IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Iedereen zit te nöhlen (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 30-05-2013 9:50 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

quote:
Op 30 mei 2013 9:39 schreef Fusion het volgende:

En ook al niet zo eendimensionaal denken dat mensen die bijv. tegen abortus zijn, dat louter en alleen maar om religueze redenen doen. Alsof die mensen alleen maar hun moraal uit de Bijbel halen.


Kom, kom, nu ben je toch een beetje de andere kant aan het uitkijken.
Enfin, ik ken natuurlijk ook alleen maar die typische beelden van religieuze Noord-Amerikaanse 'pro-lifers', die toch altijd met de bijbel staan te zwaaien om hun 'standpunt' kracht bij te zetten.
En als de kerk, en andere religieuze instellingen (die, spijtig genoeg, toch nog een grote invloed schijnen te hebben op het maatschappelijk debat) nu eens zouden stoppen met de hypocriet uit te hangen, en abortus en euthanasie niet zo mordicus zouden veroordelen, zou dat zeker z'n invloed hebben op de gedachtegang van velen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-05-2013 10:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 mei 2013 9:39 schreef Fusion het volgende:

Verder: we leven in een democratie dus als een meerderheid, al dan niet ten dele vanuit hun (on)geloof, iets wilt zul je je daar maar naar moeten schikken. Ben je het er niet mee eens, ga je maar de politiek in. Niet zo huilen. En ook al niet zo eendimensionaal denken dat mensen die bijv. tegen abortus zijn, dat louter en alleen maar om religueze redenen doen. Alsof die mensen alleen maar hun moraal uit de Bijbel halen.


Nouja een goede democratie is niet slechts de wet van de +50% dat werkt namelijk niet. Een democratie behoort naar alle partijen te luisteren. En iedereen een plekje te geven.

Het vrijgeven van bepaalde dingen zoals abortus, euthanasie, zondagsrust, vrijdagsrust, alcohol drinken etc. Dat zijn allemaal dingen die je voor jezelf kunt laten. En waar je voor jezelf voor kunt kiezen volgens je eigen levensbeschouwing. Als 51% gelovig is in een land en jouw opdringt dingen te doen waar je best zelf een keuze over kunt maken noem ik dat niet democratisch.

Dat moet je toch aanspreken als vrije wil fanaticus.

Een gelovige zou zijn keuze over abortus toch niet moeten maken door een staatkundige wet, maar over het woord van god en heeft daarbij toch geen staat nodig die straft als je het doet? dat lijkt me geen diep religieuze beslissingen genomen in vrije wil.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 30-05-2013 10:41]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-05-2013 10:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Het punt (wat Fusion terecht maakt) is dat "dingen willen afdwingen via de wet" niet iets is wat je slechts op het conto van gelovigen kan schrijven. Ongelovigen doen het evengoed.


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-05-2013 10:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 mei 2013 10:49 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het punt (wat Fusion terecht maakt) is dat "dingen willen afdwingen via de wet" niet iets is wat je slechts op het conto van gelovigen kan schrijven. Ongelovigen doen het evengoed.


Oh zeker weten. Ook bij de homoprotesten in Frankrijk zie je dat.

Maar dit zijn wel onderwerpen waar veel christenen hun wetten in hebben. En waar je ook in Nederland pas veranderingen in ziet als er geen CDA in de regering is. Zie Paars I.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-05-2013 11:58 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 30 mei 2013 10:36 schreef ElitE het volgende:
Nouja een goede democratie is niet slechts de wet van de +50% dat werkt namelijk niet. Een democratie behoort naar alle partijen te luisteren. En iedereen een plekje te geven.
Eens. Ik charcheerde een beetje. Maar het is nou eenmaal zo dat in een democratie je dus soms dingen moet accepteren waar je het persoonlijk niet mee eens bent. En dat je ook de vrijheid hebt om op legale manier er tegen te protesteren of er anderzijds iets aan te doen.

quote:
Op 30 mei 2013 10:36 schreef ElitE het volgende:
Een gelovige zou zijn keuze over abortus toch niet moeten maken door een staatkundige wet, maar over het woord van god en heeft daarbij toch geen staat nodig die straft als je het doet? dat lijkt me geen diep religieuze beslissingen genomen in vrije wil.
Dat hoor je mij toch ook nergens zeggen?


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 30-05-2013 13:28 by WMP Profiel van WMP

Wat ik al dacht: Fusion probeert weer grappig te doen. 'Heb je dan zoveel last van de zondagsrust?' Dat is het punt niet, joker. Enkel het feit dat gelovigen op basis van hun geloof anderen willen beletten om bijvoorbeeld te winkelen -nogmaals, ik houd niet van winkelen en doe dat ook niet, ook niet op zondag- is een voorbeeld van gelovigen die door middel van wetgeving anderen hun mening opdringen. Maar ja, dat punt zie je niet, en je schiet meteen weer in je hypocrietenstuip.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 30-05-2013 13:28]


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-05-2013 13:35 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 29 mei 2013 21:38 schreef WMP het volgende:
Verschil is dat gelovigen hun wil per wet willen opdringen. Zondagsrust, euthanasie, abortus: allemaal zaken waarbij veelal gelovigen hun stempel per wet opgedragen hebben.


Beetje kort door de bocht, dit. Het gaat uiteindelijk om consensus. Dit soort wetten houden stand omdat de meerderheid van de volksvertegenwoordigers (en in het verlengde daarvan dus het volk) dit een goed idee vindt. Religie kan in die overweging een rol spelen, maar dat hoeft niet. Er was een aantal jaren geleden (2001 ergens, geloof ik) bijvoorbeeld een referendum over of winkels in de binnenstad van Utrecht op zondag open moesten of niet. Ik woonde toen in Utrecht met 3 huisgenoten, allemaal atheist, en van ons vieren stemden er twee voor en twee tegen. Totaal geen religieuze drijfveer. De twee tegenstemmers vonden het gewoon prettiger als het op zondag rustig was in de binnenstad, en vreesden dat het ten koste zou gaan van kleinere winkels die vanwege de extra dag aan winkelpersoneel niet zouden kunnen concurreren met de grote ketens.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-05-2013 13:37 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 30 mei 2013 13:28 schreef WMP het volgende:
is een voorbeeld van gelovigen die door middel van wetgeving anderen hun mening opdringen.


Heb je hier toevallig cijfers van? Zoals ik al zei, ik ken twee atheistische tegenstemmers in mijn directe omgeving. Niet alles is zwart-wit.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-05-2013 13:45 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 30 mei 2013 13:28 schreef WMP het volgende:
Wat ik al dacht: Fusion probeert weer grappig te doen. 'Heb je dan zoveel last van de zondagsrust?' Dat is het punt niet, joker. Enkel het feit dat gelovigen op basis van hun geloof anderen willen beletten om bijvoorbeeld te winkelen -nogmaals, ik houd niet van winkelen en doe dat ook niet, ook niet op zondag- is een voorbeeld van gelovigen die door middel van wetgeving anderen hun mening opdringen. Maar ja, dat punt zie je niet, en je schiet meteen weer in je hypocrietenstuip.
Ik hoop ook maar oprecht dat jij grappig probeert te doen. Want anders zou t knap triest zijn. Jij, jij, karikatuur van jezelf.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-05-2013 15:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 30 mei 2013 13:37 schreef Mark het volgende:
Heb je hier toevallig cijfers van? Zoals ik al zei, ik ken twee atheistische tegenstemmers in mijn directe omgeving. Niet alles is zwart-wit.



Ja, dat vind ik dus nog erger eigenlijk. Het ontstaan van tradities waarbij niemand nog stilstaat bij de oorsprong er van. Zelfde met “feestdagen”. Dat zijn helemaal geen feestdagen imo, dat zijn gewoon extra verlofdagen. Gelukkig zijn we in België (Vlaanderen) bezig om dat allemaal van elkaar los te koppelen. Dan kunnen de Moslims thuis blijven op hun Suiker-Slacht of Sluikstortfeest, de Joden op Krulletjesdag, de Christenen op Zombie Jezus dag en de Atheïsten op Ik ga lekker zuipen want het leven is zinloos dag. Al die waardeloze tradities die algemeen geldend zijn in de samenleving mogen van mij part allemaal vernietigd worden en vervangen worden door meer individuele vrijheid.

Mogen je kinderen gene seksuele opvoeding hebben op school als ze 12 zijn? Mij best. Nog steeds niet als ze 16 zijn? Toe maar. Ben je dokter en tegen euthanasie? Mij best, andere graag. Geen beschikbaar in dit ziekenhuis? Ander ziekenhuis graag.

Zelfde met al die beperkingen op Socio-juridisch vlak. Klein verlet (kort verzuim) of sociaal verlof kon bvb in veel gevallen alleen bij koppels die gehuwd waren. Is de kleine van je vriendin ziek dan moest zij wel thuisblijven. Kutkatholieken wilden de wet niet aanpassen, no exceptions. In zo’n geval heb je als werkgever/HR verantwoordelijke wel de vrijheid om die dagen alsnog aan te passen, de sociale inspectie heeft gelukkig wel een hart en gezond verstand en maakt daar geen probleem van. De vakbonden vinden je zelfs lief. Maar het is belachelijk en ronduit schaamtelijk dat zo een bekrompen beweging zoveel aanhang kent en zoveel steun, puur om een bepaalde, al dan niet beperkte, geloofsovertuigelijke overlapping.


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-05-2013 16:19 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 mei 2013 15:39 schreef Hypnos het volgende:
Ja, dat vind ik dus nog erger eigenlijk. Het ontstaan van tradities waarbij niemand nog stilstaat bij de oorsprong er van. Zelfde met “feestdagen”. Dat zijn helemaal geen feestdagen imo, dat zijn gewoon extra verlofdagen.



tis natuurlijk je eigen schuld als je verlof geen feestje is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-05-2013 17:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 30 mei 2013 16:19 schreef ElitE het volgende:
tis natuurlijk je eigen schuld als je verlof geen feestje is.


feesten is gay

het was ook niet bedoeld als feest, maar als viering

En ieder jaar hetzelfde vieren, dat is zo immens boring. Altijd diezelfde liedjes. Net alsof we allemaal kleuters zijn die hetzelfde liedje telkens opnieuw willen horen. Bah. Als ik één opmerking zou mogen maken naar gans dat religieus gedoe zonder te beledigen dan is het wel het feit dat het onnoemelijk saai, herhalend en langdradig is en 0,00000 % creativiteit bevat.


[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 30-05-2013 17:11]


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-05-2013 17:13 by Mark Profiel van Mark

Wat kom je soms toch met bizarre uitspraken en voorbeelden op de proppen, Bart.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-05-2013 17:28 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Hypnos komt van planeet Hypnos. Wat een ehm rare attitude jegens tradities overigens. Je vindt ook dat alle scholen geschiedenis af moeten schaffen? Dat je elkaar geen hand meer moet geven? Dat iedereen maar moet uitmaken aan welke kant van de weg ie rijdt? Studenten Anthropologie de doodstraf? Verjaardagen afschaffen? Alle gebouwen, kunst, kledij etc die een traditioneel karakter hebben vernietigen? Dieren die basale tradidities doorgeven uitroeien?

Nee je hebt gelijk, het is AF-GRIJ-SE-LIJK!!! Ik vind dat je je er heel druk om moet maken


When your people matter, menstrual health matters


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 30-05-2013 17:48 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 30 mei 2013 17:28 schreef Fusion het volgende:
Hypnos komt van planeet Hypnos. Wat een ehm rare attitude jegens tradities overigens. Je vindt ook dat alle scholen geschiedenis af moeten schaffen? Dat je elkaar geen hand meer moet geven? Dat iedereen maar moet uitmaken aan welke kant van de weg ie rijdt? Studenten Anthropologie de doodstraf? Verjaardagen afschaffen? Alle gebouwen, kunst, kledij etc die een traditioneel karakter hebben vernietigen? Dieren die basale tradidities doorgeven uitroeien?

Nee je hebt gelijk, het is AF-GRIJ-SE-LIJK!!! Ik vind dat je je er heel druk om moet maken
Wat hebben jouw voorbeelden met Hypnos zijn verhaal te maken? Deze voorbeelden zijn geen tradities, of hebben noodzakelijke/belangrijke/nuttige redenen voor het bestaan (het vak geschiedenis, antropologie, aan een kant van de weg rijden), of worden niet aan iedereen opgedrongen (elkaar een hand geven, verjaardagen). Dit in tegenstellingen tot de feestdagen en wetten die Hypnos noemt, waarvoor genoeg alternatieven die meer individuele vrijheid bieden te bedenken zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 30-05-2013 17:52]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-05-2013 17:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ehm... ik denk dat jij niet helemaal doorhebt wat tradities zijn?


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 30-05-2013 18:04 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 30 mei 2013 17:13 schreef Mark het volgende:
Wat kom je soms toch met bizarre uitspraken en voorbeelden op de proppen, Bart.


Hoezo? Al die tradities die Hypnos noemt komen voort uit wetten op religieuze grondslag. Je eigen voorbeeld -dat 2 atheïsten tegen een verruiming van de zondagswet zijn- neemt niet weg dat die zondagswet er überhaupt was vanwege het idee dat die dag bedoeld was voor rust op religieuze grondslag en dat iedereen daar zich aan moest houden. De enige partij die tegen verruiming was en niet christelijk was, was de SP en dat was omdat zij bang zijn dat arbeiders gedwongen moeten werken op die dag.
Of kijk naar het (internationale) verzet tegen het homohuwelijk: veelal -niet exclusief, maar wel de meerderheid- gelovigen die vinden dat het huwelijk daar niet voor is vanwege religieuze gronden en dat dus willen verbieden voor iedereen, terwijl een huwelijk ook gewoon allerlei belastingtechnische voordelen heeft.
Sowieso vind ik het argument dat iets een traditie is en dus zo moet blijven een bizarre: als je iets infantiels maar lang genoeg doet, wordt het normaal? Waarom is palingtrekken dan niet meer een veelvuldig voorkomende traditie? Of waarom is er dan zoveel verzet tegen stierenvechten?

De enige met rare uitspraken ben jij, Mark. Het gegeven dat een atheïst niet voor een verruiming van de zondagwet is, omdat de rust in de binnenstad er aan gaat, is totaal niet ter zake doende als het aankomt op de religieuze oorsprong van dat verbod.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 30-05-2013 18:04 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 30 mei 2013 17:53 schreef Fusion het volgende:
Ehm... ik denk dat jij niet helemaal doorhebt wat tradities zijn?
Ik gebruikte juist het woord 'of' en nam niets over van jouw tekst achter 'geen tradities' om de discussie over wat wel of geen traditie is te vermijden. Als je ervan uitgaat dat al jouw voorbeelden tradities zijn, blijft mijn andere punt staan.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 30-05-2013 18:26]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 30-05-2013 18:22 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Dit is nou precies het nadeel van een democratie. Iedereen heeft recht op zijn of haar mening en stem. Het probleem is echter dat de argumentatie die wordt gebruikt voor het hebben van een bepaalde overtuiging in sommige gevallen door tegenstanders wordt gezien als een irrelevante grondslag.

Iemand die vindt dat winkels op zondag open moeten zal best kunnen begrijpen dat iemand anders dat liever niet wil omdat hij naast een winkel woont of omdat er een reële kans is dat werknemers verplicht worden om op zondag te werken. Dat zijn dingen die je tegen elkaar kunt afwegen. Als er echter een reli in het verhaal komt die vindt dat de zondagsrust gerespecteerd moet worden omdat dat in een boek staat dan vindt een rationeel denkend mens dat dat een non-argument is. Als niet-reli kun je daar gewoon helemaal niets mee.

Maar ja, wat doe je daar tegen. In een democratie hebben reli's nog steeds een stem, ongeacht hun redenering. Ik ben daar ook voorstander van, ondanks dat het soms lastig is.

Volgens mij moet de niet-religieuze meerderheid het probleem bij de wortels aanpakken. Wat mij betreft vormt zich dat in een verbod op het religieus opvoeden van kinderen. Ik ben van mening dat de grote religies dan snel uitsterven of op z'n minst worden teruggebracht tot het formaat sekte.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-05-2013 19:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 30 mei 2013 17:28 schreef Fusion het volgende:
Hypnos komt van planeet Hypnos. Wat een ehm rare attitude jegens tradities overigens. Je vindt ook dat alle scholen geschiedenis af moeten schaffen? Dat je elkaar geen hand meer moet geven? Dat iedereen maar moet uitmaken aan welke kant van de weg ie rijdt? Studenten Anthropologie de doodstraf? Verjaardagen afschaffen? Alle gebouwen, kunst, kledij etc die een traditioneel karakter hebben vernietigen? Dieren die basale tradidities doorgeven uitroeien?

Nee je hebt gelijk, het is AF-GRIJ-SE-LIJK!!! Ik vind dat je je er heel druk om moet maken


absoluut. Als hersenloze wezens zomaar tradities volgen is schaapachtig stom en typerend. Er bij stilstaan en beslissen voor jezelf wat je er van denkt is een teken van intelligentie.
Verjaardagen, goed voorbeeld. Als je niet meedoet en boterkoeken meebrengt of Twixen voor je collega's ben je plots asociaal. Belachelijk!
Scholen moeten dat zelf beslissen natuurlijk of ze geschiedenis willen afschaffen. Wellicht krijgen ze minder of geen subsidies meer, moeten ze zelf toch weten? WTF?
Elkaar een hand geven? Inderdaad, wat een gedoe zeg. Doe ik ook niet aan mee trouwens, toch niet als ik er geen zin in heb.
Typerend dat je dingen als onwaarschijnlijke vragen stelt. Ergens over nadenken is geen misdaad hoor, je wordt er ook niet ziek van. Nuja, sommigen misschien wel.


en inderdaad, ik kan me daar best druk om maken. Schaapjesvolk is de reden waarom enge geesten zoveel volgelingen kunnen krijgen

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 30-05-2013 19:09]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-05-2013 19:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 30 mei 2013 18:22 schreef Onweerwolf het volgende:


Volgens mij moet de niet-religieuze meerderheid het probleem bij de wortels aanpakken. Wat mij betreft vormt zich dat in een verbod op het religieus opvoeden van kinderen. Ik ben van mening dat de grote religies dan snel uitsterven of op z'n minst worden teruggebracht tot het formaat sekte.


hoh, ik denk dat je zo net een underdog-positie creëert voor religie, omdat er repressie van komt vanwege een grotere groep. Op die manier voelen andere buitenspel gezette groeperingen zich verwant. Dat zie je ook bij veel manifestaties. Extreem rechts en religieuzen komen elkaar steeds meer tegen en tegemoet. Zo kan de groep alleen maar groeien.

Ik opper voor polarisering. laat de lavalamp steeds warmer worden, en op een bepaald moment laat een gematigde blob de onverlichte blob los. Daar kun je misschien nog iets mee aanvangen naar de toekomst. En die onverlichte blubber is zowiezo toch verloren, religiejunkies for live.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-05-2013 19:34 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 30 mei 2013 18:04 schreef Helvete het volgende:
Ik gebruikte juist het woord 'of' en nam niets over van jouw tekst achter 'geen tradities' om de discussie over wat wel of geen traditie is te vermijden. Als je ervan uitgaat dat al jouw voorbeelden tradities zijn, blijft mijn andere punt staan.
Yup, al mijn voorbeelden zijn tradities.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-05-2013 19:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 30 mei 2013 9:39 schreef Fusion het volgende:
En ook al niet zo eendimensionaal denken dat mensen die bijv. tegen abortus zijn, dat louter en alleen maar om religueze redenen doen. Alsof die mensen alleen maar hun moraal uit de Bijbel halen.


euhm, geef eens een andere reden waarom mensen tegen abortus zijn voor je zoiets zegt

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 30-05-2013 19:36]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-05-2013 19:44 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 30 mei 2013 19:06 schreef Hypnos het volgende:
absoluut. Als hersenloze wezens zomaar tradities volgen is schaapachtig stom en typerend. Er bij stilstaan en beslissen voor jezelf wat je er van denkt is een teken van intelligentie.
Verjaardagen, goed voorbeeld. Als je niet meedoet en boterkoeken meebrengt of Twixen voor je collega's ben je plots asociaal. Belachelijk!
Scholen moeten dat zelf beslissen natuurlijk of ze geschiedenis willen afschaffen. Wellicht krijgen ze minder of geen subsidies meer, moeten ze zelf toch weten? WTF?
Elkaar een hand geven? Inderdaad, wat een gedoe zeg. Doe ik ook niet aan mee trouwens, toch niet als ik er geen zin in heb.
Typerend dat je dingen als onwaarschijnlijke vragen stelt. Ergens over nadenken is geen misdaad hoor, je wordt er ook niet ziek van. Nuja, sommigen misschien wel.


en inderdaad, ik kan me daar best druk om maken. Schaapjesvolk is de reden waarom enge geesten zoveel volgelingen kunnen krijgen
Hypnos, neem een chill pill, of twee. Tradities hebben goede en slechte kanten. Je doet nu net alsof elkaar een hand geven een 'gedoe' is. Dat ligt geheel aan jou. Het is je goed recht om het een gedoe te vinden en er niet aan mee te doen. En het is andermans goed recht je een beetje een overdreven zeikerd te vinden.

Dat gezegd hebbende, ik vind nogmaals t een beetje apart om je over dit soort dingen druk te maken als de helft van de wereldbevolking het met 2.50 USD per dag moet doen, als er AIDS babys zijn, als er Krokodil drugs is, als er gemarteld wordt etc.

Dat gezegd hebbende, ik vind t erg grappig dat je Twix op een verjaardag noemt. Is dat iets typisch Vlaams?


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 30-05-2013 19:44 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 30 mei 2013 19:19 schreef Hypnos het volgende:
hoh, ik denk dat je zo net een underdog-positie creëert voor religie, omdat er repressie van komt vanwege een grotere groep. Op die manier voelen andere buitenspel gezette groeperingen zich verwant. Dat zie je ook bij veel manifestaties. Extreem rechts en religieuzen komen elkaar steeds meer tegen en tegemoet. Zo kan de groep alleen maar groeien.


Dat zou kunnen maar dat is geen reden om het niet te doen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen