IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom topic zoveel Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-04-2012 13:53 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 april 2012 13:43 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Tsja, nogmaals: "Sterker nog, er is geen enkel christelijk gebruik waar ik mee geconfronteerd word en me aan stoor."

Dus misschien kom ik alleen knuffelchristenen tegen


Nee, je ziet nooit op het station bijvoorbeeld die enorme posters van de bond tegen het vloeken?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 17-04-2012 13:53 by nark Profiel van nark

Bidden vind jij irationeel en belachelijk, dat is wat anders.......
@ OWW dus

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 17-04-2012 13:54]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-04-2012 13:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 april 2012 13:48 schreef Jenje het volgende:
Naast het eerder genoemde bidden:
- kerkklokken luiden op zondagochtend

Geen last van.
quote:
- zondagssluiting winkels

Vind ik ook jammer. Geïnstitunionaliseerde vorm van het ritueel 'niks doen op zondag'. Al is dat deels ook een wens van sommige winkeliers, en vond ik het toen nog in het centrum woonde wel fijn dat het niet elke dag koopdag was, is het zeker iets wat uit het christendom komt.
quote:
- verbod op godslastering

Stompzinnig, ja. Maar geen christelijk gebruik in de zin van waar we het over hadden (rituelen). Overigens heb ik hier geen last van, ik godslaster me rot en ben nog nooit aangeklaagd


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-04-2012 14:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 april 2012 13:52 schreef Onweerwolf het volgende:
Er is wat mij betrfet geen grens als het gaan om reli praktijken. Dat doe je maar lekker in je eigen huis.


quote:
Mja, maar dat zijn functionele praktijken die voor alle aanwezigen nut hebben, tenzij je toevallig doof bent.[quote]
En is de stiltecoupé wel functioneel en zondagsrust bvb. per definitie niet? Beiden gaat toch om het kunnen vinden van rust.

Ik heb ook weleens in een normale coupé gevraagd of iemand z'n muziek uit wilde zetten (direct vanuit de telefoon, geen doppen): ook niet zo functioneel, maar was dat ook asociaal?
[quote]Maar bijvoorbeeld dodenherdenking vind ik ook een twijfelachtig iets. Ik persoonlijk ben wel stil maar ik vind niet dat iedereen daarom per se stil moet zijn (nb: dat is wat anders dan Damschreeuwers aanmoedigen )

Ben ik het 100% mee eens.
quote:
Maar bij dodenherdenking kan ik me nog iets voorstellen in de zin van het herdenken zelf en het respect wat daar bij hoort. Bidden echter is compleet irrationeel en belachelijk.

Dodenherdenking is evengoed irrationeel.
quote:
Op 17 april 2012 13:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee, je ziet nooit op het station bijvoorbeeld die enorme posters van de bond tegen het vloeken?

Vind het wel een stom iets, die bond, maar kan me er eigenlijk niet aan storen dat ze zo'n poster ophangen. Kan me wel ergeren aan hun redeneringen als ik die her en der lees, dus dat is toch een puntje.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-04-2012 14:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 17 april 2012 13:52 schreef Onweerwolf het volgende:
Mja, maar dat zijn functionele praktijken die voor alle aanwezigen nut hebben, tenzij je toevallig doof bent. Maar bijvoorbeeld dodenherdenking vind ik ook een twijfelachtig iets. Ik persoonlijk ben wel stil maar ik vind niet dat iedereen daarom per se stil moet zijn (nb: dat is wat anders dan Damschreeuwers aanmoedigen )Maar bij dodenherdenking kan ik me nog iets voorstellen in de zin van het herdenken zelf en het respect wat daar bij hoort. Bidden echter is compleet irrationeel en belachelijk.
Dodenherdenking heeft te maken met herdenken van slachtoffers van oorlogsgeweld, imho heeft dat niets met religie te maken.

Volgens de christelijke doctrine zouden de geallieerden namelijk in de hemel zijn en er dus beter van af zijn.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-04-2012 14:15 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 april 2012 13:53 schreef nark het volgende:
Bidden vind jij irationeel en belachelijk, dat is wat anders.......
@ OWW dus


Het is irrationeel. Dat ik het belachelijk vind is inderdaad subjectief maar het heeft alleszins geen nut en zeker niet voor mij.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-04-2012 14:17 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 april 2012 14:09 schreef Jenje het volgende:
Dodenherdenking heeft te maken met herdenken van slachtoffers van oorlogsgeweld, imho heeft dat niets met religie te maken.

Volgens de christelijke doctrine zouden de geallieerden namelijk in de hemel zijn en er dus beter van af zijn.


Het was ook niet mijn bedoeling om te suggereren dat dodenherdenking met religie te maken heeft. Het was meer bedoeld als een vergelijkbaar voorbeeld met andere kenmerken.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-04-2012 14:25 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

@stiltecoupé versus zondagsrust:

Ik vind persoonlijk stiltecoupé's onzin. Dwz, ik vind het prima dat ze er zijn maar ik vind het vervelend dat ik me er aan moet houden als ik niet de keuze heb om in een gewone coupé te zitten, als de trein bv overvol is. Hetzelfde geldt voor moeten staan in de 2e klas terwijl er een lege 1e klas coupé is. Anderzijds is het mijn keuze om zo'n coupé te betreden, ik kan immers ook niet met de trein gaan. Dus als ik die keuze maak ben ik me ook bewust van de geldende regels en dan maakt het niet zo veel uit of ik het eens ben met die regels of niet, ik hou me er gewoon zoveel mogelijk aan.

Zondagsrust is voor mij een vreemd begrip. Wat is het precies? Ik veroorzaak geen overlast (doe mijn best iig) onafhankelijk van het tijdstip. Maar als ik op zondag het gras wil maaien dan is dat geen overlast. Als de reli buurman dat een probleem vindt dan gaat 'ie maar ergens anders wonen, daar heb ik echt geen boodschap aan. Als diezelfde reli buurman echter zegt: mijn kind slaapt tussen 12 en 2, zou je het gras ervoor of erna willen maaien dan is dat uiteraard geen enkel probleem.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 17-04-2012 14:33 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Mijn ervaring is eigenlijk dat stiltecoupes over het algemeen rumoeriger zijn dan de gewone coupes.

Wat betreft kerkklokken ben ik toch wel blij dat de kerk hier om de hoek daarmee pas om 11:00 begint, als ik rond die tijd nog niet wakker ben lig ik meestal toch wel dusdanig hard in coma dat ik er ook geen last van heb.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-04-2012 17:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 17 april 2012 13:53 schreef Onweerwolf het volgende:
bond tegen het vloeken?


Ik vloek godverdomme toch wanneer ik dat wil?


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-04-2012 22:07 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 april 2012 12:19 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Sowieso, hoezo is het asociaal als iemand *vraagt* of je stil wil zijn? Je kunt toch gewoon nee zeggen?

edit: dat laatste wat Fusion noemt is natuurlijk wel asociaal
Voorrang nemen? Je hebt dan wetstechnisch wel gelijk, maar de situatie zou kunnen dicteren dat je menselijkheid en begrip even voor laat gaan (bijv een ouder echtpaar even voor laten gaan als dit verder geen gevaar voor wie dan ook oplevert)


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-04-2012 22:11 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 april 2012 13:34 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee, asociaal is precies het correcte woord.



Ik had het specifiek over religieuze rituelen, niet over die andere dingen die jij er hier bij haalt.



Typisch christengedrag weer van je. Je keuze om rituelen voor je god uit te voeren gaan vergelijken met fysieke tekortkomingen van andere mensen. Asociaal.
Voorrang nemen is een fysieke tekortkoming? Is dat een soort geheime homo-underground speak? Verder: wat is je frustratie met het Christendom toch groot zeg. Je krijgt nog eens een hartverzakking.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-04-2012 22:12 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 april 2012 13:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Het gaat er niet om of het moeite kost of niet, het gaat er om dat het asociaal is dat het van mensen wordt verlangd.
Je plast ook azijn denk ik?


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-04-2012 22:20 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 april 2012 22:11 schreef Fusion het volgende:
Voorrang nemen is een fysieke tekortkoming?


Nee, niemand zegt dat. Niemand suggereert het. Niemand impliceert het.

quote:
Is dat een soort geheime homo-underground speak?


Ahahaha, wat ben je toch een grappig mannetje. Je lijkt Mr. N wel, die geeft ook telkens dezelfde nietszeggende antwoorden.

quote:
Verder: wat is je frustratie met het Christendom toch groot zeg. Je krijgt nog eens een hartverzakking.


Klopt, mijn frustratie met religies is vrij groot ja. Problem? Gelukkig kan ik mij prima relaxed frustreren zonder me daarbij verder op te winden. Maak je geen zorgen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-04-2012 22:21 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 april 2012 22:12 schreef Fusion het volgende:
Je plast ook azijn denk ik?


Hoezo? Omdat ik asociaal gedrag niet tolereer?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-04-2012 22:22 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 17 april 2012 13:54 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Geen last van.


Moet je voor de gein eens in veenendaal gaan wonen.

quote:

Vind ik ook jammer. Geïnstitunionaliseerde vorm van het ritueel 'niks doen op zondag'. Al is dat deels ook een wens van sommige winkeliers, en vond ik het toen nog in het centrum woonde wel fijn dat het niet elke dag koopdag was, is het zeker iets wat uit het christendom komt.


Moet je voor de gein eens in veenendaal gaan wonen.

quote:

Stompzinnig, ja. Maar geen christelijk gebruik in de zin van waar we het over hadden (rituelen). Overigens heb ik hier geen last van, ik godslaster me rot en ben nog nooit aangeklaagd


Moet je voor de gein eens in veenendaal gaan wonen.

Het barst hier van de kerken. Als ik het rolgordijn voor omhoog doe, kijk ik tegen een kerktoren aan. Als ik in bed lig, hoor ik dat ding de hele nacht, tenzij ik slaap.

Niet elke dag koopdag, nee. Laat staan een koopzondag. Die hebben we hier wel, maar dan op de zaterdagavond.

Godslastering, tsja. Er was iig een tijd dat je hier een boete voor kon krijgen, maar of dat nog zo is, geen idee.

Oftewel, blijf hier maar weg.



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-04-2012 22:28 by bastianus Profiel van bastianus

Tja, op de bible belt zijn ze vaak in de meerderheid hè. Dan vinden ze het al gauw vrij normaal om de boel te domineren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-04-2012 22:32 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 17 april 2012 22:28 schreef bastianus het volgende:
Tja, op de bible belt zijn ze vaak in de meerderheid hè. Dan vinden ze het al gauw vrij normaal om de boel te domineren.


Nou ja, het weirde is, dat veenendaal best een groot dorp is geworden, zo ondertussen. Heel veel nieuwe mensen vooral. Maar de ouwe hardcore christen gang blijft de touwtjes in handen houden, zo lijkt het.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-04-2012 22:35 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 april 2012 22:32 schreef De Tegenpartij het volgende:
Nou ja, het weirde is, dat veenendaal best een groot dorp is geworden, zo ondertussen. Heel veel nieuwe mensen vooral. Maar de ouwe hardcore christen gang blijft de touwtjes in handen houden, zo lijkt het.
Mij valt altijd op dat SGP en CU toch nog knap veel stemmen hebben daar. Net als in Ede b.v. Ik werk daar in de buurt, dus krijg dat soort dingen vaak mee.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-04-2012 22:35 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 april 2012 22:20 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee, niemand zegt dat. Niemand suggereert het. Niemand impliceert het.

Dan noem ik jou voortaan meneer Niemand


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-04-2012 22:36 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Als ik sommige van jullie ervaringen en visies lees, vraag ik me af of ik zelf wel in zo;n omgeving zou kunnen wonen of werken.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-04-2012 22:37 by bastianus Profiel van bastianus

Waarom niet dan?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-04-2012 22:38 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 17 april 2012 22:35 schreef bastianus het volgende:
Mij valt altijd op dat SGP en CU toch nog knap veel stemmen hebben daar. Net als in Ede b.v. Ik werk daar in de buurt, dus krijg dat soort dingen vaak mee.


Ede, jazekers. En barneveld natuurlijk, daar kwam zo ongeveer de gehele originele line-up van m'n bandje vandaan. Het liedje SGP weg er mee deed het altijd zeer goed in deze regio.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-04-2012 22:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 april 2012 22:37 schreef bastianus het volgende:
Waarom niet dan?
Mmmm als ik zo lees hoe in jullie omgeving het geloof wordt beleefd (bijv jouw verhaal wat je laatst poste over je eigen opvoeding), zo, emmmm zwartekouserig?


When your people matter, menstrual health matters


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-04-2012 22:46 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Dat was vooral vroeger, in mijn beleving dan. Het is hier op zondag nog steeds een enorme hoedjesparade, maar het is in de loop der jaren allemaal wel iets soepeler geworden. Iets.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen