IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Zangles in combineren van clean en grunt
Brani
Usericon van Brani
Posted 29-04-2012 13:52 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

Okee... hier is de deal.

Ik ben de zanger van Conteched ( www.conteched.com ) en ik doe cleane zang, grunts en screams. Voor mijn gevoel gaat het best okee, de luisteraars en publiek bij optredens vinden het ook cool wat ik doe.

MAAR ik zoek een onafhankelijk persoon die mijn zangtechniek kan beoordelen op grond van techniek, beheersing en les kan geven in het makkelijker overschakelen tussen de verschillende zangtechnieken die dus zelf ook kennis heeft van alle drie technieken.

Tot nu toe vind ik telkens mensen die maar een van de drie beheersen of er les in geven en ik vind het nogal vermoeiend... heb ook écht geen behoefte om bij drie verschillende mensen langs te moeten om een goed totaalbeeld te krijgen en misschien oefeningen ofzo.

Dus... voelt iemand zich geroepen?

Overigens mogen jullie natuurlijk ook commentaar geven op wat jullie van conteched vinden en/of mijn zangpartijen daarin, op de ep "War = Profit" zijn alle vocalen namelijk van mij.

[Dit bericht is gewijzigd door Brani op 29-04-2012 14:22]



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 29-04-2012 13:54 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Je zou het conservatorium kunnen proberen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-04-2012 13:56 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik ben bang dat je droom nooit uit zal komen Brani.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 29-04-2012 13:57 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Je doet het heel erg goed!


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Brani
Usericon van Brani
Posted 29-04-2012 13:59 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2012 13:54 schreef Schaep het volgende:
Je zou het conservatorium kunnen proberen.


Is een idee... maar krijg ik dan niet juist weer zo'n purist die zegt:"Ik geef zangles, niet in het verneuken van je stem."?

Rockacademie lijkt me dan misschien wel een optie.. zijn volgens mij wel wat meer openminded daarin.



Brani
Usericon van Brani
Posted 29-04-2012 14:08 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2012 13:56 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ben bang dat je droom nooit uit zal komen Brani.


Ik zie een gat in de markt! okee, wie wil er les van mij?

[Dit bericht is gewijzigd door Brani op 29-04-2012 14:09]



Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 29-04-2012 14:10 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 29 april 2012 14:08 schreef Brani het volgende:
Ik zie een gat in de markt! okee, wie wil er les van mij?
Ga jezelf lesgeven, probleem opgelost


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 29-04-2012 14:12 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2012 13:59 schreef Brani het volgende:
Is een idee... maar krijg ik dan niet juist weer zo'n purist die zegt:"Ik geef zangles, niet in het verneuken van je stem."?

Rockacademie lijkt me dan misschien wel een optie.. zijn volgens mij wel wat meer openminded daarin.


Dat hangt denk ik van de docent af, ik denk wel dat er docenten zijn die inzien dat het een onderdeel is van de (moderne) muziek. Je kan altijd informeren. Anders zou de Rockacademie inderdaad een optie kunnen zijn, maar daar ligt het niveau wel wat lager dan op het conservatorium.

Dat nummer klinkt in ieder geval goed, succes!


Brani
Usericon van Brani
Posted 29-04-2012 14:14 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht



Dat heb ik ook gedaan, heel veel zangtechnieken in alle drie varianten opgezocht, als je goed zoekt zijn er wel youtube clips te vinden van mensen die tekst en uitleg geven, ik raak ook niet of nauwelijks schor d'rvan... mijn ademhaling heb ik weinig problemen mee, ik wil gewoon vooruit blijven gaan en vaak gaat dat sneller als er nog een docent meeluistert en meedenkt.

Ik zou het gewoon prettig vinden om feedback te krijgen van een pro die het allemaal een beetje op een rij heeft.



Brani
Usericon van Brani
Posted 29-04-2012 14:16 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2012 14:12 schreef Schaep het volgende:
Dat hangt denk ik van de docent af, ik denk wel dat er docenten zijn die inzien dat het een onderdeel is van de (moderne) muziek. Je kan altijd informeren. Anders zou de Rockacademie inderdaad een optie kunnen zijn, maar daar ligt het niveau wel wat lager dan op het conservatorium.

Dat nummer klinkt in ieder geval goed, succes!


Cool, bedankt! Ik kan natuurlijk ook rondkijken of afgestudeerde conservatisten toevallig ook in die hoek zitten nadat ze gewoon conservatorium gedaan hebben ofzo.



Brani
Usericon van Brani
Posted 29-04-2012 14:17 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

Wel erg tof dat er serieuze reacties op komen (dat is weleens anders geweest)

[Dit bericht is gewijzigd door Brani op 29-04-2012 14:17]



El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 29-04-2012 14:32 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Hoe is het eigenlijk met Misty Mourning??


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-04-2012 14:36 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Brani
Usericon van Brani
Posted 29-04-2012 14:57 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2012 14:32 schreef El Chulo het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Misty Mourning??


Overleden... misschien dat ik het weer oppak, maar dan wordt het materiaal ook compleet anders (om te beginnen heb ik nu leren zingen ).

[Dit bericht is gewijzigd door Brani op 29-04-2012 14:57]



Sjon
Usericon van Sjon
Posted 29-04-2012 15:09 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2012 13:59 schreef Brani het volgende:
Is een idee... maar krijg ik dan niet juist weer zo'n purist die zegt:"Ik geef zangles, niet in het verneuken van je stem."?

Rockacademie lijkt me dan misschien wel een optie.. zijn volgens mij wel wat meer openminded daarin.


Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of je naar een Rockacademie of een conservatorium gaat. Meestal zijn het toch docenten die op allebei les geven.

En ik zou ook niet zeggen dat het niveau op een rockacademie lager ligt, die berg theorie die ik moest leren voor de rockacademie was al niet normaal meer. En jij krijgt volgens mij bij allebei een Bachelor of music diploma.



[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 29-04-2012 15:11]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 29-04-2012 15:55 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

http://www.thevocalcouch.nl/ de welbekende CVT methode voor alle soorten zang inclusief grunts, screams etc.


When your people matter, menstrual health matters


Brani
Usericon van Brani
Posted 29-04-2012 18:01 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2012 15:55 schreef Fusion het volgende:
http://www.thevocalcouch.nl/ de welbekende CVT methode voor alle soorten zang inclusief grunts, screams etc.


Bedankt, heb het even bekeken en word er erg vrolijk van!
Wordt ook aandacht besteed aan grunts naast vrij veel andere zangtechnieken, dus...



Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen