IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Motorbendes, liquidaties, Holleeder, ontvoeringen, afpersingen, intimidaties [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-11-2012 23:13 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 7 november 2012 23:11 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nivellering in relatie tot wat ik tot dusverre slecht heb meegekregen van Rutte II is géén nivellering. Door het stoppen van de oplopende zorgpremie op 70K maar het wel verlagen van de hoogste belastingtarieven is er een punt waarop de echte grootverdieners erop *vooruit* gaan. Weet niet precies waar dat punt ligt omdat ik de getallen niet bij de hand wil hebben, maar gezien de lonen van kamerleden (9K per maand?) zal dat omslagpunt wat... rond de 108K liggen?

Dat is dus geen (echte) nivellering, dat is verkrachting van de middenklasse om de onder- en bovenklassen te helpen!
Precies wat ik wilde zeggen, maar dan wat minder genuanceerd geformuleerd. Met nivellering hebben de aangekondigde maatregelen niks te maken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-11-2012 23:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 november 2012 23:11 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nivellering in relatie tot wat ik tot dusverre slecht heb meegekregen van Rutte II is géén nivellering. Door het stoppen van de oplopende zorgpremie op 70K maar het wel verlagen van de hoogste belastingtarieven is er een punt waarop de echte grootverdieners erop *vooruit* gaan. Weet niet precies waar dat punt ligt omdat ik de getallen niet bij de hand wil hebben, maar gezien de lonen van kamerleden (9K per maand?) zal dat omslagpunt wat... rond de 108K liggen?

Dat is dus geen (echte) nivellering, dat is verkrachting van de middenklasse om de onder- en bovenklasses te helpen!


Jah ik heb me gelukkig een beetje afgesloten maar wat ik gehoord had deed me ook denken aan het sparen van de rijken en het pakken van de middenklasse. Terwijl juist die groep een van de belangrijkste is.

Maar toch een leuk linkje om te posten.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-11-2012 23:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 november 2012 23:21 schreef ElitE het volgende:
Jah ik heb me gelukkig een beetje afgesloten maar wat ik gehoord had deed me ook denken aan het sparen van de rijken en het pakken van de middenklasse. Terwijl juist die groep een van de belangrijkste is.

Maar toch een leuk linkje om te posten.

Inderdaad, de middenklasse buitensporig onder druk zetten is niet slim.

Ik heb dat hele filmpje niet gekeken, joh, ik moest even ranten omdat ik er al een tijdje mee liep Doe ik zo even


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-11-2012 23:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 november 2012 23:00 schreef ElitE het volgende:
Over nivellering:



Scheisse, nu haal je nog meer gerant boven

Mag ik even zeggen dat ik TED eigenlijk best wel kut vindt? Veel mooie verhalen, idealen en ideeën, daar niet van, maar ja. Een mooi verhaal is bijna per definitie gewoon niet waar Lekker doorzwelgen in al die mooiigheid is prima, hoor, maar ik merk dat iets teveel mensen niet meer verder kijken dan het mooie plaatje en dit soort info lekker doorzetten.

Persoonlijk geloof ik best dat wij het in Noord-Europa (en Japan blijkbaar) beter doen op gebied van gezondheid enzovoorts en dat dat deels voortvloeit uit ons belastingstelsel. Maar het gaat me te ver om te zeggen dat nivellering an sich daar de oorzaak van is. Meneer kan wel een plaatje laten zien waarin nivellering correleert met gezondheid (of welke proxies daar eigenlijk achter zitten ), maar meneer vergeet dan wel even dat correlatie niet hetzelfde is als causaliteit. Ik vind het bijna genant dat ik een dooddoener als de vorige moet aanhalen in relatie tot een verhaal wat gehouden is op een forum (TED) wat zogenaamd door de intellectuele elite () van de wereld bevolkt wordt.

Dus, tsja, buh. Haat. Ik volg zo ongeveer de idealen en ik denk dat hij een deel van de oorzaak-gevolg-relaties correct heeft, maar ik trek de onderbouwing erg slecht.

Oh, en een extra rantje: informatiedichtheid in filmpjes is zo laag tov tekst... En daarnaast is het ook nog een tikje misleidender wegens charisma en shit. Dus.

edit: rantje 3... Alle (ALLE!) economen/sociologen/demografen zijn charlatans!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-11-2012 23:37]


Quis moderabat ipsos moderatores?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 07-11-2012 23:41 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Randje is met d. [/sonic titan]

De genante gerant ging over de rand.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-11-2012 23:44 by M. Profiel van M.

quote:
Op 7 november 2012 23:13 schreef bastianus het volgende:
Precies wat ik wilde zeggen, maar dan wat minder genuanceerd geformuleerd. Met nivellering hebben de aangekondigde maatregelen niks te maken.

Bovendien is dit inkomenspolitiek, geregeld via de zorgpremie. Dat vind ik een slechte zaak, het ondermijnt de solidariteit van ons zorgverzekeringsstelsel (solidariteit is het basisprincipe van verzekeren -- de vele gelukkigen betalen voor het enkele pechgeval). De lage inkomens hebben een hogere zorgvraag en betalen straks zo'n tien tot twintig keer zo weinig als de hogere inkomens voor hetzelfde product, terwijl de hogere inkomens over het algemeen juist een kleinere zorgvraag hebben en gezonder leven.

Via belastingmaatregelen 200 a 300 euro PER MAAND erop achteruit gaan is ook nogal kut, maar heeft dan toch een andere lading. Waarom inkomenspolitiek bedrijven via iets als een zorgverzekering? Of komt er straks ook een hoog-inkomen-tarief voor brood, drinkwater en electriciteit?
/rant

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 07-11-2012 23:44]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-11-2012 23:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 november 2012 23:41 schreef bokkie666 het volgende:
Randje is met d. [/sonic titan]

De genante gerant ging over de rand.

Een kleine rant schrijf ik als 'rantje', geen idee wat de regels zijn en interesseert me nu ook niet

Rantje 4! Op het eind toch nog even over causaliteit praten, hè, de smeerlap. Sorry, hoor, maar 15 minuten langer een zeer makkelijk te verteren verhaal vertellen wat iedereen toch al gelooft en dan op het einde even een zeer belangrijk stuk mogelijk kritiek afdoen met 'bla bla, we hebben het onderzocht, bla bla, heel veel stress van inkomensgelijkheid, bla bla, cardiovasculaire ellende, blabla' is gewoon niet cool! Kort gezegd: makkelijk te verteren verhaal afleveren, belangrijkste kritiek wegvegen met een zo moeilijk te verteren verhaal dat men het toch wel gelooft omdat men het het eerdere verhaal zo graag wíl geloven en verder geen moeite wil doen. Nee, bah, AIDS Hij was een held geweest als jij juist 15+ minuten over het lastig te begrijpen/geloven deel had gesproken
quote:
Op 7 november 2012 23:44 schreef M. het volgende:
Bovendien is dit inkomenspolitiek, geregeld via de zorgpremie. Dat vind ik een slechte zaak, het ondermijnt de solidariteit van ons zorgverzekeringsstelsel (solidariteit is het basisprincipe van verzekeren -- de vele gelukkigen betalen voor het enkele pechgeval). De lage inkomens hebben een hogere zorgvraag en betalen straks zo'n tien tot twintig keer zo weinig als de hogere inkomens voor hetzelfde product, terwijl de hogere inkomens over het algemeen juist een kleinere zorgvraag hebben en gezonder leven.

Via belastingmaatregelen 200 a 300 euro PER MAAND erop achteruit gaan is ook nogal kut, maar heeft dan toch een andere lading. Waarom inkomenspolitiek bedrijven via iets als een zorgverzekering? Of komt er straks ook een hoog-inkomen-tarief voor brood, drinkwater en electriciteit?
/rant

Inderdaad, als het een nivelleringsoperatie was had het sowieso alleen via het belastingsstelsel moeten lopen. Mogelijk dus wel in combinatie met belastingvoordeeltjes etc. (mag sowieso allemaal wel wat transparanter en simpeler), maar inderdaad zeker niet op deze manier.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-11-2012 23:49]


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-11-2012 23:47 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nouja het is eigenlijk ook niet nivellering die dingen beter maakt maar inkomensverschillen die dingen slechter maken

Natuurlijk moet je dit verhaal niet direct zo overnemen dat zou ook een belediging zijn voor zijn 30 jaar onderzoek. Maar toch is het wel goed voor veel mensen om te beseffen dat een samenleving met grote inkomensverschillen niet lekker werkt. Ik ben erg voor vrijheid en eigen verantwoordelijkheid maar zodra er een te groot verschil ontstaat tussen verschillende individuen gaat dat problemen opleveren. Dat iets niets verrassend hetzelfde zie je bij alle competitie in populaties. Grote verschillen zorgen voor list en bedrog.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 07-11-2012 23:50 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 7 november 2012 23:46 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Een kleine rant schrijf ik als 'rantje', geen idee wat de regels zijn en interesseert me nu ook niet

Excuse me, I thought we speak in dutch on dizze forum.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 07-11-2012 23:53 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 7 november 2012 23:44 schreef M. het volgende:
Via belastingmaatregelen 200 a 300 euro PER MAAND erop achteruit gaan is ook nogal kut, maar heeft dan toch een andere lading. Waarom inkomenspolitiek bedrijven via iets als een zorgverzekering? Of komt er straks ook een hoog-inkomen-tarief voor brood, drinkwater en electriciteit?
/rant


Het is idd de lading die de hoogte van zorgverzekering heeft. Nu betalen mensen met hoge inkomens al veel meer voor de zorg van anderen maar dan heet het belasting.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-11-2012 23:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 november 2012 23:47 schreef ElitE het volgende:
Nouja het is eigenlijk ook niet nivellering die dingen beter maakt maar inkomensverschillen die dingen slechter maken

Natuurlijk moet je dit verhaal niet direct zo overnemen dat zou ook een belediging zijn voor zijn 30 jaar onderzoek. Maar toch is het wel goed voor veel mensen om te beseffen dat een samenleving met grote inkomensverschillen niet lekker werkt. Ik ben erg voor vrijheid en eigen verantwoordelijkheid maar zodra er een te groot verschil ontstaat tussen verschillende individuen gaat dat problemen opleveren. Dat iets niets verrassend hetzelfde zie je bij alle competitie in populaties. Grote verschillen zorgen voor list en bedrog.

Ik betwijfel echt dat het zo sterk aan de inkomensverschillen ligt. A priori zou ik zeggen dat het meer aan de totale belastingdruk ligt, ongeacht of het een vlaktaks of progressieve belasting is. Nu heb ik daar zeker geen goed onderzoek naar gedaan, maar ik vind het moeilijk om een verhaal als deze zomaar te geloven

Nu hebben we net een verkiezinkje in de VS gehad, en een anecdote maakt geen data, maar ik kan het gestelde idee slecht verenigen met het feit dat juist de arme staten die netto van de federale regering ontvangen zouden willen dat de federale overheid minder geld herverdeelt en vice versa. Dat geeft op zijn minst aan dat er andere dingen meespelen die niet zo makkelijk in koude data te vangen zijn (zoals het nu een beetje lijkt)
quote:
Op 7 november 2012 23:50 schreef bokkie666 het volgende:
Excuse me, I thought we speak in dutch on dizze forum.

Ik bezigde hier een Anglicisme met 'rant', sorry Daar weet ik de regels overigens sowieso slecht van, maar het interesseert me ook niet al te veel Zo weet ik wel dat het 'relaxte gast' hoort te zijn, maar dat vind ik zéér lelijk dus ik hou het mooi bij 'relaxede gast', bvb.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-11-2012 23:57]


Quis moderabat ipsos moderatores?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-11-2012 23:56 by M. Profiel van M.

quote:
Op 7 november 2012 23:47 schreef ElitE het volgende:
Nouja het is eigenlijk ook niet nivellering die dingen beter maakt maar inkomensverschillen die dingen slechter maken

Natuurlijk moet je dit verhaal niet direct zo overnemen dat zou ook een belediging zijn voor zijn 30 jaar onderzoek. Maar toch is het wel goed voor veel mensen om te beseffen dat een samenleving met grote inkomensverschillen niet lekker werkt. Ik ben erg voor vrijheid en eigen verantwoordelijkheid maar zodra er een te groot verschil ontstaat tussen verschillende individuen gaat dat problemen opleveren. Dat iets niets verrassend hetzelfde zie je bij alle competitie in populaties. Grote verschillen zorgen voor list en bedrog.

Pfff. Een samenleving zonder inkomensverschillen, dat was fijn daar in Rusland. En wat is een "te" groot verschil? Je klinkt nu een beetje als een eerstejaars student, sorry.

Daarnaast, zoals ik zei, nivellering vind ik nog niet eens het probleem, ik vind dat er nu inkomenspolitiek bedreven wordt via een stuk gereedschap (zorgverzekering) dat daar helemaal niet voor bedoeld is. Bovendien slaat het het fundament onder dat mooie principe van verzekeren weg. Doe het via de belastingen, zou ik zeggen.
Ik ben eens benieuwd hoe heet de soep gegeten wordt, maar een inkomensachteruitgang van 200 à 300 euro netto per maand voor inkomens amper boven modaal slaat natuurlijk nergens op. Dat is geen nivelleren, dat is uitknijpen.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 07-11-2012 23:56]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-11-2012 0:17 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Dat er genivelleerd wordt is tot daar aan toe (ben er zelf geen voorstander van maar dat even terzijde) maar vind het vooral onbegrijpelijk dat dit via de zorgpremie's gaat en niet via dat ene instrument wat er het meest voor gemaakt lijkt, de inkomstenbelasting.

Een eveneffect is bovendien dat er praktisch geen marktwerking in de zorg (zorgverzekeraars) meer mogelijk is, immers de nominale premie wordt 20 euro en de rest verdienen de zorgverzekeraars via de belastingdienst. Collectieven met 10% korting via bijvooorbeeld je werkgever zetten dan ook niet echt zoden meer aan de dijk. En wie stapt er nog over aan het eind van het jaar voor een paar euro? Op deze manier hadden we net zo goed het ziekenfonds systeem kunnen handhaven. Over geld besparen gesproken... pff..

Bovendien verwacht ik dat het ook de polarisatie in de samenleving in de hand werkt. De hardwerkende middenklasse zit er nou niet echt op te wachten belachelijk veel premie te betalen om de gezondheidsproblemen van de mensen op te lossen die zichzelf niet goed verzorgen en daar slechts 2 tientjes voor hoeven bij te dragen. Via inkomstenbelasting doe je dat natuurlijk ook, maar door het op deze manier te doen jaag je wel mensen harder tegen je in het harnas als overheid.

Last but not least begrijp ik wél dat de VVD (waar ik gelukkig niet op gestemd heb) consessies doet, maar door dit weg te geven zou je denken dat ze wel iets enorms moeten hebben 'veroverd' als compensatie. Maar wat precies? Ik kan gewoon niets vinden in het regeerakkoord waarvan ik denk dat het ook maar enigszins in verhouding staat tot deze zorgpremie-gift aan de PvdA...



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-11-2012 0:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 november 2012 23:56 schreef M. het volgende:
Pfff. Een samenleving zonder inkomensverschillen, dat was fijn daar in Rusland. En wat is een "te" groot verschil? Je klinkt nu een beetje als een eerstejaars student, sorry.


Haha waar haal je dat vandaan, als biologie student geloof ik wel dat communisme een goed systeem is maar marx had alleen niet door dat het eigenlijk alleen bij insecten zoals mieren, wespen en bijen werkt. Ik ben absoluut niet voor algehele nivellering(ik heb altijd al problemen gehad met een progressief belastingstelsel), maar ik geloof wel dat grote(!) inkomens verschillen zullen zorgen voor veel ongewenste dingen in een maatschappij.

Door hard te nivelleren ontneem je de drive om harder te werken. Dat werkt in de biologie alleen als je ook zelfstandige reproductie uit handen geeft.

quote:
Daarnaast, zoals ik zei, nivellering vind ik nog niet eens het probleem, ik vind dat er nu inkomenspolitiek bedreven wordt via een stuk gereedschap (zorgverzekering) dat daar helemaal niet voor bedoeld is. Bovendien slaat het het fundament onder dat mooie principe van verzekeren weg. Doe het via de belastingen, zou ik zeggen.
Ik ben eens benieuwd hoe heet de soep gegeten wordt, maar een inkomensachteruitgang van 200 à 300 euro netto per maand voor inkomens amper boven modaal slaat natuurlijk nergens op. Dat is geen nivelleren, dat is uitknijpen.
Niets tegen in te brengen

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 08-11-2012 0:53]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 08-11-2012 7:37 by Blueprint Profiel van Blueprint

quote:
Op 7 november 2012 23:44 schreef M. het volgende:
Waarom inkomenspolitiek bedrijven via iets als een zorgverzekering? Of komt er straks ook een hoog-inkomen-tarief voor brood, drinkwater en electriciteit?
/rant


Omdat voor de VVD de inkomstenbelasting onder het symbolische percentage van 50% moet liggen? Meer kan ik er niet van maken en het is best ironisch dat door deze symbolische actie de solidariteit achteruit dreigt te gaan, in plaats van vooruit.
Ik had dan ook liever gezien dat de zorgverzekering onveranderd was gebleven en ben van mening dat inkomens/nivelleringspolitiek altijd via de belastingen dient te gebeuren. En ook dat nivelleren voor de hoogste inkomens echt geen slecht idee is, maar het kabinet heeft daar kennelijk een andere mening over. Het voornamelijk pakken van de hogere middenklasse (we hebben het hier nog altijd over huishoudens met een inkomen dat dik boven modaal ligt, vergeet dat niet) acht ik schadelijk voor de economie en voor de solidariteit in Nederland.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-11-2012 8:46 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 november 2012 23:56 schreef M. het volgende:
Pfff. Een samenleving zonder inkomensverschillen, dat was fijn daar in Rusland. En wat is een "te" groot verschil? Je klinkt nu een beetje als een eerstejaars student, sorry.



Nou,dat is toch niet zo lastig (we hebben het hier toch over het algemeen), een land bijv. waar een klein groep mensen in een "gated commuity" woont met o.a. een eigen golfbaan terwijl een andere grote groep mensen in een krottenwijk woont (zoals ik zelf heb gezien in Zuid-Afrika). Zulke maatschappijen zijn niet gezond (en nee, ik heb niet over jaloezie)

en met de rest van je post ben ik overigens helemaal eens.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 08-11-2012 8:49]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-11-2012 8:52 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Zware explosie in electriciteitscentrale in Nijmegen

NIJMEGEN - In de electriciteitscentrale van GdF Suez, voorheen Electrabel, in Nijmegen-west, heeft zich donderdagochtend even na zeven uur een zeer zware explosie voorgedaan. Rond het dak van de centrale, 85 meter hoog, hangt een grijszwarte rookwolk.

De politie heeft de omgeving afgezet en bouwvakkers die werken aan de nieuwe stadsbrug weggestuurd van het bouwterrein. Vanwege het enorme geraas dragen de bouwvakkers hun oorbeschermers. het lawaai is te vergelijken met dat van een startende straaljafger op enkele meters afstand en is kilometers ver te horen.

Momenteel lijkt oververhitte stoom via de explosieluiken in het dak te ontsnappen. Dat zorgt voor een donderend geraas dat zelfs in Nijmegen-oost te horen is. Nader nieuws volgt snel.NIJMEGEN - In de electriciteitscentrale van GdF Suez, voorheen Electrabel, in Nijmegen-west, heeft zich donderdagochtend even na zeven uur een zeer zware explosie voorgedaan. Rond het dak van de centrale, 85 meter hoog, hangt een grijszwarte rookwolk.

De politie heeft de omgeving afgezet en bouwvakkers die werken aan de nieuwe stadsbrug weggestuurd van het bouwterrein. Vanwege het enorme geraas dragen de bouwvakkers hun oorbeschermers. het lawaai is te vergelijken met dat van een startende straaljafger op enkele meters afstand en is kilometers ver te horen.

Momenteel lijkt oververhitte stoom via de explosieluiken in het dak te ontsnappen. Dat zorgt voor een donderend geraas dat zelfs in Nijmegen-oost te horen is. Nader nieuws volgt snel.]NIJMEGEN - In de electriciteitscentrale van GdF Suez, voorheen Electrabel, in Nijmegen-west, heeft zich donderdagochtend even na zeven uur een zeer zware explosie voorgedaan. Rond het dak van de centrale, 85 meter hoog, hangt een grijszwarte rookwolk.

De politie heeft de omgeving afgezet en bouwvakkers die werken aan de nieuwe stadsbrug weggestuurd van het bouwterrein. Vanwege het enorme geraas dragen de bouwvakkers hun oorbeschermers. het lawaai is te vergelijken met dat van een startende straaljafger op enkele meters afstand en is kilometers ver te horen.

Momenteel lijkt oververhitte stoom via de explosieluiken in het dak te ontsnappen. Dat zorgt voor een donderend geraas dat zelfs in Nijmegen-oost te horen is. Nader nieuws volgt snel.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-11-2012 11:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Echt gevaarlijk man, ik zeg stoppen die kolen/biomassa centrales.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-11-2012 11:18 by Mark Profiel van Mark

Gelukkig geen doden/gewonden, en hoogstwaarschijnlijk ook geen gevaarlijke gassen ontsnapt.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-11-2012 11:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

mwa plaatselijk, maar niet meer als anders, hooguit wat meer zwavel als de rook niet via de ontzwavelingsinstallatie is gegaan. Of is het echt alleen een scheur bij de stoomunit?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 08-11-2012 12:05 by nark Profiel van nark

André Rouvoet. Foto NRC / Roel Rozenburg

door Annemarie Coevert
BINNENLAND De manier waarop het nieuwe kabinet zorgpremies inkomensafhankelijk maakt is in strijd met Europese regelgeving. Dat meldt André Rouvoet, voorzitter van Zorgverzekeraars Nederland, vanochtend tijdens de uitzending van het radioprogramma Goedemorgen Nederland.
Rouvoet stelt dat de nivellering die het kabinet voor ogen heeft, niet wordt toegestaan door de Europes Unie:

“Zorgverzekeraars zijn private ondernemers, en met de nieuwe regeling zal 85 procent van de inkomsten uit belastingen komen. Dat zal door Brussel worden gezien als staatssteun en dat mag niet.”
Het inkomensafhankelijk maken van de zorgpremie is een omstreden onderdeel van het nieuwe regeerakkoord. Binnen de VVD wil het merendeel van het plan af. Bijna 80 procent van deze VVD’ers maakt zich zorgen over de onrust in de partij naar aanleiding van het plan. Ook de Eerste Kamerfractie van de VVD legt zich niet zomaar neer bij een van de belangrijkste afspraken uit het nieuwe regeerakkoord van VVD en PvdA.

Ook de oppositie reageerde zeer kritisch op de stijging van de premie. Zoals Sybrand van Haersma Buma (CDA) zei: “De middengroepen gaan betalen, de zorg wordt er niet beter op en de werkgelegenheid wordt zo kapot gemaakt.”

De hogere zorgpremies worden volgens Rutte deels gecompenseerd door een hogere arbeidskorting van 500 euro voor werkenden en lagere belastingtarieven. Het CPB heeft dat volgens hem uitvoerig en goed berekend. “Dit koopkrachtbeeld had de VVD niet in zijn programma staan. Maar ik vind het acceptabel.”


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 08-11-2012 12:34 by Blueprint Profiel van Blueprint

Leuk dat belanghebbende Rouvoet dat zegt, maar ik hoor het liever van de EU zelf.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-11-2012 15:44 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 6 november 2012 21:44 schreef bastianus het volgende:
Helaas ook mijn eigen ervaring, dat leraren niet (willen/durven) ingrijpen bij pesterijen. Op de middelbare hadden we een meisje in de klas dat het echt zwaar te verduren had. Sommige leraren deden hier gewoon aan mee, wat een zwakkelingen.



http://www.independent.co.uk/voices/comment/why-im-thankful-i-was-bullied-8289826.html


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-11-2012 17:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 november 2012 23:47 schreef ElitE het volgende:
Natuurlijk moet je dit verhaal niet direct zo overnemen dat zou ook een belediging zijn voor zijn 30 jaar onderzoek.

Wat ik er zo over lees, vooral over het boek The Spirit Level, zijn de correlaties redelijk aan te tonen maar de causaliteit niet. Zo'n overdreven hoogdravend verhaal is dan wat mij betreft gewoon ongepast.

Ik denk dat een relatief rijke onderklasse plus hoge belastingen leiden tot landen waarin mensen gezond en blij zijn enzovoorts. Dat dat gepaard gaat met nivellering geloof ik ook, maar dat nivellering zélf de oorzaak is geloof ik vooralsnog niet

Denk dus dat het zo ongeveer is dat in landen met een idee van "laten we elkaar helpen" zowel inkomens dicht bij elkaar gehouden worden als dat gezondheidszorg en andere dingen waar we blij van worden goed geregeld worden.
quote:
Op 7 november 2012 23:11 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nivellering in relatie tot wat ik tot dusverre slecht heb meegekregen van Rutte II is géén nivellering. Door het stoppen van de oplopende zorgpremie op 70K maar het wel verlagen van de hoogste belastingtarieven is er een punt waarop de echte grootverdieners erop *vooruit* gaan. Weet niet precies waar dat punt ligt omdat ik de getallen niet bij de hand wil hebben, maar gezien de lonen van kamerleden (9K per maand?) zal dat omslagpunt wat... rond de 108K liggen?

Dat is dus geen (echte) nivellering, dat is verkrachting van de middenklasse om de onder- en bovenklasses te helpen!

Dit nog. Iemand die claimt accountant te zijn heeft het nagerekend. Hier gevonden: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/11/kassa_rekenen_met_reaguurders.html#more Wie gaat zeuren over dat het van Geenstijl komt kan de tering krijgen, het gaat om de getallen en die zijn prima te verifiëren

http://www.geenstijl.nl/archives/images/zorgpremie2014.pdf
http://www.geenstijl.nl/archives/images/Zorgpremie2014.xls

Ik heb nog niet in detail gecontroleerd, maar de berekeningen lijken correct. Dit gaat dus om situaties met een enkel inkomen, maar dat laat het punt wel goed zien. Zonder gebruik van eigen risico gaat iedereen tot en met 55K bruto erop vooruit. Iedereen van 56 tot en met 85K gaat erop achteruit. Van 90K tot en met oneindig gaat iedereen erop vooruit. Hoeveel verdient een Tweede Kamerlid? 94K. Ben normaal niet zo van de conspiracies, maareh... :') Dit verzin je toch niet :^)

De hoge middenklasse betaalt dus voor de onder-, lage middenklasse en bovenklasse. Dat is géén nivellering. Bijna schokkend hoe dat Marx Rutte-verhaal blijft kleven, wat dat betreft :') Snap niet hoe de PvdA dit gepikt heeft, en snap niet hoe de VVD dit gepikt heeft :') Eerst vond ik het best knap dat er geen zouteloze compromissen gesloten werden, maar dit gedeelte pakt toch wel echt debiel uit. (Nog buiten dat nivelleren via een verzekering bizar is.)


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-11-2012 20:27 by bastianus Profiel van bastianus

Ik denk dat het tactiek is. Eerst een absurd en vergaand plan voor de zorgpremies invoeren, daarna de scherpe randjes er een beetje vanaf halen zodat het ineens een vrij redelijk plan lijkt. Indertijd heeft de PvdA dat ook zo gedaan (onder Jo Ritzen) bij de eerste bezuinigingen op de basisbeurs.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen