IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Iedereen zit te nöhlen (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-10-2012 15:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 4 oktober 2012 15:08 schreef Fusion het volgende:
Is dat zo?

Wist je trouwens dat een van de (op zich niet eens zo heel zwakke!) argumenten voor de waarheidsgetrouwheid van de 4 evangelien is dat er te veel beschamende zaken en onbelangrijke, terloopse dingen in staan?

Sneeuw is wit. De zon is heet. Gras is groen. God bestaat niet. Mark is verliefd op ezels.

Zo. Ik heb ook iets tussen beschamende zaken en onbelangrijke, terloopse dingen gezet, dus nu is het waar.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-10-2012 15:12 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 oktober 2012 15:08 schreef Fusion het volgende:
Is dat zo?

Wist je trouwens dat een van de (op zich niet eens zo heel zwakke!) argumenten voor de waarheidsgetrouwheid van de 4 evangelien is dat er te veel beschamende zaken en onbelangrijke, terloopse dingen in staan?


Dat is geen argument voor waarheidsgetrouwheid. :')


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 04-10-2012 15:12 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Zeus verkrachtte er ook op los. Is het nu waar?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 04-10-2012 15:13 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 4 oktober 2012 15:08 schreef Fusion het volgende:
Is dat zo?

Wist je trouwens dat een van de (op zich niet eens zo heel zwakke!) argumenten voor de waarheidsgetrouwheid van de 4 evangelien is dat er te veel beschamende zaken en onbelangrijke, terloopse dingen in staan?
In de Story en Privé ook. Mensen zijn dol op smeuige details.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-10-2012 15:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 oktober 2012 15:12 schreef Kvelgeest het volgende:
Zeus verkrachtte er ook op los. Is het nu waar?
Het zijn geen sagen, maar getuienissen. Of je ze gelooft staat daar los van, maar een sage mbt Zeus heeft uiteraard niet de pretentie een direct getuigenverslag te zijn. Het gaat erom er bijv hele kleine details worden gegeven, of dat er juist zaken worden vermeld die de verhalen niet populair zou maken.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-10-2012 15:29 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 oktober 2012 15:13 schreef bokkie666 het volgende:
In de Story en Privé ook. Mensen zijn dol op smeuige details.
Alleen zijn Story en Prive gemaakt volgens een eigentijdse formule. Het NT is uniek in die tijd qua structuur en opzet en zeker gezien in t licht van de beschamende zaken en rare, semmingly unimportant details die soms genoemd worden.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-10-2012 15:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Oh, 't is uniek en dus is het waar.
quote:
Op 4 oktober 2012 15:27 schreef Fusion het volgende:
Het zijn geen sagen, maar getuienissen. Of je ze gelooft staat daar los van, maar een sage mbt Zeus heeft uiteraard niet de pretentie een direct getuigenverslag te zijn.

Oh, 't heeft de pretentie waar te zijn en dus is het waar.
quote:
Het gaat erom er bijv hele kleine details worden gegeven,

Oh, 't is gedetailleerd en dus is het waar.
quote:
of dat er juist zaken worden vermeld die de verhalen niet populair zou maken.

Oh, it's playing hard to get en dus is het waar.

Sorry hoor, maar dit zijn allemaal zwakke argumenten. Kom alsjeblief met wat beters.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 04-10-2012 15:36]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-10-2012 15:37 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Mooi man, relilogica. Om van te smullen gewoon.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-10-2012 15:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 4 oktober 2012 15:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Mooi man, relilogica. Om van te smullen gewoon.

Nou ja, hij heeft wel een punt dat dat soort dingen een indicatie kunnen zijn dat iets betrouwbaar is. Maar die punten an sich maken iets niet direct betrouwbaar. Het is 'circumstantial evidence'


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-10-2012 15:42 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 4 oktober 2012 15:08 schreef Fusion het volgende:
Is dat zo?

Wist je trouwens dat een van de (op zich niet eens zo heel zwakke!) argumenten voor de waarheidsgetrouwheid van de 4 evangelien is dat er te veel beschamende zaken en onbelangrijke, terloopse dingen in staan?


Is dat een argument voor waarheidsgetrouwheid? Die moet je me even uitleggen. Volgens mij zijn dan de hele Game of Thromes serie van George Martin ook echt gebeurd. En Lord of the Rings natuurlijk, daar gaat het de eerste 30 pagina's alleen maar over onbelangrijke, terloopse dingen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-10-2012 15:44 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 oktober 2012 15:38 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nou ja, hij heeft wel een punt dat dat soort dingen een indicatie kunnen zijn dat iets betrouwbaar is. Maar die punten an sich maken iets niet direct betrouwbaar. Het is 'circumstantial evidence'


In general kunnen dat soort indicaties iets zeggen ja, maar die bevinden zich in een fase die komt nadat je inhoudelijk hebt gekeken naar het materiaal en er dan nog gerede twijfel mag bestaan.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-10-2012 15:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Zoiets, inderdaad.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-10-2012 16:13 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 oktober 2012 15:11 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Sneeuw is wit. De zon is heet. Gras is groen. God bestaat niet. Mark is verliefd op ezels.

Zo. Ik heb ook iets tussen beschamende zaken en onbelangrijke, terloopse dingen gezet, dus nu is het waar.
Je leuke post slaat alleen nergens op. Ik neem aan dat ik niet hoef aan te geven waarom.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-10-2012 16:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 oktober 2012 15:42 schreef Mark het volgende:
Is dat een argument voor waarheidsgetrouwheid? Die moet je me even uitleggen. Volgens mij zijn dan de hele Game of Thromes serie van George Martin ook echt gebeurd. En Lord of the Rings natuurlijk, daar gaat het de eerste 30 pagina's alleen maar over onbelangrijke, terloopse dingen.
Je snapt neem ik aan het verschil tussen een zichzelf als fictie proclamerend werk en een zichzelf als ooggetuigenverslag proclamerend werk.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-10-2012 16:19 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 oktober 2012 15:34 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Oh, 't is uniek en dus is het waar.
Zeg ik dat? Doe s ff niet zo OWW zeg. HEt is een argument voor het waarheidsgehalt.

quote:
Op 4 oktober 2012 15:34 schreef Ascendant Grotesque het volgende:Oh, 't heeft de pretentie waar te zijn en dus is het waar.
Nee, maar t maakt het op zijn minst wel meer 'waar' dan een document wat dat niet claimt. Of het liegt harder dat kan ook. Het is overigens prima dat je met ongenuanceerde kort-door-de-bocht antwoorden komt, maar het zijn gangbare (zowel seculier als religieus) argument, welke ook worden gebruikt om documenten van/over Julius Caesar, Aristoteles etc te toesten. Niets raars aan. Idem voor je andere reacties.

Oh, 't is gedetailleerd en dus is het waar.

Oh, it's playing hard to get en dus is het waar.

Sorry hoor, maar dit zijn allemaal zwakke argumenten. Kom alsjeblief met wat beters. [/quote]


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-10-2012 16:19 by Mark Profiel van Mark

Maar wat voor zaken bedoel je dan? Heb je voorbeelden? Want ook in ooggetuigenverslagen zal de schrijver toch proberen wat kleur aan het geheel te geven om het leesbar te maken. En kleur zit hem doorgaans in details.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-10-2012 16:19 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

typos blabla


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-10-2012 16:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 4 oktober 2012 16:13 schreef Fusion het volgende:
Je leuke post slaat alleen nergens op. Ik neem aan dat ik niet hoef aan te geven waarom.

Nee, hoef je niet aan te geven, ik weet dat wat ik zeg niet waar wordt doordat het tussen beschamende zaken en onbelangrijke, terloopse dingen is gezet.

Net als dat de Bijbel (of in ieder geval bepaalde getuigenissen) niet waar wordt doordat er beschamende zaken en onbelangrijke, terloopse dingen in staan. Het doet er niet toe. Het kan hoogstens een indicator van betrouwbaarheid zijn, het maakt het echter niet betrouwbaar.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-10-2012 16:22 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 oktober 2012 16:19 schreef Fusion het volgende:
t maakt het op zijn minst wel meer 'waar' dan


Waarheid komt niet in gradaties.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-10-2012 16:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 oktober 2012 16:19 schreef Mark het volgende:
Maar wat voor zaken bedoel je dan? Heb je voorbeelden? Want ook in ooggetuigenverslagen zal de schrijver toch proberen wat kleur aan het geheel te geven om het leesbar te maken. En kleur zit hem doorgaans in details.
Ik weet ze niet allemaal, ik spendeer niet zo veel tijd meer aan theologie etc, maar bijv af en toe, opeens, een heel klein detail dat Jezus gehurkt op de grond zat en met 1 vinger cirkels in het zand draaide. De meeste historici (zowel seculier als gelovig) zijn het er over eens dat dit echt gebeurd is, omdat het fabriceren van zulke details, in de verdere schrijfstijl waarin de evangelien geschreven zijn, nog nooit vertoond was in die tijd (en ook nog eeuwen op zich liet wachten)


When your people matter, menstrual health matters


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-10-2012 16:25 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 4 oktober 2012 16:14 schreef Fusion het volgende:
Je snapt neem ik aan het verschil tussen een zichzelf als fictie proclamerend werk en een zichzelf als ooggetuigenverslag proclamerend werk.


Ja, de bijbel heeft zichzelf geproclameerd, en niet de geestelijken een poos later.


Boeiender


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-10-2012 16:26 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 oktober 2012 16:21 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nee, hoef je niet aan te geven, ik weet dat wat ik zeg niet waar wordt doordat het tussen beschamende zaken en onbelangrijke, terloopse dingen is gezet.

Net als dat de Bijbel (of in ieder geval bepaalde getuigenissen) niet waar wordt doordat er beschamende zaken en onbelangrijke, terloopse dingen in staan. Het doet er niet toe. Het kan hoogstens een indicator van betrouwbaarheid zijn, het maakt het echter niet betrouwbaar.
Ik zeg toch NIET dat het daardoor opeens waar is? Ik zeg dat het de level van waarheidsgehalte oftewel de waarschijnlijkheid van waarheid daardoor omhoog gaat. Je zegt niets anders dan ik.

EDIT: mega-edit in hoofdletter boven

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 04-10-2012 16:29]


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-10-2012 16:26 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 oktober 2012 16:24 schreef Fusion het volgende:
Ik weet ze niet allemaal, ik spendeer niet zo veel tijd meer aan theologie etc, maar bijv af en toe, opeens, een heel klein detail dat Jezus gehurkt op de grond zat en met 1 vinger cirkels in het zand draaide. De meeste historici (zowel seculier als gelovig) zijn het er over eens dat dit echt gebeurd is, omdat het fabriceren van zulke details, in de verdere schrijfstijl waarin de evangelien geschreven zijn, nog nooit vertoond was in die tijd (en ook nog eeuwen op zich liet wachten)


Niemand heeft ooit eerder over zoiets gelogen dus is het waar.

:')


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-10-2012 16:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 oktober 2012 16:25 schreef MR. N het volgende:
Ja, de bijbel heeft zichzelf geproclameerd, en niet de geestelijken een poos later.
Zucht, als je er echt geen verstand van hebt, ga ik ook verder niet op je uitspraken in. De bijbel beweert ZELF, vanaf de alleroudste manuscripten, dat het ooggetuigeverslagen zijn.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-10-2012 16:28 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

.

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 04-10-2012 19:55]


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen