en onbeschofte posts? Omdat jij denkt dat ik me verheven voel?

quote:
Op 7 augustus 2012 17:48 schreef Rotzak het volgende:
In dit geval het nieuwsbericht die naar mijn mening zwaar beledigend is voor mensen met een andere overtuiging.

Ik vind het ook een belediging voor Christenen.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2012 18:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 augustus 2012 17:56 schreef Onweerwolf het volgende:
Gast, religie is nou juist hét voorbeeld van een fenomeen dat mensen of groeperingen die in principe 'gewoon normaal' zijn tot gruweldaden beweegt.

Bij politiek kan ik het motief (macht) nog enigszins begrijpen, maar bij religie is het echt totaal volstrekt waanzinnig debiel.

Vrouwenbesnijdenis-kruistochten-9/11-heksenverbranding-etc.-etc.-etc.
Prima als jij tot die versimpelde conclusie komt.

*negeermodusweeraanwantikvoeljedrankomteschreeuwenalweeropkomen*


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen