IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Tour de France 2012 Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-07-2013 16:49 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Zo zeg, de tijdloze klacht dat vlakke etappes saai zijn kan ook het raam uit. Valverde op zo'n 2 1/2 minuut gereden al!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 12-07-2013 16:51 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Ik vergeet het elke dag, maar meteen ff opgezet. Laatste momenten zijn altijd spannend.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-07-2013 17:15 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Valverde volledig weggevallen, ruim 6-7 minuten op zijn minst aan zijn kont. Mollema nu 2e met minuut tijdwinst op Froome, Ten Dam 5e!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 12-07-2013 17:24 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

Man, wat een retespannende rit opeens! Nog weinig kans gehad om te kijken dit jaar, maar dit was een goed moment om aan te haken. Zeer benieuwd naar de ritten van morgen en zondag.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 12-07-2013 18:34 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2013 16:51 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Ik vergeet het elke dag, maar meteen ff opgezet. Laatste momenten zijn altijd spannend.


Zeker als er eentje denkt dat ie wielrennen met ijshockey kan combineren.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 12-07-2013 18:42 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Wat een geweldige etappe! Hopelijk krijgen we ook vuurwerk in de bergen, dan kan het nog spannend worden.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 12-07-2013 21:06 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Wat de Saxo's deden met medewerking van Belkin en Quick Step vandaag was echt smullen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-07-2013 14:27 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Tankink die Froome nadoet:



"Oh no, fuck me!"

Baas!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 14-07-2013 21:24 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Vandaag was Froome toch duidelijk de baas


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-07-2013 21:26 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Yep.

Als 'ie clean is dan heb ik groot respect voor z'n rijden.

Maar de wijze waarop 'ie koerst is wel heel erg des Armstrongs dat doet me toch wel nadenken.

Maar goed, dat is speculatie. Ik geniet wel sinds jaren weer eens optimaal van het wielrennen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-07-2013 22:03 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

http://climbing-records.blogspot.com.es/2013/07/speed-glory-top-50-fastest-rides-on.html

Froome schijnt zo'n beetje 58:40 geklokt te hebben.

edit: wel na 220 km. Relevant detail.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 14-07-2013 22:04]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 15-07-2013 9:23 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Jaja, Mollema en Contador mogen uitmaken wie over een jaar of 3 deze zege krijgt.

Denk ik, ik hoop stiekem wel dat Froome clean is, maar zijn dominantie gedurende dit hele seizoen al doet anders vermoeden.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 15-07-2013 9:24 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Want Froome is de enige met een bepaalde superdoping die de rest niet heeft


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 15-07-2013 9:45 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 15 juli 2013 9:24 schreef Blueprint het volgende:
Want Froome is de enige met een bepaalde superdoping die de rest niet heeft


Dat weten we dus niet he. Ik hoop van niet, maar verdacht is het toch wel.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


mardukfan
Usericon van mardukfan
Posted 15-07-2013 9:59 by mardukfan Wijzig reactieProfiel van mardukfanQuote dit bericht

Waarom is het verdacht?

Iemand kan toch gewoon beter zijn dan de rest?

Een paar dagen geleden toch ook gezien dat hij in de waaier rit de achterstanden niet meer goed kon maken. Sky heeft gewoon goed gereden en Porte heeft zeer goed werk verricht.

Het ging wel verrekte hard dat wel. Ik reed zelf 10 km.uur de Ventoux op.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 15-07-2013 11:39 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Het feit dat hij, en zijn team in het geheel, ook al mindere momenten heeft gekend, laat samen met het feit dat hij echt diep gaat (zuurstof toedienen na de rit?) mij vermoeden (en vooral hopen) dat hij effectief clean is.
Indien niet kun je natuurlijk afvragen of de rest dan wel clean is inderdaad.

M.a.w. ... hij is op dit moment duidelijk de beste (heel goede klimmer en tijdrijder) in deze tour. Ik wil graag geloven dat het op een cleane manier is.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 15-07-2013 11:43 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ik wil het ook graag geloven, dat is het probleem niet.
Het is volgens mij alleen opvallend dat hij op de Ventoux mensen achterlaat alsof ze stil staan en bij moet remmen in de bochten (bij 8% stijging).
Terwijl werkelijk iedereen compleet aan de max zit legt Froome nog een versnelling neer die zijn weerga niet kent.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-07-2013 11:45 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik neem toch aan dat de toppers gecontroleerd worden? Zeker na de aandacht in de media het afgelopen jaar.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 15-07-2013 12:01 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Armstrong werd ook getest.
En Pantani, Hamilton, Boogerd, Menchov, Rasmussen. Testen is niet feilloos natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 15-07-2013 12:05]


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 17-07-2013 4:29 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Gisterennacht iets op Nederland 2 gezien over het feit dat ze renners 'flitsen'. Bergop kijken hoeveel watt ze trappen. Er zijn dan verschillende groepen, groen, geel, oranje en rood.

Wat Froome bergop deed was oranje/rood en dus ernstig verdacht.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 17-07-2013 8:00 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Je bedoelt de onderzoeken van Antoine Vayer? Daar is nogal wat kritiek op. Renners worden ook niet geflitst, maar er wordt met het handje geklokt hoe lang een renner over een bepaalde beklimming heeft gedaan. Dit is niet altijd 100% nauwkeurig (zo zijn er verschillende interpretaties van de klimtijden op de Ventoux) en houdt geen rekening met specifieke omstandigheden, zoals het weer, het koersverloop en de lengte van de etappe. Zo was de wind bijvoorbeeld behoorlijk gunstig afgelopen zondag, waardoor er relatief sneller geklommen kon worden.

Verder is het natuurlijk ook beetje raar dat renners met minder talent minder snel in de verdachte zone terechtkomen, puur omdat ze minder hard omhoog kunnen rijden. Dat zegt echter niet dat ze ten opzichte van hun natuurlijke kwaliteiten minder opvallend hebben gepresteerd dan de absolute toppers.

Ik zou dus een beetje voorzichtig zijn met het duiden van zulke gegevens en daar zeker geen vergaande conclusies uit trekken.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-07-2013 21:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

net uitslag bekeken

waar komt die Froome plots vandaan?

de helft van die top 20 ken ik amper van naam :s

wtf...


signature


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 24-07-2013 22:15 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Plots vandaan? Die was vorig jaar tweede in de Tour, Henk. En in 2011 2e in de Vuelta.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-07-2013 22:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

oja, die knecht.

geen Wiggins meer dus.

volgende keer weer omgekeerd?


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-07-2013 22:29 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Froome vond ik dit jaar sterker dan Wiggins vorig jaar. Het zal lastig worden voor die ploeg om een kopman aan te gaan wijzen, maar me dunkt dat dat Froome wordt.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen