IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : [Games] Vervolg. Vorige pagina | Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-06-2012 16:49 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Dead Space II te leen. Deel 1 nooit gespeeld, maar dit is wel fijn nu ik er eenmaal inzit. Toch twijfel ik nog een beetje, ik speel op aanraden van Tegenpartij Doom III, en die freakt me toch een stuk meer uit. Komt ook nog eens bij dat ik het idee heb bij DSII dat de boel er wel mooier uit ziet maar minder 'visueel' is uitgewerkt. De boel is vrij leeg.



Argh
Usericon van Argh
Posted 05-06-2012 17:46 by Argh Profiel van Argh

Dead Space 2 is wel tof ja, niet echt 'eng' ofzo nee... dan kun je toch beter eerst beginnen met deel 1 Daar zijn de ruimtes veel kleiner en is alles een stuk claustrofobischer... Deel 2 heeft een vrij ruime opzet omdat je in een 'stad' zit... Deel 1 speelt zich alleen maar af op een ruimteschip.

En wat ook wel helpt is een goede koptelefoon

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 05-06-2012 17:48]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 05-06-2012 23:53 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 4 juni 2012 11:40 schreef Alterprince het volgende:
Ik weet misschien wel iemand, zal hem vandaag of morgen even vragen


Is helaas al verkocht aan een vriend van me.. Toch bedankt!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 06-06-2012 16:12 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

@aargh, m'n koptelefoonkabeltje is te kort haha. Het is wel cool hoor. Maar dan het verhaal tot nu toe... daaaahm. System Shock 2's "the many" anyone? Dit is tot nu toe allemaal zo verschrikkelijke voorspelbaar, ripoff en eenvoudig. En werkelijk al het radio contact breekt af op het punt dat het interessant wordt. Een cheape truc die 1 keer leuk werkt. Maargoed genoeg negativiteit, het speelt heel fijn en de sfeer is wel toffig. En het feit dat je ledematen moet raken is enorm goed gevonden vind ik.



Argh
Usericon van Argh
Posted 06-06-2012 18:30 by Argh Profiel van Argh

Waarom sla je deel 1 eigenlijk over? Niks mis mee en zeker niet verouderd of slechter Deel 2 kent trouwens wel een aantal vette gore scenes.. maar daar kom je nog wel achter. Ik freakte 'm op een bepaald moment wel hehe


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 06-06-2012 19:23 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

Ik speel alleen Rayman en Super Meat boy.





Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 06-06-2012 19:24 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Omdat ik deel II teleen heb . Maar zeker interesse in deel I ook. Vraag me af of hij die ook heeft. Anders knal ik die er daarna nog wel eens door.



SQT
Usericon van SQT
Posted 07-06-2012 12:38 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

De beelden van Star Wars 1313 van E3 toch wel bizar goed. Mooi om die vooruitgang in graphics te zien.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 07-06-2012 13:50 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 7 juni 2012 12:38 schreef SQT het volgende:
De beelden van Star Wars 1313 van E3 toch wel bizar goed. Mooi om die vooruitgang in graphics te zien.
Uncharted in Star Wars jasje.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 07-06-2012 13:55 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Unstarted?


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


SQT
Usericon van SQT
Posted 07-06-2012 14:19 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 7 juni 2012 13:50 schreef G.I.R.L. het volgende:
Uncharted in Star Wars jasje.
Superbedankt voor die opmerking, die had ik namelijk nog nergens anders zien staan. Daarbij heb ik het over de graphics, niet over het spel zelf. Die zijn een goede stap voorwaarts in vergelijking met wat er nu op de markt is (ook al is het op een high-end pc).


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-06-2012 14:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 juni 2012 14:19 schreef SQT het volgende:
Superbedankt voor die opmerking, die had ik namelijk nog nergens anders zien staan. Daarbij heb ik het over de graphics, niet over het spel zelf. Die zijn een goede stap voorwaarts in vergelijking met wat er nu op de markt is (ook al is het op een high-end pc).

Een goede, ja; een gigantische, nee.

Waren die gameplaybeelden eigenlijk op een beetje te betalen PC gedraaid? Ook weleens van die Unreal Engine-demo filmpjes gezien die no way gehaald konden worden met iets wat binnen 5 jaar betaalbaar was


Quis moderabat ipsos moderatores?


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 07-06-2012 14:33 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

http://www.humblebundle.com/

Kan het niet laten.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-06-2012 14:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Is er al iets extra's buiten Bastion bijgekomen? Ik zou hem namelijk alleen kopen voor Psychonauts (eerder illegaal gespeeld) en Superbrothers (nieuw, maar spreekt me niet 1-2-3 aan) want de rest heb ik al en daar ga ik echt niet boven het gemiddelde voor betalen nu


Quis moderabat ipsos moderatores?


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 07-06-2012 14:43 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Dit is de enige waar ik nog niets van tevoren van had.

Heb een paar vrienden die sneller beginnen te praten zodra ze naam Psychonauts horen. Heel benieuwd.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


SQT
Usericon van SQT
Posted 07-06-2012 15:19 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 7 juni 2012 14:22 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Een goede, ja; een gigantische, nee.
Dat zei ik dan ook niet. Maar je kunt er niet omheen dat het er enorm goed uit ziet. Ik ben in ieder geval onder de indruk.
quote:
Waren die gameplaybeelden eigenlijk op een beetje te betalen PC gedraaid? Ook weleens van die Unreal Engine-demo filmpjes gezien die no way gehaald konden worden met iets wat binnen 5 jaar betaalbaar was
Nee, op een of andere high-end pc, voor zover ik weet. Komt voorlopig dus ook nog niet uit.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-06-2012 15:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 juni 2012 15:19 schreef SQT het volgende:
Dat zei ik dan ook niet. Maar je kunt er niet omheen dat het er enorm goed uit ziet. Ik ben in ieder geval onder de indruk.

Ik bevestigde ook expres eerst jouw "goede" in "goede stap"

Onder de indruk ben ik dan ook weer niet echt, hoewel het er zeker goed uit ziet. Alleen kom ik daarmee op dat...
quote:
Nee, op een of andere high-end pc, voor zover ik weet. Komt voorlopig dus ook nog niet uit.

...het klussen van hele goede engines an sich niet zo boeiend is, eigenlijk. We kunnen namelijk al ontzettend realistisch/mooi dingen modelleren, zie allerlei films en series, cinematics in games, enzovoorts. Dat een gamebedrijf (in samenwerking met wat CGI/digital art-bedrijven als ik het goed begreep) dan ook een engine maakt die dat kan is wel cool, maar zegt niet zoveel over hoe mijn games er over 2 jaar uit gaan zien. En dat vind ik dan een tikje jammer, blijgemaakt worden met een mooie maar de komende 5 jaar nog dooie mus

edit: dat even aangenomen dat er écht een belachelijke powerhouse achter de schermen stond te ronken

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-06-2012 15:36]


Quis moderabat ipsos moderatores?


SQT
Usericon van SQT
Posted 07-06-2012 16:02 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 7 juni 2012 15:26 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik bevestigde ook expres eerst jouw "goede" in "goede stap"

Onder de indruk ben ik dan ook weer niet echt, hoewel het er zeker goed uit ziet. Alleen kom ik daarmee op dat...

...het klussen van hele goede engines an sich niet zo boeiend is, eigenlijk. We kunnen namelijk al ontzettend realistisch/mooi dingen modelleren, zie allerlei films en series, cinematics in games, enzovoorts. Dat een gamebedrijf (in samenwerking met wat CGI/digital art-bedrijven als ik het goed begreep) dan ook een engine maakt die dat kan is wel cool, maar zegt niet zoveel over hoe mijn games er over 2 jaar uit gaan zien. En dat vind ik dan een tikje jammer, blijgemaakt worden met een mooie maar de komende 5 jaar nog dooie mus

edit: dat even aangenomen dat er écht een belachelijke powerhouse achter de schermen stond te ronken
Dat weet ik natuurlijk ook niet, ik was er niet bij.. Maar je ziet zelf ook wel dat ze niet zomaar een beetje aan het klussen zijn, maar echt een game in ontwikkeling hebben. Dan is er ook een richtlijn voor de einddatum. Dat zal niet dit jaar zijn, maar toch ook niet zo ver weg dat het niets meer zegt.
De reden dat ik er enthousiast over ben is dat ik in de afgelopen jaren eigenlijk weinig innovatie op het gebied van graphics heb gezien, en dat dit een grotere stap vooruit is dan ik in tijden heb gezien. De enige echte vooruitgang in graphics (vooral de techniek erachter) was LA Noire. Verder werden games wel strakker, maar veranderde er in essentie eigenlijk weinig aan de core graphics.
Dit heeft uiteraard te maken met de steeds duidelijker wordende beperkingen van de PS3 en (vooral) de 360, en ik verwacht dan ook een leuke sprong wanneer de nieuwe Xbox gelanceerd wordt (over de PS4 is voor zover ik weet weinig bekend). Echter, die beperkingen kun je natuurlijk niet overal de schuld van geven. Het op deze manier werken aan een nieuwe, verbeterde techniek vind ik daarom erg tof om te zien.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 07-06-2012 16:08 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Is misschien de leeftijd, maar ik ben bij elke nieuwe 'graphics' sprong minder onder de indruk dan de vorige.

Moet ik ook zeggen dat weinig sprongen indrukwekkender waren dan die van de C64 naar de Amiga 500.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-06-2012 16:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 juni 2012 16:02 schreef SQT het volgende:
Dat weet ik natuurlijk ook niet, ik was er niet bij.. Maar je ziet zelf ook wel dat ze niet zomaar een beetje aan het klussen zijn, maar echt een game in ontwikkeling hebben.

Dat is waar, ja.
quote:
Dan is er ook een richtlijn voor de einddatum. Dat zal niet dit jaar zijn, maar toch ook niet zo ver weg dat het niets meer zegt.

Dat hoop ik dan maar! Her en der lees ik "generation after next-gen" en dat zou te lame voor woorden zijn, namelijk
quote:
Dit heeft uiteraard te maken met de steeds duidelijker wordende beperkingen van de PS3 en (vooral) de 360, en ik verwacht dan ook een leuke sprong wanneer de nieuwe Xbox gelanceerd wordt (over de PS4 is voor zover ik weet weinig bekend). Echter, die beperkingen kun je natuurlijk niet overal de schuld van geven. Het op deze manier werken aan een nieuwe, verbeterde techniek vind ik daarom erg tof om te zien.

Oh ja, consoles. Dat gezichtspunt was ik even vergeten. Ben meer gewend aan de continue ontwikkeling van grafische pracht en praal op de PC (we zitten al een tijd in de fase dat PC's beduidend meer kunnen dan consoles). Ook op PC is dit een grote stap voorwaarts natuurlijk.
quote:
Op 7 juni 2012 16:08 schreef powertieke het volgende:
Is misschien de leeftijd, maar ik ben bij elke nieuwe 'graphics' sprong minder onder de indruk dan de vorige.

Is an sich ook niet zo boeiend, al kan het zeker wel wat toevoegen. Het lijkt me dan weer een verschrikking om een spel als Diablo III te spelen met felrealistische graphics...

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-06-2012 16:17]


Quis moderabat ipsos moderatores?


SQT
Usericon van SQT
Posted 07-06-2012 16:33 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 7 juni 2012 16:08 schreef powertieke het volgende:
Is misschien de leeftijd, maar ik ben bij elke nieuwe 'graphics' sprong minder onder de indruk dan de vorige.

Moet ik ook zeggen dat weinig sprongen indrukwekkender waren dan die van de C64 naar de Amiga 500.
Dat is ook nogal logisch, aangezien veranderingen in het begin van iedere ontwikkeling in het begin het grootst zijn.
quote:
Op 7 juni 2012 16:12 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat is waar, ja.

Dat hoop ik dan maar! Her en der lees ik "generation after next-gen" en dat zou te lame voor woorden zijn, namelijk

Ha, ja, maar dat zal dan ook niet het geval zijn.
quote:
Oh ja, consoles. Dat gezichtspunt was ik even vergeten. Ben meer gewend aan de continue ontwikkeling van grafische pracht en praal op de PC (we zitten al een tijd in de fase dat PC's beduidend meer kunnen dan consoles). Ook op PC is dit een grote stap voorwaarts natuurlijk.

Dit is dan ook op pc, maar het grote geld voor dergelijke ontwikkelaars zit toch in de consoles, en daar moet je dan natuurlijk wel rekening mee houden. Als men puur en alleen iets voor de pc wil ontwikkelen, betekent dat meestal dat de winst lager zal zijn (behalve misschien bij Blizzard), en het daarom noodzakelijk is iets te maken dat ook op de 360 en PS3 draait. De pc zal qua mogelijkheden altijd voorlopen op de consoles, maar dat is dan ook de aard van het platform.
quote:

Is an sich ook niet zo boeiend, al kan het zeker wel wat toevoegen. Het lijkt me dan weer een verschrikking om een spel als Diablo III te spelen met felrealistische graphics...
Uiteraard, hoewel de techniek erachter wel interessant is voor andere artstyles.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-06-2012 17:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 juni 2012 16:33 schreef SQT het volgende:
Ha, ja, maar dat zal dan ook niet het geval zijn.

Mooi!
quote:
Dit is dan ook op pc, maar het grote geld voor dergelijke ontwikkelaars zit toch in de consoles, en daar moet je dan natuurlijk wel rekening mee houden. Als men puur en alleen iets voor de pc wil ontwikkelen, betekent dat meestal dat de winst lager zal zijn (behalve misschien bij Blizzard), en het daarom noodzakelijk is iets te maken dat ook op de 360 en PS3 draait.

Klopt, daar moet men wel rekening mee houden. Maar, voor zover ik weet is er nog geen "grafische powerhouse engine" die wél op consoles draait en níet op PC's. Gamebryo en Unreal draaien sowieso op beide, en die van Crytek was eerder zelfs PC-exclusive (weet niet of dat nog zo is).

De markt is in die zin dus ontzettend sterk verweven, inderdaad. Denk dat al met al ontwikkeling van engines dus praktisch gezien bijna los staat van de platforms. Of zou het zelfs zo zijn dat een enige überhaupt op een computer gemaakt wordt (met extreme door nVidia gesponsorde rekenkracht ), en later door ofwel de enginebouwer ofwel de gamemakers teruggeschroefd wordt om op consumer-hardware (computer en console) te draaien? Ah, wacht, even gezocht en als het maar Direct X ondersteunt kan het op de 360, en met OpenGL kan het op de PS3.

Ook nog een ouder plaatje met engines opgeduikeld:


Nog over de Unreal-engine, Epic liet jaren geleden prachtige dingen zien in haar techdemo's voor versie 3 waarvan het mij niet zou verbazen als het nog steeds niet kan Maar ik denk eerder dat ik zaken mooier herinner dan het was
quote:
De pc zal qua mogelijkheden altijd voorlopen op de consoles, maar dat is dan ook de aard van het platform.

Is niet helemaal waar. Omdat de consolefabrikanten in de eerste jaren voor lief nemen dat ze verlies maken op de consoles zelf kunnen ze onder de prijs een best wel goede 'PC'* neerzetten. Bij introductie van de 260 en PS3, liep de 'gemiddelde' PC denk ik 1 of 2 jaar later pas weer bij.

*qua equivalente hardware dus
quote:
Uiteraard, hoewel de techniek erachter wel interessant is voor andere artstyles.

Achter zo'n 'extreme' engine? Ja, klopt. Sommige rekentruukjes komen ook op lagere niveau's natuurlijk weer terug.
quote:
Op 7 juni 2012 16:33 schreef SQT het volgende:
Dat is ook nogal logisch, aangezien veranderingen in het begin van iedere ontwikkeling in het begin het grootst zijn.

Hangt ervan hoe je het meet, zou ik zeggen. De stappen in het begin waren inderdaad erg groot en opvallend, maar in termen van "relatieve groei van rekenkracht per jaar" denk ik dat het verbleekt bij nu.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-06-2012 17:10]


Quis moderabat ipsos moderatores?


SQT
Usericon van SQT
Posted 07-06-2012 17:53 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Jezus wat een lap tekst.

Betreffende rekenkracht: de relatieve sprongen lijken me juist in het begin veel groter, en de absolute sprongen naarmate de ontwikkeling vordert. Daarom is het verschil aan het begin ook veel groter.

Wat betreft die engines: daar weet jij waarschijnlijk meer vanaf dan ik. Ik moet me daar nog eens een keer goed voor gaan inlezen om te zien hoe dat nou allemaal precies werkt.

En dan als laatste over pc vs console: misschien dat dat inderdaad zo was (destijds heb ik daar niet echt op gelet), maar aangezien de hardware ontwikkeling bij pcs natuurlijk doorloopt, waar deze bij de huidige consoles jarenlang stil staat, lijkt het me dat pcs een stuk minder dan twee jaar nodig hebben om op niveau te komen.

Als laatste: ik heb net pas echt een verslag van de eerste dag van de E3 zitten kijken, en ik zou er niet van staan te kijken als dit Nintendo's laatste Wii/console gaat zijn. Het enige sterke aan de Wii U is de naamsbekendheid onder non-core gamers en het feit dat hij eerder op de markt verschijnt dan de andere twee. Voor de rest biedt het weinig dat de volgende Xbox (en waarschijnlijk ook de PS4, hoewel Sony vooralsnog achterloopt op Microsoft) niet gaat bieden met Kinect/Move. Die nieuwe controller lijkt me voornamelijk een gimmick, zeker ook gezien de remote en nunchuck ook gewoon blijven bestaan. Als de 720 en PS4 de Kinect en Move standaard ingebouwd hebben (en ik kan me niet voorstellen dat dat niet zo is), dan kunnen daar veel gemakkelijker games voor ontwikkeld worden dan nu het geval is, terwijl de hardware enorm veel beter is.
De Wii U zal de eerste jaren natuurlijk goedkoper zijn dan de andere twee, maar naarmate de prijzen dalen, zal een nieuwe Wii erg onaantrekkelijk zijn in vergelijking met de andere twee consoles.
Dit kan natuurlijk twee kanten op gaan, maar ik zie echt niet wat Nintendo qua soft- en hardware te bieden heeft ten opzichte van MS en Sony.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 07-06-2012 21:13 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

quote:
Op 7 juni 2012 14:38 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Is er al iets extra's buiten Bastion bijgekomen?


Super Meat Boy en Lone Survivor zojuist.

[edit]En braid alweer[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door powertieke op 07-06-2012 21:32]


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 08-06-2012 7:52 by Bub Profiel van Bub

quote:
Op 7 juni 2012 21:13 schreef powertieke het volgende:
Super Meat Boy en Lone Survivor zojuist.

[edit]En braid alweer[/edit]


Kreeg het mailtje ook.
3 spelletjes erbij...goed bezig.

Braid ooit eens gespeeld op mijn oude computer. Zeer goede puzzel game die behoorlijk pittig kan zijn!


bub


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen