IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : The Zone wants to be respected. Otherwise it will punish. [Filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 29-09-2012 14:47 by MetalJan Profiel van MetalJan

The Hunger Games


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 29-09-2012 14:50 by CTTS Profiel van CTTShttp://www.breathe-plastic.org

Prometheus, zag er mooi uit maar vond het wel wat tegenvallen allemaal.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 01-10-2012 9:10 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ja hé, het verhaal hing nogal met haken en ogen aan elkaar.
Dit weekend Book of Blood gezien, gebasseerd op het kortverhaal van Clive Barker. Goede verhalen dat die man schrijft, maar met de verfilmingen is het even link als met verfilmingen van King-verhalen. Book of Blood mist veel kansen, is nogal saai en cliché.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-10-2012 9:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 27 september 2012 7:42 schreef Teneighty het volgende:
Maak je maar geen zorgen, ik heb gisteren Cabin in the Woods gezien. Als je één film op moet noemen waarvan een waardering op zulke sites misleidend is..

OK!




Limitless: leuk idee, drug waarmee je je volledige hersencapaciteit gebruikt (hoewel waarschijnlijk niet echt ergens op slaand), en wordt goed als aandrijver van het plot ingezet. Het verhaal is OK, al moet men het vooral van de spanning, visuals en Bradley Cooper hebben. Het einde is nutteloos en totaal onbevredigend. Opeens is er iets waarvan je denkt "hoezo is dit opeens aan de hand?" en dan is het al weer niet meer aan de hand. 6.5

Blade Runner: gaaf, tikje traag, mooie diepere laag en achterblijvende vragen. Traagheid komt denkt ik meer door de film noir-insteek dan de tijdspanne waarin de film gemaakt is. Verhaal is op zich goed te volgen, maar er zijn net wat dingen aan de hand die je niet zo 1-2-3 door hebt en waarmee je op het einde lekker blijft zitten. Dat wordt nog even nadenken dus Visuals zijn best tof; dit was natuurlijk wel een van de later uitgebrachte versies 8.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 01-10-2012 9:47 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

Gisteren naar 'The Angel's Share' geweest. Film over Whisky.

Helaas was het niet wat ik er van verwacht had. Iets te makkelijk, feel good en dat soort termen. Jammer, want het heeft toch echt goede momenten en een basis voor een vet verhaal.


Ja hoor...


rotor
Usericon van rotor
Posted 01-10-2012 11:19 by rotor Profiel van rotor

Film festival achter de rug, hier mijn aan- en afraders.

Hell (Tim Fehlbaum) - Duits, post-apocalyptisch, eerste film van een filmstudent. Gaaf, aanrader!
From Up On Poppy Hill - Japanse animatie, kinderfilm. Mooi, aanrader.

The Untouchables - Gehandicapte miljardair en z'n low-life begeleider. Beetje een kerstfilm maar wel flink gelachen. toch wel een aanrader.
The Angel's Share - Whiskey en white trash low lifes. Vermakelijk, best wel humor maar weinig meer dan dat.
Premium Rush - Actiefilm over fietsbezorgers, New York. Behoorlijk foute typische actiefilm-productie.
Neil Young Journeys - Concertregistratie en een autoritje/interview met Neil. Tof optreden, het interview gaat nergens over.
Either Way - Ijslandse film over twee wegwerkers in de jaren 80. Mooie beelden, af-en-toe wel humor, verder een beetje gemakkelijk en saai.
Argo - Geheime CIA operatie in Iran en bijbehorende Hollywood productie.
Me Too - Russisch, existentialistisch. Stalker rip-off.
Take Shelter - Amerikaanse familie, te cliche, Hollywood.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-10-2012 12:38 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 1 oktober 2012 9:24 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Blade Runner: gaaf, tikje traag, mooie diepere laag en achterblijvende vragen. Traagheid komt denkt ik meer door de film noir-insteek dan de tijdspanne waarin de film gemaakt is. Verhaal is op zich goed te volgen, maar er zijn net wat dingen aan de hand die je niet zo 1-2-3 door hebt en waarmee je op het einde lekker blijft zitten. Dat wordt nog even nadenken dus Visuals zijn best tof; dit was natuurlijk wel een van de later uitgebrachte versies 8.


8?? Een van de beste films OOIT gemaakt krijgt bij jou een 8?!?!? Welke versie heb je gezien, de 'stille' met de unicorn droom of degene met de Harrison Ford voice-overs?

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 01-10-2012 12:38]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-10-2012 12:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 oktober 2012 12:38 schreef Mark het volgende:
8?? Een van de beste films OOIT gemaakt krijgt bij jou een 8?!?!? Welke versie heb je gezien, de 'stille' met de unicorn droom of degene met de Harrison Ford voice-overs?

Stille.

Ik was niet overweldigd genoeg voor een 9

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 01-10-2012 12:44]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-10-2012 12:43 by Mark Profiel van Mark

Vind zelf de voice-over versie vele malen beter (was mijn eerste kennismaking met de film), ook al weet ik dat Ridley Scott daar heel anders over denkt en de voice-overs eigenlijk als een soort 'afterthought' toegevoegd zijn ter compensatie van het knippen van scenes. De sterf-scene van Rutger Hauer vind ik persoonlijk echter vele malen indrukwekkender met dan zonder voice-overs, en ook het film-noir gevoel komt daardoor veel beter over.

Bijna onmogelijk om de voice-over versie nog te vinden dezer dagen, ik heb een box-set met 4-5 verschillende versies van de film erin en daar zit hij wel bij.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-10-2012 12:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 oktober 2012 12:43 schreef Mark het volgende:
Vind zelf de voice-over versie vele malen beter (was mijn eerste kennismaking met de film), ook al weet ik dat Ridley Scott daar heel anders over denkt en de voice-overs eigenlijk als een soort 'afterthought' toegevoegd zijn ter compensatie van het knippen van scenes. De sterf-scene van Rutger Hauer vind ik persoonlijk echter vele malen indrukwekkender met dan zonder voice-overs, en ook het film-noir gevoel komt daardoor veel beter over.

Bijna onmogelijk om de voice-over versie nog te vinden dezer dagen, ik heb een box-set met 4-5 verschillende versies van de film erin en daar zit hij wel bij.

Ja joh? Veel gelezen dat mensen die niet zo tof vinden. Zal die ook een keer proberen dan. Sowieso de moeite waard om nog eens goed te kijken.

M'n waardering begint wel op te lopen, hoor, nu ik er wat meer over nadenk. Eerst vond ik Ford wat... houterig spelen van tijd tot tijd. Maar daar zit dus mogelijk wat bewusts achter wat nog niet helemaal op de plaats geklikt was voor mij


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-10-2012 12:49 by Mark Profiel van Mark

De grote hamvraag he, wat is Deckard. Nog een reden waarom ik de 'nieuwere' versie zwakker vindt (afgezien van de unicorn droom die ontbreekt in het origineel en waardoor het allemaal nogal onlogisch oogt), je wordt wel heel erg een bepaalde kant op gestuurd en er blijft weinig eigen interpretatie over aangaande Deckard zelf. Beetje teveel spoon-feeding.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 01-10-2012 12:50]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-10-2012 12:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 oktober 2012 12:49 schreef Mark het volgende:
De grote hamvraag he, wat is Deckard. Nog een reden waarom ik de 'nieuwere' versie zwakker vindt (afgezien van de unicorn droom die ontbreekt in het origineel en waardoor het allemaal nogal onlogisch oogt), je wordt wel heel erg een bepaalde kant op gestuurd en er blijft weinig eigen interpretatie over aangaande Deckard zelf. Beetje teveel spoon-feeding.


[SPOILER ALERT]



Vind je? Ik vond het alsnog niet zo duidelijk eigenlijk Qua scene's is toch eigenlijk alleen die eenhoorndroom een significatie toevoeging wat betreft het menszijn van Deckard? Wordt het dan ook echt zo anders door de voice-over?

Hoe hij Rachael 'verleidt' is wat apart, en Ford speelt dus weleens wat houterig, beantwoordt de vraag over de Voight-Kampff-test niet. Maar ik vond dat niet echt doorslaggevend al met al. Duurde ook even in de film voordat ik zelf doorhad dat die vraag überhaupt gesteld werd (was ook moe ). Tsja, was toch vooral door die eenhoorn-origami van Gaff icm met de droom dat ik sterk op het idee gezet werd dat hij geen mens is. Dus, als er spoonfeeding was, dan is het daardoor.

edit: ik vond Gaff trouwens zelf ook wel replicanterig



[/SPOILER ALERT]

Ik heb Neuromancer nog niet gelezen, maar ik weet waar het zo ongeveer over gaat en vind dit een prachtig stukje trivia:

When author William Gibson went to see Blade Runner, he was preparing to begin his first novel, "Neuromancer." However, twenty minutes into Blade Runner he got up and walked out of the cinema, because he was so shocked by the similarities between the film and his as yet unwritten novel.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 01-10-2012 13:24]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-10-2012 14:46 by Mark Profiel van Mark

Neuromancer is absoluut een aanrader. Hij heeft het dan wel flink aangepast, als zijn originele idee op Blade Runner leek. Want dat haal ik er niet echt uit, afgezien van dat ze beide in de cyberpunk-hoek zitten (Neuromancer is zowat de blauwdruk voor cyberpunk).


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-10-2012 14:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 oktober 2012 14:46 schreef Mark het volgende:
Neuromancer is absoluut een aanrader. Hij heeft het dan wel flink aangepast, als zijn originele idee op Blade Runner leek. Want dat haal ik er niet echt uit, afgezien van dat ze beide in de cyberpunk-hoek zitten (Neuromancer is zowat de blauwdruk voor cyberpunk).

Staat op de (veel te lange) lijst!

Was ook vooral dat cyberpunk, inderdaad: "BLADERUNNER came out while I was still writing Neuromancer. I was about a third of the way into the manuscript. When I saw (the first twenty minutes of) BLADERUNNER, I figured my unfinished first novel was sunk, done for. Everyone would assume I�d copped my visual texture from this astonishingly fine-looking film. But that didn�t happen. Mainly I think because BLADERUNNER seriously bombed in theatrical release, and films didn�t pop right back out on DVD in those days. The general audience didn�t seem to get it, relatively few people saw it, and it simply vanished, leaving nary a ripple. Where it went, though, was straight through the collective membrane to Memetown, where it silently went nova, irradiating everything from clothing-design to serious architecture. What other movie has left actual office-buildings in its stylistic wake? Some of this was alrteady starting to happen in the gap between my submission of the manuscript and the novel�s eventual publication; I noted with interest, for instance, the fact of a London club called Replicants.

Years later I had lunch with Ridley Scott at The Ivy and we discussed mutual influences. French comics, bigtime! METAL HURLANT. "

http://www.williamgibsonbooks.com/blog/2003_01_01_archive.asp#90199532


Quis moderabat ipsos moderatores?


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 01-10-2012 15:21 by Teneighty Profiel van Teneighty

quote:
Op 29 september 2012 14:50 schreef CTTS het volgende:
Prometheus, zag er mooi uit maar vond het wel wat tegenvallen allemaal.

Afgelopen vrijdag ook gezien, visueel spektakel maar valt voor de rest nogal tegen. Het ligt er allemaal ook zo dik op, maar ik verwachtte er toch niks van dus het was alsnog een aangename kijkervaring.

Fassbender is overigens perfect gecast.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 01-10-2012 18:22 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

VHS

Een kut film over totaal oninteressante mensen die dood gaan terwijl er een camera draait.

Found footage crap wankers

Heb em uitgezet, kan net zo goed met mijn hoofd tegen de muur beuken en dan blij zijn als het afgelopen is.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 01-10-2012 18:29 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Snoop Dogg's Hood of Horror

Vermakelijke pulp. Vet intro wel.

edit: en Snoop natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 01-10-2012 18:51]


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 01-10-2012 18:33 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

quote:
Op 1 oktober 2012 11:19 schreef rotor het volgende:

Take Shelter - Amerikaanse familie, te cliche, Hollywood.


LOL


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 02-10-2012 0:42 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

Pi

Eindelijk eens gezien. Erg onder de indruk van


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-10-2012 1:17 by XXL Profiel van XXL

Afgelopen weekend Rec 3 op dvd gekocht.
Gelukkig voor de mediamarkt had ik hem nog niet gezien.

Als ik had geweten hoe voorspelbaar hij is hadden ze die echt niet aan me verkocht.

Njah, kunnen zeggen dat je sneller dan Saw op het punt zit van: "Ach, er zit bloed in maar wat voegt deze film nou toe aan voorgaande delen?" is natuurlijk ook wat waard.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 03-10-2012 0:11 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

vanavond the Expendables 2 gezien, veel beter dan de eerste en o zo gelachen


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-10-2012 8:05 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Prometheus, mwoah, niet echt een waardige Alien film vond ik.

Ice Age 4, erg flauw, maar daarom ook wel leuk.

Dark Shadows, gave film.


Boeiender


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 03-10-2012 9:50 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Dark Shadows vond ik maar een zeer flauwe Burton. Hij heeft er toch al veel betere gemaakt.
Gisteren Dread gezien, weer een film naar een kortverhaal van C. Barker. Een kortverhaal vertaalt naar een ellelange, saaie, onsamenhangende prent. Z'n boeken zijn overduidelijk veel beter dan de films.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-10-2012 10:48 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 oktober 2012 9:50 schreef PandroidJack het volgende:
Dark Shadows vond ik maar een zeer flauwe Burton. Hij heeft er toch al veel betere gemaakt.
Gisteren Dread gezien, weer een film naar een kortverhaal van C. Barker. Een kortverhaal vertaalt naar een ellelange, saaie, onsamenhangende prent. Z'n boeken zijn overduidelijk veel beter dan de films.


Och, hij heeft wel betere gemaakt, maar in mijn ogen ook slechtere. Ik vond het jaren 70 sausje mooi uitgewerkt, en het verhaal was goed te doen.


Boeiender


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-10-2012 13:04 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 1 oktober 2012 15:21 schreef Teneighty het volgende:

Fassbender is overigens perfect gecast.


Fassbender heerst volgens mij in iedere film waarin hij meedoet. Een van de beste "nieuwere" acteurs??
(delen II en III van star wars waren volgend 1000 keer beter geweest wanneer hij was gecast voor Anakin)


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen