IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 5] Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-01-2016 21:53 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Je kan met verloopjes werken, van XRL naar Jack, maar dan werkt eventuele fantoomvoeding niet meer. Kan wel een oplossing voor jou zijn.


Boeiender


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 25-01-2016 22:02 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Voor nu maar eens een keer mijn kabels opzoeken in mijn nieuwe huis en gewoon weer eens wat opnemen met twee stus mic.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 02-05-2016 16:30 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Briljante gratis plugins. Reviews zijn unaniem laaiend enthousiast. Ik kan het zelf amper beoordelen, maar dit zijn wel m'n main units nu.

http://www.tokyodawn.net/tokyo-dawn-labs/




Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 02-05-2016 16:35 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Inmiddels neem ik overigens op met een Focusrite 18i8. Blij met dat ding! Vooral door simpele dingen als een tweevoud aan koptelefoonkanalen met individuele volumeknop per stuk.

Heel veel aan 't oefenen/in praktijk brengen met mixen/masteren. Duizelende hoeveelheden aan vage informatie. Wel heb ik inmiddels een briljant youtubekanaal ontdekt voor tutorials. De meeste lui doen hun ding, terwijl ze complexe taal uitkramen. En daar doen ze dan ook nodeloos lang over. Deze gast is duidelijk, kort, bondig, gaat in op de basiswerking en brengt genoeg diepgang om me zoet te houden. Toepasbaar in verschillende DAW's. Da's t mooiste.

https://www.youtube.com/channel/UCchjpg1aaY91WubqAYRcNsg



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-05-2016 19:52 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Wat ook n goed tip is, om in deze tijd van overlvloed aan plug-ins gewoon de basics eerst goed te regelen:

* goede opnames
* levels goed zetten
* EQ, EQ, EQ (t liefst subtractive maar niet per se; en wat goed de karakteristieken van verschillende kanalen tegen elkaar uit spelen)
* compressie /limiter evt multband en evt sidechainen
* basis effecten als reverb, delay etc
* pauzes nemen, soms minimaal een dag


When your people matter, menstrual health matters


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-05-2016 21:56 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Plugins....

Onlangs kwam ik toch wel tot een "grappige" conclusie : De aanschaf van plugins, is ongeveer hetzelfde als GAS voor hardware.

Het valt me gewoonweg wel op dat 90% van de plugins ofwel marketing BS, of gewoonweg overbodig zijn.
Sta er eens bij stil hoeveel plugins afhankelijk zijn van de GUI. Zet de GUI eens uit, en luister dan nog eens of de plugin werkelijk wat toevoegt, of doet wat er geclaimd wordt.
Ik heb een behoorlijke collectie van aangeschafte plugins, en met regelmaat krijg ik reclamemails van pluginfabrikanten met allerlei aanbiedingen. Puntje bij paaltje gaat het dan erg vaak om recreaties van klassiekers, die claimen net zo goed te klinken als de originele hardware variant. Complete marketing bullshit. Wat ik nog storender vind, zijn die "engineersterren" plugin collecties. Het werkt heus wel, maar, het doet net zoveel als dat er met andere plugins ook bereikt kan worden. Soms ook minder goed omdat de betreffende mix stijl niet helemaal je ding is (zoals ik bijvoorbeeld heb met de Waves CLA dingen- Het klinkt mij allemaal veel te overprocessed). Als het niet onder de 2 genoemde categoriën valt dan betreft het meestal een plugin die prima is, maar geen dingen die je nog niet met andere plugins ook kan doen. Héél af en toe, zit er eens een plugin tussen die wérkelijk wat aan je toolscollectie toevoegt.


De plugins die ik heel erg goed vind, zijn :
-Waves : VEQ-4, L2, Vitamin, Renaissance EQ. Waves heeft een hoop goede plugins, maar ik stoor me behoorlijk aan hun "update plan coverage fees", en dat hun plugins nog steeds 32 bit zijn ipv dedicated 64 bit.
-Nomad Factory : Cosmos, blue series..... eigenlijk vind ik alles van NF wel de moeite waard, op de BBE plugins na.
-Steinberg : De vorige multibandcompressor ! (ten tijde van Cubase SX3 en daarvoor). De Cubase channel eq gebruik ik trouwens ook erg veel. Misschien niet de meest spannende, maar toch heel functioneel.
-UAD : Pultec, VOG, en alle reverbs..... Vrijwel alles van UAD is goed, maar of het ook altijd de hoge prijs rechtvaardigt : Nee. En er zijn ook plugins waar ik gewoonweg niet zoveel mee kan, zoals bijvoorbeeld de Fairchild compressor.
-Slate : Virtual Mix Rack- vrijwel alle FX zijn goed bruikbaar, hoewel ik de Custom EQ en de FG Bomber wat minder goed vindt. De Custom Tilt EQ werkt trouwens wel erg goed, maar die is me niet 149 dollar waard.
-SSL Duende : Channelstrip, X-compressor (zeer lastig in te stellen trouwens!). Toch ook hier : hoge prijzen voor de plugins.
-BX : Meerdere (MS) dingen die erg tof zijn, maar of het nou werkelijk bruikbaar is..... dat weet ik eigenlijk nog niet. Ik loop momenteel nog tegen een paar phase gerelateerde problemen aan, dat maakt MS processing toch behoorlijk gevaarlijk.
-Melodyne is ook erg gaaf. Niet echt een plugin trouwens, en ook niet echt goedkoop, maar, je krijgt wel écht waar voor je geld!

Verder is het wel handig om een Impulse Response plugin te hebben. En eigenlijk maakt het nauwelijks uit welke. Ik heb bijvoorbeeld de IR-L van Waves, de SIR doet het net zo goed. Of Altiverb. Sommige hebben iets meer opties dan andere, maar het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer.

Cut EQ doe ik vrijwel altijd in de channeleq van de DAW. Mojo EQ doe ik dan met de VEQ4, Pultec, VOG, of gewoon met de analoge eqs in mijn mengtafel.

Er zijn trouwens 3 soorten plugins die erg veel gemaakt zijn, maar waar ik nog nooit een fatsoenlijk versie van heb gehoord:
-Tape emulators : UAD en Slate vond ik allebei nutteloos, die van NF lijkt eigenlijk ook nergens op, maar als distortion/exciter FX is die toch zeer bruikbaar. De meeste tape emulatie plugins zijn nog behoorlijk processorbelastend ook nog, dus ook voor het effect zou ik het niet snel gebruiken.
-Summing algoritmen plugins (zoals bijvoorbeeld VCC van Slate). Allemaal leuk en aardig, ziet er ook leuk uit (vooral het laatste), maar geen enkele summing plugin komt in de buurt van een de summing van een goede analoge mengtafel of summingbox. De VCC komt in de buurt van de Real Thing, maar nog steeds niet goed genoeg, vooral niet gezien de CPU belasting.
-de SSL Masterbuscompressor (ook de SSL Duende komt er niet bij in de buurt). Toch zijn deze plugins wel bruikbaar, alleen zou ikzelf dan toch eerder voor de L2 van Waves kiezen.
-Als kleine vierde benoem ik toch ook nog even de LA2 compressor : ook van deze heb ik nog steeds geen goede pluginversie gehoord. Dat betekent trouwens niet dat LA2 type plugins niet bruikbaar zijn !

Ik vermeld dit, omdat ik sinds een half jaar terug dus ook anders naar plugins kijk :
-Schiet ik er werkelijk wat mee op ?
Of koop ik het omdat het lijkt alsof ik weer een apparaat brand X erbij heb in pluginvorm ?

Toch zijn er heus wel een aantal dingen die ik erbij wil, ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd naar de Vocal Rider van Waves. Maar ik wacht wel totdat die in de aanbieding komt.






lampje


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-05-2016 23:22 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Qua plug-ins zijn de Izotope Ozone erg fijn om mee te werken.

Qua opname is hier de volgende stap de drums midi op te kunnen nemen. Ik ben er nog mee aan het stoeien.


Boeiender


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-05-2016 3:37 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2016 23:22 schreef MR. N het volgende:
Qua plug-ins zijn de Izotope Ozone erg fijn om mee te werken.

Qua opname is hier de volgende stap de drums midi op te kunnen nemen. Ik ben er nog mee aan het stoeien.


Cubase 8 = hitpoints van opgenomen drums naar midi, gedaan in 5 seconden


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-05-2016 7:05 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 mei 2016 3:37 schreef jbassist het volgende:
Cubase 8 = hitpoints van opgenomen drums naar midi, gedaan in 5 seconden

Hehe, je hebt me daar al enthousiast voor gemaakt JB, er komt een betere studio computer aan, en dan wordt de overstap naar Cubase 8.5 gemaakt.


Boeiender


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-05-2016 8:39 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

@fusion en lampje, ik hou het zeer bescheiden. Van TDL gebruik ik slechts de Kotelnikov (als ik een compressor nodig heb) en de VOS slickEQ slechts bij mastering/op de mastertrack. Verder gebruik ik de grafische channelEQ van de nieuwe Garageband (gewoon standaard) voor highpass/lowpass en eventuele cuts en boosts per track. En er zat een leuke delay van Softube bij mijn focusrite. Die klinkt stukken beter dan het standaardwerk in Garageband.

Ik ben het helemaal eens met de kracht van het uiterlijk van een plugin. Ik probeer daar niet in te trappen. In het geval van de VOS merk ik gewoon verschil tussen de verschillende schemes (ik ben fan van de german setting). En dat staat los van het kleurtje.

PS
wat ik gebruik is dus gratis, of bijgeleverd bij mijn Focusrite (Softube werk). En dan nog beperk ik mijn gebruik. (it's like drugs bruh )



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-05-2016 8:46 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2016 19:52 schreef Fusion het volgende:
Wat ook n goed tip is, om in deze tijd van overlvloed aan plug-ins gewoon de basics eerst goed te regelen:

* goede opnames
* levels goed zetten
* EQ, EQ, EQ (t liefst subtractive maar niet per se; en wat goed de karakteristieken van verschillende kanalen tegen elkaar uit spelen)
* compressie /limiter evt multband en evt sidechainen
* basis effecten als reverb, delay etc
* pauzes nemen, soms minimaal een dag


In andere woorden, dat is wat ik doe.



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-05-2016 10:03 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 mei 2016 8:39 schreef Dirge for november het volgende:
@fusion en lampje, ik hou het zeer bescheiden. Van TDL gebruik ik slechts de Kotelnikov (als ik een compressor nodig heb) en de VOS slickEQ slechts bij mastering/op de mastertrack. Verder gebruik ik de grafische channelEQ van de nieuwe Garageband (gewoon standaard) voor highpass/lowpass en eventuele cuts en boosts per track. En er zat een leuke delay van Softube bij mijn focusrite. Die klinkt stukken beter dan het standaardwerk in Garageband.

Ik ben het helemaal eens met de kracht van het uiterlijk van een plugin. Ik probeer daar niet in te trappen. In het geval van de VOS merk ik gewoon verschil tussen de verschillende schemes (ik ben fan van de german setting). En dat staat los van het kleurtje.

PS
wat ik gebruik is dus gratis, of bijgeleverd bij mijn Focusrite (Softube werk). En dan nog beperk ik mijn gebruik. (it's like drugs bruh )


Fijn dat de Focusrite goed bevalt, de Saffire pro is hier in gebruik en bevalt prima. Wellicht nog een Octopre aanschaffen in de toekomst, om het aantal sporen uit te breiden.

Ik ben er nu in geslaagd om het algehele volume nu op een goed niveau te krijgen, best een tricky gebeuren om de mix zelf niet aan te tasten. Met een maximizer en een limiter (zeer bescheiden ingeregeld) is het gelukt, eerste brouwsels waren best ruk.


Boeiender


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-05-2016 10:26 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dat is best link inderdaad! Ik hou me nog even ver van limiters ivm angst voor teveel schade. Tot nu toe kom ik aardig in de buurt bij gewenst volume door zorgvuldig om te gaan met compressors, gevolgd door de auto-normalize functie bij het bouncen/exporteren.

Octopre is voor mij ook een optie, omdat ik daar de ADAT-ingang voor heb (ik heb de meest uitgebreide usb audio-interface (4 mic-preamps en legio line inputs)). Maar niet nodig, gezien ik geen drums opneem. Maar fijn om de optie te hebben natuurlijk.



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 03-05-2016 10:53 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Als het enkel om een ADAT ingang gaat : Er zijn beter alternatieven voor een octopre. De Behringer ADA8000 schijnt bijvoorbeeld zeer goed te klinken, en dat haal ik niet simpelweg uit reviews, maar uit bronnen die ook high end apparatuur in hun setup hebben.
Om toch even een review naar voren te halen :
http://www.soundonsound.com/sos/jun04/articles/behringerada.htm

Ikzelf heb onlangs een Audient ASP008 aangeschaft voor hetzelfde doel. Of deze ook werkelijk beter zou zijn dan de Behringer weet ik niet, maar Audient is altijd gewoon bijzonder betrouwbaar en klinkt ook altijd goed.

Ik heb wel even gekeken naar de Octopre, maar de reden dat ik niet daarvoor gekozen heb, is omdat ik de pre amps van met name de betaalbaardere series van Focusrite gewoon niet mooi vind klinken. Te schel naar mijn mening. Er zijn een hoop goedkopere alternatieven die beter klinken.

Vooral als het gaat om drums op te nemen !


lampje


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-05-2016 11:21 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Grappig, omdat juist Focusrite bekend staat om z'n fijne preamps, iets dat in praktisch elke review positief genoemd wordt. Smaken verschillen. Maar, ook al ben ik totaal niet op zoek dus, bedankt voor de tip!



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-05-2016 11:38 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 mei 2016 3:37 schreef jbassist het volgende:
Cubase 8 = hitpoints van opgenomen drums naar midi, gedaan in 5 seconden
Cubase 5 ook Maar dan de aparte samples aan een VSTi (sample player bijv) hangen duur weer wat langer. Maar als je gewoon de hitpoints wilt schuiven, kan dat direct. Dahaaaaaaaaag onstrakke drummers hihi


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-05-2016 11:40 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 mei 2016 8:46 schreef Dirge for november het volgende:
In andere woorden, dat is wat ik doe.


Maar voor de meer experimentelere nummers gebruik ik dan graag een batterij aan obscure freeware plugins hehe:





When your people matter, menstrual health matters


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-05-2016 11:43 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik ga even luisteren! Ik gebruik deze weleens op mijn drums. Ongelooflijk veelzijdig/gevaarlijk/verslavende plugin haha.

http://glitchmachines.com/downloads/hysteresis/

Edit: gecheckt. Melikes!

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 03-05-2016 11:48]



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-05-2016 11:59 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 mei 2016 10:53 schreef Lampje het volgende:
Als het enkel om een ADAT ingang gaat : Er zijn beter alternatieven voor een octopre. De Behringer ADA8000 schijnt bijvoorbeeld zeer goed te klinken, en dat haal ik niet simpelweg uit reviews, maar uit bronnen die ook high end apparatuur in hun setup hebben.
Om toch even een review naar voren te halen :
http://www.soundonsound.com/sos/jun04/articles/behringerada.htm

Ikzelf heb onlangs een Audient ASP008 aangeschaft voor hetzelfde doel. Of deze ook werkelijk beter zou zijn dan de Behringer weet ik niet, maar Audient is altijd gewoon bijzonder betrouwbaar en klinkt ook altijd goed.

Ik heb wel even gekeken naar de Octopre, maar de reden dat ik niet daarvoor gekozen heb, is omdat ik de pre amps van met name de betaalbaardere series van Focusrite gewoon niet mooi vind klinken. Te schel naar mijn mening. Er zijn een hoop goedkopere alternatieven die beter klinken.

Vooral als het gaat om drums op te nemen !


Zat net te googelen op de Behringer ADA 8200. Ook interessant.


Boeiender


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-05-2016 12:01 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik ga binnenkort het experiment aan om de preamps van mijn Tascam 4-track te vergelijken met de focusrite preamps. Erg benieuwd



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-05-2016 12:13 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 mei 2016 11:43 schreef Dirge for november het volgende:
Ik ga even luisteren! Ik gebruik deze weleens op mijn drums. Ongelooflijk veelzijdig/gevaarlijk/verslavende plugin haha.

http://glitchmachines.com/downloads/hysteresis/

Edit: gecheckt. Melikes!
Thanks! Ja die heb ik ooik, ze hebben een hele suite. Volgens mij zit deze zelfs in dat nummer, maar weet iig zeker dat ik m hier heb gebruikt:

https://soundcloud.com/carrousel-de-vie/diet-of-worms-revisited

ongeveer op 03:12 begint ie hehe


When your people matter, menstrual health matters


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 03-05-2016 13:21 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2016 11:21 schreef Dirge for november het volgende:
Grappig, omdat juist Focusrite bekend staat om z'n fijne preamps, iets dat in praktisch elke review positief genoemd wordt. Smaken verschillen. Maar, ook al ben ik totaal niet op zoek dus, bedankt voor de tip!


Reviews neem ik niet altijd serieus, maar je hebt zeker gelijk : Smaken verschillen, en ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de high-end klasse pre amps van Focusrite ook niet je-van-het vind.
Voor zang zijn ze heel erg goed, ik denk dat voor klassieke muziek en akoustische instrumenten (anders dan rockdrums) ook erg goed zullen zijn, maar voor metal/rockgitaar en drums, zijn ze IMO echt te aggressief klinkend. De Platinum series hebben een beetje dezelfde klankeigenschappen, maar dan zonder de "meat".

Dan zou ik die knaken toch echt aan iets anders uitgeven. In het middensegment zijn er allerlei simpele goedkope mic-opamp gebaseerde pre's die gewoonweg meer punch hebben, en een "smoother" hoogweergave dan de platinum pre amps.

Overigens- Ik heb zelf geen octopre, maar wel een paar Tonefactories (gebruik ik als DI/re-amp strips), en mijn zwager heeft een Voicemaster Pro, waar hij overigens enkel de monitor sectie van gebruikt, hahahaha. Alle platinum pre's uit die tijd hebben allemaal dezelfde micpre amps, vandaar....

Nou maakt FR trouwens ook spullen die ik wél tof vind hoor ! De Liquid Channel zou ik graag aan mijn setup toevoegen, en de Red compressor heeft een sublieme klank die ik erg waardeer. Die laatste ligt echter ver buiten mijn budget. Verder is de Compounder erg tof, en ik verwacht ook dat de EQ's erg goed zijn. Maar ook deze eq's zijn budgetwise niet interessant voor mij.


lampje


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-05-2016 13:44 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik vind het lastig te beoordelen, maar tot nu toe vind ik de preamps van m'n focusrite unit mooier klinken dan die van m'n M-audio Fasttrack Pro. Maarja. Leek die afgaat op reviews haha.

Overigens toevallig ook ervaring met de VST-versie van de Red Compressor? Die zat namelijk bij de Focusrite in.

Al met al trouwens een behoorlijk pakket aan prijzige vst's! Alleen de Softube plugins bij elkaar zijn, als je ze los wilt kopen, al meer waard dan de Focusrite die ik heb gekocht.



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 03-05-2016 14:26 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Softube is ook erg prijzig.

De fasttrack pro : Ik heb ooit wel eens zo'n dingetje bij een kennis geinstalleerd en even getest, maar ik kan me de geluidskwaliteit niet meer voor de geest halen. Ik verwacht wel dat de FR beter klinkt inderdaad. De FR zal vast ook beter klinken dan de Tascam preamps, wat volgens mij ook nooit het sterke punt van Tascam is geweest. De Tascam mengtafels die ik vroeger gehoord heb waren best slecht, hahaha. Tascam maakte wel hele goede open reel recorders, en die cassette portarecordertjes van ze waren ook erg goed.

Maar ik verwacht wel dat de Behringer ADA8000 beter klinkt op drums dan de FR, terwijl je die Behringer 2e hands voor zo'n 125 euro op de kop kunt tikken, dus dat lijkt me voor Mr N. de beste keus. Het is in ieder geval geen slechte investering - bevalt hij niet, dan kun je hem weer doorverkopen met nagenoeg geen verlies !

Overigens : Behringer maakt meestal alleen maar troep hoor. Maar af en toe zitten er dingen tussen die heel erg goed zijn, en kunnen concurreren met merken die in een veel hogere prijsklasse zitten. Ik heb een basschorus die werkelijk fenomenaal is, en die kostte nieuw 19 euro. Met de productie van deze waren ze echter binnen 3 maanden alweer mee gestopt. De MDX 2100 is een dual channel VCA compressor- super apparaat. Perfect voor zang, maar deze werd ook erg veel als EDM masterbuscompressor gebruikt, een jaar of 10 terug.
De 4 kanaals koptelefoonversterker van ze is ook perfect. En de ADA8000 van ze heeft ongeveer eenzelfde reputatie. Even ter vergelijking : De Audient die ik heb kostte nieuw zo'n 1500 euro, en ik verwacht dat de ADA daar nauwelijks voor zal onderdoen.....



[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 03-05-2016 14:28]


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 03-05-2016 14:27 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Oja, nee, ik heb geen ervaring met de Red Compressor als plugin. Bevalt die ?


lampje


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen