IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Klonen Vorige pagina
King of the Damned
Usericon van King of the Damned
Posted 03-12-2002 21:40 by King of the Damned Wijzig reactieProfiel van King of the DamnedQuote dit berichthttp://blaaaaaaaaaaaaaaaaat

quote:
Op 3 december 2002 20:01 schreef Markam het volgende:
hmmm wat een goed onderbouwde mening!



dankje!!


fear my moo of wrath


King of the Damned
Usericon van King of the Damned
Posted 03-12-2002 21:49 by King of the Damned Wijzig reactieProfiel van King of the DamnedQuote dit berichthttp://blaaaaaaaaaaaaaaaaat

hallo, ik ben een kloon, ik ben een expirement en een kopie van iemand! leuk.......
have a nice life!



fear my moo of wrath


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 05-12-2002 10:42 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Ze mogen mij wel eens klonen. Dan kan ik tegelijkertijd op mijn werk zitten en op café zitten!


Je kan me de bout hachelen!


Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 05-12-2002 10:43 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

hehe ja das een goeie
Alleen dan leer jij niets en wordt je een persoon zonder enige kennis


"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 05-12-2002 11:10 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 5 december 2002 10:43 schreef Sorpresa het volgende:
hehe ja das een goeie
Alleen dan leer jij niets en wordt je een persoon zonder enige kennis


Pfff, kennis genoeg!!! Hehe.
En daarbij, op café zal ik wel veel kennissen maken.


Je kan me de bout hachelen!


King of the Damned
Usericon van King of the Damned
Posted 05-12-2002 14:44 by King of the Damned Wijzig reactieProfiel van King of the DamnedQuote dit berichthttp://blaaaaaaaaaaaaaaaaat

ha das wel btrz, dan verdient de andere
kant(en) geld voor je!!!


fear my moo of wrath


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 05-12-2002 21:41 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Over genetische manipulatie:

Heeft iemand er wel eens aan gedacht dat we nu maar een miniem percentage van onze hersenen begrijpen en dan willen we nu al daarmee gaan zitten kloten d.m.v. genetische manipulatie. Zogenaamd ten gunste van de evolutie en verbetering van het ras Onze "geest" kan deze aanpassingen niet eens aan. Te snelle evolutie is nooit goed het wezen moet tijd hebben om zich aan te passen

Over klonen en informatie verwerven over het leven:

We begrijpen het proces van klonen nog niet eens goed hoe het werkt en dan denkt men dat we daar nu al allemaal conclusies uit kunnen trekken over het leven zelf?

Doe dan liever onderzoek op mensen van leven en bloed lijkt me veel zinvoller. Bijvoorbeeld op bepaalde moordenaars e.d. Daar kun je in mijn ogen wel dingen uit halen


quote:
Op 3 december 2002 21:07 schreef beli mawr het volgende:
idd, ik denk dat de natuur een bepaald systeem heeft om soorten die echt veel te veel voorkomen te doen inkrimpen, kijk maar naar de zwarte pest in de Middeleeuwen, dta was denk ik ook een straf van de natuur.




De natuur streeft naar een balans ik denk dat iedereen het hierover eens kan zijn. Wanneer er teveel prooi komt komen er meer jagers en wanneer er teveel jagers zijn komt er minder prooi e.d. (interspecifieke relatie noemt men dit in de biologie).

(dat je dit een straf noemt dat kan ik noem het streven naar balans heeft niks met straf te maken)

Een soort past zich aan aan een heleboel factoren soms zijn er ook overstromingen, veranderingen van klimaat, virussen e.d. Dit zijn factoren waardoor maar een paar of geen individueen het overleven. Dit lijkt weinig met een balans te maken te hebben maar heeft het wel degelijk. Het is namelijk het streven naar een nieuwe balans, evolutie. Het vernietigd de exemplaren die zich niet aan kunnen passen aan de drastische veranderingen. Op deze manier is er evolutie mogelijk.


Deze balans bestaat in mijn ogen ook bij ziekte. Waarom wordt men ziek? Omdat je iets doet wat niet goed voor je is. Dit is bij vrijwel alle ziektes zo uitzonderingen daargelaten (genetisch bepaalde ziektes). Je balans is dus niet goed je doet iets teveel dit kan een stressfactor een eetfactor of een factor gecreerd door de maatschappij om je heen. Ons huidig gezondheidssysteem is niet gebaseerd op het kijken waar de ziekte vandaan komt. Wanneer je naar de dokter gaat krijg je een pilletje er wordt niet verteld wat je aan je levenstijl kunt veranderen.

(sarcasme modus)Tuurlijk niet anders kun je het pilletje niet meer verkopen en dat is niet goed voor de economie. Economie voor de mens toch? Mensen zat en er is maar 1 economie per land! Als het goed gaat met de economie gaat het ook goed met het land toch? toch?

quote:
Door het broeikaseffect zullen we wel nog veel rampen hebben, zware stormen, overstromingen, modderstromen, etc...



Hmmz ja de vraag is alleen wat het broeikaseffect veroorzaakt en of het niet een vrij natuurlijke gang van het klimaat is.





You will never have, what i never had.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 05-12-2002 22:14 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 5 december 2002 21:41 schreef Nolthuar het volgende:
De natuur streeft naar een balans ik denk dat iedereen het hierover eens kan zijn.


Nee ik niet - verdorie.
De natuur is geen menselijk wezen met doelgerichtheden of toekomstplannen.
De natuur gebeurt en shit happens.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 05-12-2002 22:20 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2002 22:14 schreef mislyd het volgende:
Nee ik niet - verdorie.
De natuur is geen menselijk wezen met doelgerichtheden of toekomstplannen.
De natuur gebeurt en shit happens.


Niet mee eens, ik geloof wel degelijk dat de aarde een soort levensvorm is die zichzelf beschermt tegen de mensheid. Ze heeft aids, kanker, pest en ebola voortgebracht. En ze zal eens de mensheid overwinnen en vernietigen en dat is haar goed recht.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 05-12-2002 22:59 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Jah, het heeft ook totaal geen zin om ziektes te bestrijden of ontwikkelingshulp te geven want dan komen er meer mensen, en dat gaat helemaal niet. De natuur zal dan vanzelf nieuwe ziektes creëeren dus ik ben tegen financiële ontwikkelingshulp. (zal wel de enige ter wereld zijn)

En offtopic


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 06-12-2002 23:24 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2002 22:14 schreef mislyd het volgende:
Nee ik niet - verdorie.
De natuur is geen menselijk wezen met doelgerichtheden of toekomstplannen.
De natuur gebeurt en shit happens.


Ik heb het ook helemaal niet over menselijk streven. Maar over een streven naar balans, Je kan het ook anders noemen natuurlijk meer abstract ofzo maar het komt op hetzelfde neer.

Het gebeurt in de natuur dat de interactie tussen soorten een bepaalde balans tussen deze soorten teweegbrengt. Wanneer deze balans verstoort raakt gebeurt er een tegenactie om de balans te herstellen.

zo beter dan?


You will never have, what i never had.


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 07-12-2002 10:41 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

Sorry, het idee dat ziektes met 'opzet' de wereld in worden gebracht door Moeder Natuur vind ik persoonlijk nogal lachwekkend.

Even denken wat ik van mijn biologielessen en Discovery Channel nog weet (bio-les ongeveer 8 jaar geleden nu)...

Kanker is niet "de wereld in geholpen", maar is een gevolg van de levensstijl van de mens. Kanker is namelijk altijd al aanwezig geweest en is een (in-)direct gevolg van de veroudering van het lichaam, voor zover ik mij kan herinneren. Kankerverwekkende stoffen kunnen dit fenomeen ook oproepen. Gezien het feit dat mensen vroeger niet ouder dan 35-40 werden, en nu ongeveer gemiddeld 75 is het niet vreemd dat kanker steeds vaker voorkomt. Het menselijk lichaam is eerlijk gezegd niet bestemd om lang te leven. Zoals in de natuur geld; Voortplanten en wegwezen daarna.

Aids? Van wat ik begrijp is het in verscheidene vormen in de dieren-wereld ook aanwezig. Bepaalde kat-achtige in Afrika schijnen er overigens immuun voor te zijn.

Ebola? Hmm... toon mij eerst nog maar aan dat het niet een genetisch gemanipuleerd virus is die sterker is gemaakt door menselijke handen

Persoonlijk zeg ik dat de mensen grotendeels _buiten_ de natuur staat. De normale wetten van jager-prooi verhouding klopt niet. (je kent hem wel, als de jagers al hun prooi opvreten is er te weinig over en gaan jagers dood door honger waardoor er minder prooi gevangen wordt, waardoor de prooi zich meer voortplant, waardoor er meer te vangen is, waardoor jagers zich meer voortplanten en waardoor er weer meer prooi gevangen wordt, en herhaal.)
Leg maar eens uit hoe de mens daar nog afhankelijk van is met al onze boerderijen...

Nee, de mens is zeker niet meer deel van de natuur zoals wij dat vroeger ooit waren. Ik zeg niet dat we er boven staan.. maar zeker dat we er wel grotendeels buiten staan. (En dan bedoel ik overigens de mensheid, en niet de individuele mens).


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 07-12-2002 13:56 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 6 december 2002 23:24 schreef Nolthuar het volgende:
Het gebeurt in de natuur dat de interactie tussen soorten een bepaalde balans tussen deze soorten teweegbrengt. Wanneer deze balans verstoort raakt gebeurt er een tegenactie om de balans te herstellen.

zo beter dan?

Nee, want ik zie de natuur gewoon als een complex geheel van oorzaken en gevolgen (ipv. 'tegenacties').

Ziektes bij de mens zijn geen 'tegenacties om naar balans te streven'. Het is gewoon een logisch gevolg dat er vele organismen (virussen) ontstaan die afhankelijk zijn van het menselijk lichaam, omdat er nu eenmaal veel mensen zijn. Meer kan je daar toch niet uit besluiten?



Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 06-01-2003 20:24 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Grappig dat er verder niets gepost is... Aangezien er nu dus inmiddels (volgens Clonaid) 2 kloonbabies geboren zijn...

Of het echte klonen zijn, is dus niet bekend, omdat - tegen eerdere berichten in - er geen onderzoek gedaan mag worden, zogenaamd ter bescherming van de ouders.

De "beweging" die verantwoordelijk is, is die van de Raëlianen; een sekte (zo willen ze niet genoemd worden) die er stellig van overtuigd is dat de mensheid - en alles wat er op Aarde leeft - 25-duizend jaar geleden door buitenaardse wezens hier is neergezet.

Mijn mening (over het klonen): laat eerst maar eens zien dat het echt klonen zijn; en verder: walgelijk dus... dit bewijst weer typisch dat de mensheid onverantwoordelijk omgaat met haar "inteligentie"...


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 06-01-2003 20:26 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Klein beetje off-topic:

een artikel van Skepsis over deze beweging :

http://www.skepsis.nl/raelianen.html


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Cinderella's Corps
Grave Robbing
Usericon van Cinderella's Corps
Posted 06-01-2003 20:37 by Cinderella's Corps Wijzig reactieProfiel van Cinderella's CorpsQuote dit berichthttp://digitale-lol.cu2.nl/

Heeft deze topic niet iets te veel Manga films gekeken?? Iets in de richting van de Guyver series ofzo??

En ja van die baby kloonen...>>>bewijs<<<


It's dark between Corpses


AgonY
Usericon van AgonY
Posted 06-01-2003 20:53 by AgonY Wijzig reactieProfiel van AgonYQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2003 20:24 schreef Sarjenka het volgende:
Grappig dat er verder niets gepost is... Aangezien er nu dus inmiddels (volgens Clonaid) 2 kloonbabies geboren zijn...

Of het echte klonen zijn, is dus niet bekend, omdat - tegen eerdere berichten in - er geen onderzoek gedaan mag worden, zogenaamd ter bescherming van de ouders.

De "beweging" die verantwoordelijk is, is die van de Raëlianen; een sekte (zo willen ze niet genoemd worden) die er stellig van overtuigd is dat de mensheid - en alles wat er op Aarde leeft - 25-duizend jaar geleden door buitenaardse wezens hier is neergezet.



Dat had ik ook gelezen een paar dagen geleden, ik ging ook een topic maken of Raëlianen maar was het ff vergeten.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 06-01-2003 21:25 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik geloof niet dat door klonen het eeuwige leven bereikt kan worden, in tegenstelling tot sommigen hier geloof ik dat we toch individu zijn en dat de ziel niet gekopieerd kan worden...

Stel je voor: je ogen gaan open, je ligt in een tank gevuld met doorzichtige vloeistof, je ziet dingen maar je weet niet wat. Je merkt dat je ademt door een buis en dat alles om je heen wit is. Je komt uit je tank en je begint te krijsen, want je bent een kind.

Wat je niet weet is dat er een oude man met veel geld op jou wacht, jij bent zijn redding, jij bent zijn uitvlucht. Jij bent zijn "donor" en je kunt niet aan je lot ontsnappen. De rijke man wil kijken of hij via jou eeuwig kan leven...

Ik weet, het klinkt als een slechte sci-fi b-film, maar het gaat me er gewoon om dat het klonen van mensen verschrikkelijke gevolgen kan hebben. Tja, wat dat betreft zal ik dan wel weer zwartkijker zijn maar ik denk dat van het klonen van echte mensen niets dan slechts komen kan.

Als men leert aparte organen te klonen mag men van mij daar op verder borduren...

Een kloon kind zal een ongelofelijk kut leven krijgen, waarschijnlijk geplaagd door genetische defecten het leven moeten lijden (<---opzettelijk) van een wetenschappelijk experiment

Nee, mensen klonen is te gevaarlijk

[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 06-01-2003 21:25]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 06-01-2003 21:31 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2003 20:24 schreef Sarjenka het volgende:
Grappig dat er verder niets gepost is... Aangezien er nu dus inmiddels (volgens Clonaid) 2 kloonbabies geboren zijn...

Of het echte klonen zijn, is dus niet bekend, omdat - tegen eerdere berichten in - er geen onderzoek gedaan mag worden, zogenaamd ter bescherming van de ouders.

De "beweging" die verantwoordelijk is, is die van de Raëlianen; een sekte (zo willen ze niet genoemd worden) die er stellig van overtuigd is dat de mensheid - en alles wat er op Aarde leeft - 25-duizend jaar geleden door buitenaardse wezens hier is neergezet.

Mijn mening (over het klonen): laat eerst maar eens zien dat het echt klonen zijn; en verder: walgelijk dus... dit bewijst weer typisch dat de mensheid onverantwoordelijk omgaat met haar "inteligentie"...



Dr was net op nederland drie een discussie programma waarbij ook iemand van die sekte aanwezig was. Op zich een vriendelijke vent die een aardig verhaaltje had.

Totdat er een professor aan het woord kwam. Die fikte hem helemaal af Bijna zielig hoe hij daar met zn mond vol tanden zat


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 06-01-2003 21:56 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 6 januari 2003 21:31 schreef Dunne_Hein het volgende:
Dr was net op nederland drie een discussie programma waarbij ook iemand van die sekte aanwezig was. Op zich een vriendelijke vent die een aardig verhaaltje had.

Totdat er een professor aan het woord kwam. Die fikte hem helemaal af Bijna zielig hoe hij daar met zn mond vol tanden zat


Ja, dat heb ik dus zitten kijken Was bij het programma B&W.
Dat sektelid zat maar te piepen : "ik weet het niet; ik was het niet" blaat blaat... en: "wij worden liever geen sekte genoemd"


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


metalfreaky
Usericon van metalfreaky
Posted 08-01-2003 18:51 by metalfreaky Wijzig reactieProfiel van metalfreakyQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2002 15:11 schreef mislyd het volgende:
Geestelijk misschien niet, maar fysisch wel, en dat is ook belangrijk.

ja Ik sta te popelen om mezelf te klonen ...NOT. Waar zijn we dan mee bezig? Wie is nu zo narcistisch om zichzelf te laten klonen...Misschien voor medisch noodzaak...kan ik alleszins niet inkomen


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 09-01-2003 14:50 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

raar maar waar zijn er mensen die mij willen kloenen...zo'n vijftal keer... wel sweeeeeeeet!!!


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 09-01-2003 14:52 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

quote:
Op 9 januari 2003 14:50 schreef IceQueen het volgende:
raar maar waar zijn er mensen die mij willen kloenen...zo'n vijftal keer... wel sweeeeeeeet!!!


wat is dit voor breezertaal



Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 09-01-2003 14:55 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 14:52 schreef -=ZwaarMetaal=- het volgende:
wat is dit voor breezertaal


ejjjhz maN. Doe es FF Chillen mannnn

ontopic: Ik vind het een beetje bizar allemaal dat klonen. Kent iemand het boek 'A brave new world' van Aldous Huxley? Is destijds als fixie geschreven, maar heel veel dingen daaruit beginnen realiteit te worden...


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 09-01-2003 14:55 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

sweeeeeeeeet als in die van Eric Cartman misschien...ah,ja...missen hebben geen hersenen


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen