IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Rechts lullen, links vullen [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 15-05-2012 18:27 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Volgens mij is het een combi van GL en D'66 met gedoogsteun van CU.

Dit staat er op de D'66 website:

"Schoon land

Dankzij het begrotingsakkoord is de natuur beter af, nu we het openbaar vervoer sparen en de bezuinigingen op natuur zoveel mogelijk stoppen. Ook komt er een einde aan de onbelaste reiskostenvergoeding. Wel komt er een kleinere regeling waarin werkgevers een deel van het vervoer mogen vergoeden. Zodat de files verminderen en het milieu wordt ontlast.

Arbeid aanmoedigen, consumptie belasten

Het BTW-tarief wordt vanaf oktober 2012 met 2% verhoogd. Dit geldt alleen voor het hoge tarief op luxe goederen. Eerlijk is eerlijk, iedereen zal deze maatregel voelen. Ons doel was de lasten zo eerlijk mogelijk te verdelen. Daarom vallen lage BTW-producten, zoals de dagelijkse boodschappen, gewoon onder het lage tarief. Dat verandert niet. Ook wordt de BTW-verhoging gecompenseerd met een verlaging van de inkomstenbelasting. Dat zorgt ervoor dat werken meer gaat lonen en meer mensen actief worden op de arbeidsmarkt."




MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-05-2012 10:37 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Hoort eigenlijk in het PVV topic, maar gezien de titel van dit topic is het ook erg ontopic hier....

quote:
'Al het Zeeuwse PVV-geld naar medewerkster'
bron: ANP

De stiefdochter van de Zeeuwse PVV-fractievoorzitter Peter van Dijk krijgt voor haar werk als fractiemedewerker zo'n riant salaris, dat Statenlid Ruud Muste niet meer genoeg krijgt om zijn werk te doen. Muste stapt daarom uit de PVV-fractie, zo liet hij woensdag per brief weten.

Muste gaat verder als eenmansfractie onder de naam Helder Zeeland. 'Het volledige fractiebudget van 18.000 euro op jaarbasis wordt aan zijn stiefdochter uitgekeerd als salaris zonder medeweten of instemming van de fractie', legt Muste uit.

Een andere reden om op te stappen is dat hij van Van Dijk niet direct contact zou mogen opnemen met leden van Gedeputeerde Staten. Van Dijk was woensdag niet bereikbaar voor commentaar.


Prachtig wederom.


Boeiender


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 17-05-2012 10:57 by Blueprint Profiel van Blueprint

Kan GroenLinks mij uitleggen hoe ik als medewerker van een detacheringsbedrijf dichter bij mijn werk kan gaan wonen?

Anderzijds hebben mensen in mijn branche het doorgaans goed genoeg om wat te kunnen missen. Ik blijf het echter wel krom vinden om belasting te betalen over een onkostenvergoeding.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 17-05-2012 11:18 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ik vind het nogal raar dat mensen op basis van afstand tot hun werk geld krijgen. Niet dat ik het zelf niet fijn vind om te ontvangen trouwens.



scotfan
Usericon van scotfan
Posted 17-05-2012 17:00 by scotfan Profiel van scotfanhttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Als je in een wat dunbevolkt gebied woont en elke dag zo'n 100km moet rijden om op je werk en thuis te komen, ja, dan is dit een zure maatregel.

[Dit bericht is gewijzigd door scotfan op 17-05-2012 17:01]


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 17-05-2012 17:48 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Elke maatregel die jezelf treft is zuur, ik hou er van om veel te zuipen en vind het ook heel onterecht dat de accijns omhoog gaat
Maar zonder gekheid, ik woon 16 km bij m'n werk vandaan en ik vind het nogal raar dat als ik verder weg ga wonen ik dan opeens meer geld krijg . Ik zou juist denken dat het lonend moet zijn om dichter bij je werk te gaan wonen. Zelf vind ik dat de inkomstenbelasting omlaag moet en reiskostenvergoeding afgeschaft, zo wordt het werken extra beloond en gedrag dat belastend is voor milieu/ infrastructuur/verkeersveiligheid gestraft.



SQT
Usericon van SQT
Posted 17-05-2012 18:03 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 17 mei 2012 17:48 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:Maar zonder gekheid, ik woon 16 km bij m'n werk vandaan en ik vind het nogal raar dat als ik verder weg ga wonen ik dan opeens meer geld krijg . Ik zou juist denken dat het lonend moet zijn om dichter bij je werk te gaan wonen.
Ik ben erg blij dat er een akkoord is, maar deze specifieke maatregel is toch je reinste onzin? Hoe kun je nu verwachten dat iedereen maar opeens dichter bij zijn of haar werk gaat wonen? Dat is misschien voor young professionals nog enigszins te doen (hoewel ook al belachelijk, aangezien het echt niet zo makkelijk is zomaar even iets nieuws te vinden), maar voor de gemiddelde werknemer met een gezin? Hoe stel je je dat voor? Laat alles dat je op je oude plek maar hebt opgebouwd achter en ga een huis vinden dichter bij je werkplek? En als je ontslagen wordt, dan zoek je maar weer iets nieuws? Ik kan er echt niet bij.
Gebruik maken van het openbaar vervoer zo juist gestimuleerd moeten worden ivm mobiliteit en milieu. Wat je nu krijgt is dat weer meer mensen de auto gaan nemen, met alle bekende gevolgen van dien.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-05-2012 0:10 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Ergo: De werkmensch, de nieuwe melkkoe.

Laat ze eerst de Wajong geven aan mensen die het verdienen, in plaats van aan mensen die makkelijk kunnen werken maar er te lui voor zijn.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-05-2012 0:13 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 mei 2012 0:10 schreef MR. N het volgende:
Ergo: De werkmensch, de nieuwe melkkoe.

Laat ze eerst de Wajong geven aan mensen die het verdienen, in plaats van aan mensen die makkelijk kunnen werken maar er te lui voor zijn.
Vertel dat maar eens aan mijn zus.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-05-2012 0:13 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 17 mei 2012 11:18 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ik vind het nogal raar dat mensen op basis van afstand tot hun werk geld krijgen. Niet dat ik het zelf niet fijn vind om te ontvangen trouwens.


Sorry om weer over Engeland te beginnen, maar hier kennen ze het hele concept reisvergoeding dus niet. Als je ergens werkt, dan is het aan jou om te zorgen dat je 's ochtends op tijd op je werk verschijnt.

Tenzij je een vertegenwoordiger of zoiets bent natuurlijk, dan krijg je een leasebak en wordt je benzine betaald.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-05-2012 0:14 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 17 mei 2012 18:03 schreef SQT het volgende:
Ik ben erg blij dat er een akkoord is, maar deze specifieke maatregel is toch je reinste onzin? Hoe kun je nu verwachten dat iedereen maar opeens dichter bij zijn of haar werk gaat wonen?


Is standaard hier, niet het probleem van je werk dat je er voor kiest ver weg te gaan wonen, dan had je daar nietr moeten solliciteren. Of verhuizen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-05-2012 0:15 by bastianus Profiel van bastianus

Ik vind het wel jammer van die reiskostenvergoeding. Zo wordt het voor mij onrendabel om mijn huidige werk aan te houden, en moet ik hier in de buurt op een ROC gaan werken. Maar dat zijn allemaal te grote leerfabrieken waar ik niet echt pas. Gaat dus wel ten koste van mijn werkplezier.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-05-2012 0:18 by bastianus Profiel van bastianus

Aan de andere kant, misschien wordt mijn contract sowieso niet verlengd en lost het zich vanzelf op.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-05-2012 0:33 by bastianus Profiel van bastianus

De verdubbeling van de eigen bijdrage, en andere extra zorgkosten, vind ik trouwens wel naaierij. Dit zou zogenaamd bedoeld zijn om onnodig dokterbezoek enzo tegen te gaan. Maar ik ken genoeg chronisch zieke mensen die niet anders kunnen dan regelmatig naar de dokter gaan en recepten laten uitschrijven voor medicijnen. Die moeten dan ineens al dat geld gaan ophoesten?
In de VS beginnen ze eindelijk naar een zorgstelsel toe te werken, en hier zijn we bezig om het systeem om zeep te brengen. Terwijl we alleen maar daarheen hoeven te kijken om te snappen wat voor een rampzalige gevolgen zo'n marktsysteem in de zorg heeft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-05-2012 1:31 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 17 mei 2012 11:18 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ik vind het nogal raar dat mensen op basis van afstand tot hun werk geld krijgen. Niet dat ik het zelf niet fijn vind om te ontvangen trouwens.
Bij 16 kilometer al?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-05-2012 9:18 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 mei 2012 0:13 schreef bastianus het volgende:
Vertel dat maar eens aan mijn zus.


Haha, kan me nog een verjaardag herinneren toen mijn vriendin vanaf Nijmegen naar Zwolle was gefietst.... En jouw zus en haar vriendin zaten buiten te klagen over dat ze zo erg aan fibromyalgie leden en daardoor niets konden (inclusief elektrisch wagentje).

Mijn vriendin heeft dus ook fibromyalgie, waar je met veel sporten en gezonde voeding veel minder last van hebt. We hebben wijselijk onze monden gehouden.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-05-2012 9:28 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 mei 2012 9:18 schreef MR. N het volgende:
Haha, kan me nog een verjaardag herinneren toen mijn vriendin vanaf Nijmegen naar Zwolle was gefietst.... En jouw zus en haar vriendin zaten buiten te klagen over dat ze zo erg aan fibromyalgie leden en daardoor niets konden (inclusief elektrisch wagentje).

Mijn vriendin heeft dus ook fibromyalgie, waar je met veel sporten en gezonde voeding veel minder last van hebt. We hebben wijselijk onze monden gehouden.
Van mij had je gerust iets mogen zeggen, doe ik ook altijd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-05-2012 13:59 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 18 mei 2012 0:33 schreef bastianus het volgende:
De verdubbeling van de eigen bijdrage, en andere extra zorgkosten, vind ik trouwens wel naaierij. Dit zou zogenaamd bedoeld zijn om onnodig dokterbezoek enzo tegen te gaan. Maar ik ken genoeg chronisch zieke mensen die niet anders kunnen dan regelmatig naar de dokter gaan en recepten laten uitschrijven voor medicijnen. Die moeten dan ineens al dat geld gaan ophoesten?


Kijk, en daar betalen we hier dan weer niks voor

(ziektenkosten bedoel ik dan, he)


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 18-05-2012 14:07 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Goh, zou die Mark soms buiten Nederland wonen?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-05-2012 14:19 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 18 mei 2012 14:07 schreef G.I.R.L. het volgende:
Goh, zou die Mark soms buiten Nederland wonen?


Kijk anders even een paar posts terug, ik zei al duidelijk 'sorry dat ik er weer over begin'. Maar het is een beetje moeilijk meepraten in een discussie als het hele contrastpunt dat ik probeer te maken niet gemaakt mag worden, of wel? Ik sleep Engeland er niet bij als zijdelingse 'hee kijk ik woon ergens anders', het is de kern van mijn post. Maar goed, hopelijk begrijpen diegenen die wel daadwerkelijk iets aan de discussie bijdragen in plaats van aan de zijlijn te pas en te onpas geinige one-liners en afzeikcommentaren verkondigen, dit verschil wel.




She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Okkultuz
Usericon van Okkultuz
Posted 02-06-2012 14:36 by Okkultuz Profiel van Okkultuz

quote:

De Libertarische Partij neemt deel aan de Tweede Kamerverkiezingen

"De overheid is het probleem, niet de oplossing.” Met deze slogan luidt de Libertarische Partij haar campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen op 12 september in.

Net als de Amerikaanse libertarische presidentskandidaat Ron Paul, kiest de LP consequent voor meer vrijheid en een forse inkrimping van de overheid. Met de komst van de Libertarische Partij kan de kiezer eindelijk stemmen voor een minimale overheid.

“De tijd is er rijp voor”, aldus voorzitter Toine Manders. “Het is overduidelijk dat Nederlanders terecht ontevreden zijn over wat de overheid presteert.” De afgelopen jaren heeft de overheid de individuele vrijheid uitgehold en haar eigen macht vergroot. En zogenaamde liberale partijen als VVD en D66 hebben forse lastenverhogingen doorgevoerd in plaats van de uitgaven drastisch te verlagen. Er is behoefte aan een werkelijk liberaal alternatief in de Tweede Kamer”.

De Libertarische Partij strijdt al sinds haar oprichting in 1993 voor een minimale overheid. De LP past niet in de traditionele links-rechts-verdeling. Enerzijds wil de LP veel meer persoonlijke vrijheid dan D66 en GroenLinks, onder meer door het onderwijs te bevrijden van de invloed van de staat en het afschaffen van de valhelmplicht en gordelplicht. De Libertarische Partij staat ook pal voor de vrijheid van meningsuiting (met bedreiging als enige uitzondering) en de persvrijheid, en wil dus stoppen met het bevoordelen van publieke TV en radiozenders. Anderzijds wil de Libertarische Partij veel meer economische vrijheid dan de VVD, bijvoorbeeld vergunningen te vervangen door aansprakelijkheid en door subsidies te vervangen door belastingverlaging. De LP is consequent tegenstander van de inkomstenbelasting, die volgens SP-leider Roemer wel naar 100% gebracht zou mogen worden.

Het libertarische idee van vrijheid is onderdeel van een lange traditie en baseert zich op filosofen als John Locke, Ayn Rand en Robert Nozick en economen als Nobelprijswinnaars Friedrich von Hayek, Milton Friedman en James Buchanan. Friedrich von Hayek heeft de Nobelprijs voor Economie gewonnen, met name voor zijn werk op het gebied van de conjunctuurtheorie van de Oostenrijkse School, een stroming van vrije-markteconomen die de crisis ruim voor 2007 al hebben voorspeld. Hayek heeft met deze theorie het ontstaan van economische recessies en depressies verklaard.

Manders: “Ook de huidige crisis is door de overheid veroorzaakt: Door de centrale banken constant geld bij te laten drukken heeft men kunstmatig de rente verlaagd, waardoor bedrijven zich in de schulden hebben gestoken en projecten zijn begonnen die winstgevend leken maar dat in werkelijkheid niet waren, met de crisis als gevolg. Doordat de ECB banken geld leende om staatsobligaties te kopen konden overheden steeds blijven bijlenen om hun gaten te dichten en ontstonden onaflosbare schulden, zoals in Griekenland. Door het ongedekt bijdrukken van geld werd de rente te laag, de hypotheken te hoog en blijven veel huizenverkopers nu met een restschuld zitten. We zijn er allemaal armer door geworden. Het is tijd om met dit wanbeleid te stoppen.“

De LP wil het lidmaatschap van de bemoeizuchtige Europese superstaat beëindigen, maar wil net als Zwitserland wel deelnemen aan de succesvolle Europese vrijhandelszone.Vrijhandel leidt tot meer welvaart, en de EEG heeft dan ook veel goeds gebracht. Concurrentie tussen staten voor kapitaal en talent heeft sinds 1980 geleid tot lagere belastingtarieven en hogere economische groei. Echter, de huidige trend in de EU van harmonisering, centralisering en machtsconcentratie in Brussel, zal leiden tot kartelvorming tussen overheden met nog hogere belastingen en nog meer regels als gevolg. Nederland moet uit dit kartel stappen en vervolgens zich uit de crisis helpen met lagere belastingen en minder regels. De LP wil de ongedekte euro laten concurreren met geld dat is gedekt door bijvoorbeeld goud of andere edelmetalen, zodat dit geld niet met een druk op de knop bijgedrukt kan worden, en mensen kunnen voorkomen dat hun pensioenen en spaartegoeden door inflatie geruïneerd kunnen worden.

“Overheidsingrijpen is niet de oplossing, maar de oorzaak van de problemen” stelt Manders. “Burgers beslissen beter dan regenten.” Door de deelname van de Libertarische Partij kan men voor het eerst in jaren naar de stembus voor een forse inkrimping van de overheid.

http://www.libertarischepartij.nl/2012/06/de-libertarische-partij-neemt-deel-aan-de-tweede-kamerverkiezingen/




Klinkt niet verkeerd! Zeker niet verkeerd..



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-06-2012 2:07 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Libertariers. Echt! :')

Weer zo'n puberpartij.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 03-06-2012 3:23 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Hoe harder je werkt en hoe meer je in principe voor de maatschappij betekent hoe harder je genaaid wordt. Zwart werken en criminele activiteiten lonen het best en ik zie dan ook geen reden om hier niet aan mee te doen.


Against God and Government


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-06-2012 9:39 by Forever After Profiel van Forever After

Afschaffen van de helm- en gordelplicht. :')

Als je daar de verkiezingen mee wilt winnen...

Een standpunt dat net zo serieus genomen moet worden als bijvoorbeeld de kopvoddentax van de PVV, totaal niet dus.



[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 03-06-2012 9:39]


 


Okkultuz
Usericon van Okkultuz
Posted 03-06-2012 12:16 by Okkultuz Profiel van Okkultuz

quote:
Op 3 juni 2012 2:07 schreef Onweerwolf het volgende:
Libertariers. Echt! :')

Weer zo'n puberpartij.


Goh, overtuigend relaas hierboven oleeyes:

Ik heb wat onderzoek gedaan naar de personen en ideologie van deze partij en moet zeggen dat het een enorm frisse wind is met heel veel realistische standpunten.

Deze partij zet het huidige kabinet zelfs een beetje voor schut. Daarnaast klinken deze partij hun idealen ver weg, maar vergeet niet dat elke verwisseling van gedachte een realiteit is en deze nooit echt ver weg kan zijn.

Dit biedt tenminste perspectief waar alle andere partijen alleen maar argwaan opwekken.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen