IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Marduk [deel II] Volgende pagina
G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 16-06-2012 16:04 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Marduk was a Babylonian sky god who created the earth and sky from the body of the great dragon Tiamat who was the mother of all beings.



Marduk is a Swedish black metal band. Marduk’s predominant lyrical topics are Satanism, anti-Christianity, death, war and the Third Reich. The latter is an addition to their lyrical-conceptual themes stemming from their 1999 release Panzer Division Marduk; it quickly grew among their fans’ favorites and so far Marduk have released more and more songs relating to that dark but fascinating chapter of human history such as “The Hangman of Prague” (monicker of Prague “Reichsprotektor”, and, by the Way, Leader of the “Sicherheitsdienst”, Reinhard Heydrich), “Deathmarch” and others.

Marduk was founded in Norrköping, Sweden in 1990 by Morgan Steinmeyer Håkansson. His ultimate goal was to create the most blasphemous and Satanic band ever conceptualized.

In 1991, Marduk released a three song demo entitled “Fuck Me Jesus”, which due to its dark and irreverent lyrics was highly received by a cult following.
During 1992, Marduk released their first full-length album “Dark Endless” under the label No Fashion and continued to tour Sweden, augmenting their steadily growing fan base. Marduk switched over to the French label Osmose in 1993 after a dispute with No Fashion. Marduk began to tour throughout the rest of Europe in 1994 and in 1995 had their first gig across the Atlantic in Mexico City. They continued to amass fans and release albums over the next few years, even spearheading the European “Black Metal Assault Tour” in 1998.

In 2000, Marduk founded their own record label, Blooddawn Productions.

Demo # 1 (Fuck Me Jesus) Demo 1991
Dark Endless Full-length 1992
Those of the Unlight Full-length 1993
Opus Nocturne Full-length 1994
Fuck Me Jesus EP 1995
Heaven Shall Burn... When We Are Gathered Full-length 1996
Glorification EP 1996
Live in Germania Live album 1997
Here's No Peace EP 1997
Nightwing Full-length 1998
Panzer Division Marduk Full-length 1999
Infernal Eternal Live album 2000
Obedience EP 2000
La Grande Danse Macabre Full-length 2001
Slay the Nazarene EP 2002
Blackcrowned Compilation 2002
Hearse Single 2003
World Funeral Full-length 2003
Funeral Marches and Warsongs DVD 2004
Plague Angel Full-length 2004
Deathmarch EP 2004
Blackcrowned DVD 2005
Warschau Live album 2005
Blood Puke Salvation DVD 2006
Rom 5:12 Full-length 2007
Wormwood Full-length 2009
Iron Dawn EP 2011
Souls for Belial Single 2012
Serpent Sermon Full-length 2012


quote:
Posted 16-06-2012 15:57 by G.I.R.L.
Ja, Serpent Sermon. Heeft de hele tijd op gestaan terwijl ik het aan het luisteren was. Thats it.
Later misschien nog een keer proberen.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-06-2012 18:18 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik vind nog steeds alleen Heaven Shall Burn.. echt de moeite waard. Voor de rest best aan te horen enzo maar ik word er niet opgewonden van.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-06-2012 18:24 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Heaven Shall Burn, gave band inderdaad


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


mangamusicfan
heavy metal baby??
Usericon van mangamusicfan
Posted 17-06-2012 18:24 by mangamusicfan Wijzig reactieProfiel van mangamusicfanQuote dit bericht

ik vind hun nieuweste echt WOW
veel Variatie en het wordt geen moment saai!
een echte kans hebber voor mijn jaar lijst !


REALLY OHH REALLY?


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 19-06-2012 18:40 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

De eerste 6 nummers zijn top, daarna wordt het heel wat minder, tot aan het geweldige bonusnummer. Betere plaat dan Wormwood, dat sowieso wel.


Faustian Spirit of the Earth


hellhun
Usericon van hellhun
Posted 21-06-2012 21:27 by hellhun Wijzig reactieProfiel van hellhunQuote dit bericht

World of blades is wel een erg lekker nummer, met die spoken word sample of wat het ook is.


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-07-2012 12:24 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

De nieuwe is goed, maar heb wederom hetzelfde als met Rom en Wormwood: ik voel niet de behoefte ze vaker op te zetten. Ze zijn op de een of andere manier minder pakkend dan werk als Nightwing of (recenter) Plague Angel.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-07-2012 13:08 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Plague Angel is genadeloos goed. Gave sfeer, vet geluid en de agressie van een Panzer. Wormwood bleek een groeischijf terwijl Rom naarmate de jaren verstrijken steeds minder en minder play ziet en losmaakt.
Die nieuwe slaat iig harder in dan Wormwood, maar heeft inmiddels toch ook al wel weer wat weken geen play gezien en gaat voor mij geen Plague Angel of Those of the Unlight worden. Hopelijk na m'n vakantie, voor september wat tijd de aanschaffen van dit jaar tot nu eens rustig door te spitten.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 18-07-2012 13:08]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


FrenkieB
Usericon van FrenkieB
Posted 18-07-2012 15:31 by FrenkieB Wijzig reactieProfiel van FrenkieBQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2012 13:08 schreef Kvelgeest het volgende:
Plague Angel is genadeloos goed. Gave sfeer, vet geluid en de agressie van een Panzer. Wormwood bleek een groeischijf terwijl Rom naarmate de jaren verstrijken steeds minder en minder play ziet en losmaakt.
Die nieuwe slaat iig harder in dan Wormwood, maar heeft inmiddels toch ook al wel weer wat weken geen play gezien en gaat voor mij geen Plague Angel of Those of the Unlight worden. Hopelijk na m'n vakantie, voor september wat tijd de aanschaffen van dit jaar tot nu eens rustig door te spitten.


Ja...mee eens. De laatste 3 platen vind ik goed en draai ze nog wel regelmatig maar kunnen niet op tegen Plague Angel. Een goede panzer snelheid maar ook heerlijke langzame nrs zoals Perish in Flames. Altijd nog kippenvel als Throne of Rats erin beukt.


Now that is ridiculous, Dude. No one is going to cut your dick off.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 18-07-2012 16:05 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Opus Nocturne. Met vlagen.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-07-2012 23:58 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Ik hoorde Opus Nocturne qua composities meer in Rom terug.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 17-08-2012 14:30 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb volgens mij nog nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik pas fan ben geworden van Marduk toen Mortuus zich bij de band aansloot. Alles wat ze daarvoor hebben gedaan vind ik gewoon minder interessant.

Plague angel blies me finaal omver, Rom 5:12 deed me wat minder omdat ik meer van hun snellere werk houd maar Wormwood en nu ook Serpent sermon zijn weer smullen geblazen.

Serpent sermon is minder duister/smerig dan zijn voorganger. Naar mijn mening neigde Wormwood dan ook meer naar het Funeral mist geluid waar Serpent sermon weer een pure, bloed agressieve Marduk plaat is.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 17-08-2012 14:50 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2012 14:30 schreef XnegativeX het volgende:
weer een pure, bloed agressieve Marduk plaat


En toch doet die andere tweederde van de discografie je niks?


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


kankerkwelgeestkutmo
Usericon van kankerkwelgeestkutmo
Posted 19-08-2012 0:08 by kankerkwelgeestkutmo Profiel van kankerkwelgeestkutmoQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gemodereerd door Greycloak op 19-08-2012 0:20]


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 19-08-2012 15:20 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Epic ende contemporary weer.
:')

Welke levende miskraam had z'n pilletjes niet ingenomen?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-08-2012 15:29 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Assie.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Barditus
Usericon van Barditus
Posted 22-08-2012 9:40 by Barditus Wijzig reactieProfiel van BarditusQuote dit bericht

Serpent Sermon is weer zo'n goed album om het wassen van de vaat te begeleiden, goede punch en swing maar té saai om er zich eens bij neer te zetten en ene aandachtige luisterbeurt te geven .
Beste fragment op de cd is op het eerste nummer, het contrast tussen de melige mid-temporiff die plotsklaps overgaat in een agressieve hakriff ! Tja hakken of blasten, hoe noemen ze dat ginds in NL ?


De mensen van vandaag peizen allemaal dat ze 't zijn, maar ze zijn 't niet !


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 03-10-2012 19:16 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Leuke plaat, dat Serpent Sermon, maar bij lange na niet zo goed als Rom 5:12 en Plague Angel (wat betreft de Mortuus platen).


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-10-2012 19:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2012 15:29 schreef BenKnuckles het volgende:
Assie.


quote:
Op 3 oktober 2012 19:16 schreef Metalhead22 het volgende:
Leuke plaat, dat Serpent Sermon, maar bij lange na niet zo goed als Rom 5:12 en Plague Angel (wat betreft de Mortuus platen).

Niet? Hmm, ik vind hem misschien wel beter.


I wish I was a butterfly


Vlekkie
Hallo!
Usericon van Vlekkie
Posted 03-10-2012 19:27 by Vlekkie Wijzig reactieProfiel van VlekkieQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2012 14:30 schreef XnegativeX het volgende:
Ik heb volgens mij nog nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik pas fan ben geworden van Marduk toen Mortuus zich bij de band aansloot. Alles wat ze daarvoor hebben gedaan vind ik gewoon minder interessant.

Plague angel blies me finaal omver, Rom 5:12 deed me wat minder omdat ik meer van hun snellere werk houd maar Wormwood en nu ook Serpent sermon zijn weer smullen geblazen.

Serpent sermon is minder duister/smerig dan zijn voorganger. Naar mijn mening neigde Wormwood dan ook meer naar het Funeral mist geluid waar Serpent sermon weer een pure, bloed agressieve Marduk plaat is.


Ik snap je gevoel. Zelf heb ik ook minder met "oud Marduk", trekt me gewoon minder. Ik kan er wel naar luisteren en het is niet slecht, maar het trekt me minder, en er zitten best toppers van nummers tussen.
Maar nog steeds prefereer ik Funeral Mist, maar bij "nieuw Marduk" worden de twee soms echt goed samengemixt tot sterke albums.


euu?


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 03-10-2012 19:27 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 3 oktober 2012 19:16 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Niet? Hmm, ik vind hem misschien wel beter.


Serieus? Sommige bands krijgen na verloop van tijd een soort metaalmoeheid (huhu). Het klinkt allemaal goed en typisch Marduk maar het heeft "het" niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 03-10-2012 19:28]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-10-2012 19:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2012 19:27 schreef Metalhead22 het volgende:
Serieus? Sommige bands krijgen na verloop van tijd een soort metaalmoeheid (huhu). Het klinkt allemaal goed en typisch Marduk maar het heeft "het" niet.

Ik ga er nog veel meer naar luisteren, denk ik zo, kijken of mijn mening nog verandert

Vooralsnog vond ik het enige vervelende het wat aparte bassdrum-geluid.


I wish I was a butterfly


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 02-06-2013 14:55 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

Had willekeurig een paar nummertjes uit de set van Marduk op Deathkult Open Air opgenomen. Bleken "Temple of Decay" (Serpent Sermon, 2012) en "Materialized in Stone" (Opus Nocturne, 1994) te zijn.

Temple of Decay
Materialized in Stone


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-02-2014 0:53 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2014 22:13 schreef Mehintor het volgende:
Beste allen,

Ik ben al lange tijd op zoek naar de naam van de ambient intro-tune die een Marduk concert voorafgaat. Heeft iemand meer informatie voor onderstaand nummer?

http://www.youtube.com/watch?v=PfKLj6Z5Fh4


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-02-2014 0:54 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2014 22:17 schreef Fusion het volgende:
"Inverted Unholy Waveforms of the Abysmal Reckoning".


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 14-02-2014 8:51 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik denk iets van Arditi. Daar hebben ze in het verleden in elk geval dingen van gebruikt.

https://www.facebook.com/arditiofficial


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen