IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Het algemene Programmeur / Promotor topic [bands gezocht] Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2012 16:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2012 16:07 schreef Brani het volgende:
Nou, als het zo werkt in Zwolle is dat erg cool en dan wil ik dat eigenlijk wel eens meemaken. Maar in Amsterdam komen ze gewoon niet voor bands die ze niet kennen, vaak zie je ze zelfs echt alleen de band kijken waar ze voor komen, daarna effe hallo zeggen tegen de bandleden en dan meteen weer weg gaan.
Dat zijn alleen de vriendjes van een band, dat zijn zinloze bezoekers.


Brani
Usericon van Brani
Posted 01-06-2012 16:14 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

Nou, ik heb het ook anders meegemaakt, van die leuke avonden dat je begint met rock en aan het eind van de avond de softrockmeisjes ziet swingen op deathmetal met de opmerking:"Ik wist niet dat het zo leuk kon zijn."

Hoeft ook niet per sé slecht te zijn, heb ook wel eens meegemaakt dat de zaal helemaal vol liep en weer leegstroomde en weer vol liep en dat zo door bleef gaan tot het eind van de avond waardoor ik de bands echt een mooi gage mee kon geven, maar dat gebeurt meestal alleen als je uitsluitend lokale bands of grote namen neerzet.

Persoonlijk vind ik het erg jammer, als ik toch al naar een concert ga wil ik het van begin tot eind zien ook.

En met het internet vind ik dat de bands hun aandeel in de promotie ook gewoon moeten nemen, niet afschuiven op de programmeur, als een van mijn bands optreedt zet ik ook alle zeilen bij.

[Dit bericht is gewijzigd door Brani op 01-06-2012 16:16]



Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 01-06-2012 16:16 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Heb je namen en adressen van die softrock meisjes?



Brani
Usericon van Brani
Posted 01-06-2012 16:18 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2012 16:16 schreef Retardo het volgende:
Heb je namen en adressen van die softrock meisjes?


Foei, off-topic...



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-06-2012 16:21 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 juni 2012 16:13 schreef Jenje het volgende:
Dat zijn alleen de vriendjes van een band, dat zijn zinloze bezoekers.


Och, wij hebben vorig jaar ook wel een avond gehad waarbij het publiek het aardig liet afweten, en er gelukkig mensen met de bands mee kwamen.

Maar het kon uit, zelfs zonder entree.


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2012 16:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2012 16:21 schreef MR. N het volgende:
Och, wij hebben vorig jaar ook wel een avond gehad waarbij het publiek het aardig liet afweten, en er gelukkig mensen met de bands mee kwamen.

Maar het kon uit, zelfs zonder entree.
Oh zal best gezellig zijn, maar je gaat er als boeker hopelijk niet vanuit dat de band alleen voor vrienden gaat staan spelen. Ik bedoel Myspace is d00d, dus aantal vriendjes weet je niet meer tegenwoordig!


MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 01-06-2012 16:27 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2012 16:23 schreef Jenje het volgende:
...Myspace is d00d...


Ik vroeg me al af waarom je nooit meer antwoord gaf scheet!
Op Hyves laat je ook al geen zeepjes meer voor me vallen...

[/offtopic]


Bla


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-06-2012 16:27 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 juni 2012 16:23 schreef Jenje het volgende:
Oh zal best gezellig zijn, maar je gaat er als boeker hopelijk niet vanuit dat de band alleen voor vrienden gaat staan spelen. Ik bedoel Myspace is d00d, dus aantal vriendjes weet je niet meer tegenwoordig!


Nee, als boeker hoop je een avond te programmeren die publiek trekt, het publiek vermaakt en tevreden bands oplevert.


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2012 16:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2012 16:27 schreef MischiefMira het volgende:
Ik vroeg me al af waarom je nooit meer antwoord gaf scheet!
Op Hyves laat je ook al geen zeepjes meer voor me vallen...

[/offtopic]

Ja sorry lieverd, ook een Jenje gaat mee in de tijd. Heb ik je neit op FB dan??


MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 01-06-2012 16:29 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2012 16:27 schreef MR. N het volgende:
...die publiek trekt...


Een beetje oneerlijk tegenover de dames, niet?


Bla


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-06-2012 16:29 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 juni 2012 16:28 schreef Jenje het volgende:
Ja sorry lieverd, ook een Jenje gaat mee in de tijd. Heb ik je neit op FB dan??


Mira is anti-FB.


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2012 16:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2012 16:27 schreef MR. N het volgende:
Nee, als boeker hoop je een avond te programmeren die publiek trekt, het publiek vermaakt en tevreden bands oplevert.
Yep, snap dat een boeker één of twee lokale bands zoekt ivm het vriendjes effect, maar daar meot je imho niet een avond vanaf laten hangen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2012 16:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2012 16:29 schreef MR. N het volgende:
Mira is anti-FB.
Nha moe


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-06-2012 16:30 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 juni 2012 16:29 schreef MischiefMira het volgende:
Een beetje oneerlijk tegenover de dames, niet?


LOLZ.

Boek jij nog wel eens een ORKZ avondje eigenlijk?


Boeiender


MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 01-06-2012 16:33 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

Ik zou het wel willen, gewoon 4 of 5 gave metalbands en goedkoop bier.

Het lastige is de organisatie, het regelen van bar en entree vrijwilligers in Groningen vanuit Limburg, en daarna alles alleen schoonmaken.

De voorbereiding en publiciteit kost maanden en die tijd heb ik ook niet echt meer.


Bla


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-06-2012 16:33 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 juni 2012 16:29 schreef Jenje het volgende:
Yep, snap dat een boeker één of twee lokale bands zoekt ivm het vriendjes effect, maar daar meot je imho niet een avond vanaf laten hangen.


Klopt, maar had dus geen locale bands staan. Ik ben er wel van overtuigd dat jonge bands uit de regio goed zouden passen, nieuw publiek aantrekken, aangezien het oude kliekje toch andere prioriteiten schijnt te hebben. *Herkenbaar overigens*

Maar het is best lastig om jonge bands te vinden, ken aardig wat mensen uit de bandjeswereld, maar jonge honden.... weinig.


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2012 16:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2012 16:33 schreef MischiefMira het volgende:
De voorbereiding en publiciteit kost maanden en die tijd heb ik ook niet echt meer.
Oh jee


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-06-2012 16:34 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 juni 2012 16:33 schreef MischiefMira het volgende:
Ik zou het wel willen, gewoon 4 of 5 gave metalbands en goedkoop bier.

Het lastige is de organisatie, het regelen van bar en entree vrijwilligers in Groningen vanuit Limburg, en daarna alles alleen schoonmaken.

De voorbereiding en publiciteit kost maanden en die tijd heb ik ook niet echt meer.


Begrijp ik, waren wel geniale avonden!

R&M fest in de achtertuin dan maar?


Boeiender


MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 01-06-2012 16:40 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2012 16:29 schreef MR. N het volgende:
Mira is anti-FB.


Het ligt iets subtieler. Ik klaag als bekenden afschuwelijke foto's van mij op FB plaatsen zonder dat ik ze heb gezien, of teveel prive informatie weggeven.

Ik overweeg wel een FB om makkelijker contact te houden met bekenden verweg en dichtbij.
Maar dat hele gezeik met 'liken' of de hele dag online zijn dat trekt mij niet.

Gewoon een fotootje waarop vrienden me herkennen, alleen m'n voornaam en verder geen flauwekul, dat is misschien wel iets. Slap lullen en een 'Hate' knop inbouwen om de 'Like' knop te vervangen, is dat niks?


Bla


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-06-2012 16:42 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Iek schnap!

Er was een hate-knop volgens mij, daarvoor moest je een programma downloaden.


Boeiender


Brani
Usericon van Brani
Posted 01-06-2012 16:49 by Brani Wijzig reactieProfiel van BraniQuote dit bericht

Een Hate-knop? Damn... die wil ik.



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-06-2012 16:55 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2012 17:02 schreef MR. N het volgende:
Zo, op voorspraak van AG een algemeen topic voor programmeurs en promotors die bands zoeken voor bijvoorbeeld festivals of zaaltjes.

Ik zelf ga waarschijnlijk weer een paar avonden in Popfront Zwolle programmeren na de zomervakantie, als er bands geïnteresseerd zijn, post hier!


Hierover toch?

On topic skatjes!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 01-06-2012 18:46 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

MONISM:

Zware Metalen (Bart Alfvoet):
Monism bracht recent Pestis uit, een "demo". Vergeet die negatieve bijklank maar even van het woord "demo", dit spul is klaar voor het grote werk. Met een Dirty Bird studio-productie is dat geen verrassing natuurlijk. Het gaat natuurlijk over de muziek, deathrash! Geen neofiele trendy toestanden maar razende en blazende snelheidsovertredingen makende ragfestijnen met relatief technisch tokkelwerk tussendoor. Een redelijke brutaliteit in de gitaarsound en de schreeuwerige, snauwende zang benadrukken het death-gedeelte. Het stevige tempo en het oscillerende gitaargerag in de tussenstukken leggen de thrashzweep er danig op.

Pestis is een zeer opjuttend plaatje geworden dat me enigszins doet denken aan Expulsion (wat een schitterende band was dat toch), maar dan in een brute bui. Het afsluitende nummer, Carbonize The Flesh, mocht gerust een aantal keer herhaald worden op het einde van de plaat. Een kraker!

Een veelbelovende "demo" die zeker gehoord moet worden dus. Geen idee of Monism van plan is lang door te gaan en als een band te gaan functioneren. Indien een "ja" volgt, wens ik ze alvast tientallen podia toe volgende zomer. Ik weet niet, Occultfest bijvoorbeeld...


Lords of Metal (Koen):
Marcel Tjepkema (vocalen), Ruben Vermeulen (gitaar), Merijn Groeneveld (gitar), Ralph de Boer (bas) en Ingmar Regeling (drums), ook wel bekend als leden en ex-leden van onder meer Dead Head, Sidius, Stone In Egypt, The Good Hand, Klomp en Deathrage kwamen onlangs tot de conclusie dat zij maar eens een deathrash band genaamd Monism in het leven moesten roepen.

Verzamel voordat je gaat luisteren naar deze demo eerst even al je hardrockende kameraadjes, schuif je Ikea rommel aan de kant en laat die nekspieren maar gaan alsof de Duivel himself je op de hielen zit. De strakke riffs slaan namelijk als mortiergranaten in. Dit is hoe Eighties thrash in een modern jasje dient te klinken. Vergeet die koddige piraten thrash, die grappig bedoelde hoempapa thrash en ook die slappe Viking thrash die je tegenwoordig hoort, Monism speelt skull-fucking thrash en deze demo hoort 100% zeker in jouw verzameling thuis. Score: 83/100.


Wings of Death (Chris)
Monism - Pestis: Dikke vette thrash (met af en toe eens wat death metal invloeden) is wat Monism ons voorschotelt. Opener Violent Intentions rost er als een malle vandoor en maakt de bedoelingen van Monism ondubbelzinnig duidelijk: dit wordt beuken! Een denderend tempo, voortreffelijk gitaarwerk en een old school op hol geslagen schreeuw als zang vallen als eerste op.

Gelukkig wordt niet vergeten om het gaspedaal tussendoor een beetje los te laten, dat zijn welkome adempauzes. Devastate Annihilate begint evengoed weer net zo furieus, maar kent wat meer afwisseling dan z'n voorganger. Inmiddels is duidelijk dat ook de ritmesectie z'n vak goed verstaat, de verschillende ritmes en tempowisselingen worden retestrak uitgevoerd. Ook het titelnummer en Death To Us All lijken toch vooral gebaseerd op hetzelfde thema: gas geven!

Nergens echter verliest Monism zichzelf in zijn drang naar snelheid, de band blijft in de hoogste snelheden prima overeind. De in elke track aanwezige tempowisselingen doen de rest, namelijk er voor zorgen dat het nergens eentonig wordt en het niet snelheid om de snelheid wordt. Juist in de langzamere passages wordt ook wat met de zang gestoeid, die op die momenten meer naar een grunt gaat neigen, zodat ook die stukken heavy overkomen.

Al met al een aangenaam afwisselende EP, waarin het 'oude' Deathrage nog wel een beetje herkenbaar is. Monism weet echter goed met z'n tijd mee te gaan en geeft z'n redelijk klassieke thrash een helder eigentijds geluid mee. Mede verantwoordelijk daarvoor lijkt mij Tom van Dijk (ex-DeadHead, wiens naam langzaam maar zeker op steeds meer 'lokale' producties begint op te duiken, een goede zaak) die Monism tijdens het opnameproces heeft bijgestaan.






Gigs gezocht!

monismbookings@gmail.com


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


verstikking
Usericon van verstikking
Posted 01-06-2012 19:58 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 1 juni 2012 16:27 schreef MR. N het volgende:
Nee, als boeker hoop je een avond te programmeren die publiek trekt, het publiek vermaakt en tevreden bands oplevert.

Precies. Aan de andere kant ben ik als boeker tevredener als er 40 man in de zaal staan, waarvan er 10 een feestje bouwen en zichtbaar genieten dan 100 man die alleen maar aan de bar of achterin de zaal staan.

In Vierlingsbeek heb ik trouwens de luxepositie dat er tussen Nijmegen en Venlo op metalgebied vrijwel niets te beleven is behalve die 4 metalavonden van mij per jaar. Altijd toch wel rond de 100 bezoekers binnen op Beukfeest en een flinke vaste clan van jonge honden



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-06-2012 20:01 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 juni 2012 19:58 schreef verstikking het volgende:
Precies. Aan de andere kant ben ik als boeker tevredener als er 40 man in de zaal staan, waarvan er 10 een feestje bouwen en zichtbaar genieten dan 100 man die alleen maar aan de bar of achterin de zaal staan.

In Vierlingsbeek heb ik trouwens de luxepositie dat er tussen Nijmegen en Venlo op metalgebied vrijwel niets te beleven is behalve die 4 metalavonden van mij per jaar. Altijd toch wel rond de 100 bezoekers binnen op Beukfeest en een flinke vaste clan van jonge honden


Psies.

Spelen er ook jonge honden in bandjes bij jou in de buurt?

En wanneer speelt Grindbashers eindelijk eens in Vierlingsbeek?


Boeiender


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen