IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : De politie, je grootste vriend, trapt je de ballen van de reet [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-10-2012 18:06 by Forever After Profiel van Forever After

Al 350 besmettingen met salmonella in Nederland

RIJSWIJK - Minimaal 350 Nederlanders zijn de afgelopen tijd ziek geworden door de gerookte zalm van visfabrikant Foppen uit Harderwijk.

Dat maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) donderdag bekend. Alle zalmproducten die besmet zijn met de zeldzame bacterie Salmonella Thompson, zijn inmiddels uit de winkels gehaald.

Een woordvoerder van het RIVM verwacht dat het aantal geïnfecteerden nog flink zal stijgen. ''Er zit meer in de pijplijn, omdat steeds meer mensen erover horen en zich melden. Het is een flinke uitbraak in Nederland."

.In de Verenigde Staten raakten nog eens minimaal 85 mensen besmet, meldden de Amerikaanse gezondheidsdiensten woensdag. Tien van hen belandden in het ziekenhuis. In Nederland stond de teller toen op 200 infecties. Niemand is aan de bacterie overleden.

De met salmonella besmette zalm van Foppen komt vermoedelijk uit de Griekse vestiging van het bedrijf. Zowel in de Nederlandse als de Griekse fabriek ligt de productie voorlopig stil.


D66

D66 ziet in het akkefietje reden voor de regering om misschien eens na te denken over actie richting consument over het veilig bereiden van zalm. Ook denkt Kamerlid Gerard Schouw aan een sticker op de producten om te waarschuwen voor salmonella.

Door: ANP /Nu.nl

Best wel logisch dat salmonella is aangetroffen in zalm.


 


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 05-10-2012 15:31 by CTTS Profiel van CTTShttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Naked Rambler Stephen Gough has spent more than six years in Scottish prisons for refusing to put his clothes on. The authorities have made it clear they do not want him there but the rambler is sticking to his principles. The result is possibly the UK's oddest legal stand-off.


http://www.bbc.co.uk/news/magazine-19625542




iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-10-2012 16:24 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Sap stapt op als leider GroenLinks
UTRECHT - GroenLinks-leider Jolande Sap stapt op als partijleider en vertrekt uit de Tweede Kamer.

Dat heeft Sap vrijdagmiddag bekendgemaakt in een verklaring. De partijtop heeft geen vertrouwen meer in haar. Ze zegt 'met pijn in het hart' terug te treden.
Haar positie staat al sinds de verkiezingen ter discussie. De partij verloor zes zetels en ging daardoor terug van tien naar vier.
Sap dankt de leden voor het vertrouwen en wenst hen sterkte 'in deze moeilijke periode in het bestaan van GroenLinks'.

Onbegrip
Sap zegt niet te begrijpen waarom de partijtop nu zoveel haast heeft om tot haar aftreden over te gaan, aangezien de commissie-Van Es nog bezig is met het onderzoek naar de dramatische verkiezingsuitslag.
In de verklaring stelt Sap, mede hierdoor, onvoldoende aanleiding te zien om op te stappen.
Daarnaast speelde de vele steun die zij ontving uit het land mee en het sterke mandaat dat zij van de leden had gekregen in de lijsttrekkersstrijd met Tofik Dibi. Maar liefst 85 procent van de leden ging toen achter haar staan.
Sap stelt verder dat zij niet in haar eentje debet is aan de slechte uitslag.

Krachtige herstart
In een aparte verklaring laat het partijbestuur weten tot de conclusie te zijn gekomen dat Sap niet meer 'het benodigde draagvlak heeft en niet meer in staat is om effectief en gezaghebbend leiding te geven aan de fractie en de partij'.
Een 'krachtige herstart' na de verloren verkiezingen is daarmee onmogelijk, aldus het bestuur.
"Alles overziend was het vertrek van Jolande Sap onvermijdelijk geworden", aldus partijvoorzitter Heleen Weening.
"We betreuren het zeer dat het zo gelopen is. Dat doet niets af aan onze waardering voor de enorme inzet en energie waarmee Jolande zich ingezet heeft voor de idealen van GroenLinks."


Raar dat ze er nu toch uitgeflikkerd is, op zich.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 05-10-2012 16:26]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 05-10-2012 16:43 by intothevoid Profiel van intothevoid

Huh, raar. Had de partijtop niet laatst ook haar vetrouwen in Sap uitgesproken?


You have time. You are doing fine.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 05-10-2012 16:51 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Ik vind het ook vreemd, maar goed, zo werkt dat tegenwoordig in de politiek. Ik vind het lullig voor haar want ze heeft echt wel haar best gedaan en inzet getoond.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-10-2012 17:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Lullig, ja, maar ze heeft aantoonbaar gefaald dus terecht. Overigens heeft het bestuur ook geen schone handen.


I wish I was a butterfly


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 05-10-2012 17:27 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

quote:
Op 5 oktober 2012 17:10 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Overigens heeft het bestuur ook geen schone handen.


Hebben ze last van groene vingers?


5 Euro's? Op je muil!!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-10-2012 17:31 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 5 oktober 2012 17:27 schreef Sgeiterdt het volgende:
Hebben ze last van groene vingers?



JEZUS wat flauw


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-10-2012 17:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ja.

Slecht.


I wish I was a butterfly


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 05-10-2012 20:17 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

'Marktaandeel 4k-tv's is tot 2017 verwaarloosbaar'

Volgens onderzoeksbureau IHS zal de verkoop van 4k-tv's stijgen van 4000 stuks in 2012 naar 2,1 miljoen in 2017. Desondanks komt het marktaandeel van 4k-tv's in die periode niet boven de 0,8 procent uit, zo becijfert het onderzoeksbureau.

IHS noemt een aantal redenen op voor het uitblijven van een doorbraak van 4k-tv's, zo is te lezen bij Digitimes. Ten eerste is volgens IHS de beperkte beschikbaarheid van native 4k-content een remmende factor. Bij de introductie van de eerste full-hd-tv's speelde eenzelfde probleem. Daarnaast zit de verkoop van tv's groter dan 60" weliswaar in de lift, maar door de hoge prijs en andere factoren bedraagt het marktaandeel van dergelijke tv's in 2012 slechts 1,2 procent van de totale verkoop.

Aangezien je pas bij beeldformaten van 60" of groter profijt hebt van de hogere 4k-resolutie, en 4k-panelen nog beduidend duurder zijn dan full-hd-schermen van dezelfde grootte, beperkt dat nog eens de afzetmarkt. Ook vinden de meeste gebruikers de huidige full-hd-resolutie 'goed genoeg'. Toch houdt dit de paneelfabrikant niet tegen om kleinere panelen met 4k-resolutie uit te brengen. Zo zou naar verluidt Chimei Innolux volgend jaar met een 4k-paneel met een beelddiagonaal van 39" uitkomen. De Taiwanese paneelfabrikant produceert al 50"- en 65"-4k-lcd's voor tv's.

Toshiba biedt met de Regza 55ZL2 al een tv aan met een 4k-paneel, maar gaat volgend jaar drie 4k-modellen aanbieden in de beeldformaten 50", 60" en 84". Ook Sony en LG gaan een 84"-4k-tv uitbrengen. Sony brengt zijn Bravia KD-X9005 al in december uit, voor een prijs van 25.000 euro, terwijl de 84"-4k-tv van LG 15.000 euro kost. Ook de Chinese merken Hisense en Konka willen dit jaar nog een 4k-tv met 84"-beeldformaat introduceren. Het 84"-4k-paneel van bovenstaande tv's wordt waarschijnlijk geleverd door LG Display.

Bron: Tweakers

Houd het dan nooit op? Jawel, er komt een punt waarop hogere resolutie geen enkel nut meer heeft omdat het menselijk oog geen onderscheid kan maken. Pas dan koop ik een neue tv, mits de huidige het niet begeeft natuurlijk.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 05-10-2012 20:26 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

quote:
Op 5 oktober 2012 17:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja.

Slecht.


Stiekem vond je hem wel leuk!


5 Euro's? Op je muil!!


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 05-10-2012 20:29 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Iedereen vindt mij leuk yo.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 05-10-2012 20:48 by Herrie Records Inc. Profiel van Herrie Records Inc.http://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 5 oktober 2012 16:43 schreef intothevoid het volgende:
Huh, raar. Had de partijtop niet laatst ook haar vetrouwen in Sap uitgesproken?


politiek = betaald voetbal. zodra het bestuur vertrouwen in de coach/leider uitspreekt... weet je het. toch jammer dat ze met dat falende gezwam van d'r wel een wachtgeld krijgt wat tig keer hoger is als/dan 75/70% van haar laatst verdiende loon.



I am mine own redeemer...!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-10-2012 8:36 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 5 oktober 2012 17:10 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Lullig, ja, maar ze heeft aantoonbaar gefaald dus terecht.


in welk opzicht? ik neem aan dat je het dalend aantal zetels bedoeld maar om dat alleen op Sap te steken lijkt mij toch te eenvoudig. ik ben dus benieuwd!


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 06-10-2012 9:10 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 5 oktober 2012 20:17 schreef G.I.R.L. het volgende:

Houd het dan nooit op? Jawel, er komt een punt waarop hogere resolutie geen enkel nut meer heeft omdat het menselijk oog geen onderscheid kan maken. Pas dan koop ik een neue tv, mits de huidige het niet begeeft natuurlijk.

Ik ben überhaupt pas van plan om een nieuwe TV te kopen als mijn huidige niet-platte huis-tuin-en-keuken-TV het begeeft. Lijkt mij eerlijk gezegd een instelling die meer mensen zouden moeten hebben.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-10-2012 9:57 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 5 oktober 2012 17:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja.

Slecht.
Nee.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-10-2012 9:59 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 oktober 2012 9:10 schreef Hexegot het volgende:
Ik ben überhaupt pas van plan om een nieuwe TV te kopen als mijn huidige niet-platte huis-tuin-en-keuken-TV het begeeft. Lijkt mij eerlijk gezegd een instelling die meer mensen zouden moeten hebben.
+1.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 06-10-2012 10:05 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 6 oktober 2012 9:10 schreef Hexegot het volgende:
Ik ben überhaupt pas van plan om een nieuwe TV te kopen als mijn huidige niet-platte huis-tuin-en-keuken-TV het begeeft. Lijkt mij eerlijk gezegd een instelling die meer mensen zouden moeten hebben.


Op zich heb je gelijk, ik heb wel een platte grote tv omdat een kameraad die voor heel weinig verkocht wegens het aanschaffen van een nog veel grotere tv. Ook mooi.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-10-2012 10:12 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 oktober 2012 10:05 schreef MR. N het volgende:
Op zich heb je gelijk, ik heb wel een platte grote tv omdat een kameraad die voor heel weinig verkocht wegens het aanschaffen van een nog veel grotere tv. Ook mooi.
Ik heb de laatste tv die nog niet plat was van Philips, t.w.v. een bult geld toen. Gratis gekregen van mensen die een gigantische LCD aanschaften waarvan de beeldbuisstraling meekleurde met het interieur. Complete waanzin natuurlijk, maar voor mij mooi meegenomen. Enfin, ik geloof geen zak van de economische crisis.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 06-10-2012 10:28 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 6 oktober 2012 10:12 schreef bastianus het volgende:
Enfin, ik geloof geen zak van de economische crisis.
Die is er ook niet.

"Ik kan pas volgende week de nieuwe iPhone aanschaffen in plaats van vandaag. "

"We kunnen dit jaar slechts 2 keer op vakantie in plaats van 3 keer. "

Ik heb een laag inkomen, volgens mij gewoon het laagste mogelijk. Hoe bereikt het nieuws over de "crisis" mij? Via een mooie tv of een pc met internet aansluiting.

Internationale versobering lijkt me wenselijk om dit soort bespottelijke onzin uit de weg te gaan.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 06-10-2012 10:46 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 6 oktober 2012 10:12 schreef bastianus het volgende:

Ik heb de laatste tv die nog niet plat was van Philips, t.w.v. een bult geld toen. Gratis gekregen van mensen die een gigantische LCD aanschaften waarvan de beeldbuisstraling meekleurde met het interieur. Complete waanzin natuurlijk, maar voor mij mooi meegenomen. Enfin, ik geloof geen zak van de economische crisis.

Dat ken ik. Onze TV kregen wij drie jaar geleden van een tante van mij die amper vijf jaar na de vorige aanschaf een flatscreen had gekocht "want dat kijkt fijner". Oh ja, de TV die nu bij ons thuis staat had ook nog een 4:3 scherm. Niet te doen.
quote:
Op 6 oktober 2012 10:28 schreef G.I.R.L. het volgende:
Die is er ook niet.

Internationale versobering lijkt me wenselijk om dit soort bespottelijke onzin uit de weg te gaan.

De meest briljante (en daarom ook veelvuldig bespotte) uitspraak over de gevolgen van De Crisis vind ik nog steeds dat we per [tijdstip in het recente verleden] weer aanbeland waren op het welvaartspeil van 1998. Oftewel: niks crisis.

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 06-10-2012 10:49]


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-10-2012 12:46 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 6 oktober 2012 10:46 schreef Hexegot het volgende:
De meest briljante (en daarom ook veelvuldig bespotte) uitspraak over de gevolgen van De Crisis vind ik nog steeds dat we per [tijdstip in het recente verleden] weer aanbeland waren op het welvaartspeil van 1998.


Oei! Toen hadden we het echt wel slecht voor mekaar met zn allen!


... hoe de hazen lopen ...


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 06-10-2012 13:43 by BARABAS Profiel van BARABAS

Windows 98 SE for the win


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 06-10-2012 14:21 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ja, je zal een mega grote tv kopen omdat je het gewoon leuk vind om naar zo'n ding te kijken ipv zo'n oude koelkast. Schande, dat kan natuurlijk niet in deze tijden.

Gelukkig hebben we 2 mega hd tv's hier. Alleen al om te stangen.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 06-10-2012 14:27 by Teneighty Profiel van Teneighty

quote:
Op 6 oktober 2012 14:21 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ja, je zal een mega grote tv kopen omdat je het gewoon leuk vind om naar zo'n ding te kijken ipv zo'n oude koelkast. Schande, dat kan natuurlijk niet in deze tijden.

Gelukkig hebben we 2 mega hd tv's hier. Alleen al om te stangen.




Het is net zo sneu om te pochen over je HD flatscreens als moeite doen om te vermelden dat je je hardnekkig vasthoudt aan een verouderd apparaat.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen