IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom topic zoveel Vorige pagina
Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 09-09-2012 13:10 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

Vanochtend heb ik de documentaire van Louis Theroux gekeken over de Amerikaanse familie Phelps, wat een malloten. Wat vindt jij hier nou van Fusion?





http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Westboro_Baptist_Church

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Fred_Phelps

[Dit bericht is gewijzigd door Sgeiterdt op 09-09-2012 13:11]


5 Euro's? Op je muil!!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-09-2012 16:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik vind t in en in treurig hoe de mensheid keer op keer de boodschap van liefde en niet oordelen weet te verdraaien in een boodschap van haat en onverdraagzaamheid. Dit is een verkrachting op zo'n beetje alle vlakken van alles waar ik in geloof en heeft niets te maken met de boodschap van God zoals ik geloof dat Jezus deze kwam brengen.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-09-2012 17:01 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 september 2012 16:57 schreef Fusion het volgende:
Dit is een verkrachting op zo'n beetje alle vlakken van alles waar ik in geloof en heeft niets te maken met de boodschap van God zoals ik geloof dat Jezus deze kwam brengen.


Dat is precies wat Fred Phelps en zijn kudde randdebielen ook zeggen.



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-09-2012 17:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

God mag zijn boodschap houden, de beerput van de mensheid zit nagenoeg overvol


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-09-2012 18:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 september 2012 17:01 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat is precies wat Fred Phelps en zijn kudde randdebielen ook zeggen.


Ik me niet voorstellen dat een weldenkend mens dat zich louter baseert op de uitspraken van Jezus het met hen eens zal zijn.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-09-2012 18:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

weldenkend mens dIE


wat is weldenkend? lijkt me in deze context extreem relatief


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-09-2012 18:47 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 september 2012 18:14 schreef Fusion het volgende:
Ik me niet voorstellen dat een weldenkend mens dat zich louter baseert op de uitspraken van Jezus het met hen eens zal zijn.


Ik kan mij überhaupt niet voorstellen dat weldenkende mensen zich baseren op uitspraken van Jezus.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-09-2012 18:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Gelukkig hoeft niet iedereen weldenkend te zijn, mensen met een mentale handicap zijn best grappig en inspirerend.


signature


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 09-09-2012 18:54 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

autisme = grappig.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-09-2012 19:13 by bastianus Profiel van bastianus

Prima opruiers, die van Phelps. En bijbels gezien zijn ze correct bezig. Dat boek tolereert inderdaad geen homoseksualiteit.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-09-2012 19:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 september 2012 19:13 schreef bastianus het volgende:
Prima opruiers, die van Phelps. En bijbels gezien zijn ze correct bezig. Dat boek tolereert inderdaad geen homoseksualiteit.
Dat jij dat zegt verbaast me niets gezien je achtergrond, maar ik heb hier eerder duidelijk aangegeven waarom ik er nog steeds niet van overtuigd ben dat homofilie verboden is.Ik daag je uit mijn ongelijk te bewijzen met het NT in t Koine Grieks ter hand. Dat jij je baseert op de Nederlandse vertaling die jouw voormalige geloofsgenoten hanteerden moet je uiteraard zelf weten, maar je doet net alsof het een voldongen feit is en ik zeg je van niet. Het OT is natuurlijk een ander verhaal, maar dat waren hele andere wetten in hele andere tijden.

Verder ben ik de discussie over t Chrustendom en homifilie wel zat. Ik heb mijn mening en argumenten daarvoor nu genoeg gegeven dacht ik zo.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-09-2012 19:34 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 september 2012 18:47 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik kan mij überhaupt niet voorstellen dat weldenkende mensen zich baseren op uitspraken van Jezus.
Ik kan me niet voorstelken dat een weldenkend mens zo'n uitspraak doet; zeker niet na alle uitspraken gelezen te hebben. Maar goed ik kan ernaast zitten Misschien heb jij ze wel allemaal bestudeerd en ben je weldenkend.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-09-2012 19:51 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Het Hebreeuwse woord voor 'man' (male) is zakar. Grieks arsen. Het Hebreeuwse woord voor 'liggen' is miskab. Het betekent ook 'plaats waar je ligt, bed'. In het Grieks koite. Op een later tijdstip hebben joodse rabbijnen en christenen (de laatsten waarschijnlijk onder invloed van vergriekste joden) uit beide woorden één nieuw woord gevormd. Een speciaal woord voor 'de actieve partner in een homoseksuele relatie'. Het Hebreeuwse 'miskab zakur' wat letterlijk betekent 'liggen met een man' en het Griekse 'arsenokoites' wat letterlijk betekent 'een man die ligt met een man' of 'een man die naar bed gaat met een man'.



(Bron. Robin Scroggs, The New Testament and Homoseksuality: Contextual Background for Contemporary Debat, Philadelphia: Frortress, 1988, pp. 83 en 108)



Het Griekse woord arsenokoitai komt twee maal voor in het Nieuwe Testament. In 1 Kor. 6:9 en 1 Tim. 1:10.



In de Statenvertaling, en in de Herziene Statenvertaling, is de letterlijke vertaling van het woord arsenokoitai gebruikt: "die bij mannen liggen."



"Dwaalt niet …….noch die bij mannen liggen (arsenokoitai) … zullen het Koninkrijk Gods beërven". (St. Vert., 1 Kor. 6:9)



In de NBG '51 vertaling en in de NBV is het woord arsenokoitai niet letterlijk vertaald. Het is daar vertaald met het woord 'knapenschender'. Een knapenschender is volgens het Koenen woordenboek voor de Nederlandse taal 'iemand die zich vergrijpt aan een mannelijke jeugdige". Dat is heel wat beperkter dan het 'bij mannen liggen' dat in de grondtekst staat.



De vertaling van de NBG '51 en ook die van de NBV is onjuist en misleidend. In het Grieks staat arsenokoitai, een woord dat simpelweg betekent "liggen bij een andere man" of "met een andere man naar bed gaan'. Daar valt alle homoseksueel gedrag onder. De vertalers van de NBG en de NBV hebben het woord beperkt tot homoseksueel pedofiel gedrag. Een knapenschender is een volwassen man die zich vergrijpt aan een knaap. In knapenschender zit ook de idee van verkrachting, van machtsmisbruik, schenden. Je aan 'iemand vergrijpen'. Ook dat zit niet in het word arsenokoitai.

Komt uit een onderzoek naar de bijbel. Ik verwijs hier expres naar het Nieuwe Testament, en naar de originele vertaling, naar de Korintiërsbrief en Timotheüs. Niet naar de Romeinenbrief, want die wordt inderdaad vaak uit het verband geciteerd. Echter, Paulus is duidelijk, homo's zullen het Koninkrijk Gods niet beërven of erger. Homohaat is dus niks oudtestamentisch of verkeerd geciteerd nieuwtestamentspul, maar gewoon christelijk. De bijbel zegt dat het moet, dus al die christenen die zich met zwakke smoesjes daaruit lullen en de boel vereufemismen komen gewoon in de hel.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-09-2012 20:00 by bastianus Profiel van bastianus

Sowieso is de Statenvertaling meestal correcter dan de latere afgezwakte versies van b.v. NBG en de Willibrordusvertaling. Het zou fijn zijn als gelovigen zelf ook wat bijbelvaster waren, dan wisten ze tenminste waarover ze het hadden. Een ergernis die Fred Phelps bij de eufemistische ondervraging door Theroux ook al liet blijken. En hij had gelijk! Ds. Paauwe zou zich ook omdraaien in zijn graf, van het zwakke gedoe van al die evangelisten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-09-2012 23:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 september 2012 19:51 schreef bastianus het volgende:
Komt uit een onderzoek naar de bijbel. Ik verwijs hier expres naar het Nieuwe Testament, en naar de originele vertaling, naar de Korintiërsbrief en Timotheüs. Niet naar de Romeinenbrief, want die wordt inderdaad vaak uit het verband geciteerd. Echter, Paulus is duidelijk, homo's zullen het Koninkrijk Gods niet beërven of erger. Homohaat is dus niks oudtestamentisch of verkeerd geciteerd nieuwtestamentspul, maar gewoon christelijk. De bijbel zegt dat het moet, dus al die christenen die zich met zwakke smoesjes daaruit lullen en de boel vereufemismen komen gewoon in de hel.


Ik ga zo slapen maar als je geinteresseerd bent zal ik je een hele lijst argumenten posten die bovenstaande een heel stuk minder waarschijnlijk maken. Erg jammer dat je zo'n eenzijdig standpunt inneemt en roept dat iedereen t niet eens is met jouw visie met zwakke smoesjes komt. Daarmee heb je wellicht de meesten hier gelijk voor je gewonnen (wat bij n aantal natuurlijk erg makkelijk is), maar leg je behoorlijk zwaarwegende taalkundige en theologische argumenten naast je. Ik ga er maar van uit dat je ze of nooit heb gehoord in je onderzoek naar wat de Bijbel zegt of niet passen in je visie.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-09-2012 6:21 by bastianus Profiel van bastianus

Ik ken al die argumenten al. Wat meestal wordt gezegd, is dat er niks mis is met de brave, monogame homo's volgens de bijbel, maar dat het hier gaat om getrouwde mannen die er schandknaapjes op nahielden. Verder is het natuurlijk raar dat sommige christenen alleen maar met homohaat bezig zijn, en alle andere bijbeltips vergeten. Is allemaal waar, maar dat neemt niet weg dat de drie heilige boeken van alle monotheïstische grote godsdiensten homoseksualiteit afwijzen, zoals Phelps terecht zegt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-09-2012 8:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 10 september 2012 6:21 schreef bastianus het volgende:
Ik ken al die argumenten al. Wat meestal wordt gezegd, is dat er niks mis is met de brave, monogame homo's volgens de bijbel
Je kent ze dus niet. Ik heb het over voornamelijk taalkundige argumenten en daarnaast culturele en theologische. Je komt niet erg open voor andere visies dan de jouwe over Bas. Kje kopieert wat van een van de Bijbelonderzoeken die in jouw straatje passen (zonder overigens blijk te geven van waarom die Griekse woorden zijn samengevoegd, wat de consequenties zijn, vergelijkbare contracties etc) en nu volg je lekker (hoe ironisch) de gedachtengang van de hardliners zodat je lekker je oude vertrouwde standpunt kan innemem en t Christendom kan neersabelen. Ik hoor wel als je bereid bent om objectief naar zaken te kijken en eerst *alle* argumenten voor en tegen naast elkaar te leggen dan pas je *eige* conclusie te trekken.


When your people matter, menstrual health matters


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 10-09-2012 8:38 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 9 september 2012 19:31 schreef Fusion het volgende:
Het OT is natuurlijk een ander verhaal, maar dat waren hele andere wetten in hele andere tijden.



Euh, en nu zijn het dezelfde wetten en tijden als in het NT? Ik dacht het toch niet? Daarom is het zo verbazingwekkend dat men de bijbel als vaststaand iets beschouwd en het slaafs volgt.

En jij bent selectief uit de bijbel aan het plukken wat je wil, om er in te kunnen geloven, beetje raar.


Boeiender


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-09-2012 9:25 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Waar ben ik selectief? Wat kies ik er dan uit volgens jou? Bas is nota bene dwgene die selelctief is. Heb je de Bijbel wel eens gelemaal gelezen? Weet je van alle argumentwn voor en twgen over bijv t woord waar bas op doelt? Zo nee, wat moet ik dan met je high-level bewering??

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 10-09-2012 9:34]


When your people matter, menstrual health matters


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 10-09-2012 9:36 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 10 september 2012 9:25 schreef Fusion het volgende:
Waar ben ik selectief? Wat kies ik er dan uit volgens jou? Bas is nota bene dwgene die selelctief is. Heb je de Bijbel wel eens gelemaal gelezen? Ik mag hopen dat jij n aabtal basiszaken als hoe Christeben met t OT zouden moeten ongaan etc we weet. Want nu ligt de 'bewijslast' opeens bij mij door jou high-level statement, maar zo werjt dat niet


In de bijbel staat niet hoe je met het OT om moet gaan. Dat is jouw eigen interpretatie en daar ben jij vrij in natuurlijk, maar het is wel een beetje raar om 1 gedeelte als leidraad te gebruiken en het andere gedeelte af te doen als niet van toepassing zijnde in verband met "andere tijden en andere wetten".

Datzelfde zou je ook kunnen toepassen op het NT natuurlijk, want dat is ook in een hele andere tijd met andere wetten gesitueerd dan de huidige tijden.

Vandaar dat ik het apart vind.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-09-2012 9:45 by bastianus Profiel van bastianus

Laten we kijken wat Mattheüs erover zegt:
quote:
17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan. 20 Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de farizeeën, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan.
21 Jullie hebben gehoord dat destijds tegen het volk is gezegd: “Pleeg geen moord. Wie moordt, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht.” 22 En ik zeg zelfs: ieder die in woede tegen zijn broeder of zuster tekeergaat, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht. Wie tegen hen “Nietsnut!” zegt, zal zich moeten verantwoorden voor het Sanhedrin. Wie “Dwaas!” zegt, zal voor het vuur van de Gehenna komen te staan. 23 Wanneer je dus je offergave naar het altaar brengt en je je daar herinnert dat je broeder of zuster je iets verwijt, 24 laat je gave dan bij het altaar achter; ga je eerst met die ander verzoenen en kom daarna je offer brengen. 25 Leg een geschil snel bij, terwijl je nog met je tegenstander onderweg bent, anders levert hij je uit aan de rechter, draagt de rechter je over aan de gerechtsdienaar en word je gevangengezet. 26 Ik verzeker je: dan kom je niet vrij voor je ook de laatste cent betaald hebt.
27 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Pleeg geen overspel.” 28 En ik zeg zelfs: iedereen die naar een vrouw kijkt en haar begeert, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd. 29 Als je rechteroog je op de verkeerde weg brengt, ruk het dan uit en werp het weg. Je kunt immers beter een van je lichaamsdelen verliezen dan dat heel je lichaam in de Gehenna geworpen wordt. 30 En als je rechterhand je op de verkeerde weg brengt, hak hem dan af en werp hem weg. Je kunt immers beter een van je lichaamsdelen verliezen dan dat heel je lichaam naar de Gehenna gaat.
31 Er werd gezegd: “Wie zijn vrouw verstoot, moet haar een scheidingsbrief meegeven.” 32 En ik zeg jullie: ieder die zijn vrouw verstoot, drijft haar tot overspel – tenzij er sprake was van een ongeoorloofde verbintenis; en ook wie trouwt met een verstoten vrouw, pleegt overspel.
33 Jullie hebben ook gehoord dat destijds tegen het volk werd gezegd: “Leg geen valse eed af, voor de Heer gedane geloften moeten worden ingelost.” 34 En ik zeg jullie dat je helemaal niet moet zweren, noch bij de hemel, want dat is de troon van God, 35 noch bij de aarde, want dat is zijn voetenbank, noch bij Jeruzalem, want dat is de stad van de grote koning; 36 zweer evenmin bij je eigen hoofd, want je kunt nog niet één van je haren wit of zwart maken. 37 Laat jullie ja ja zijn, en jullie nee nee; wat je daaraan toevoegt komt voort uit het kwaad.
38 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Een oog voor een oog en een tand voor een tand.” 39 En ik zeg jullie je niet te verzetten tegen wie kwaad doet, maar wie je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe te keren. 40 Als iemand een proces tegen je wil voeren en je onderkleed van je wil afnemen, sta hem dan ook je bovenkleed af. 41 En als iemand je dwingt één mijl met hem mee te gaan, loop er dan twee met hem op. 42 Geef aan wie iets van je vraagt, en keer je niet af van wie geld van je wil lenen.
43 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” 44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, 45 alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. 46 Is het een verdienste als je liefhebt wie jou liefheeft? Doen de tollenaars niet net zo? 47 En als jullie alleen je broeders en zusters vriendelijk bejegenen, wat voor uitzonderlijks doe je dan? Doen de heidenen niet net zo? 48 Wees dus volmaakt, zoals jullie hemelse Vader volmaakt is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-09-2012 9:48 by bastianus Profiel van bastianus

Jezus zegt dus niet alleen dat je naar de wet moet leven, hij drijft het zelfs nog verder door. Ik zal toch verdomme een oog moeten uitrukken voor iedere keer dat ik een lekker wijf zie.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-09-2012 11:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

eye for an tiet, tiet for an eye


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-09-2012 12:06 by bastianus Profiel van bastianus

Tied veur een tiet! Verdomme, ik zit hier voor de klas recht in een décolleté te kijken. Ik hou geen ogen over! Als ik er allemaal niet naar mag kijken, waarom heeft onze lieve Heer dan in vredesnaam zo'n geil ventje van me gemaakt?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 10-09-2012 12:06 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen