IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Rechts lullen, links vullen [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-10-2012 13:16 by bastianus Profiel van bastianus

Nu al niet, volgens mij. De BTW-verhoging waar Samsom zo tegen was is er al door toch?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-10-2012 13:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque



Willen jullie even uitleggen hoe je in een coalitie allebei al je beloftes kunt waarmaken dan?


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-10-2012 13:20 by bastianus Profiel van bastianus

Dat kan niet. Maar goed, ik vind de heren Samsom en Rutte wel erg snel overstag gaan, vergeleken bij hoe anti ze zogenaamd in de campagne waren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-10-2012 13:20 by spectre Profiel van spectre

JA jongen, zo gaat dat nu eenmaal


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-10-2012 13:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 22 oktober 2012 13:20 schreef bastianus het volgende:
Dat kan niet. Maar goed, ik vind de heren Samsom en Rutte wel erg snel overstag gaan, vergeleken bij hoe anti ze zogenaamd in de campagne waren.

Dat is inderdaad wel zo. Werd wel heel snel dikke liefde.

Overigens vind ik dat persoonlijk wel weer prachtig. Stukje karma voor al die lui die als anti-PvdA-stem op VVD gestemd hebben en vice versa

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-10-2012 13:23]


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-10-2012 13:22 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 oktober 2012 13:20 schreef spectre het volgende:
JA jongen, zo gaat dat nu eenmaal
Hoeft niet, natuurlijk. PVV had er een hoop meer uitgesleept bij het vorige kabinet, ondanks dat ze slechts een 'gedoogfunctie' hadden. Maar op vreemdelingenbeleid en immigratiebeleid hebben ze een flinke vinger in de pap gehad bijvoorbeeld. Of het boerkaverbod.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-10-2012 13:39 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 oktober 2012 13:20 schreef bastianus het volgende:
Dat kan niet. Maar goed, ik vind de heren Samson en Rutte wel erg snel overstag gaan, vergeleken bij hoe anti ze zogenaamd in de campagne waren.

Moet er dan eerst jaren overlegd worden tussen allerlei combinaties? Deze coalitie is niet mijn eerste voorkeur niet maar ik ben wel blij dat er eens goed wordt aangepakt. En het zou mij niks verbazen als ze het nu ook eens vier jaar volhouden.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-10-2012 13:55 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 oktober 2012 13:39 schreef attila_de_hun het volgende:
Moet er dan eerst jaren overlegd worden tussen allerlei combinaties? Deze coalitie is niet mijn eerste voorkeur niet maar ik ben wel blij dat er eens goed wordt aangepakt. En het zou mij niks verbazen als ze het nu ook eens vier jaar volhouden.
Zou wel mooi zijn. Laten we het hopen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-10-2012 13:59 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 oktober 2012 13:55 schreef bastianus het volgende:
Zou wel mooi zijn. Laten we het hopen.

inderdaad, we lijken zo onderhand wel een bananenrepubliek met het zo vaak vallen van regeringen. Maar goed we moeten nog gaan zien hoe het beleid gaat uitpakken en wellicht hopen we over een paar weken alweer dat de regering valt (maar ik denk dat het wel gaat meevallen, ook de VVD zal concessies moeten maken)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-10-2012 14:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Hoe bedoel je "eens goed aangepakt"? Er is nog niets definitief bekend ..


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-10-2012 14:25 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 oktober 2012 14:07 schreef Jenje het volgende:
Hoe bedoel je "eens goed aangepakt"? Er is nog niets definitief bekend ..

goed aangepakt wat betreft de snelheid van het vormen van een regering (wat beleid betrft moeten we het nog maar zien). en niet eerst allerlei wazige combinatie gaan proberen om maar zo rechts (of links) mogelijk te proberen met allerlei wankele constructies


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 22-10-2012 18:44 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 22 oktober 2012 13:20 schreef bastianus het volgende:
Dat kan niet. Maar goed, ik vind de heren Samsom en Rutte wel erg snel overstag gaan, vergeleken bij hoe anti ze zogenaamd in de campagne waren.
Dat was maar schijn, volgens mij kunnen die twee het prima vinden met elkaar. Dat zag je voor en na de debatten al wel.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-10-2012 19:16 by XXL Profiel van XXL

'Ziekenhuizen melden forse daling aantal patiënten'
Bewerkt door: redactie − 22/10/12, 05:31 − bron: ANP

In ziekenhuizen door heel Nederland melden zich dit jaar minder patiënten dan verwacht. De groei van het aantal patiënten blijft achter bij wat is afgesproken met zorgverzekeraars, schrijft het Financieele Dagblad.

Daarmee lijkt een einde te zijn gekomen aan de forse groei van de zorgvraag. Van de 25 ondervraagde ziekenhuizen gaven er 14 aan een echte kentering in de zorgvraag te zien. Het aantal patiënten groeit daar nauwelijks, of daalt zelfs.

Doordat de inkomsten lager zijn dan verwacht, dreigen veel ziekenhuizen te moeten ingrijpen. Zo heeft onder meer het Kennemer Gasthuis in Haarlem al aangekondigd 10 procent van het aantal banen te zullen schrappen.



Word ik nou gek?

Was er niet iets met te weinig handjes aan het bed en fors moeten bezuinigen op de zorg om de stijgende vraag naar zorg te kunnen blijven betalen?

Premie omhoog, eigen risico omhoog enzo......



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 22-10-2012 19:25 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Best ernstig hoe compleet overschatte problemen de politieke debatten overheersen, eerst de integratie en islamisering daarna de zorg. Ik heb vorig jaar eens een keer een lezing bijgewoond van een zorgeconoom en hoogleraar en die liet zien dat de zorgkosten idd hard stijgen maar dat de zorg ook veel oplevert doordat mensen vooral sneller terugkeren op de werkvloer. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden zoals het langer door laten werken van mensen omdat ze steeds ouder worden en steeds langer in goede gezondheid leven.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-10-2012 22:17 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun




Van Rey stapt op als wethouder en senator


Jos van Rey treedt per direct terug als wethouder in Roermond en als Eerste Kamerlid. Dat zei hij maandagavond in een speciaal ingelaste gemeenteraadsvergadering. Hij heeft zijn besluit 'met pijn in het hart genomen', zei hij.

Van Rey wordt verdacht van het lekken van vertrouwelijke informatie en corruptie

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 22-10-2012 22:19]


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-10-2012 22:35 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 22 oktober 2012 19:25 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
en die liet zien dat de zorgkosten idd hard stijgen maar dat de zorg ook veel oplevert doordat mensen vooral sneller terugkeren op de werkvloer. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden zoals het langer door laten werken van mensen omdat ze steeds ouder worden en steeds langer in goede gezondheid leven.


Want een 79 jarige opa die 5 operaties ondergaat om twee maanden langer te leven zal daarna uiteraard terugkeren op de werkvloer!

Daarnaast is het nog niet helemaal zeker of in verlengde levensverwachting ''compression of morbidity'' met zich meebrengt als het ziektebed eeuwig uitgesteld wordt.

De beste oplossing zou zijn om de AOW te verhogen met ingang van 10 jaar geleden, maar door de traagheid van de politiek (je moet immers herkozen worden...) en de overgrote stemkracht van de babyboom-generatie wordt daar te weinig aan gedaan.

De zorgkosten zijn dus wel degelijk van belang, net als de kosten voor het pensioensysteem en de zorgverpleging op de lange termijn.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 22-10-2012 22:55 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 22 oktober 2012 19:16 schreef XXL het volgende:
Word ik nou gek?

Was er niet iets met te weinig handjes aan het bed en fors moeten bezuinigen op de zorg om de stijgende vraag naar zorg te kunnen blijven betalen?

Premie omhoog, eigen risico omhoog enzo......


Dit gaat alleen over de ziekenhuizen natuurlijk. Er zijn ook nog bejaardentehuizen en thuiszorg en noem maar op, de huisarts doet ook veel meer tegenwoordig. Het zou mij niks verbazen als de zorgvraag van ziekenhuizen is doorgeschoven naar een ander kopje. De tijd dat een patiënt in een ziekenhuis verblijft was de afgelopen jaren al verkort en daar zien we nu het resultaat van.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-10-2012 22:57 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 22 oktober 2012 22:55 schreef bokkie666 het volgende:
Dit gaat alleen over de ziekenhuizen natuurlijk. Er zijn ook nog bejaardentehuizen en thuiszorg en noem maar op, de huisarts doet ook veel meer tegenwoordig. Het zou mij niks verbazen als de zorgvraag van ziekenhuizen is doorgeschoven naar een ander kopje. De tijd dat een patiënt in een ziekenhuis verblijft was de afgelopen jaren al verkort en daar zien we nu het resultaat van.


En er is natuurlijk een verschil tussen healthcare en long-term care zoals bokkie laat zien!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-10-2012 23:01 by bastianus Profiel van bastianus

Volgens mij kan een hoop zorg nog stukken efficiënter. En dat is volgens mij niet door de posten te verschuiven. Wel door een andere financiering, bijvoorbeeld.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-10-2012 23:04 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 22 oktober 2012 23:01 schreef bastianus het volgende:
Volgens mij kan een hoop zorg nog stukken efficiënter. En dat is volgens mij niet door de posten te verschuiven. Wel door een andere financiering, bijvoorbeeld.


Marktwerking?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 22-10-2012 23:28 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 22 oktober 2012 22:35 schreef iPim het volgende:
Want een 79 jarige opa die 5 operaties ondergaat om twee maanden langer te leven zal daarna uiteraard terugkeren op de werkvloer!



Nee natuurlijk niet , het gaat om mensen die deel uit maken van de beroepsbevolking.
Bijv. Waar men voor problemen met "X" 20 jaar geleden geleden 3 maanden uitgeschakeld was is men dat anno 2012 nog maar 1 maand.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-10-2012 23:29 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 22 oktober 2012 23:28 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Nee natuurlijk niet , het gaat om mensen die deel uit maken van de beroepsbevolking.
Bijv. Waar men voor problemen met "X" 20 jaar geleden geleden 3 maanden uitgeschakeld was is men dat anno 2012 nog maar 1 maand.


Dat snap ik heus wel, maar het lijkt me toch dat jouw herniabehandeling goedkoper is dan een harttransplantatie!

Het effect van efficientere zorg voor werkenden heeft een niet zo heel groot effect op het totale kostenplaatje van de zorg, dat bedoel ik.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 22-10-2012 23:44 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 22 oktober 2012 23:29 schreef iPim het volgende:
Dat snap ik heus wel, maar het lijkt me toch dat jouw herniabehandeling goedkoper is dan een harttransplantatie!

Het effect van efficientere zorg voor werkenden heeft een niet zo heel groot effect op het totale kostenplaatje van de zorg, dat bedoel ik.


De kosten worden hoger maar indirect levert dat dus wel op dat mensen weer sneller aan het werk zijn, en dus geld verdienen en dus ook minder geld v/d ziektewet ontvangen. Maar politici praten graag alleen over de kosten. En ik ben het met je eens dat er best over gedebatteerd mag worden over het nut van dure behandelingen bij mensen die nog kort te leven hebben.
Ook vind ik het raar dat je soms hoort dat medicijnen of behandelingen in bijv. Duitsland of Belgie vele malen goedkoper zijn dan hier.

Een ander probleem van de zorg imo is dat (sommige) mensen menen alles uit hun verzekeringspakket te moeten halen omdat ze daar 'recht op hebben', niet omdat het nodig is. Zo hoorde ik laatst iemand op de radio vertellen over behandelingen in de fysiotherapie, dat mensen klagen omdat ze meer behandelingen willen dan nodig is: omdat het nou eenmaal vergoed wordt door de zorgverzekering. Of oudjes met drie rollators omdat ze dat nou eenmaal kunnen krijgen.



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 22-10-2012 23:47 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 22 oktober 2012 22:17 schreef attila_de_hun het volgende:



Van Rey stapt op als wethouder en senator


Jos van Rey treedt per direct terug als wethouder in Roermond en als Eerste Kamerlid. Dat zei hij maandagavond in een speciaal ingelaste gemeenteraadsvergadering. Hij heeft zijn besluit 'met pijn in het hart genomen', zei hij.

Van Rey wordt verdacht van het lekken van vertrouwelijke informatie en corruptie
Lees deze ook eens: http://www.nrc.nl/verkiezingen/2012/09/11/frans-weekers-heeft-de-hoogste-reclamezuil-maar-weet-niet-wie-dat-betaalt/

Van Rey zit iets te lang in het circuit met nevenfuncties, dan gaan er zaken door elkaar lopen.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-10-2012 23:50 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 22 oktober 2012 23:44 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Een ander probleem van de zorg imo is dat (sommige) mensen menen alles uit hun verzekeringspakket te moeten halen omdat ze daar 'recht op hebben', niet omdat het nodig is. Zo hoorde ik laatst iemand op de radio vertellen over behandelingen in de fysiotherapie, dat mensen klagen omdat ze meer behandelingen willen dan nodig is: omdat het nou eenmaal vergoed wordt door de zorgverzekering. Of oudjes met drie rollators omdat ze dat nou eenmaal kunnen krijgen.


Typisch probleem van ''moral hazard'' inderdaad ! Maar hoe zit het met de informatie assymetrie die er is tussen de dokter en de patient? Als de dokter per behandeling betaald krijgt, zal hij sneller geneigd zijn om een extra behandeling te geven zonder dat het écht nodig is. Het probleem is dus niet eenzijdig.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen