IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 5] Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-12-2017 22:15 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Dank heren!! Sorry Snaeck even je reply gemist. Heb er zeker wat aan. Dank allen!
Overigens ken ik Candlia niet en t desbetreffende nummer van SOD ook niet haha


When your people matter, menstrual health matters


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 19-06-2018 14:26 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Laat maar, er bleek een plugje losgeschoten te zijn in het rack

[Dit bericht is gewijzigd door Deceptikoen op 19-06-2018 20:56]


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 02-09-2019 20:25 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Voor de mensen die ervaring hebben met Reaper, of andere software.

Ik wil click tracks maken om mijn drums mee te oefenen. Gtaartrack ingeladen, metronoom ingesteld, klopt allemaal, maar als ik m exporteer hoor ik de metronoom niet, hoe kan ik instellen dat ik die metronoom ook hoor als ik een mp3 export maak? Iedere keer die laptop naast mn drumstel is ook niet super handig...


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-09-2019 20:36 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 2 september 2019 20:25 schreef Deceptikoen het volgende:
Voor de mensen die ervaring hebben met Reaper, of andere software.

Ik wil click tracks maken om mijn drums mee te oefenen. Gtaartrack ingeladen, metronoom ingesteld, klopt allemaal, maar als ik m exporteer hoor ik de metronoom niet, hoe kan ik instellen dat ik die metronoom ook hoor als ik een mp3 export maak? Iedere keer die laptop naast mn drumstel is ook niet super handig...


Ik ken Reaper niet, maar ik las net Action list -> insert click source.

Anders effe een maat click aanmaken met samples, en copy/paste tot het einde van het nummer


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-09-2019 21:12 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

wat een ongebruikelijke vraag, maar ik denk wel dat Reaper het kan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-09-2019 12:20 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Bij Cubase kun je bij Audio Export opties instellen of je de click mee wilt exporteren. Wellicht iets soortgelijks?

Anders idd even een sampletje van een cliché op een aparte track doen, zo gepiept.


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-09-2019 12:56 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 03-09-2019 15:57 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 3 september 2019 12:56 schreef spectre het volgende:
Koen:
https://forum.cockos.com/showthread.php?t=92147


Thanks!

Sorry. Kon het niet laten


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-09-2019 16:38 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 04-09-2019 16:58 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Kei bedankt voor de reakties, oplossing van Ethereal werkte Shortkey aangemaakt ervoor en werkt perfect.

En het is idd een vrij ongebruikelijk iets, maar zo kan ik mooi oefentracks maken met en een clicktrack, en alle instrumenten behalve drums.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-09-2019 18:13 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 september 2019 16:58 schreef Deceptikoen het volgende:
en alle instrumenten behalve drums.
Zouden meer record labels moeten doen



mwuahahaha


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-09-2019 10:49 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Blij dat alles het nog doet na de verhuizing en ik vandaag alles aan kant aan t maken Ben en straks een compleet eigen studiokamer heb.



When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-09-2019 11:25 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

95% aan kant nu





"The compressor is running smoothly" bonuspunten als je m herkent blabla


When your people matter, menstrual health matters


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 11-03-2021 11:21 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Iemand tips voor een simpele DAW ? Wat ik wil is eenvoudig wat drums opnemen en klein beetje bewerken, niet teveel meer als ruwe werkopname, 8 sporen,dat wel

Gebruik een focusrite scarlett 18i20 als interface.

Reaper heb ik geinstalleerd maar dat kan, voor wat ik nu wil teveel en vind ik vrij onoverzichtelijk qua opslag etc.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-03-2021 11:26 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Garageband is eenvoudig, maar staat wel toe dat je externe (vst) plugins gebruikt. Daarnaast als voordeel, als je gewend bent ermee te werken, kan je traploos door naar Logic, want de logica (huhu) is ongeveer hetzelfde.



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 11-03-2021 11:38 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Ga ik checken, bedankt


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-03-2021 11:43 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

persoonlijk, vind ik Garageband onhandiger werken dan Reaper.

Waar je met Reaper even op moet letten is dat voor je begint met tracken je eerst een leeg project aanmaakt en opslaat in een map op een plek waar jij wil. Vanaf dan slaat Reaper al je audio op in die map.

Doe je dat niet dan propt ie alles in zijn eigen default map.

Nu je alles in 1 map hebt kun je deze ook zonder problemen verplaatsen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 11-03-2021 12:08 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Ja daar heb ik nog een videootje van staan ergens, maar slaat reaper niet alles op ? Ik bedoel als je een gedeelte opnieuw opneemt dan wordt het oude ook bewaard en niet in dezelfde track vervangen, maar misschien heb ik het mis.

Wat ik eigenlijk wil is gewoon een track als wav opnemen eventueel punch in/out, beetje knippen en plakken en opslaan/exporteren als wav, zodat ik die track in een ander programma kan inladen.

Maar misschien kan dat wel met reaper maar ik wil me niet eerst door allerhande 'how to' video's worstelen om daar achter te komen.

Verder ben ik een complete n00b wat daws betreft.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-03-2021 12:17 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ja, Reaper slaat alles op in losse clips in zijn map op je harde schijf. Als je een wav clip in je project hebt staan, neemt ie er ook niet over op, maar maakt ie er een multi-clip van. Je kan vrij makkelijk je projectmap opschonen hoor.

Exporteren uit Garageband, dat is nou net erg onhandig, dat kan namelijk niet op een normale manier heb ik gemerkt toen ik onlangs een Garageband sessie van een client kreeg.

Geen wel toe dat Reaper haast te veel kan als je weinig wilt.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-03-2021 12:28 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Vreemd dat exporteren lastig gaat in garageband, wellicht veranderingen ten opzichte van toen ik het gebruikte. Wel weet ik dat ik er alles mee kon wat ik wilde in die tijd (en meer, middels vst's). Reaper 1x geprobeerd en het lukte me niet eens om een track op te nemen. Ligt niet aan reaper, het is maar net wat je gewend bent.



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 11-03-2021 12:35 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2021 12:17 schreef spectre het volgende:


Geef wel toe dat Reaper haast te veel kan als je weinig wilt.


Nou, dat is het dus, ik wil gewoon ideeen opnemen en de foutjes eruit halen grof mixen en als werkopname gebruiken. Eventueel hele partijen opnemen en die vervolgens door een studio laten mixen, want laten we eerlijk zijn, dat is een vak apart.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-03-2021 12:39 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik zou Garageband dan zeker uit proberen, werkt prima!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 11-03-2021 12:45 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-03-2021 13:44 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Ik stem reaper.

Even bedenken wat je er van wil, aan de hand daarvan even de relevante handigheidjes leren en kennen en wellicht de manual eens checken en je bent kloar.

Reaper kan idd heel veel! Je kan eindeloos kutten.
Heel chill als je al lekker nerdy je metadata wil toevoegen bij exports
Maar op eerste gezicht, als je amper nog weet waar de record knop zit bijwijzen van , is het even gemakkelijk als pakweg een cubase of logic (ik ga protools niet eens noemen, wat een kut programma imo )
+ je kan de skins veranderen zodat t op zowel Steinberg/Avid of Logic lijkt :v

Als Cubase/Steinberg endorsee moet ik eigenlijk natuurlijk eerst dat aanraden, maar Reaper is gratis, en ondanks dat ik liever muziek schrijf in cubase (Midi is veel sneller), is in dit geval reaper wel genoeg denk ik


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-03-2021 13:45 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2021 12:39 schreef spectre het volgende:
Ik zou Garageband dan zeker uit proberen, werkt prima!


Is export in Garage band niet beperkt? Could be wrong.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen