IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Rechts lullen, links vullen [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 06-11-2012 8:14 by Blueprint Profiel van Blueprint

Als we zo doorgaan, kan de eerste kamer beter worden afgeschaft. Toch heb ik nog de hoop dat de senatoren hun functie-omschrijving nog eens goed bestuderen en zich realiseren dat ze niet gebonden zijn aan de woorden van de fractievoorzitters van de tweede kamer.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-11-2012 19:26 by XXL Profiel van XXL

Bij de VVD snappen ze dat in elk geval wel:



Kritiek VVD in senaat op zorgplan
Update: dinsdag 6 nov 2012, 18:20

De VVD in de Eerste Kamer heeft grote moeite met de inkomensafhankelijke zorgpremie. De fractie betwijfelt of de kosten van het zorgstelsel straks nog wel genoeg kunnen worden beheerst.

"Nivelleren via zorgpremies zou het stelsel in problemen kunnen brengen", zegt fractieleider Hermans. Het zorgplan leidt in de VVD-achterban tot grote onrust. In de nieuwste peiling van TNS Nipo staat de VVD op 20 zetels verlies.

De VVD-senatoren zijn niet gebonden aan het regeerakkoord. Het kabinet heeft de steun van de VVD, de PvdA en een of meer oppositiepartijen nodig om in de Eerste Kamer een meerderheid te krijgen.




Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-11-2012 13:48 by XXL Profiel van XXL

De alternatieven om te nivelleren

De alternatieven die het kabinet heeft bedacht om de inkomens te nivelleren zijn bekend.

De VVD en de PvdA wilden de belastingen gaan verlagen, maar voor de hogere inkomens gaat nu juist de belasting omhoog, zo staat er in de nieuwe plannen.
Dit zijn de alternatieven:

-Het hoogste belastingtarief gaat niet omlaag, maar blijft op 52 procent. Het kabinet wilde de verlaging van de hypotheekrenteaftrek compenseren met een verlaging van het toptarief van 52 naar 49 procent. Maar deze maatregel gaat niet door.

-Het tarief in de tweede en derde schijf gaat in 2014 omhoog van 42 naar 45 procent in plaats van de verlaging naar 38 procent uit het regeerakkoord. De derde schijf gaat voor mensen met een hoger salaris gelden.

- Geld dat met de verhoging van de inkomstenbelasting wordt opgehaald, vloeit terug naar de lagere inkomens, onder meer via de algemene heffingskorting. En de arbeidskorting wordt verhoogd voor lage inkomens, maar voor hogere inkomens juist naar nul teruggebracht.

- De beperking van de hypotheekrenteaftrek, ook voor bestaande gevallen, blijft intact.

- Er wordt gekeken of er iets gerepareerd kan worden voor ouderen met een klein pensioen.
Nivelleren

De PvdA houdt vast aan nivelleren. Volgens politiek commentator Frits Wester heeft de VVD juist willen voorkomen dat de belasting omhoog zou gaan. "De VVD dacht juist de inkomensverschillen te kunnen verkleinen zonder de belastingen te moeten verhogen. Maar omdat de PvdA vasthoudt aan de wens om nivelleren, maar de VVD best tegemoet wil komen, gaat dat naar alle waarschijnlijkheid wel gebeuren. Maar nivelleren werkt als een rode lap op de VVD-achterban."
Omstreden plannen voor zorgpremie gaan niet door

De plannen voor de zorgpremie zijn van tafel. Eerder vandaag lieten fractieleiders Halbe Zijlstra (VVD) en Diederik Samsom (PvdA) weten dat er nieuwe opties zijn, en dat die alternatieven nu worden doorgerekend zodat duidelijk wordt wat daarvan de gevolgen zijn voor de koopkracht. Komende maandag krijgen VVD en PvdA de uitkomsten.

De Tweede Kamer heeft vanavond de bespreking van de fiscale plannen voor de woningmarkt uitgesteld, in afwachting van meer duidelijkheid van het kabinet over mogelijke aanpassingen van het regeerakkoord.




Dus ik ga van 42 naar 45% Belasting.
De maximale HRA die gewoon nog naar 38% gaat wordt ook niet meer gecompenseerd door lagere belasting.
Gelukkig komen ze niet aan de zorgpremie en is het nu gewoon duidelijk hoeveel het je gaat kosten.

Bij een modaal inkomen ongeveer 1000 euro per jaar (HRA niet meegerekend dus dat komt er nog bij).

Samengevat: Linksom, rechtsom: modaal is de sjaak.




Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-11-2012 14:15 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Hogere inkomens toch ook gewoon?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-11-2012 14:34 by XXL Profiel van XXL

Sorry, mijn fout.
Je hebt gelijk.

Die krijgen inderdaad ook geen belastingverlaging, maar in tegenstelling tot modaal, buiten het schrappen van de arbeidskorting voor deze groep, ook geen verhoging.

Gelukkig was de arbeidskorting voor 'hoge' inkomens (>51k) toch al lager dan die voor middeninkomens waardoor de pijn nog een beetje mee zal vallen.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 10-11-2012 14:35]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-11-2012 16:48 by bastianus Profiel van bastianus

Het klinkt al wat redelijker.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-11-2012 21:20 by XXL Profiel van XXL

Ach.

Ik begin langzaam aan kotsmisselijk te worden van al dat besluiteloze gelul.
Dat er geld moet worden bezuinigd moge onderhand duidelijk zijn.

Waar ze het geld vandaan halen zal me onderhand een worst wezen. Al dat gezeik over koopkracht. Je kunt niet bezuinigen zonder dat je de mensen financieel raakt.

Gewoon eens knopen hakken zonder bang te zijn dat één of andere achterban / doelgroep huiliehuilie gaat doen en zorgen dat het geneuzel achter de rug is.

Volgens mij de beste oplossing om de economie weer op gang te krijgen.
Zolang mensen geen duidelijkheid hebben houden ze de hand op de knip.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 10-11-2012 21:24 by Dentz Profiel van Dentz

Gelukkig krijgen we wel een mooie nieuwe straaljager.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-11-2012 21:45 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 november 2012 21:20 schreef XXL het volgende:
Ach.

Ik begin langzaam aan kotsmisselijk te worden van al dat besluiteloze gelul.
Dat er geld moet worden bezuinigd moge onderhand duidelijk zijn.

Waar ze het geld vandaan halen zal me onderhand een worst wezen. Al dat gezeik over koopkracht. Je kunt niet bezuinigen zonder dat je de mensen financieel raakt.

Gewoon eens knopen hakken zonder bang te zijn dat één of andere achterban / doelgroep huiliehuilie gaat doen en zorgen dat het geneuzel achter de rug is.

Volgens mij de beste oplossing om de economie weer op gang te krijgen.
Zolang mensen geen duidelijkheid hebben houden ze de hand op de knip.


Dat is volgens mij ook het grote probleem momenteel. Politici laten zich zo erg leiden door de peilingen en het beeld dat de media van ze geven, dat ze niks impopulairs meer durven te doen. Maar beslissingen nemen zorgt er juist voor dat je soms iets moet doen wat niet populair is. Hoort bij leiderschap.
Enfin, Marx en Didi zijn ook niet bepaald leidersfiguren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 10-11-2012 21:49 by Dentz Profiel van Dentz

Ik snap nivelleren ook niet helemaal. Alsof daar de oplossing ligt van de crisis?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-11-2012 21:56 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 november 2012 21:49 schreef Dentz het volgende:
Ik snap nivelleren ook niet helemaal. Alsof daar de oplossing ligt van de crisis?
Als je meer belasting vraagt heb je meer inkomsten. Denk ik. En bij de rijkeren valt meer te halen. Ofzo. En heb je als overheid je huishoudboekje sneller op orde.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 10-11-2012 22:08 by Dentz Profiel van Dentz

Ja, maar ik las net dat een belastingverhoging voor de rijken naar de armen gaat middels kortingen.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-11-2012 22:16 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 november 2012 22:08 schreef Dentz het volgende:
Ja, maar ik las net dat een belastingverhoging voor de rijken naar de armen gaat middels kortingen.
O? Maar er zal toch wel wat aan de strijkstok blijven hangen tussendoor? En misschien is het ook wel gunstig als de armen wat rijker worden, kunnen ze weer wat geld uitgeven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 10-11-2012 22:33 by Dentz Profiel van Dentz

Dan nog.
Iedereen en alles moet bezuinigen en ik zie niet hoe dat erbij past.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-11-2012 23:40 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 10 november 2012 22:16 schreef bastianus het volgende:
O? Maar er zal toch wel wat aan de strijkstok blijven hangen tussendoor? En misschien is het ook wel gunstig als de armen wat rijker worden, kunnen ze weer wat geld uitgeven.


Er ook al aan gedacht dat als je inkomen van de rijken overhevelt naar de armere mensen dat meer ruimte schept voor lastenverzwaring?

Je zou dan bijvoorbeeld voor iedereen de zorg duurder kunnen maken ipv de zorgkosten inkomensafhankelijk te maken zonder dat de laagstbetaalden niet meer in hun levensonderhoud kunnen voorzien.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 11-11-2012 0:08 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Als we geen nieuw Griekenland willen worden dan moet er gewoon bezuinigd worden en dat betekent minder koopkracht. Of je het leuk vindt of niet.



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-11-2012 10:02 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Nivelleren is geen bezuinigen en levert per saldo geen extra inkomsten op. En heeft derhalve niets met het "oplossen van de crisis" te maken.

Als men wil bezuinigen, dan zou men in de uitgaven moeten snijden, en daar is men bang voor. De ambtenarij kan met gemak een kwart minder, maar ja, dan heb je weer veel werklozen die ook geld kosten.


Boeiender


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 11-11-2012 10:14 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 11 november 2012 10:02 schreef MR. N het volgende:
Nivelleren is geen bezuinigen en levert per saldo geen extra inkomsten op. En heeft derhalve niets met het "oplossen van de crisis" te maken.

Als men wil bezuinigen, dan zou men in de uitgaven moeten snijden, en daar is men bang voor. De ambtenarij kan met gemak een kwart minder, maar ja, dan heb je weer veel werklozen die ook geld kosten.

Werk zat hoor, in de kassen, landbouw en metaal.
Het wordt nu alleen door Polen gedaan.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-11-2012 12:00 by bastianus Profiel van bastianus

Ze zitten bij ons op het MBO te springen om mensen die in de techniek willen werken. Maar ja, dat heeft weinig status blijkbaar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 11-11-2012 13:22 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 10 november 2012 21:45 schreef bastianus het volgende:
Politici laten zich zo erg leiden door de peilingen en het beeld dat de media van ze geven, dat ze niks impopulairs meer durven te doen. Maar beslissingen nemen zorgt er juist voor dat je soms iets moet doen wat niet populair is. Hoort bij leiderschap.



Over het algemeen ben ik het daar goed mee eens, maar dit regeerakkoord voert toch een aantal gevoelige issues door, die niet gemaakt zouden worden indien de politici zich 100% zouden laten leiden door peilingen en het beeld van de media. Denk aan versobering van WW, verhoging AOW-leeftijd, hypotheekrente-aftrek etc. Toch een aantal impopulaire maatregelen die wel doorgevoerd worden.

quote:
Op 10 november 2012 21:24 schreef Dentz het volgende:
Gelukkig krijgen we wel een mooie nieuwe straaljager.




Ik heb een beetje het idee alsof Den Haag niet helemaal doorheeft wat sunk costs zijn.

quote:
Op 10 november 2012 22:16 schreef bastianus het volgende:
O? Maar er zal toch wel wat aan de strijkstok blijven hangen tussendoor? En misschien is het ook wel gunstig als de armen wat rijker worden, kunnen ze weer wat geld uitgeven.


De PvdA heeft een nivellerings-fetish. Wat Dentz zegt is waar. De kortingen voor lagere inkomens wordt grotendeels gefinancierd door de verhoging van de inkomensbelastingspercentages.

En natuurlijk maakt het ook geen reet uit of arme mensen geld uitgeven dat ze van rijken hebben gekregen via de overheid of dat de rijken het zelf uitgeven. Sterker nog, de kans dat rijken hetzelfde geld uitgeven aan een luxe product uitgeven is groter - en daar zit een hoger belastingtarief op. Behalve als alle tokkies van hun cash money alcohol en sigaretten kopen.

quote:
Op 11 november 2012 10:02 schreef MR. N het volgende:
Nivelleren is geen bezuinigen en levert per saldo geen extra inkomsten op. En heeft derhalve niets met het "oplossen van de crisis" te maken.

Als men wil bezuinigen, dan zou men in de uitgaven moeten snijden, en daar is men bang voor. De ambtenarij kan met gemak een kwart minder, maar ja, dan heb je weer veel werklozen die ook geld kosten.


Ik denk dat het een beetje kortzichtig van je is om te denken dat de Nederlandse overheid ''de crisis'' op kan lossen door haar eigen kostenplaatje op orde te brengen. De oplossing van de crisis ligt bij een gezondere financiële markt. Die is wereldwijd en vele, vele, vele malen groter dan het Nederlandse BBP.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 11-11-2012 13:39]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-11-2012 14:16 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 11 november 2012 13:22 schreef iPim het volgende:




Ik denk dat het een beetje kortzichtig van je is om te denken dat de Nederlandse overheid ''de crisis'' op kan lossen door haar eigen kostenplaatje op orde te brengen. De oplossing van de crisis ligt bij een gezondere financiële markt. Die is wereldwijd en vele, vele, vele malen groter dan het Nederlandse BBP.


Ik typ dan ook niet dat ik denk dat de NL overheid "de crisis" kan oplossn.....


Boeiender


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 11-11-2012 14:19 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 11 november 2012 14:16 schreef MR. N het volgende:
Ik typ dan ook niet dat ik denk dat de NL overheid "de crisis" kan oplossn.....


Juist!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 11-11-2012 20:42 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 11 november 2012 10:02 schreef MR. N het volgende:
Nivelleren is geen bezuinigen en levert per saldo geen extra inkomsten op. En heeft derhalve niets met het "oplossen van de crisis" te maken.

Als men wil bezuinigen, dan zou men in de uitgaven moeten snijden, en daar is men bang voor. De ambtenarij kan met gemak een kwart minder, maar ja, dan heb je weer veel werklozen die ook geld kosten.


Gewoon meer privatiseren, de markt is de oplossing van alles.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-11-2012 21:55 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Misschien ben ik hier laat mee, maar de overwinningsspeech van Obama vond ik (tussen alle typisch Amerikaanse uitspraken) erg mooi.

http://www.washingtonpost.com/politics/decision2012/president-obamas-full-victory-speech/2012/11/07/2366e94a-2854-11e2-b4e0-346287b7e56c_video.html

quote:
America, I believe we can build on the progress we've made and continue to fight for new jobs, and new opportunities. A new security for the middle class. I believe we can keep the promise of our founding. The idea that if you are willing to work hard, it doesn't matter who you are or where you come from. Or what you look like. It doesn't matter whether you are black or white, or hispanic, or asian, or native American, or young, or old, or rich, or poor, abled or disabled, gay or straight. You can make it here in America if you're willing to thrive. I believe we can seize this future together. Because we are not as divided as our politics suggests. We are greater than the sum of our individual ambitions and we remain more than a collection of red states and blue states. We are, and forever will be, the UNITED states of America.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-11-2012 0:56 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Hmm, heel soms ook iets positiever nieuws uit Den Haag:
quote:
Kamermeerderheid tegen verbod op godslastering
AMSTERDAM - De VVD steunt een voorstel om het verbod op godslastering af te schaffen. Daarmee is er een meerderheid in de Tweede Kamer die van het verbod af wil.
Foto: ANP

De VVD was aanvankelijk voor het schrappen van het verbod, maar trok de steun in tijdens de vorige kabinetsperiode.

De liberalen wilden de SGP niet bruuskeren, omdat de gedoogcoalitie met de PVV van de orthodox-gereformeerde partij afhankelijk was voor een meerderheid in de Eerste Kamer.

Nu steunt de VVD het voorstel weer. "De VVD is altijd voor dit voorstel geweest. Maar het is geen geheim dat in de vorige politieke constellatie dit voorstel niet bij iedereen op enthousiasme kon rekenen", zegt Kamerlid Joost Taverne.

Wetsvoorstel

Het schrappen van het verbod op godslastering, dat is ingevoerd in de jaren dertig van de vorige eeuw, wordt geregeld met een initiatiefwetsvoorstel van D66 en SP. Het voorstel is klaar om behandeld te worden door de Tweede Kamer.

D66 noemt het voorstel 'een mijlpaal in het strafrecht'. De partij zegt blij te zijn dat Nederland een stuk vrijheid van meningsuiting terugkrijgt.

'Geestelijke crisis'

SGP zegt het schrappen van het verbod een pijnlijk verlies van een morele ankerplaats en een symptoom van een geestelijke crisis te vinden.

Voor 'smalende godslastering', terug te vinden in artikel 147 van het Wetboek van Strafrecht, is al sinds 1968 niemand meer veroordeeld.

Jan de Wit van de SP, die het voorstel tegen het verbod heeft ingediend samen met Gerard Schouw van D66, zegt dat godslastering helemaal niet in het strafrecht thuishoort. ''Het is iets voor de liefhebber die erin gelooft''. Daarbij is het volgens hem ook knap lastig te bewijzen dat God belasterd is.

Het verbod op godslastering heeft zijn oorsprong in de tijd van het Oude Testament en hoort niet bij de huidige Nederlandse samenleving noch bij een neutrale overheid, aldus Schouw.


Weet iemand overigens hoe een verlaging van een rente een betaling aan Griekenland kan zijn?

Het is toch zo dat het dan minder inkomsten zijn in plaats van een betaling?

Ik snap de media weer eens niet qua berichtgeving.


Boeiender


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen