IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Ik kocht gisteren een slot. [gekocht topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 22-04-2013 20:22 by Bub Profiel van Bub




En vorige week nog.
The Walking Dead - seizoen 2.
Paranormal activity 2 en 3.

en gekregen muziek dvd's van:

Artillery – One Foot In The Grave The Other One In The Trash
Doro Pesch and Warlock - Live 1985


bub


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 22-04-2013 20:24 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Bubbelpost.

Ok, niks gezegd verder.



Toner Low - III LP
Gold - Interbellum LP inclusief bijbehorend groenlinksachtig tasje
Herder - Doomed 7" roadburn hipster douchebag edition
Trinacria - Travel now journey infinitely LP
Sabbath Assembly - Ye are gods CD
Witch Mountain - South of Salem CD

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 22-04-2013 20:54]


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 22-04-2013 20:35 by Bub Profiel van Bub

quote:
Op 22 april 2013 20:24 schreef bokkie666 het volgende:
Bubbelpost.


Ik zag het


bub


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-04-2013 14:07 by MMayo Profiel van MMayo



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-04-2013 14:13 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 23 april 2013 14:07 schreef MMayo het volgende:



Jammer, vind het niet zo'n geslaagd boek.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2013 14:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wat vond je er niet goed aan?

Heb het zelf nog niet gelezen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-04-2013 14:55 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 23 april 2013 14:30 schreef ElitE het volgende:
Wat vond je er niet goed aan?

Heb het zelf nog niet gelezen.


Ik had gehoopt op een iets meer wetenschappelijke verdieping. Het boek snijdt een hele hoop verschillende onderwerpen aan en is daardoor nergens echt grondig of verlenend van diepere inzichten. Vooral bij het lezen over de vrije wil heb je het gevoel alsof hij na een aantal bladzijdes zijn inleiding af heeft geschreven en vervolgens is hij al klaar met het onderwerp ''de vrije wil''! Ik begrijp dat het boek bedoeld is voor ''leken'' (en ik ben er zelf ook een), maar alsnog werd mijn honger voor kennis niet gestild en dat vond ik jammer.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 23-04-2013 14:56]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2013 14:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 april 2013 14:55 schreef iPim het volgende:
Ik had gehoopt op een iets meer wetenschappelijke verdieping. Het boek snijdt een hele hoop verschillende onderwerpen aan en is daardoor nergens echt grondig of verlenend van diepere inzichten. Vooral bij het lezen over de vrije wil heb je het gevoel alsof hij na een aantal bladzijdes zijn inleiding af heeft geschreven en vervolgens is hij al klaar met het onderwerp ''de vrije wil''! Ik begrijp dat het boek bedoeld is voor ''leken'' (en ik ben er zelf ook een), maar alsnog werd mijn honger voor kennis niet gestild en dat vond ik jammer.


Voor wat ik begrepen heb is dat totaal niet vernieuwend.
Ik raad aan om boeken van Oliver Sacks, of Ramachandran te lezen als je wat rare dingen over het brein wilt zien. (hebben ook goede TED talks).

Al gaan die ook niet echt in op vrije wil. Je krijgt echter wel een paar voorbeelden dat een hersenbeschadiging tot een flinke karakter verandering kan lijden. Wat een reden is om te zeggen dat ons gedrag dus geleid wordt door ons brein.

Echter is het ook zo dat het brein in iedergeval voor een gedeelte ook gemaakt wordt door ons gedrag. (door veel te leren groeit de hippocampus die verantwoordelijk is voor nieuwe herinneringen).

Wij zijn ons brein maar ook wij maken ons brein.

Ik heb op de radio een discussie gehoord van Bert Keizer op Wij zijn ons brein en die ging wat filosofischer in op ziel en vrije wil enzo.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 23-04-2013 15:12]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-04-2013 15:00 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 23 april 2013 14:59 schreef ElitE het volgende:
Voor wat ik begrepen heb is dat totaal niet vernieuwend.
Ik raad aan om boeken van Oliver Sacks, of Ramachandran te lezen als je wat rare dingen over het brein wilt zien. (hebben ook goede TED talks).


Zal eens bij die TED talks beginnen!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2013 15:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 april 2013 15:00 schreef iPim het volgende:
Zal eens bij die TED talks beginnen!


Ja aanrader!

Maar gaat niet direct over vrije wil. Maar je ziet wel aandoeningen die rationele mensen met een kleine plaatselijke hersenbeschadiging tot vreemde gedragingen komen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-04-2013 15:31 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 23 april 2013 14:55 schreef iPim het volgende:
Ik had gehoopt op een iets meer wetenschappelijke verdieping. Het boek snijdt een hele hoop verschillende onderwerpen aan en is daardoor nergens echt grondig of verlenend van diepere inzichten. Vooral bij het lezen over de vrije wil heb je het gevoel alsof hij na een aantal bladzijdes zijn inleiding af heeft geschreven en vervolgens is hij al klaar met het onderwerp ''de vrije wil''! Ik begrijp dat het boek bedoeld is voor ''leken'' (en ik ben er zelf ook een), maar alsnog werd mijn honger voor kennis niet gestild en dat vond ik jammer.


Oh dat is jammer inderdaad, nouja ik zal zien wat ik er van ga vinden. Andere tips dan rondom dit onderwerp, afgezien die van Elite?


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-04-2013 15:37 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 23 april 2013 15:31 schreef MMayo het volgende:
Oh dat is jammer inderdaad, nouja ik zal zien wat ik er van ga vinden. Andere tips dan rondom dit onderwerp, afgezien die van Elite?


Moet je echt even bij Elite zijn, ik ben toch maar een econoom


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 23-04-2013 15:58 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

Ik las Dick Swap.
Of misschien wilde ik dat wel lezen.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2013 16:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 april 2013 15:31 schreef MMayo het volgende:
Oh dat is jammer inderdaad, nouja ik zal zien wat ik er van ga vinden. Andere tips dan rondom dit onderwerp, afgezien die van Elite?


Oliver Sacks is een geweldige schrijver van veel boeken die naast een goede neuroloog ook erg goed vanuit de patient weet te denken en ze ook als mens weet te zien.
Meeste boeken zijn wel vertaald:

The man who mistook his wife for a hat
Bundeling van allerlei meest vage aandoeningen leest ook goed weg.

Awakenings
Waar gebeurt verhaal van een groep patienten die eerst praktisch vegetatief waren en met een medicijn opeens normaal waren.

Heb alleen de film gezien maar echt goed verhaal.

en hij heeft nog een stuk of 10 boeken.

V.S. Ramachandran

Phantoms in the Brain
Wel wat wetenschappelijker geschreven. gave verhalen maar toch wat minder toegankelijk. Maar toffe gast zijn andere boeken zijn misschien wat toegankelijker.


En Op Reis door je Brein van Steven Johnson
Vond ik ook een goede inkomer(mijn eerste boek over neuro), die wel makkelijk weg te lezen is zonder veel afbreuk te doen aan wetenschappelijke kennis.
legt ook veel uit over 2 verschillende geheugens het bewust en onbewuste. Toen ging er wel een wereld voor me open omdat je er dagelijks mee te maken hebt maar weinig mensen realiseren het. Misschien ook een aanrader voor jou iPim. Al gaat het niet over vrije wil.



[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 23-04-2013 16:53]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 23-04-2013 18:07 by ErikS Profiel van ErikS

In de brievenbus:
Dig Dug, Galaxian en Q*Bert (Atari 2600)
The evil dead (blu-ray)
Star Trek 2: The wrath of Khan (blu-ray)


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Nix
Usericon van Nix
Posted 23-04-2013 22:51 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 23 april 2013 14:07 schreef MMayo het volgende:






Herman Philipse!


En natuurlijk altijd interessante Daniël Dennet!


Wat vind je precies interessant aan het onderwerp?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nix
Usericon van Nix
Posted 23-04-2013 22:54 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 23 april 2013 16:51 schreef ElitE het volgende:
Oliver Sacks is een geweldige schrijver van veel boeken die naast een goede neuroloog ook erg goed vanuit de patient weet te denken en ze ook als mens weet te zien.
Meeste boeken zijn wel vertaald:

The man who mistook his wife for a hat
Bundeling van allerlei meest vage aandoeningen leest ook goed weg.

Awakenings
Waar gebeurt verhaal van een groep patienten die eerst praktisch vegetatief waren en met een medicijn opeens normaal waren.

Heb alleen de film gezien maar echt goed verhaal.

en hij heeft nog een stuk of 10 boeken.

V.S. Ramachandran

Phantoms in the Brain
Wel wat wetenschappelijker geschreven. gave verhalen maar toch wat minder toegankelijk. Maar toffe gast zijn andere boeken zijn misschien wat toegankelijker.


En Op Reis door je Brein van Steven Johnson
Vond ik ook een goede inkomer(mijn eerste boek over neuro), die wel makkelijk weg te lezen is zonder veel afbreuk te doen aan wetenschappelijke kennis.
legt ook veel uit over 2 verschillende geheugens het bewust en onbewuste. Toen ging er wel een wereld voor me open omdat je er dagelijks mee te maken hebt maar weinig mensen realiseren het. Misschien ook een aanrader voor jou iPim. Al gaat het niet over vrije wil.





Ramachandran heeft ook TEDtalks gedaan, erg toegankelijk! Ik heb teksten van hem gelezen over fantoompijn en synesthesie, prima te lezen.


Vrije wil is voor filosofie (VWO) het eindexamenonderwerp dit jaar. Alles over vrije wil is eigenlijk wel te vinden om www.vrijewil.info op VWO 6 niveau.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nix
Usericon van Nix
Posted 23-04-2013 22:55 by Nix Profiel van Nix

Oh ja, ik ben het niet met Swaab eens. Ons brein kan niet fietsen


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 24-04-2013 17:41 by ErikS Profiel van ErikS

Nog meer brievenbusfijns:
• Mopi Ranger
• Penguin Adventure
• Sky Jaguar

Allemaal voor de MSX, en allemaal gemaakt door Konami.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Baroeg Rotterdam
Usericon van Baroeg Rotterdam
Posted 24-04-2013 19:17 by Baroeg Rotterdam Profiel van Baroeg Rotterdamhttp://www.baroeg.nl

.

[Dit bericht is gewijzigd door Baroeg Rotterdam op 24-04-2013 19:17]


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 24-04-2013 19:19 by MetalJan Profiel van MetalJan

quote:
Op 24 april 2013 17:41 schreef ErikS het volgende:
Nog meer brievenbusfijns:
• Penguin Adventure


Allemaal voor de MSX, en allemaal gemaakt door Konami.


Is dat dat spelletje dat je over wakken moet springen? Ooit in een ver verleden ook gespeeld. Konami rules ja!


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 24-04-2013 19:43 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

quote:
Op 23 april 2013 14:30 schreef ElitE het volgende:
Wat vond je er niet goed aan?



Dat weet ie niet meer.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 24-04-2013 19:46 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

De pretentieuze quotes aan het begin van ieder hoofdstuk waarmee hij zijn eigen incompetentie indekt!


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 24-04-2013 19:52 by ErikS Profiel van ErikS

quote:
Op 24 april 2013 19:19 schreef MetalJan het volgende:
Is dat dat spelletje dat je over wakken moet springen? Ooit in een ver verleden ook gespeeld. Konami rules ja!


Dat spel ja - het is de opvolger van Antarctic Adventure waar je ook al over wakken moest springen, alleen hier heb je ook boss monsters, meer varieteit qua omgeving en een echt achtergrondverhaal.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 24-04-2013 19:53 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 24 april 2013 19:43 schreef Dying Embrace het volgende:
Dat weet ie niet meer.


Waar heb jij het nu ineens over?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen