IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Crowbar Vorige pagina | Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 02-09-2016 9:31 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Prima track, hoewel... Crowbar is net Bolt Thrower. Of Obituary. Of Motorhead. Of AC/DC. Niet dat ik me daaraan stoor.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-09-2016 13:43 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Crowbar is de beste AC/DC van de muziekwereld. Met Motörhead op de tweede plaats. Ofwel Madball. Doe maar Madball.

Al halen ze het niveau van 1993 - 1996 nooit meer. Geniale platen waren dat. Het vuur was er op de laatste plaat wel wat uit (lees: het was een gewoon degelijke schijf). Hoop dat het dit keer wat beter wordt.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 02-09-2016 14:04 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Zeer gecharmeerd van het artwork! Het nummer gaat wel, nooit een groot fan van deze band geweest.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 02-09-2016 15:21 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

dit moment heeft mijn sympathie voor de band toch wel doen afnemen; Kirk 'douchebag' Windstein (plus achterlijke WWE security)...



[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 02-09-2016 15:21]


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 28-10-2016 19:17 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

The Serpent Only Lies lijkt verder te gaan op het elan van de vorige plaat. Zeer degelijk, maar ook allesbehalve opzienbarend. Een beetje futloos ook, stukken te clean... Toch maar laten bezinken, wie weet.

Schitterende hoes, wel.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 28-10-2016 19:19]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 28-10-2016 20:11 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Futloos, stukken te clean?? Ik ben het er niet mee eens.

The Serpent Only Lies is een meer dan prima plaat. Heerlijk kippenvel doom riffs en wat mij betreft beter dan de vorige plaat, dan wel platen. Sever The Wicked Hand kan ik helemaal niets mee. Niet doom genoeg en dat typische Crowbar gevoel die ik bij de platen daarvoor heb mis ik bij die release helemaal. Dit was wel weer een stuk beter op Symmetry In Black.
En The Serpent Only Lies is gewoon heerlijke old school Crowbar zoals het hoort te zijn.

I Am The Storm, track nummer drie, vind ik de minste. Een "gewoon" snel hard core nummer.
Maar voor de rest spatten de emoties van de nummers af. On Holy Ground monteel mijn favoriete nummer.





bub


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-10-2016 9:10 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Volgens mij verschillen wij in favoriete Crowbargeluid, hehe. Geef mij maar de stampers van de selftitled, Time Heals Nothing en Broken Glass. Sever the Wicked Hand had ook dat gevoel. Deze plaat is dan weer meer Odd Fellows Rest, net zoals de vorige.

Maar het blijft een topband. Alleen daarom is het al het doorzetten waard. Ik zie het algelijk nog hoog in mijn jaarlijst eindigen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


StaalCore
Usericon van StaalCore
Posted 29-10-2016 17:17 by StaalCore Wijzig reactieProfiel van StaalCoreQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2016 19:17 schreef BenKnuckles het volgende:
The Serpent Only Lies lijkt verder te gaan op het elan van de vorige plaat. Zeer degelijk, maar ook allesbehalve opzienbarend. Een beetje futloos ook, stukken te clean... Toch maar laten bezinken, wie weet.

Schitterende hoes, wel.



Ik moet deze nog beluisteren, toch zeker wel benieuwd.


Harm's Way


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-10-2016 17:24 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2016 17:17 schreef StaalCore het volgende:
Ik moet deze nog beluisteren, toch zeker wel benieuwd.

Iemand is vergeten zijn account te resetten?

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 29-10-2016 17:26]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 29-10-2016 18:03 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2016 9:10 schreef BenKnuckles het volgende:
Odd Fellows Rest


... wat natuurlijk de beste Crowbar-plaat is.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-10-2016 19:41 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ah, je hebt Time Heals Nothing nog niet gehoord.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 29-10-2016 20:21 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2016 19:41 schreef BenKnuckles het volgende:
Ah, je hebt Time Heals Nothing nog niet gehoord.


Nee, die is van voor mijn tijd denk ik.



StaalCore
Usericon van StaalCore
Posted 29-10-2016 21:10 by StaalCore Wijzig reactieProfiel van StaalCoreQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2016 17:24 schreef BenKnuckles het volgende:
Iemand is vergeten zijn account te resetten?


Ja, zoiets. Ww gereset, alles geprobeerd maar ik mocht er niet meer op
Maar toen kwam mijn iHeld Pim en nu ben ik er weer. Nog wel als n00b


Harm's Way


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-10-2016 21:43 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Hehe. Pim is stiekem wel de held hier. Hij is ook fan van Harm's Way.

quote:
Op 29 oktober 2016 20:21 schreef Negatieveling het volgende:
Nee, die is van voor mijn tijd denk ik.

Telt niet. Ik was vier ten tijde van die plaat.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 29-10-2016 21:50 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2016 21:43 schreef BenKnuckles het volgende:
Hehe. Pim is stiekem wel de held hier. Hij is ook fan van Harm's Way.


Telt niet. Ik was vier ten tijde van die plaat.


Shit hey, ik had er een 'Sarcasme'-bord bij moeten posten.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 29-10-2016 21:50]



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-10-2016 21:51 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2016 21:50 schreef Negatieveling het volgende:
Shit hey, ik had er een 'Sarcasme'-bord bij moeten posten.

Ja hey, is dit nu een storing bij de zender of bij de ontvanger?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 30-10-2016 17:15 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2016 9:10 schreef BenKnuckles het volgende:
Volgens mij verschillen wij in favoriete Crowbargeluid, hehe. Geef mij maar de stampers van de selftitled, Time Heals Nothing en Broken Glass.


Ik luister naar Crowbar als een doom metal band. En jij denk ik als een hard core band.
De belevenis is voor ieder daardoor denk ik toch anders.


bub


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 30-10-2016 17:44 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Exact, schitterend hoe deze band die twee werelden bijeenkrijgt. Hun show op This Is Hardcore bracht ook meer beweging in het middengedeelte dan die van de gemiddelde hardcore punk-band.

Zit nu weer een tour te maken door hun discografie, in omgekeerd chronologische volgorde. Heerlijk genieten, ik was half-en-half vergeten hoe geniaal ze zijn.

The Serpent Only Lies begint ook wel te groeien. Hij is in ieder geval beter dan Symmetry in Black (waarbij de goede songs, naast de opener, vooral op het einde staan), maar toch beduidend minder dan Sever the Wicked Hand en Lifesblood for the Downtrodden. Al vermoed ik meer en meer dat hij ergens in mijn jaarlijst zal kruipen.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 30-10-2016 17:46]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 30-10-2016 17:44 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Sonic Excess en Time Heals Nothing. Zo. Beide kanten van Crowbar = covered.



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 30-10-2016 17:45 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Dan zal ik ook wel weer één van de weinigen zijn die 'Sonic Excess...' dan weer een hoogtepunt vindt?

EDIT: blijkbaar niet dus. Er moest zo nodig nog iemand posten.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 30-10-2016 17:46]



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 30-10-2016 18:53 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht




Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-12-2021 10:14 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Lang geleden dat er nog nieuw werk van Crowbar verschenen is, maar in maart 2022 zou het nieuwe album er dan moeten zijn. Aan het nieuwe nummer te horen wordt dat een enorme stijlbreuk met... Oh nee, wacht, het is Crowbar:




BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-12-2021 11:05 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Supporters op post!


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 10-12-2021 11:13 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Dat is goed nieuws. Nu heb ik zin om ze weer eens live te zien.



One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-12-2021 11:17 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Shiiiiit, die is echt heel ernstig



Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen