IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Duiken Vorige pagina
Griffin
Usericon van Griffin
Posted 10-07-2003 16:15 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

brute fotos!
zal mijne ook 's inscannen
mislyd; lessen zijn niet duur
benodigheden, apparatuur kost klauwen met geld..
je moet ook vreselijk veel aanschaffen trouwens
ben blij dat ik alles heb behalve octopus en lamp hehe


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 10-07-2003 17:42 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

Duiken is super!!!
Is inderdaad duur, maar wel de moeite waard. In Nederland heb ik nog nooit gedoken, lijkt me ook niet zo heel leuk. Je ziet zo weinig lijkt me. Ik ga deze vakantie naar Kroatie, daar kun je ook duiken, heb ik gehoord. Misschien dat ik daar dan weer eens een duikje neem. Het is namelijk alweer 1,5 jaar geleden.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 10-07-2003 18:18 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

hmm
ik nog nooit in het buitenland, wilde eerst mn brevet enzo
kvind duiken ook veel fijner met wat ervaring
de eerste duik buiten kan ik me nog goed herinneren, rondkijken was lastig ivm verkennen van je apparatuur, omgeving, stroom etc


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 10-07-2003 18:35 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2003 17:42 schreef anonymous het volgende:
Duiken is super!!!
Is inderdaad duur, maar wel de moeite waard. In Nederland heb ik nog nooit gedoken, lijkt me ook niet zo heel leuk. Je ziet zo weinig lijkt me. Ik ga deze vakantie naar Kroatie, daar kun je ook duiken, heb ik gehoord. Misschien dat ik daar dan weer eens een duikje neem. Het is namelijk alweer 1,5 jaar geleden.

Ik heb vorig jaar een stuk of twaalf keer in de oosterschelde gedoken. Inderdaad de slechtste duikplaats ter wereld. Daarom ook dat bv. militairen uit Frankrijk en Duitsland hier op kompas leren duiken, want als je het hier kan kan je het overal. Je ziet meestal maar een meter voor je uit, soms zelf minder (in het begin heb ik echt voor het eerst doodsangsten uitgestaan) maar dat wend. Je ziet ook enkel maar waar je je lamp naar richt, de rest is stikkedonker. Als je je dan op die manier met de stroming laat meedrijven lijkt het precies of je in een SF-film zit, heel griezelig maar echt wel super! Andere keren zie je dan weer 5, 6 of zelfs 10 meter ver.
En het zit er ook vol van leven in tegenstelling wat veel mensen denken. Gelijk welke kant je opkijkt zie je een zeebodem die verheven zit van de zeesterren, slangsterren, krabben, enz. Bij nachtduiken komen ook de palingen buiten en de kreeften. Een vriend van me heeft er al eens een kreeft van 1m30 gezien (dieren groeien hun hele leven door, dit exemplaar moet rond de 70 geweest zijn). Verder nog zeeslangen (soort uitgerolde zeepaardjes die je met de hand kunt vastnemen), anemonen, zeeslakjes (heel mooi), pladijzen, schollen, snotolf (grappig uitziende vis) en het mooiste van al zeekatten ofwel sepias (soort inktvis).
Ben er dit jaar nog niet geraakt maar het is zeer zeker de moeite om in de Oosterschelde te duiken.


mvg wk10


Scapegoat
...digging your own grave!
Usericon van Scapegoat
Posted 10-07-2003 20:22 by Scapegoat Wijzig reactieProfiel van ScapegoatQuote dit bericht

Ja ik duik ook, zou graag eens een keer tussen de haaien duiken,al is het gewoon al voor de adrenalinekick.
ik ben van plan om een keer in Australie te gaan duiken,ik hoop dat dater nog een keer van komt en niet bij een plan blijft.


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 10-07-2003 20:26 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2002 22:49 schreef linknl het volgende:
Zijn er nog meer mensen die duiken, in nederland of op vakantie?
Ik heb vandaag eindelijk de foto's gekregen van me laaste vakantie duiken, echt super vet.

coraal


duivels rog


Treasure shark


Manta ray


ik



Kwam die laatst nog tegen in de vijver.
Weet niet hoe die beesten er in kwamen.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 10-07-2003 20:37 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Als je genoeg in je vijver pist wordt de watertemperatuur misschien vanzelf tropisch


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 11-07-2003 10:44 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2003 18:35 schreef windkracht10 het volgende:
Ik heb vorig jaar een stuk of twaalf keer in de oosterschelde gedoken. Inderdaad de slechtste duikplaats ter wereld. Daarom ook dat bv. militairen uit Frankrijk en Duitsland hier op kompas leren duiken, want als je het hier kan kan je het overal. Je ziet meestal maar een meter voor je uit, soms zelf minder (in het begin heb ik echt voor het eerst doodsangsten uitgestaan) maar dat wend. Je ziet ook enkel maar waar je je lamp naar richt, de rest is stikkedonker. Als je je dan op die manier met de stroming laat meedrijven lijkt het precies of je in een SF-film zit, heel griezelig maar echt wel super! Andere keren zie je dan weer 5, 6 of zelfs 10 meter ver.
En het zit er ook vol van leven in tegenstelling wat veel mensen denken. Gelijk welke kant je opkijkt zie je een zeebodem die verheven zit van de zeesterren, slangsterren, krabben, enz. Bij nachtduiken komen ook de palingen buiten en de kreeften. Een vriend van me heeft er al eens een kreeft van 1m30 gezien (dieren groeien hun hele leven door, dit exemplaar moet rond de 70 geweest zijn). Verder nog zeeslangen (soort uitgerolde zeepaardjes die je met de hand kunt vastnemen), anemonen, zeeslakjes (heel mooi), pladijzen, schollen, snotolf (grappig uitziende vis) en het mooiste van al zeekatten ofwel sepias (soort inktvis).
Ben er dit jaar nog niet geraakt maar het is zeer zeker de moeite om in de Oosterschelde te duiken.

damn zo slecht zicht?
keb stuk of 5 keer in zeeland gedoken, Scharendijke/Grevelingen onder andere, (weinig stroom dat scheelt) prima zicht relatief gezien. De kreeften zijn idd erg leuk, en we hadden echt geluk dat we in het paarseizoen van de snotolf doken zodattie mooi stil bleef zitten


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 11-07-2003 11:25 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Heb 2 keer gedoken in Marmaris (Turkije). Was erg gaaf, ongelovelijk helder water zodat je erg ver kon zien (en zien wat vervelende touristen op de zeebodem gooien). Waren alleen haast geen vissen maar wel koraal. Het is alleen redelijk duur.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 11-07-2003 12:17 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2003 18:18 schreef Griffin het volgende:
hmm
ik nog nooit in het buitenland, wilde eerst mn brevet enzo
kvind duiken ook veel fijner met wat ervaring
de eerste duik buiten kan ik me nog goed herinneren, rondkijken was lastig ivm verkennen van je apparatuur, omgeving, stroom etc

Ik heb mijn eerste duiken gehad in een baai in het Caribisch gebied (die bij het halen van je brevet horen). En voordat je dan je eerste echte duik gaat doen, ben je wel zeker genoeg hoor. Ik heb het in ieder geval totaal niet als vervelend ervaren om meteen buiten te duiken. Het voordeel is daar natuurlijk dat het water warm is, super helder water en weinig stroming. Dan lijken de omstandigheden dus best wel op die van een zwembad, alleen zie je koraal, kreeften, krabben, vissen, koraal etc.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 12-07-2003 14:47 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

foto van me eerste duik dit jaar (2 weken geleden) had nog nooit inktvis gezien best wel grappige beestjes
Locatie: 30 minuten varen ten noorden van het Eiland Cebu in de Filippijnen.



Griffin
Usericon van Griffin
Posted 12-07-2003 16:57 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

ziet er gaaf uit die beesten


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 14-07-2003 9:26 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

Duiken is echt geweldig. Heb in deze vakantie voor het eerst gedoken, op Rhodos. En niet echt duur: 47 euro voor de boottrip van Rhodos-stad naar Kalitea (en terug), duikinstructies en een duik van ca. 20 minuten, tot 5 meter diep. Tweede duik 23,50 bijbetalen en dan ga je naar een onderwater grot op 8 meter diepte. (maar de diepten merk je eigenlijk niet)

De foto's moet ik nog scannen, kan nu niet, want ik zit weer op mijn werk (tja, vakantie duurt weer even) en de foto's liggen thuis. Niet veel vissen ofzo gezien, want ik zat in de laatste duikgroep (dus de vorigen hadden de vissen al weggejaagd).
Maar sowieso volgend jaar ga ik terug en ga ik mijn PADI halen. (misschien al eerder)


Arwen ná anvanya vendë ecénien


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 26-06-2005 23:10 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Twee weken geleden teruggekeerd van weer een duikvakantie in Dahab, Egypte.

In totaal heb ik 20 twintig duiken gemaakt. Zeventien duiken op diverse locaties in Dahab. Ten zuiden van de Sinai zijn drie duiken gemaakt: twee zware, maar indrukwekkende, duiken naar het wrak van de in 1941 tot zinken gebrachte Engelse koopvaardijschip Thistlegorm, en één duik in het natuurreservaat Ras Mohammed.

Helaas geen haaien gezien, maar wel roggen, murenen, schildpadden, kleine naaktslakken, en uiteraard diverse soorten vissen en koralen.
Met de nieuwe digitale camera zijn zo’n 400 foto’s gemaakt, waaronder zo’n 300 onder water

Voor de kenners de duiklocaties:
Lighthouse (3x)
Eel Garden
The Cave, Oasis
Moray Garden
Japanese Garden
Golden Blocks (2x)
Moray House
Rick’s Reef
3 Pools
The Canyon
The Islands (2x)
Abu Meh
Umm Sid
Thistlegorm (2x)
Shark Reef, Ras Mohammed

Wat foto’s:

edit: nu hier te zien: http://www.rrroooaaarrr.nl

De flitser was vooral in diepere gedeeltes niet altijd toereikend om de kleuren volkomen tot hun recht te laten komen.
Door verkleining zijn sommige foto’s wat minder scherp geworden.

[Dit bericht is gewijzigd door RrroooaaarrR op 16-08-2005 22:49]


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 26-06-2005 23:16 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Vette foto's, zeg! Kelere!

Mijn broer en zijn vrouw zijn beiden duikinstructeur. Ze geven nu les in Zanzibar.

Zelf heb ik wel eens mogen snorkelen, ik was toen op de seychellen.



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 26-06-2005 23:19 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Gave foto's!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 26-06-2005 23:42 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2005 23:10 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Zooi gave pics..


Heb je die met een onderwaterbehuizing genomen of van achter glas uit een boot?


Bazzio Attacks!!!


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 26-06-2005 23:45 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Que?

Het gaat toch over duiken hier?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-06-2005 23:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2005 23:45 schreef Oud Vuil het volgende:
Que?

Het gaat toch over duiken hier?
dude .. a sick mind ..


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 26-06-2005 23:46 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Ja dat weet ik welllll, maarde meeste foto's zijn vrij flets. Ik had van onderwaterfoto's mooiere kleurtjes verwacht.


Bazzio Attacks!!!


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 27-06-2005 22:29 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Zo'n dure camera heb ik ook weer niet. En mijn camera gebruikt een interne flitser en die is minder sterk dan een externe. Op vijftien meter diepte zijn de meeste kleuren weggefilterd, zoals ik al eerder aangaf.

Zelf ben ik wel tevreden over het resultaat, vooral gezien de prijs van het digitale fototoestel (189 euro) en het onderwaterhuis (159 euro).


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 11-06-2010 18:56 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

Ik heb maar eens een oude koe uit de sloot gehaald!

Maarre.. sinds 2005 heeft niemand meer gedoken hier?


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 11-06-2010 19:00 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Misschien wel, maar zijn ze het vergeten. Onderbewust duiken zeg maar.



Aphrodite
Usericon van Aphrodite
Posted 12-06-2010 9:55 by Aphrodite Wijzig reactieProfiel van AphroditeQuote dit berichthttp://www.elexorien.com

Jazeker wel, vorig jaar voor het eerst, in Tenerife, supervet! Ga het zeker nog eens doen!



Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen