IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : De politie, je grootste vriend, trapt je de ballen van de reet [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-09-2012 10:50 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 20 september 2012 9:03 schreef bastianus het volgende:
Buks.


Beetje overkill, ze hadden er al een trein op gezet.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 20-09-2012 12:31 by Hexegot Profiel van Hexegot

Hond kauwt op aansteker: brand

Een hond heeft vanochtend brand veroorzaakt in een huis in het Brabantse dorp Nuland. Het dier kauwde op een aansteker, waarna een stapel kranten vlam vatte en er brand ontstond. De schade bleef beperkt; de brandweer wist het vuur snel te blussen.

De brand woedde in een ruimte waar alleen de hond was. Toen de bewoonster zag dat de kamer in brand stond, haalde ze het dier naar buiten. Omdat ze hierbij rook inademde, is ze nagekeken door ambulancepersoneel. Ze bleek niets te mankeren.

De hond was alleen wat zwartgeblakerd. Volgens de brandweer moet hij de veroorzaker van de brand zijn geweest. "Dat kan niet anders", zegt een woordvoerder. "Er was geen andere ontstekingsbron in de buurt."




Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 20-09-2012 12:52 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 20 september 2012 9:03 schreef bastianus het volgende:
Buks.


semtex


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2012 11:13 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Vergeten graven in Westerbork bevatten stoffelijke resten


Westerbork - Tijdens bodemonderzoek in Kamp Westerbork zijn donderdag de stoffelijke resten van vermoedelijke Nederlandse SS-ers en NSB-ers gevonden. Het onderzoek werd ingesteld om vergeten graven bloot te leggen.



Het gaat hierbij om Nederlanders die na de oorlog in het voormalige Durchgangslager Westerbork werden vastgezet, omdat zij veroordeeld waren voor collaboratie met de nazi’s.

In 1960 werd besloten de graven te ruimen, maar niet duidelijk was of dit ook daadwerkelijk is gebeurd. Ook de exacte locatie van deze ‘vergeten’ begraafplaats was tot voor kort onbekend. Dankzij de inzet van de Bergings- en Indentificatiedienst van de Koninklijke Landmacht (BIDKL) en van onderzoekers van het KLPD is vorige week de plek van de graven vastgesteld. Sinds gisteren wordt de bodem afgegraven en is een aantal graven blootgelegd, waarin stoffelijke resten zijn aangetroffen. Ze worden na identificatie elders herbegraven.

Zo ga je toch niet met je oorlogshelden om?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-09-2012 11:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Zo schattig als Basje weer even recalcitrant moet doen ♥ ♥ ♥


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2012 11:32 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 21-09-2012 12:44 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

<3


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2012 12:48 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2012 13:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Film- en cartoonprotesten in moslimlanden

Op tal van plekken in de islamitische wereld zijn vrijdag grote protesten uitgebroken tegen de anti-islamfilm Innocence of Muslims en Mohammed-spotprenten in een Frans satirisch magazine.

De hevigste ongeregeldheden zijn in Pakistan. Boze betogers zijn daar in verscheidene steden slaags geraakt met de politie. In Peshawar zijn bioscopen in brand zijn gestoken en vielen zeker 15 gewonden. In Islamabad viel een dode. Pakistan had vrijdag uitgeroepen tot een 'dag van liefde voor de profeet Mohammed'. Er was opgeroepen tot een vreedzaam protest.

De Amerikaanse ambassade in Pakistan heeft voorafgaande aan de protesten televisiespotjes laten uitzenden. Daarin zeggen de Amerikaanse president Barack Obama en minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton dat de Amerikaanse regering niets van doen heeft met de film. De gewraakte film is in de VS geproduceerd, volgens Amerikaanse media door een groep radicale christenen.
Ook op andere plekken in de islamitische wereld zijn vrijdag protesten. Na het vrijdaggebed gingen in Bangladesh naar schatting 10.000 mensen de straat op in de hoofdstad Dhaka. Ze verbrandden Amerikaanse en Franse vlaggen.

In Indonesië waren, net als in buurland Maleisië, ook protesten tegen de VS en Frankrijk. Er waren schermutselingen met de politie en enkele vestigingen van Amerikaanse fastfoodketens moesten het ontgelden.

Hoeven die mensen daar niet te werken ofzo? Wij hebben toch ook geen tijd om de hele dag te protesteren?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-09-2012 13:56 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl



Een hond is niet geschikt als huisdier. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Wageningen, in opdracht van staatssecretaris Henk Bleker (Economische Zaken, Landbouw en Innovatie). Muizen, fretten of zelfs zwijnsherten zouden een betere keuze zijn.

Honden horen volgens de onderzoekers net als wolven in groepen te leven. Daarnaast hebben de dieren veel ruimte nodig. Volgens de onderzoekers is een tuin van bijna 200 vierkante meter noodzakelijk om een gelukkige hond te hebben.

De politiek wil al 20 jaar een lijst van geschikte huisdieren hebben die als basis voor wetgeving moet dienen. "Maar van alle bestaande 5500 soorten zoogdieren mogen er 5492 niet meer gehouden worden", concludeert Alex Ploeg, adjunct-secretaris van brancheorganisatie Dibevo.





En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-09-2012 14:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 september 2012 13:56 schreef De Tegenpartij het volgende:
Een hond is niet geschikt als huisdier. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Wageningen, in opdracht van staatssecretaris Henk Bleker (Economische Zaken, Landbouw en Innovatie). Muizen, fretten of zelfs zwijnsherten zouden een betere keuze zijn.

Honden horen volgens de onderzoekers net als wolven in groepen te leven. Daarnaast hebben de dieren veel ruimte nodig. Volgens de onderzoekers is een tuin van bijna 200 vierkante meter noodzakelijk om een gelukkige hond te hebben.

De politiek wil al 20 jaar een lijst van geschikte huisdieren hebben die als basis voor wetgeving moet dienen. "Maar van alle bestaande 5500 soorten zoogdieren mogen er 5492 niet meer gehouden worden", concludeert Alex Ploeg, adjunct-secretaris van brancheorganisatie Dibevo.

Stom bericht, duidelijk Telegraaf. Onduidelijk, suggestief, etc.


I wish I was a butterfly


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 21-09-2012 14:08 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

dit forum is niet geschikt voor discussie.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-09-2012 14:36 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Toch niet een onduidelijk bericht? Ik vind... O, wacht.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-09-2012 14:54 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun


en we hebben weer een kandidaat voor de Darwinaward

Belg overleden na schop tegen trein


Een 28-jarige Belg heeft zijn onder invloed zijn met de dood moeten bekopen toen hij tegen een doorgaande trein schopte die op hoge snelheid het station van het Waals-Brabantse Genval passeerde.

De man stond met enkele andere dronkenmannen op het station, hij vermaakte zich door te doen alsof hij de treinen met zijn handen kon duwen en door ertegen te schoppen. Een schop tegen een trein die wel stopte in het station, verliep nog goed. Een IC-trein die niet stopte bleek verkeerd ingeschat, toen hij die een schop wilde geven, werd hij door de trein gegrepen. De man was op slag dood.

Het parket van Nijvel spreekt, na bestudering van de rapportages, van een ongeval en sluit zelfmoord uit


SQT
Usericon van SQT
Posted 21-09-2012 15:01 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 21 september 2012 14:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Stom bericht, duidelijk Telegraaf. Onduidelijk, suggestief, etc.
Desaliettemin interessant. Heb jij toevallig een link naar een goed artikel?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-09-2012 15:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 september 2012 15:01 schreef SQT het volgende:
Desaliettemin interessant. Heb jij toevallig een link naar een goed artikel?

Nee. Ik kan niet vinden waar het bericht van vandaag precies op gebaseerd is. edit: Telegraaf bericht er alleen over, de rest baseert zich weer daar op. En maken daar stomme fouten bij zoals de Volkskrant die claimt dat de Telegraaf zich baseert op wetenschappelijk onderzoek, terwijl het er meer op lijkt dat het hearsay is

Hier kun je eea nalezen over hoe het project uitgevoerd is: http://www.projectasg.wur.nl/Positieflijst/ Ik kan zo 1-2-3 echter niet vinden hoe de (definitieve?) lijst eruitziet waar naar verwezen wordt in het krantenartikel.

Bij dit rapport van een paar maanden terug: http://www.projectasg.wur.nl/Positieflijst/Files/168972.pdf staat in ieder geval dat de canis familiaris op geen van de criteria 'hoog risico' scoort. Dus ik denk dat het sowieso wel meevalt en dat de Telegraaf en Dibevo gewoon lopen te huilen

Verder zijn de reacties bij het artikel weer om te huilen. Het is niet alsof WUR een beetje frivool willekeurig onderzoek zit te doen van 'subsidiegeld', hier is om gevraagd door de minister en is dus zeer waarschijnlijk apart voor betaald.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 21-09-2012 15:09]


I wish I was a butterfly


SQT
Usericon van SQT
Posted 21-09-2012 15:25 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Jammer, maar bedankt voor de tijd die je erin gestopt, dat was nou ook weer niet nodig. Het blijft onprettig dat kranten en nieuwssites de resultaten van wetenschappelijk onderzoek zo vaak verkeerd weergeven, en dat je dus eigenlijk nog niets weet na het lezen van een dergelijk artikel.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-09-2012 15:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 september 2012 15:25 schreef SQT het volgende:
Jammer, maar bedankt voor de tijd die je erin gestopt, dat was nou ook weer niet nodig.

Maak je geen zorgen! Had het al ergens anders geschreven, beetje geëdit voor hier
quote:
Het blijft onprettig dat kranten en nieuwssites de resultaten van wetenschappelijk onderzoek zo vaak verkeerd weergeven, en dat je dus eigenlijk nog niets weet na het lezen van een dergelijk artikel.

Yup.


I wish I was a butterfly


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-09-2012 16:17 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Mededeling Wageningen UR naar aanleiding van artikel in De Telegraaf
21 sep 2012
Nummer: Mededeling

Op de voorpagina van dagblad De Telegraaf van vrijdag 21 september staat een artikel onder de kop ‘Hond op zwarte lijst’. Dit artikel suggereert dat Wageningse onderzoekers de hond op een zwarte lijst hebben geplaatst. Hiervan is echter geen sprake. Hondenbezitters hoeven niets te vrezen. Wat is wel de inhoud van het onderzoek?

Universitair onderzoek naar geschiktheid van zoogdieren om thuis te houden
Wageningen UR Livestock Research doet in opdracht van het ministerie van EL&I onderzoek naar de geschiktheid van zoogdieren om thuis te houden. Er zijn verschillende fasen in dat onderzoek, waarbij natuurlijk gedrag van zoogdieren en dierenwelzijn op een logische manier op een rijtje zijn gezet.

Voor de zgn. quick scan inventarisatie is er basisinformatie van 217 diersoorten verzameld over natuurlijk gedrag van dieren. De lijst staat op internet (rapport 408 van maart 2011), net als het rapport (rapport 345, sinds mei 2010) over het gebruikte model waarin de gegevens worden verwerkt. Ook is er informatie vergaard via een internetenquête. Het totale gegevensbestand wordt binnenkort geanalyseerd zodat er uitspraken mogelijk zijn, ook over de hond en de kat, over diergedrag, dierenwelzijn, diergezondheid en de mens-dier relatie van de zoogdiersoorten in de natuur èn bij de mens als gezelschapsdier. De uitkomsten daarvan zijn nog niet beschikbaar.

Met die informatie kan het ministerie van EL&I een zgn. positieflijst voor zoogdieren opstellen. Een zoogdiersoort komt op de positieflijst als particulieren het dier kunnen houden zonder dat het schade toebrengt aan de gezondheid en welzijn van het dier.

http://www.wur.nl/NL/nieuwsagenda/nieuws/mededelingHuisdieren.htm

Even afwachten dus.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-09-2012 16:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Tadaa!


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-09-2012 16:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 september 2012 13:56 schreef De Tegenpartij het volgende:
Een hond is niet geschikt als huisdier. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Wageningen, in opdracht van staatssecretaris Henk Bleker (Economische Zaken, Landbouw en Innovatie). Muizen, fretten of zelfs zwijnsherten zouden een betere keuze zijn.

Honden horen volgens de onderzoekers net als wolven in groepen te leven. Daarnaast hebben de dieren veel ruimte nodig. Volgens de onderzoekers is een tuin van bijna 200 vierkante meter noodzakelijk om een gelukkige hond te hebben.

De politiek wil al 20 jaar een lijst van geschikte huisdieren hebben die als basis voor wetgeving moet dienen. "Maar van alle bestaande 5500 soorten zoogdieren mogen er 5492 niet meer gehouden worden", concludeert Alex Ploeg, adjunct-secretaris van brancheorganisatie Dibevo.






Bullshit natuurlijk, De hond is het eerst gedomesticeerde dier, en dan ook niet een klein beetje. De hond bevind zich al zo'n 40.000 jaar bij de mens terwijl de daarop volgende gedomesticeerde dieren pas rond 10000 jaar geleden verschenen.

De hond heeft toch aardig wat verandering doorstaan en het lijkt me een behoorlijke "natural fallacy" dat honden perse in een honden roedel moeten leven.

Natuurlijk zijn het erg sociale dieren, en hebben sowieso erg veel sociaal contact nodig, maar mensen kunnen hierin ook een vervangende rol spelen. Natuurlijk is het dan nog steeds aan te raden om ook te zorgen voor contact met andere honden maar om nu te zeggen dat het dier perse thuis meerdere soortgenoten moet hebben lijkt me onzin.

Dan nog het ruimte aspect, natuurlijk is meer ruimte beter, maar als je 3 tot 4 wandelingen doet met een hond waarop je minimaal een uur loopt. Waarvan ook nog af en toe een paar uurtjes in het weekend ofzo dan lijkt me er weinig aan de hand.

Men moet ook niet de "gelukseisen" hoger gaan stellen als dat mensen zelf hebben. Bovendien moet je een hond ook uitdagen, als je een hond alleen in zn 200 M2 laat of in de huiskamer waar je actief met hem speelt dan verkies ik sowieso het laatste.

Sowieso is de vergelijking wolf vs hond een beetje krom want alhoewel ze genetisch erg nauw verwant zijn zijn ze qua karakter totaal anders. Voor een wolf zijn deze voorwaarden zeker wel nodig maar voor een hond niet. Dat is toch wel een aardig verschil voor een en dezelfde Canis Lupus.


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 21-09-2012 17:00]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-09-2012 16:56 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

@ AG: Hehehe.

Toch jammer dat het niet meteen gewoon waar was.

Kun je merken dat ik het niet zo op honden heb?




[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 21-09-2012 16:57]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-09-2012 16:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 september 2012 16:56 schreef ElitE het volgende:
Bullshit natuurlijk, De hond is het eerst gedomesticeerde dier, en dan ook niet een klein beetje. De hond bevind zich al zo'n 40.000 jaar bij de mens terwijl de daarop volgende gedomesticeerde dieren pas rond 10000 jaar geleden verschenen.

De hond heeft toch aardig wat verandering doorstaan en het lijkt me een behoorlijke "natural fallacy" dat honden perse in een honden roedel moeten leven.



edit: zelfs de Telegraaf noemt 'hondenroedel' niet, maar zegt toch groep? Niet het nóg erger maken, ElitE

Toevallig vandaag een artikel opgedoken dat honden helemaal niet zo sterk reageren op menselijk contact als wij denken. Was nog niet een heel uitgebreid onderzoek (3 sets honden tegenover 1 set wolven), maar toch.
quote:
Natuurlijk zijn het erg sociale dieren, en hebben sowieso erg veel sociaal contact nodig, maar mensen kunnen hierin ook een vervangende rol spelen. Natuurlijk is het dan nog steeds aan te raden om ook te zorgen voor contact met andere honden maar om nu te zeggen dat het dier perse thuis meerdere soortgenoten moet hebben lijkt me onzin.

Dan nog het ruimte aspect, natuurlijk is meer ruimte beter, maar als je 3 tot 4 wandelingen doet met een hond waarop je minimaal een uur loopt. Waarvan ook nog af en toe een paar uurtjes in het weekend ofzo dan lijkt me er weinig aan de hand.

Men moet ook niet de "gelukseisen" hoger gaan stellen als dat mensen zelf hebben. Bovendien moet je een hond ook uitdagen, als je een hond alleen in zn 200 M2 laat of in de huiskamer waar je actief met hem speelt dan verkies ik sowieso het laatste.


Nou ja, dit soort verdere argumenten heb je inderdaad gelijk in. Maar ik denk ook niet dat WUR het zo strikt gezegd heeft als dat de Telegraaf er nu van maakt.
quote:
Op 21 september 2012 16:56 schreef De Tegenpartij het volgende:
@ AG: Hehehe.

Toch jammer dat het niet meteen gewoon waar was.

Kun je merken dat ik het niet zo op honden heb?




Ja, dat merk ik Maar honden zijn toch gaaf! En zeker gaver dan katten!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 21-09-2012 17:00]


I wish I was a butterfly


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 21-09-2012 17:02 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Honden zijn dom, en hondenbaasjes zijn machtswellustelingen.

Zo, bijna weekend.


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-09-2012 17:06 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 september 2012 16:59 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
edit: zelfs de Telegraaf noemt 'hondenroedel' niet, maar zegt toch groep? Niet het nóg erger maken, ElitE


noem je een groep mensen een roedel, een kudde of een zwerm?

quote:
Toevallig vandaag een artikel opgedoken dat honden helemaal niet zo sterk reageren op menselijk contact als wij denken. Was nog niet een heel uitgebreid onderzoek (3 sets honden tegenover 1 set wolven), maar toch.


Bron?

Ben wel benieuwd, er zit natuurlijk ook enorme interpersoonlijke variatie(zowel hondspersoon als menspersoon waarop gereageerd moet worden)


quote:
Nou ja, dit soort verdere argumenten heb je inderdaad gelijk in. Maar ik denk ook niet dat WUR het zo strikt gezegd heeft als dat de Telegraaf er nu van maakt.

Nee geloof ik ook niet

quote:


Ja, dat merk ik Maar honden zijn toch gaaf! En zeker gaver dan katten!


Pff flikker op met je indeling ze zijn beide gaaf, de kat in zn zelfstandigheid/eigenwijsheid en de hond in zn veel diepere contact.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen