IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Iedereen zit te nöhlen (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 31-05-2013 13:28 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Komt denk ik ook veel in sportverenigingen voor, dus lijkt me zeker geen religieus fenomeen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 31-05-2013 13:28 by jeroen83 Profiel van jeroen83

Andere organisaties, ontslaan meestal de pedofielen als ze er achter komen in plaats van ze naar een afdeling van de organisatie te sturen.


Never have so many sacrificed so much for so few


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-05-2013 13:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 mei 2013 13:28 schreef jeroen83 het volgende:
Andere organisaties, ontslaan meestal de pedofielen als ze er achter komen in plaats van ze naar een afdeling van de organisatie te sturen.
Ik weet niet of dat buiten de katholieke kerk idd meer gebeurt (mocht je daar een bron voor hebben zie ik die graag tegemoet). Maar het maakte afschuwlijke leed natuurlijk wel zo mogelijk nog erger, het ontkennen, en het beschermen van de daders.


When your people matter, menstrual health matters


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 31-05-2013 13:31 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 31 mei 2013 13:28 schreef PandroidJack het volgende:
Komt denk ik ook veel in sportverenigingen voor, dus lijkt me zeker geen religieus fenomeen.


sport is dan ook voor sukkels.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-05-2013 13:32 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

True dat. Behalve op de wii. Nee, dat neem ik terug.


When your people matter, menstrual health matters


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 31-05-2013 13:38 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

de sexuele ontwikkeling van de kerk staat nog in de kinderschoenen.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-05-2013 13:40 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Matig, beetje te geforceerd. Al met al aardige poging.


When your people matter, menstrual health matters


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 31-05-2013 13:43 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

SERIEUS!!!


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-05-2013 13:45 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ok, sorry dan.


When your people matter, menstrual health matters


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 31-05-2013 13:49 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 31 mei 2013 13:38 schreef Black Jew het volgende:
de sexuele ontwikkeling van de kerk staat nog in de kinderschoenen.
Wie de Zoon heeft, heeft het leven.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 31-05-2013 13:58 by Count Steel Profiel van Count Steel

quote:
Op 31 mei 2013 13:38 schreef Black Jew het volgende:
de sexuele ontwikkeling van de kerk staat nog in de kinderschoenen.


Hahahahaa godver


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 31-05-2013 14:23 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 31 mei 2013 10:23 schreef Fusion het volgende:Maar er zijn ook hele mooie, inspirerende dingen te vinden.


Echt? Nou breekt m'n klomp. Sinds wanneer dat dan?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-05-2013 15:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 31 mei 2013 13:26 schreef Fusion het volgende:
Deetman heeft aangetoond dat er binnen de Katholieke instellingen net zo veel/weinig kindermisbruik voorkwam als in niet-religieuze instellingen. Dus ik weet niet precies waar je dit op baseert? Ik denk dat het uberhaupt zo is dat waar kinderen in een kwestbare positie geplaatst worden, er pedofielen hun kans grijpen. Of er een correlatie is met celibaat weet ik niet. Zou kunnen, zo ook juist niet kunnen.


een leven zonder seks is gewoon ongezond, dat weet iedereen met een beetje gezond verstand in zijn hoofd.
Niet alleen mentaal, maar minstens zoveel op fysisch vlak.
de kans op prostaatkanker is vele malen hoger bij mannen die geen of weinig orgasmes hebben. Dat is in verschillende studies bewezen. En ik denk niet dat prostaatkanker een beloning van God is.
en er is een corelatie tussen celibaat en de Kerk.

Er zijn ook een pak studies die aantonen dat seks een unieke werking heeft om depressies tegen te gaan en goed is tegen hart- en vaatziekten (maar dat kun je ook op andere manieren bewerkstelligen).

Tijdens mijn opleiding en behandeling van daders van seksueel overschrijdend gedrag kwamen ook dikwijls zaken terug die triggers zijn bij daders, zoals langdurig gebrek aan seksueel contact. In de meeste gevallen is dat wanneer er wel seksuele activiteit was en dan afnam of wegviel. Bij honden is dat ook. Als een reu eens geneukt heeft dan zal hij daarna heel veel rijden en dingen bestijgen, veel meer dan maagdelijke reuen die afgetapt worden bvb. En dat verdwijnt ook echt nooit meer.

Je zou dus kunnen stellen dat mensen die gans hun leven maagd blijven daar minder risico op hebben, maar dat is niet 100% correct.
Het is namelijk zo dat een minderheid van mannen die nooit een seksuele partner gehad heeft, een eigen seksuele fetish kunnen ontwikkelen. In de beste gevallen zijn het gewoon "vreemde" zaken zoals masturberen in de natuur, voyeurisme of exhibitionisme (die kunnen ook ontstaan door andere redenen, ter volledigheid). Dikwijls is het een toevallige ontwikkeling waarbij het object/subject tijdens een eerste spontaan orgasme plots een bepalende factor krijgt. Dat gebeurt in de Kerk relatief veel, omdat de omstandigheden er daarvoor zijn, niet per se omdat het proportioneel "slechtere" mensen zijn.

Het "object" / de fetish is trouwens niet alleen een kind, maar ook volwassen vrouwen worden (zeker in Amerika) dikwijls gestalkt en aangerand door priesters, of worden een obsessie voor de geestelijke in kwestie. In dit geval is er ook geen sprake van "het gemakkelijkste" slachtoffer uitkiezen. Dat is een gans andere dimensie.



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 31-05-2013 15:30]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-05-2013 15:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 mei 2013 15:27 schreef Hypnos het volgende:
een leven zonder seks is gewoon ongezond, dat weet iedereen met een beetje gezond verstand in zijn hoofd.
Niet alleen mentaal, maar minstens zoveel op fysisch vlak.
Tsja, vroeger wist iedereen met een beetje gezond verstand dat de aarde plat was. Ik kan niets met dit soort onwetenschappelijke uitsrpaken.

quote:
Op 31 mei 2013 15:27 schreef Hypnos het volgende:
de kans op prostaatkanker is vele malen hoger bij mannen die geen of weinig orgasmes hebben. Dat is in verschillende studies bewezen. En ik denk niet dat prostaatkanker een beloning van God is.
en er is een corelatie tussen celibaat en de Kerk.
Onzin, so simpel ligt het niet: http://www.webmd.com/prostate-cancer/news/20090127/masturbation-and-prostate-cancer-risk Daarnaast wat heeft dit nou weer met kindermisbruik te maken?

quote:
Op 31 mei 2013 15:27 schreef Hypnos het volgende:
Er zijn ook een pak studies die aantonen dat seks een unieke werking heeft om depressies tegen te gaan en goed is tegen hart- en vaatziekten (maar dat kun je ook op andere manieren bewerkstelligen).

Zal best. Wat heeft dit met kindermisbruik te maken? Of is er ook al een correlatie tussen hart/vaatziekten en pedofilie?

quote:
Op 31 mei 2013 15:27 schreef Hypnos het volgende:
Tijdens mijn opleiding en behandeling van daders van seksueel overschrijdend gedrag kwamen ook dikwijls zaken terug die triggers zijn bij daders, zoals langdurig gebrek aan seksueel contact. In de meeste gevallen is dat wanneer er wel seksuele activiteit was en dan afnam of wegviel. Bij honden is dat ook. Als een reu eens geneukt heeft dan zal hij daarna heel veel rijden en dingen bestijgen, veel meer dan maagdelijke reuen die afgetapt worden bvb. En dat verdwijnt ook echt nooit meer.

Je zou dus kunnen stellen dat mensen die gans hun leven maagd blijven daar minder risico op hebben, maar dat is niet 100% correct.
Het is namelijk zo dat een minderheid van mannen die nooit een seksuele partner gehad heeft, een eigen seksuele fetish kunnen ontwikkelen. In de beste gevallen zijn het gewoon "vreemde" zaken zoals masturberen in de natuur, voyeurisme of exhibitionisme (die kunnen ook ontstaan door andere redenen, ter volledigheid). Dikwijls is het een toevallige ontwikkeling waarbij het object/subject tijdens een eerste spontaan orgasme plots een bepalende factor krijgt. Dat gebeurt in de Kerk relatief veel, omdat de omstandigheden er daarvoor zijn, niet per se omdat het proportioneel "slechtere" mensen zijn.

Het "object" / de fetish is trouwens niet alleen een kind, maar ook volwassen vrouwen worden (zeker in Amerika) dikwijls gestalkt en aangerand door priesters, of worden een obsessie voor de geestelijke in kwestie. In dit geval is er ook geen sprake van "het gemakkelijkste" slachtoffer uitkiezen. Dat is een gans andere dimensie.

Hypnos, met alle respect, ik geloof best dat jij in de praktijk een goede hulpverlener bent/was, maar van je wetenschappelijke inzichten en kennis heb ik geen hoge pet. De (weinige) research papers die ik heb gelezen over fetishisme zeggen helemaal niets over wat jij allemaal beweert. Maar, serieus, ik zie graag een aantal bronnen tegemoet.


When your people matter, menstrual health matters


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 31-05-2013 16:01 by nark Profiel van nark



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-05-2013 16:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 31 mei 2013 15:53 schreef Fusion het volgende:
Tsja, vroeger wist iedereen met een beetje gezond verstand dat de aarde plat was. Ik kan niets met dit soort onwetenschappelijke uitsrpaken.





onwe... *proest*. Neen, je hebt liever andere onwetenschappelijke uitspraken. Ik snap het.

quote:


Onzin, so simpel ligt het niet: http://www.webmd.com/prostate-cancer/news/20090127/masturbation-and-prostate-cancer-risk Daarnaast wat heeft dit nou weer met kindermisbruik te maken?


onzin, zo simpel ligt het wel

http://www.harvardprostateknowledge.org/does-frequent-ejaculation-help-ward-off-prostate-cancer
quote:


Zal best. Wat heeft dit met kindermisbruik te maken? Of is er ook al een correlatie tussen hart/vaatziekten en pedofilie?



hoh, ik weet zo niet hoor, help een man aan seks met een vrouw omwille van gezondheidsredenen en hij zal misschien geen kinderen meer bespringen

quote:


Hypnos, met alle respect, ik geloof best dat jij in de praktijk een goede hulpverlener bent/was, maar van je wetenschappelijke inzichten en kennis heb ik geen hoge pet. De (weinige) research papers die ik heb gelezen over fetishisme zeggen helemaal niets over wat jij allemaal beweert. Maar, serieus, ik zie graag een aantal bronnen tegemoet.


met alle respect, maar ik denk dat jij veel minder een autoriteit bent dan mij om hierover iets te zeggen. Je hebt geen praktijkervaring, geen collega's met tonnen ervaring gehad, geen lezingen gevolgd en een invalshoek die vrij gelimiteerd is.

Het is trouwens immens moeilijk - en tegelijk dus ook enorm makkelijk om het als bull af te doen - om hierover studies te maken. Weinig daders werken vrijwillig mee, behalve in een vertrouwensrelatie waar ze zelf ook iets aan hebben. Die bronnen mag je dus vergeten. Als je per se een bron wilt om dan zal dat niet lukken. Dan kun je nu alvast stellen dat alles wat hier gezegd en geschreven wordt geen indruk maakt op je en al helemaal niet dat je ooit van mening zult veranderen, wegens gebrek aan bronnen...


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-05-2013 17:36 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 mei 2013 16:37 schreef Hypnos het volgende:
onwe... *proest*. Neen, je hebt liever andere onwetenschappelijke uitspraken. Ik snap het.

Als je niets te melden hebt, meld dan niets.


quote:
Op 31 mei 2013 16:37 schreef Hypnos het volgende:onzin, zo simpel ligt het wel

http://www.harvardprostateknowledge.org/does-frequent-ejaculation-help-ward-off-prostate-cancer
Nou dan hebben we dus allebei dus een onderzoek wat elkaar tegenspreekt. Typerend dat jij dan voor onderzoek A kiest, en niet concludeert dat we t dus gewoon nog niet weten.


quote:
Op 31 mei 2013 16:37 schreef Hypnos het volgende:hoh, ik weet zo niet hoor, help een man aan seks met een vrouw omwille van gezondheidsredenen en hij zal misschien geen kinderen meer bespringen

Tsja, snapt ook iedereen met zijn gezonder verstand dat of heb je daar wat meer studies over?


quote:
Op 31 mei 2013 16:37 schreef Hypnos het volgende:
met alle respect, maar ik denk dat jij veel minder een autoriteit bent dan mij om hierover iets te zeggen. Je hebt geen praktijkervaring, geen collega's met tonnen ervaring gehad, geen lezingen gevolgd en een invalshoek die vrij gelimiteerd is.
Prima. Ik merk echter zo'n beetje uit ALLES wat jij schrijft dat jij geen wetenschap bedrijft en je ook niet vaak op de reguliere scholar paper sites egeeft.

quote:
Op 31 mei 2013 16:37 schreef Hypnos het volgende:
Het is trouwens immens moeilijk - en tegelijk dus ook enorm makkelijk om het als bull af te doen - om hierover studies te maken. Weinig daders werken vrijwillig mee, behalve in een vertrouwensrelatie waar ze zelf ook iets aan hebben. Die bronnen mag je dus vergeten. Als je per se een bron wilt om dan zal dat niet lukken. Dan kun je nu alvast stellen dat alles wat hier gezegd en geschreven wordt geen indruk maakt op je en al helemaal niet dat je ooit van mening zult veranderen, wegens gebrek aan bronnen...
Tsja, daar ga je al weer. Waar zeg ik dat het 'bull' is? Ik zeg alleen maar dat de weinige papers die ik er over gelezen heb niet verhalen over wat jij schrijft. That's it. Dus dan blijft het voor mij onder de catgegorie "Hypnos' gedachtenspinsels" vallen.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-06-2013 0:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 31 mei 2013 17:36 schreef Fusion het volgende:
Als je niets te melden hebt, meld dan niets.


waarom leef jij dan?


Nee, echt, serieus,

waarom leef jij dan?
quote:



Nou dan hebben we dus allebei dus een onderzoek wat elkaar tegenspreekt. Typerend dat jij dan voor onderzoek A kiest, en niet concludeert dat we t dus gewoon nog niet weten.



Fusion, beste, Typerend dat jij dan voor onderzoek B kiest, en niet concludeert dat we t dus gewoon nog niet weten.

quote:


Tsja, snapt ook iedereen met zijn gezonder verstand dat of heb je daar wat meer studies over?



de vraag stellen is ze beantwoorden.

quote:


Prima. Ik merk echter zo'n beetje uit ALLES wat jij schrijft dat jij geen wetenschap bedrijft en je ook niet vaak op de reguliere scholar paper sites egeeft.




bronvermelding en papers, de nieuwe religie.

joepeliedoepelie

quote:

Tsja, daar ga je al weer. Waar zeg ik dat het 'bull' is? Ik zeg alleen maar dat de weinige papers die ik er over gelezen heb niet verhalen over wat jij schrijft. That's it. Dus dan blijft het voor mij onder de catgegorie "Hypnos' gedachtenspinsels" vallen.



ja, moet best hard zijn voor je. Zo een Belgische kwast die je zelfvertrouwen aantast en je doet generaliseren in bovenstaande woorden. Ik zou zeggen: kijk eens en luister wat meer naar mensen op deze planeet ipv abstracte moraliteitswezens. Aanvaard het menselijke wezen. We zijn geen kinderen van God, we zijn kinderen van de mens en de wetenschap. Jij bent in de minderheid. Spreek vanuit ervaring en kennis, niet vanuit theorie en negatie

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 01-06-2013 0:53]


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2013 10:51 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 mei 2013 17:36 schreef Fusion het volgende:
Nou dan hebben we dus allebei dus een onderzoek wat elkaar tegenspreekt. Typerend dat jij dan voor onderzoek A kiest, en niet concludeert dat we t dus gewoon nog niet weten.



Aangezien jij christen bent, vertrouw ik dat onderzoek al van geen meter, zal waarschijnlijk een onderzoek zijn om een mening van de kerk te onderbouwen (de jongentjes hebben homoseksuele neigingen (want ze willen seks met onze onschuldige paters/pastoors et etc), dus dan is de oplossing ze onder dwang te castreren!) en daarnaast is het werk van de commissie Deetman zeer minimaal geweest. Maar door de christelijke doctrine in dit land wordt dat allemaal vakkundig onder tafel gemoffeld.Die lobby is erg sterk hier, jij vaart er wel bij, ik snap dan ook dat je het zult ontkennen of aanvaarden.

De terreur vanuit het christendom is mijn ogen minstens zo erg als vanuit de islam, de islam doet het dan nog vol in het zicht, die hebben dan tenminste nog lef.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-06-2013 14:05 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Haha Jenje gedraag je toh niet zo dom, shooting from yer hip. Je weet niet eens waar t over gaat. Het is n normaal wetenschappelijk artikel en qe hadden t niet eens over metafysica. Schreeuwlelijk.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-06-2013 14:17 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Serieuze vraag lieve Jenje, doe je nou zo bevooroordeeld en dom, ben jij ook al boos?


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 01-06-2013 14:30 by WMP Profiel van WMP

Ik zou je eigen aangedragen onderzoek nog maar eens doorlezen. Onderstreept in geen enkele vorm wat jij beweert. En dan anderen dom noemen...


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 01-06-2013 14:31 by Herrie Records Inc. Profiel van Herrie Records Inc.http://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 31 mei 2013 10:42 schreef Fusion het volgende:
Bron? (behalve evt je eigen anekodotisch bewijs)

EDIT: kan er zo snel niets over vinden, behalve 1 indirecte referentie aan een onderzoek, welke blijkbaar zou aangeven dat er *geen* correlatie bestaat tussen religueze overtuiging en plegen/ondergaan van incest: http://www.hartenziel.nl/artikel/incest (wie de beste auteur is en hoe betrouwbaar zijn artikel is weet ik niet, maar ik zie graag een serieuze bron van Herrie tegemoet).


bron is niet anekdotisch, want zo grappig is het niet... bron is 12 1/2 jaar werkervaring waarbij ik constateer dat er dus enorm veel incest is in (streng) crhistelijke gezinnen (waar echter vooral over gezwegen wordt of ontkend door familieleden) in het werkgebied tussen staphorst en harderwijk... en dan ben ik nog niet eens werkzaam geweest in zeeland, barneveld, nijkerk etc.

een exact percentage kan ik niet noemen, maar een interessant afstudeer onderzoek is het zeker.
voorzichtige schatting van mijn kant is: minimaal 60 procent van de cliënten met een (streng) christelijke achtergrond...

ow ja... tevens ook veel lijfstraffen en dergelijke...

[Dit bericht is gewijzigd door Herrie Records Inc. op 01-06-2013 14:35]


I am mine own redeemer...!


WMP
Usericon van WMP
Posted 01-06-2013 14:33 by WMP Profiel van WMP

Naast incest ook inteelt?


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 01-06-2013 14:34 by Herrie Records Inc. Profiel van Herrie Records Inc.http://www.herrierecordsinc.com

ja, zoals destijds in schokland...(voormalig eiland in NL voor wie denkt dat het een typfout is).


I am mine own redeemer...!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen