IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Saint Vitus. Vorige pagina
bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 21-05-2019 14:18 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Dat punknummer is meer een hidden track die na tien minuten stilte na het laatste nummer op de cd hoort, heb ik het idee. Ik moet het album nog wat vaker luisteren, maar nu even geen tijd voor.

Het geluid is wel heerlijk oude Saint Vitus.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 21-05-2019 14:19]


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 21-05-2019 16:31 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Het beviel me op het eerste gehoor errrrrg goed. Typisch en doorsnee Vitus, of toch de Vitus die ik ken.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 24-05-2019 15:51 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

De nieuwe nu voor de derde keer achter elkaar aan het luisteren.
Het klinkt allemaal vertrouwd.
Dat is prima zo, maar echt hakkende cult riffs die b.v. op Die Healing staan heb ik (nog) niet gehoord.
Dat punknummer is inderdaad een vreemde eend in de bijt.
Mij persoonlijk deed dat nummer me niets.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 25-05-2019 15:03 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

Dat hardcorenummer verbaast me niet echt gezien de banden (vooral vroeger) die de band natuurlijk heeft met de hardcorescene. Ik zie het nummer meer als een ode aan die scene. En men heeft uiteraard ook ooit al eens Thirsty And Miserable van Black Flag gecovered.

Op de promo vond ik het nummer eigenlijk ook wel ietwat vreemd overkomen omdat ie meteen na Last Breath kwam, maar kennelijk is het op de CD een soort van hidden track.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 25-05-2019 22:30 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2019 15:03 schreef Buiksmurf het volgende:
Dat hardcorenummer verbaast me niet echt gezien de banden (vooral vroeger) die de band natuurlijk heeft met de hardcorescene. Ik zie het nummer meer als een ode aan die scene. En men heeft uiteraard ook ooit al eens Thirsty And Miserable van Black Flag gecovered.

Dat inderdaad. Ik kan het heel goed hebben, maar ja, ik ben een petjesman.

Heel vette plaat. Tijd om Die Healing eens aan te slingeren. Ik krijg er een heel dik Crowbar-gevoel bij, maar het is uiteraard omgekeerd gerelateerd.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 28-05-2019 14:37 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

inmiddels beluistert en denk dat het misschien wel hun minste album is. Het blijft leuk maar geen moment pakt echt.



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 28-05-2019 14:56 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2019 14:37 schreef tomcat ha het volgende:
inmiddels beluistert en denk dat het misschien wel hun minste album is. Het blijft leuk maar geen moment pakt echt.


Jij gaat duidelijk te veel naar slechte festivals


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 28-05-2019 21:27 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Tijdens een last minute vakantie naar Corfu bij het zwembad heb ik de nieuwe een aantal keren beluisterd.
En nu thuis staat de elpee op.

De plaat is inmiddels gegroeid en het is gewoon weer een puike plaat.
12 Years In The Tomb doet mij zelfs aan Hellhammer denken.

Betreffende het punknummer, niets mis mee. Lekker deuntje ala Black Flag / Minor Threat.
Zoals al aangegeven heeft Saint Vitus een punkverleden.
Dave heeft niet voor niets een Black Flag tattoeage en uiteraard zaten ze vroeger op SST records. Een punk label.

Toffe plaat.


bub


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 30-05-2019 0:57 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Het is inderdaad een groeiplaat. Maar ook geen Die Healing.
Opzienbarend overigens hoe Aardschok weer deze plaat beoordeelt en de rapportcijfers die ze geven.
Het was al langer bekend dat de enige echte goede journalist bij dat blad Robert Haagsma is.
Hij hoort dus wel wat je moet horen en geeft de plaat een 8.
De rest: Liselotte een 5, Verhuysen een 4 en de rest rond de 6.
Het is ook weer duidelijk waarom ze nooit de moeite genomen hebben om een interview met de band te doen.
Zoals b.v. ook Manilla Road.
In de recensie zingt Dave Chandler en speelt Scott Reagers gitaar.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen