IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Crowbar Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2002 11:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Een band die te weinig aandacht krijgt, en te weinig in Nederland speelt is Crowbar.
Ik heb ze één keer live gezien, en nog nooit heb ik zo lang over mijn pul bier gedaan, gewoon in trance naar ze staan kijken.

Zwaar genot!


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 17-05-2002 11:55 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

hmmmm
hmmmm
hmmmm

hmmmm, ze zijn wel te pruimen, er zit naar mijn idee iets te weinig schot in de muziek.
Het is allemaal net wat te langzaam.
Nu ben ik ook best een snelheidsfreak.


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 17-05-2002 11:55 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

wa ist dat voor muziek?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2002 11:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2002 11:55 schreef -=ZwaarMetaal=- het volgende:
wa ist dat voor muziek?

Crowbar is log, doom, zwaar en depressief.
Vooral het oude werk vind ik super.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2002 12:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Het is gewoon heerlijk lomp en traag.
Gewoon proberen
Vooral het album Time Heals Nothing is fantastisch.


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 17-05-2002 12:09 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

hmm zal wel nie iets voor mij zijn dan...

ik hou toch meer van snel en hard



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2002 12:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Crowbar is hard.

muzikaal en tekstueel


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 17-05-2002 12:10 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

nou ik zal es gaan kijken op audiogalaxy



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2002 12:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Goedzo knul.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-05-2002 13:52 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Crowbar heerscht! Zeker het oude werk (Existence is punishment hubba hubba!)

Ik heb 1 keer het genot gehad ze live te aanschouwen als voorprogramma van Bolt Thrower

Heerlijke muziek, ook als je niet suïcidaal bent


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2002 15:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Crowbar is een van de gaafste bands op aarde. Ik krijg altijd bijna de slappe lach als ik een video van ze zie, wat een varkenskoppen hebben die. maar goed hun muziek is dus VET.


GutFuck
Male supremacy
Usericon van GutFuck
Posted 22-05-2002 19:12 by GutFuck Wijzig reactieProfiel van GutFuckQuote dit bericht

Crowbar heerscht. Meesterlijk!


The only time a man should wear make up on his face is after he's been embalmed!


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 22-05-2002 20:22 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Crowbar is gewoon

Het is echt lekker log en zwaar alleen moet je niet depressief zijn als je er naar luisterd.


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 22-05-2002 20:44 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

crowbari s wel cool , kheb er een paar mp3's van ,zijn wel cool


No meat is sweater


polinco
Usericon van polinco
Posted 23-05-2002 14:08 by polinco Wijzig reactieProfiel van polincoQuote dit bericht

Het nummer 'All I had I gave' is errug stoer.


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 23-05-2002 19:51 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

Hmz ik weet dus zeker dat ik ze 1 of 2x live gezien heb.
Maar weet niet waar.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-05-2003 18:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Crowbar update

Heavy-weight New Orleans Sludge-masters Crowbar hebben de titel bekend gemaakt van de opvolger van het in 2001 verschenen "Sonic Excess in it's Purest Form". De cd gaat "You Don't Need An Enemy To Have A War" heten en zanger/frontman Kirk Windstein licht de titel toe:

"It's a title I've had for years. It honestly has nothing to do with the war in Iraq. It's more about an unrelenting ass-whoopin' on the music industry and all the lame bands out there. I don't hate any of them. I really don't think they suck... but I still declare war on all the bands that I feel are pathetic. They are not my enemy. That's the beauty of the title. They are not my enemies, but I still need a war."

De negen songs die nu klaar zijn worden samen met nog 2 andere nummers in het midden van juli opgenomen.

Wederom is de line-up van Crowbar veranderd bij dit album. Pantera/Down bassist Rex Brown is toegtreden en oud-drummer Craig Nunenmacher (verliet Crowbar na "Time helas Nothing") is weer terug op zijn plek. Maar of dit de uiteindelijke live-band gaat worden is volgens Kirk nog onzeker. Wel is zeker dat Rex Brown ook het nieuwe album gaat produceren.

Tevens komt binnenkort de nieuwe Crowbar website online : http://www.crowbarmusic.com en deze keer komt de website onder supervbisie van Mr. Crwobar himself te staan.


schaap
Evil Blaat
Usericon van schaap
Posted 26-05-2003 20:44 by schaap Wijzig reactieProfiel van schaapQuote dit bericht

crowbar..... he daar luister philip anselmo naar, of hij draagt er alleen graag ene t-shirt van. kheb weleens een clip van ze gezien, ik lag dubbel man. niet om de muziek, maar om die gozers zelf. Can you say FAT-ASS :p. vond de muziek ook niet zo boeiend, maar het was ook maan 1 nummer dat ik hoorde, dus als iemand nog aanraders heeft, noem maar wat.


HET IS ZO FIJN OM EEN SCHAAPJE TE ZIJN ! BLAAT MEKKER BLAAT !


Yeep
Apudne te vel me?
Usericon van Yeep
Posted 27-05-2003 16:36 by Yeep Wijzig reactieProfiel van YeepQuote dit bericht

Hun beste CD vind ik "Crowbar Live +1". Dat is een CD waarop twee CD's staan (namelijk "Crowbar" en "Live +1"). Ik heb geen idee hoe makkelijk die te vinden is, maar ik heb hem indertijd gewoon bij de lokale plaatboer gehaald.
Vooral "Existence is punishment" en "Numb Sensitive" vind ik ontzettend cool!

Die gasten zelf zijn ook erg grappig. Wegen 200 Kg ofzo :-)

Phil Anselmo heeft 1 of 2 van hun CD's geproduced, ze zitten damen in Down en zijn in het normale leven vrienden van elkaar (Pantera en Crowbar dan).

[Dit bericht is gewijzigd door Yeep op 27-05-2003 16:37]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-05-2003 16:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Damn .. alleen Kirk is nogal stevig (hij is overigens erg klein) en de voormalig bassist was een beer van een gast .. de drummer en 2e gitarist zijn echt megamager


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-05-2003 16:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik heb op het moment alle studioalbums.

Die live tracks van Live+1 staan ook op de re-releases van "Crowbar" en "Obedience thru Suffering"

Obedience vind ik het zwakste album vooral door de erg zwakke productie.

Time Helas Nothing en Broken Glass zijn de betere naar mijn mening


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 27-05-2003 16:58 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Volgens mij had ik er een keer een cd van geleend van een vriend


4 stringed axe
...whetterkhupje...
Usericon van 4 stringed axe
Posted 27-05-2003 19:42 by 4 stringed axe Wijzig reactieProfiel van 4 stringed axeQuote dit bericht

Net maar eens ff wat gedownload van die lui en ben tot de conclusie gekomen dat ik het een aarsch schoppende band vind. Ik had er nog nooit van gehoord maar ik vind het wel een rete strakke band


Koanus khuppen en anders drie vingers je poeperke in...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-05-2003 19:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2003 16:55 schreef Jenje het volgende:
Ik heb op het moment alle studioalbums.

Die live tracks van Live+1 staan ook op de re-releases van "Crowbar" en "Obedience thru Suffering"

Obedience vind ik het zwakste album vooral door de erg zwakke productie.

Time Helas Nothing en Broken Glass zijn de betere naar mijn mening


Ik heb ook veel studiomateriaal en vind de titels die jij noemt ook erg goed. OOk de snellere nummers vind ik schitterend. Ik hoop ze ooit nog eens live te zien.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-05-2003 19:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2003 19:46 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik heb ook veel studiomateriaal en vind de titels die jij noemt ook erg goed. OOk de snellere nummers vind ik schitterend. Ik hoop ze ooit nog eens live te zien.
Ik heb ze 1x live gezien.
Heb gewoon 3 kwartier met mijn bek open gestaan .. zo gruwelijk goed.
Nog met ze gepraat en mijn longsleeve (odd fellows Rest) laten signeren.

Dat concert staat al een jaar of 4 in mijn geheugen gegrift


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-05-2003 19:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2003 19:48 schreef Jenje het volgende:
Ik heb ze 1x live gezien.
Heb gewoon 3 kwartier met mijn bek open gestaan .. zo gruwelijk goed.
Nog met ze gepraat en mijn longsleeve (odd fellows Rest) laten signeren.

Dat concert staat al een jaar of 4 in mijn geheugen gegrift


zo, dat heeft dan wel diepe indruk gemaakt.Ik kan het me wel voorstellen. Ik vinde crowbar een van de weinge bands waarvan ik graag naar clips kijk. Vooral toen die bassist er nog bijzat. wat een vette varkenskoppen, gewoon cool. Die gasten zijn gewoon "echt", geen gelikte clips, geen kilo's make up,gewoon inpluggen en spelen maar en laat de muziek en de uitstraling maar voor zich spreken.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen