IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Mindfulness Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-10-2012 23:30 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Net even 10 minuten gedaan met behulp van een audio bestandje. Kwam neer op wat ademhalingstechnieken in kleermakerszit. Voel me wel een stuk beter en vooral rustiger ineens. Misschien maar eens wat meer in verdiepen.

Meer mensen ervaring hiermee?


... hoe de hazen lopen ...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-10-2012 10:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Kwakzalverij.

Dat soort dingen kunnen best werken, daar niet van, maar al het gelul eromheen en de industriën die er op draaien, bah.

Daarbij draait het op flagrante Westerse (commerciële) misinterpretaties van Oosterse wijsheden. Lekker wel het mystieke sausje meenemen, maar het verder niet snappen = sneu.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 19-10-2012 10:19]


Quis moderabat ipsos moderatores?


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 19-10-2012 10:20 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Ik heb het Flow mindfulness doeboek!

Moet ik er nog wel een keer iets mee gaan doen.


Subtiel kamerolifantje


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-10-2012 10:20 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2012 10:20 schreef stigma het volgende:
Ik heb het Flow mindfulness doeboek!

Gay.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2012 10:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik vind het - net als yoga - een ideaal alibi om in het bijzijn van anderen scheten te laten


signature


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 19-10-2012 10:27 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2012 10:20 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Gay.
Laat bij even lekker lesbionisch zijn zeg!


Subtiel kamerolifantje


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-10-2012 10:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Oh, dat mag ook. En ik hoop ook dat lezen over Mindfulness helpt voor waar je ook maar mee wil dat het helpt, maar ik vind het ridicule onzin


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2012 10:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

is er dan ook zoiets als niet ridicule onzin?


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-10-2012 10:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2012 10:35 schreef Hypnos het volgende:
is er dan ook zoiets als niet ridicule onzin?

Ja, je hebt onzin die niet geridiculiseerd hoeft te worden en onzin die wel degelijk geridiculiseerd dient te worden.

Dus.

Iemand ervaringen met Mindfulness?


Quis moderabat ipsos moderatores?


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 19-10-2012 10:37 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Ja, ik heb een Flow mindfulness doeboek!


Subtiel kamerolifantje


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-10-2012 10:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2012 10:37 schreef stigma het volgende:
Ja, ik heb een Flow mindfulness doeboek!

Gay!

http://www.flowmagazine.nl/2011/11/15/mindfulness-doeboek/

"Hij is hier net binnen van de drukker: het Flow mindfulness doeboek. Vol info over wat mindfulness is, hoe het je kan helpen in je leven en wat het je oplevert (minder piekeren, minder moeten, meer loslaten en nog veel meer). Zelf ben ik aan de tweede mindfulness-vervolgtraining bezig en ik merk echt verschil. Ik maak me niet meer zo druk om dingen en heb echt meer energie. Ook weten wat mindfulness voor je kan doen, of gewoon zin in een nieuw Flow boek dat ook weer vol posters, schriftjes en stickers zit? Je kunt ’m vanaf morgen kopen bij de bekende tijdschriftverkooppunten en nu al bestellen via deze link Gepost door: Irene"

Mindfulness doet helemaal niks! Je doet het zelf! Je geld uit de zak laten kloppen met doeboeken en trainingen en weet ik veel wat is zo ongeveer de antithese van de boeddhistische oorsprong van het concept!

RIDICUUL!!


Quis moderabat ipsos moderatores?


SQT
Usericon van SQT
Posted 19-10-2012 10:43 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Och ja, ik ken ook een hoop mensen die hier gek van zijn. Ik laat het altijd maar een beetje langs me heen gaan, het doet hen namelijk in ieder geval wel goed. Ik chill wel op mijn eigen manier.


rotor
Usericon van rotor
Posted 19-10-2012 10:47 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2012 10:17 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Kwakzalverij.

Dat soort dingen kunnen best werken, daar niet van, maar al het gelul eromheen en de industriën die er op draaien, bah.

Daarbij draait het op flagrante Westerse (commerciële) misinterpretaties van Oosterse wijsheden. Lekker wel het mystieke sausje meenemen, maar het verder niet snappen = sneu.

Volgens mij staat mindfulnes dichter bij je dan je durft toe te geven. Beetje Westers flirten met Oosterse wijsheden enzo ja toch?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-10-2012 10:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2012 10:47 schreef rotor het volgende:
Volgens mij staat mindfulnes dichter bij je dan je durft toe te geven. Beetje Westers flirten met Oosterse wijsheden enzo ja toch?

Daar ben ik ook zeker niet tegen, en daar zou ik zelf ook keihard aan mee Het gaat mij alleen te ver dat er hele industriën omheen opgetuigd worden, dat het verkracht wordt voor de zoveelste serie zelfhulpblabla.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 19-10-2012 10:57 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Ik vind met name het bijbehorende beeldmateriaal vreselijk. Hier in Arnhem zit zo'n toko, met allemaal posters van hot stones en wijven die 'heel lekker in hun vel zitten'.


Ja hoor...


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 19-10-2012 10:57 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Gewoon gaan mediteren, of stilzitten en je hoofd leegmaken. Is dat niet hetzelfde?
Hoef je je Flow mindfulness doeboek niet voor open te slaan



Hatsjikidee!


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 19-10-2012 11:50 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Mijn mind is wel vaak full... geldt dat ook?

(Sommige mensen helpen gewoon hulp nodig om er aan herinnerd te worden dat ze moeten ontspannen.)



stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 19-10-2012 12:17 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2012 10:57 schreef Unholy Mary het volgende:
Gewoon gaan mediteren, of stilzitten en je hoofd leegmaken. Is dat niet hetzelfde?
Hoef je je Flow mindfulness doeboek niet voor open te slaan




Ik heb stiekem ook alleen de raamsticker er uit gehaald en het schrift. Voor mij is het meer het Flow Mindfulness Rondslingerboek.

Als ik mn hoofd leeg wil hebben ga ik juist iets actiefs doen. Stilzitten werkt helemaal niet als ik mn hoofd leeg wil hebben. Een creatief project of door de bossen crossen op mn fiets werkt véél relaxerender.


Subtiel kamerolifantje


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 19-10-2012 12:29 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2012 10:57 schreef Unholy Mary het volgende:
Gewoon gaan mediteren, of stilzitten en je hoofd leegmaken. Is dat niet hetzelfde?
Hoef je je Flow mindfulness doeboek niet voor open te slaan




Komt wel zo ongeveer op hetzelfde neer. Ik zie het meer als meditatiegedoe, en pik er alleen dingetjes uit die nut hebben bij mij. Al het gelul er omheen kan mij ook gestolen worden


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2012 16:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

roken is ook mindfulness

stilstaan bij je ademhaling, relaxatie, in jezelf keren


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-10-2012 16:08 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Maar met Creutzfelt Jakob wordt het pas echt leeg in je hoofd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 19-10-2012 16:18 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Hogere sferen?

nee dank U, Ik ga liever Masturberen


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-10-2012 16:19 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2012 10:17 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Kwakzalverij.


Dit.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 19-10-2012 16:53 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Is toch gewoon een ander woord voor niet multitasken?


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2012 16:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 03-05-2015 17:41 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Mijne kop zit ook altijd vol.


En nu gaan we vegen


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen