IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Bonusnummers Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-09-2012 19:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ik krijg er moordneigingen van

"Bonusnummers" op reguliere uitgaves. Wat is er godverdomme zo "bonus" aan???!!!! Als ze op iedere uitgave staan zijn ze toch niet bonus

ARGH

toch?


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-09-2012 19:06 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Eens, bonusnummers is een kutconcept.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 29-09-2012 19:08 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik heb er ook een hekel aan.



Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 29-09-2012 19:08 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Bonusnummers zijn alleen gaaf als je echt moeite moet doen om een release te bemachtigen waar ze op staan

Edit: Vargje!!!!!! :D

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 29-09-2012 19:10]


Black seeds of bunny!


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 29-09-2012 19:29 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

bolusnummer bij De AH zeker?


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-09-2012 19:44 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2012 19:08 schreef Nyghtslave het volgende:
Bonusnummers zijn alleen gaaf als je echt moeite moet doen om een release te bemachtigen waar ze op staan


Nee, vooral dan zijn ze kut.

Ik heb sowieso een schurfthekel aan verschillende releases en al die bullshit. Gewoon een plaat 1x uitbrengen op CD en eventueel op vinyl of cassette voor mensen die niet van geluidskwaliteit houden en verder lekker normaal doen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 29-09-2012 20:07 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Beter bonusnummers dan dat wat een jaar of 15 geleden hip was: bij het laatste nr een minuut of wat niets en dan nog wat geluid, een half of heel nummer.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-09-2012 20:10 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Waar kunnen mensen zich tegenwoordig toch overal zo druk om maken


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-09-2012 20:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2012 20:07 schreef Metal-D het volgende:
Beter bonusnummers dan dat wat een jaar of 15 geleden hip was: bij het laatste nr een minuut of wat niets en dan nog wat geluid, een half of heel nummer.


omg ja, na 15 minuten ... en dan je kapot schrikken omdat je al 15 minuten denkt dat de cd gedaan is


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-09-2012 21:07 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Bonusnummers waren 1 van de redenen dat ik ooit een cd-speler kocht. Eerder kocht ik gewoon de lp en dan zag je vaak dat de cd versie extra nummers had en dan baalde je toch een beetje. Waarom bonusnummers nog steeds bestaan is mij een raadsel.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 29-09-2012 21:18 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2012 21:07 schreef De Tegenpartij het volgende:
Bonusnummers waren 1 van de redenen dat ik ooit een cd-speler kocht. Eerder kocht ik gewoon de lp en dan zag je vaak dat de cd versie extra nummers had en dan baalde je toch een beetje. Waarom bonusnummers nog steeds bestaan is mij een raadsel.





Tegenwoordig staan er vaak bonustracks op de LP-versies


Bareuh...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-09-2012 21:20 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hehehe, geinig/apart.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 29-09-2012 21:43 by Heidenkloon Wijzig reactieProfiel van HeidenkloonQuote dit bericht

Zijn de geldwolvem platenmaatschappijen met hun rerereleases met eventuele bonustracks van eerdere dan wel latere releases.
Volgens mij kunnen de bands daar vrij weinig aan doen aangezien ze de rechten in hamden van de maatschappijem hebben gegeven.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 30-09-2012 3:27 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2012 20:11 schreef Hypnos het volgende:
omg ja, na 15 minuten ... en dan je kapot schrikken omdat je al 15 minuten denkt dat de cd gedaan is


Vooral als zo'n CD eindigt met hevig ruftende en daarom lachende Belgen. En ja meneer T. Vanneste, U mag zich aangesproken voelen.

Wat bonusnummers betreft, ik vind het niet erg, behalve als men middelmatige nummers die terecht het album niet hebben gehaald, lullige remixes, onmeunig slechte demo opnames of gewoon verneukte cq ingekorte versies van nummers als bonus beschouwt. Dan mogen mensen wat mij betreft wel overwegen het tijdelijke met het eeuwige te verwisselen.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-09-2012 12:06 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik ga zo maar eens gebruik maken van mijn Bonuspas.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-09-2012 19:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2012 19:02 schreef Hypnos het volgende:
"Bonusnummers" op reguliere uitgaves. Wat is er godverdomme zo "bonus" aan???!!!! Als ze op iedere uitgave staan zijn ze toch niet bonus

Als het het laatste nummer is, en op alle versies staat, en het duidelijk een nummer is wat niet zo binnen de context van de rest van het album past dan snap ik het wel.

Kan even geen voorbeeld bedenken wat betreft een reguliere versie, maar om toch een idee te geven van wat ik bedoel: op de niet-reguliere versie van de nieuwe Marduk staat Coram Satanae als bonusnummer. Heel vet nummer, maar een beetje een stijlbreuk t.o.v. de rest en dan vind ik het logisch om het zo een beetje apart te zetten.


I wish I was a butterfly


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 30-09-2012 19:43 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Laatste Marduk op lp gekocht... waar is het bonusnummer? Op de gelimiteerde lp versie met 7 inch EP erbij... totaal onverkrijgbaar. Thanks!

Ergernissen aangaande bonusnummers worden volgens mij voornamelijk veroorzaakt door de labels die een extra cent willen verdienen met speciale uitgaves. Als muzikant zou ik niet snappen waarom je je fans stukken muziek zou willen onthouden namelijk.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-09-2012 19:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2012 19:43 schreef Mortis Rex het volgende:
Laatste Marduk op lp gekocht... waar is het bonusnummer? Op de gelimiteerde lp versie met 7 inch EP erbij... totaal onverkrijgbaar. Thanks!

Oei, dat is wel lelijk, ja.


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 30-09-2012 19:48 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2012 19:22 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Heel vet nummer, maar een beetje een stijlbreuk t.o.v. de rest en dan vind ik het logisch om het zo een beetje apart te zetten.


Ik ben dan meer fan van van een 'rarities & b-sides' oid compilatie voor dat soort nummers.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-09-2012 22:11 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Volgens mij ben ik dan de enige hier die bonustracks erg leuk vind. Zeker bij re-issues/remasters vind ik het erg interessant outtakes, demo's, b-sides en dergelijk eens te horen. Bij voorkeur wel op een apart schijfje.


... hoe de hazen lopen ...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-09-2012 22:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2012 19:48 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ben dan meer fan van van een 'rarities & b-sides' oid compilatie voor dat soort nummers.

Dat kan natuurlijk ook, maar dat dan liever bij de nummer die écht ver van de reguliere stijl afliggen. Aan de andere kant heb ik vaak echter moeite met zulke gefragmenteerde 'albums' vaak te luisteren en vind ik een album + 1 wat losser fragment wat beter te doen. Mweg.


I wish I was a butterfly


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 01-10-2012 9:09 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2012 3:27 schreef ErikS het volgende:
Wat bonusnummers betreft, ik vind het niet erg, behalve als men middelmatige nummers die terecht het album niet hebben gehaald, lullige remixes, onmeunig slechte demo opnames of gewoon verneukte cq ingekorte versies van nummers als bonus beschouwt. Dan mogen mensen wat mij betreft wel overwegen het tijdelijke met het eeuwige te verwisselen.

QFT



Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 01-10-2012 10:57 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

uiteindelijk zijn die bonusnummers "lokkertjes" om een vaak her-uitgebrachte album te kopen... dan erbij, er zijn maar weinig bands die per cd 74 minuten vol krijgen (toen de cd in opmars kwam was dat 1 van de argumenten vanuit de muziekindustrie)...

heb er ook niet zo veel mee...


I am mine own redeemer...!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 01-10-2012 14:36 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Doorgaans heb ik er ook een hekel aan, maar heel soms komen er ook bonusnummers voorbij op limited editions waarvan ik denk dat ze vele malen beter zijn dan de nummers op de reguliere versie.

Voorbeelden? "Mars and Volcanoes" op het titelloze Candlemass-album, "The Union" (bonustrack op "Seven Seals" van Primal Fear), "Coram Satanae" (bonustrack op "Serpent Sermon" van Marduk),...
Of die hele "Omega White" bonus-cd die bij "Alpha Noir" van "Moonspell" zat. Als je kijkt naar de kwaliteit zou het eerder omgekeerd moeten zijn.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


barthard47
Usericon van barthard47
Posted 02-10-2012 19:00 by barthard47 Wijzig reactieProfiel van barthard47Quote dit bericht

Op de Japanse uitgave van Michael Jackson - Thriller 25 stond ook een bonus track die op dat moment nergens anders verschenen was, en toevallig een erg goed nummer. Voor muziekverzamelaars van dit soort muziek is het een goed argument om 10 uitgaves van een album aan te schaffen


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 02-10-2012 19:31 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

...daar gaat het ook vaak om... zelfde vind ik van releases zoals: limited to 500 copies, 100 red, 100 white, 100 yellow, 100 green en 100 black vinyl... zie je in de grindcore/hardcore wereld ook steeds meer... wanstaltig....


I am mine own redeemer...!


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen