IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom topic zoveel Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-04-2012 14:36 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 april 2012 14:12 schreef Jenje het volgende:
Kerken zouden dus wel weg kunnen, ...

Ik zou zeggen maak er musea van (of voor mijn part een concertzaal of iest van dien aard!)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-04-2012 14:52 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 april 2012 14:36 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik zou zeggen maak er musea van (of voor mijn part een concertzaal of iest van dien aard!)
*like*


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-04-2012 15:38 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 18 april 2012 7:50 schreef Fusion het volgende:
Reli = leuze? En wat als het er vanaf jongsaf aan in wat geslagen? Of als je opeens, na jaren atheisme of agnosticisme, opeen het mooiste van je leven vindt, wat je wel beide handen moet aangrijpen? In hoeverre heeft het woord 'keuze' dan nog echt betekenis?


Je gaat hier nou werkelijk lopen proberen te stellen dat religie onontkomelijk is?

Je bent echt niet goed wijs of wel? Freak!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-04-2012 15:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Voor mij was het onoverkomelijk om atheïst te worden, denk ik


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-04-2012 15:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Jij kent ook maar 1 modus he... Ik had beter moeten weten.

(edit: naar OWW dus)

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 18-04-2012 15:42]


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-04-2012 15:42 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Het argument is dus: ik kan er echt helemaal niets aan doen dat god en jezus en het heilige spook in mij zijn gekropen en daarom moet ik bidden als ik ga eten en als jij toevallig samen met mij eet dan moet je wachten tot ik heb gebeden en jouw eten koud is want ik kan er helemaal niets aan doen.

Volstrekt belachelijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-04-2012 15:43 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 18 april 2012 15:42 schreef Fusion het volgende:
Jij kent ook maar 1 modus he... Ik had beter moeten weten.

(edit: naar OWW dus)


Je bent christen dus je kunt er waarschijnlijk niets aan doen dat je niet beter hebt geweten.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-04-2012 15:43 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Nee jouw 'conclusie' en je algehele houding is belachelijk.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-04-2012 15:45 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 18 april 2012 15:43 schreef Fusion het volgende:
Nee jouw 'conclusie' en je algehele houding is belachelijk.


Scherp argument weer, aso. Wanneer ga je weer grapjes over mijn geaardheid maken?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-04-2012 15:47 by bastianus Profiel van bastianus

Jank jank. Wanneer wordt er weer gedicussieerd?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-04-2012 15:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Nu ik er zo over nadenk vind ik het toch wel een lastig probleem in hoeverre religie een keuze is. Nee, wacht, dat is niet helemaal waar. Religie is een keuze, ook je laten meevoeren in gewenning is een keuze, maar ergens in geloven of andere abstracties aanhangen: is dat echt een keuze? Ik heb er ook niet voor gekozen om atheïst te zijn. Of om metal gaaf te vinden, of om van mijn vriendin te houden. Tegelijkertijd is het ook weer niet iets wat -naar mijn idee- veel meer al vastgeld is zoals geaardheid of huidskleur

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 18-04-2012 15:48]


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-04-2012 15:49 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Geloof prima, maar religie (dus vage rituelen e.d.) is een keuze. Als je denkt dat je per se moet bidden dan ben je echt niet goed wijs.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-04-2012 15:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 april 2012 15:49 schreef Onweerwolf het volgende:
Geloof prima, maar religie (dus vage rituelen e.d.) is een keuze. Als je denkt dat je per se moet bidden dan ben je echt niet goed wijs.

Vage rituelen zoals headbangen of je slonzig kleden zijn natuurlijk ook geen dingen die per se moeten. Toch apart dat men zich vaak zo aangevallen voelt als men erop aangesproken wordt.


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-04-2012 15:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 april 2012 15:45 schreef Onweerwolf het volgende:
Scherp argument weer, aso. Wanneer ga je weer grapjes over mijn geaardheid maken?
Ik pas me aan aan jouw niveau. En nee dat is geen snappy retort, das de waarheid.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-04-2012 15:52 by bastianus Profiel van bastianus

Bidden is aangeleerd, net als vloeken of headbangen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-04-2012 15:54 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 18 april 2012 15:51 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Vage rituelen zoals headbangen of je slonzig kleden zijn natuurlijk ook geen dingen die per se moeten. Toch apart dat men zich vaak zo aangevallen voelt als men erop aangesproken wordt.


Ah, maar ik vraag mijn tafelgenoten toch niet om voor elk diner even een minuut te wachten totdat ik klaar ben met headbangen. :')


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-04-2012 15:54 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 april 2012 15:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nu ik er zo over nadenk vind ik het toch wel een lastig probleem in hoeverre religie een keuze is. Nee, wacht, dat is niet helemaal waar. Religie is een keuze, ook je laten meevoeren in gewenning is een keuze, maar ergens in geloven of andere abstracties aanhangen: is dat echt een keuze? Ik heb er ook niet voor gekozen om atheïst te zijn. Of om metal gaaf te vinden, of om van mijn vriendin te houden. Tegelijkertijd is het ook weer niet iets wat -naar mijn idee- veel meer al vastgeld is zoals geaardheid of huidskleur
Dit is nou precies wat ik bedoel. 'Kiezen' is een mooi woord, maar het echte leven zit niet zo zwart-wit in elkaar er zijn heel factoren die meespelen. Om te zeggen dat je voor religie kiest is nogal kort door de bocht. Je kiest idd ook niet op wie je verliefd wordt. Het overkomt je min of meer, en t gevoel is te overweldigend om 'nee' te zeggen. Zoiets.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-04-2012 15:54 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 april 2012 15:52 schreef bastianus het volgende:
Bidden is aangeleerd, net als vloeken of headbangen.
Dat klopt denk ik wel ja.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-04-2012 15:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 april 2012 15:54 schreef Fusion het volgende:
Dit is nou precies wat ik bedoel. 'Kiezen' is een mooi woord, maar het echte leven zit niet zo zwart-wit in elkaar er zijn heel factoren die meespelen. Om te zeggen dat je voor religie kiest is nogal kort door de bocht. Je kiest idd ook niet op wie je verliefd wordt. Het overkomt je min of meer, en t gevoel is te overweldigend om 'nee' te zeggen. Zoiets.

Voor de volledigheid, zoals ik het nu zie (en zei ): religie vind ik dus wél een keuze, geloven niet.


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-04-2012 15:59 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik denk dan te begrijpen wat je dan onder religie en geloven verstaat, en dan ben ik het wel met je eens.


When your people matter, menstrual health matters


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-04-2012 15:59 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 april 2012 15:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nu ik er zo over nadenk vind ik het toch wel een lastig probleem in hoeverre religie een keuze is. Nee, wacht, dat is niet helemaal waar. Religie is een keuze, ook je laten meevoeren in gewenning is een keuze, maar ergens in geloven of andere abstracties aanhangen: is dat echt een keuze? Ik heb er ook niet voor gekozen om atheïst te zijn. Of om metal gaaf te vinden, of om van mijn vriendin te houden. Tegelijkertijd is het ook weer niet iets wat -naar mijn idee- veel meer al vastgeld is zoals geaardheid of huidskleur


Voor de gelovige is religie geen keuze maar een natuurlijk iets, omdat deze zijn leven niet zonder religie kan inbeelden. Maar of jij een religie aanhangt is toch echt een vrij keuze. Helaas wordt het bij het gros der volgelingen niet zo uitgevoerd (kruistochten, religieuze politie etc etc).


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-04-2012 16:00 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 18 april 2012 15:55 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Voor de volledigheid, zoals ik het nu zie (en zei ): religie vind ik dus wél een keuze, geloven niet.


Sowieso, als je een verliefd bent op een meisje dan kun je daar niks aan doen en als het je overkomt dan is dat misschien wel zo sterk en zo mooi dat je haar wel moet neuken. Ook als zij daar geen zin in heeft omdat anders haar eten koud wordt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-04-2012 16:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 april 2012 15:54 schreef Onweerwolf het volgende:
Ah, maar ik vraag mijn tafelgenoten toch niet om voor elk diner even een minuut te wachten totdat ik klaar ben met headbangen. :')

Dat zeg ik ook niet Maar voel jij je beledigd als iemand zegt dat je vage ritueel headbangen maar achterlijk is? Of metalheads kuddedieren zijn? Of andersoortige metalgerelateerde beledigingen?
quote:
Op 18 april 2012 15:59 schreef Jenje het volgende:
Voor de gelovige is religie geen keuze maar een natuurlijk iets, omdat deze zijn leven niet zonder religie kan inbeelden. Maar of jij een religie aanhangt is toch echt een vrij keuze. Helaas wordt het bij het gros der volgelingen niet zo uitgevoerd (kruistochten, religieuze politie etc etc).

Dat je dat niet inbeelden (door opvoeding of wat dan ook) vind ik een zwakte die je best kan overkomen. Maar misschien ben ik dan te optimistisch over de kracht van mensen


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-04-2012 16:04 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 18 april 2012 16:01 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat zeg ik ook niet Maar voel jij je beledigd als iemand zegt dat je vage ritueel headbangen maar achterlijk is? Of metalheads kuddedieren zijn? Of andersoortige metalgerelateerde beledigingen?


Nee, jij?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-04-2012 16:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 april 2012 16:04 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee, jij?


Soms. Maar dan bedenk ik me dat ik net als degene tegenover me wel meer vage rituelen niet snap en dan gaat het wel weer voorbij


I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen