IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Abigor Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-05-2002 21:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Okay, wat kennen jullie van Abigor, één van de bekendste australische black metal bands?

Ikzelf ben in het bezit van 'Orkblut - The Retaliation' en 'Channeling The Quintessence of Satan'... allebei bijzonder gevarieerde en vrij technische black metal albums (vooral 'Channeling...', echt briljant! komt niet vaak voor dat ik technische black metal tof vind dus berg je maar ), alleen heeft Orkblut dan weer wat meer atmosferische (folk) tussenstukjes... beide platen zijn te gek!

Ik ben ook bekend met 'Nachthymnen' en dat vond ik teveel Emperor/Satyricon-aanbidding; dat heeft geen indruk achtergelaten. Hoe zijn hun andere albums?


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 22-05-2002 21:31 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

wat ik heb van abigor hmm sepreme immortal art.. Heerschende cd. Heerschende band.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 22-05-2002 21:32 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

'Orkblut - The Retaliation' heb ik ook, erg lekkere plaat, draai ik niet vaak, maar is zeker wel oke!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-05-2002 21:33 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik ben vooral benieuwd naar albums als 'Satanized' en 'Verwustung' en hoe die in verhouding staan tot de rest van de werk.

Ah, vette band toch. 'Channeling the Quintessence of Satan' is echt zalig.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 22-05-2002 21:37 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik vind het echt zo'n band die je niet te vaak moet draaien dan is het speciale er af. Ik krijg vaak als ik onderweg ben het idee... ahh ik heb zo'n zin in Abigor


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 22-05-2002 21:45 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Verwuestung was --ironisch genoeg-- zowel het eerste als beste IMO!! Absoluut geniaal!
Zo gevarieerd, zo intens, zo hard en toch vol wendingen, met de juiste accenten op de juiste plaatsen.

Nu nog de 2de scoren en dan houdt het op want de paar nieuwere CD's die ik heb gehoor laten me (vooralsnog) koud.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-05-2002 22:17 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2002 21:28 schreef Dwaallicht het volgende:
Okay, wat kennen jullie van Abigor, één van de bekendste australische black metal bands?



Fout... Abigor komt niet uit Austrialie maar uit OOSTENRIJK.. Helaas staat dit op veel websites fout vermeld, waarschijnlijk doordat die mensen ergens Austria lazen en bij gebrek aan goed Engels dachten dat het om Australie ging..

ANyway.. ze komen dus uit Oostenrijk , en zijn daar samen met Summoning wel zo ongeveer de bekendste (black)metal bands .. Verder heeft Oostenrijk volgens mij ook niet veel meer te bieden.. Heidenreich is voor zover ik weet het enige wat er daar dan nog over blijft..

Over SATANIZED: Ja.. ach.. het album haalt het helaas niet bij het oudere werk.. Maar erg veel kan ik er ook niet over zeggen omdat ik verder alleen bekend ben met Supreme Immortal Art, en dat is nou ook niet bepaald een heel oud album ofzo..


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-05-2002 22:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2002 22:17 schreef Valorian666 het volgende:
Fout... Abigor komt niet uit Austrialie maar uit OOSTENRIJK.. Helaas staat dit op veel websites fout vermeld, waarschijnlijk doordat die mensen ergens Austria lazen en bij gebrek aan goed Engels dachten dat het om Australie ging..

ANyway.. ze komen dus uit Oostenrijk , en zijn daar samen met Summoning wel zo ongeveer de bekendste (black)metal bands .. Verder heeft Oostenrijk volgens mij ook niet veel meer te bieden.. Heidenreich is voor zover ik weet het enige wat er daar dan nog over blijft..
Ik WEET dat ze uit Oostenrijk komen maar typ teveel Engels en NL door elkaar... Austria/Australie... en dan ben ik nog nuchter ook, alle jezus...

anyhow, er is nog veel meer te beleven daar in Oostenrijk hoor... Golden Dawn en Pazuzu bijvoorbeeld...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 22-05-2002 22:20 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Pazuzu, nog z'n mysterie voor mij. Ooit eens gehoord, maar kan me er weinig van herinneren. Was het leuk? (LEUK JA!)



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-05-2002 22:24 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2002 22:19 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik WEET dat ze uit Oostenrijk komen maar typ teveel Engels en NL door elkaar... Austria/Australie... en dan ben ik nog nuchter ook, alle jezus...

anyhow, er is nog veel meer te beleven daar in Oostenrijk hoor... Golden Dawn en Pazuzu bijvoorbeeld...


Heheh.. ik verbaasde me al.. ..

Golden Dawn.. ja , die zijn ook goed ja.. Ik wist alleen niet dat ze uit O. kwamen..


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 22-05-2002 22:58 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

ik heb Orkblut - The Retaliation en die heescht wel, mja black is niet mijn ding.



Smirre
Kaas is Vies!!!
Usericon van Smirre
Posted 27-05-2002 16:47 by Smirre Wijzig reactieProfiel van SmirreQuote dit berichthttp://www.winterofsin.com

Eigenlijk kan ik je alles van abigor wel aanraden. Ik vraag uw speciale attentie voor de geweldige, blasphemische en ontzettend kontschoppende mini-cd Apokalypse. Dit is een van de meest rauwe en harde cd's van de band. Geen keyboards en ander gefriemel. Heerlijk


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 27-05-2002 17:49 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 22 mei 2002 22:20 schreef Vargen666 het volgende:
Pazuzu, nog z'n mysterie voor mij.

pazuzu is een beetje darkwave/ambient te vergelijken met misschien "the soil bleeds black"
andere bands uit oostenrijk
- Summoning (uiteraard)
- Ice ages (R.lederer)
- Kreuzweg Ost (silenius & Schrinenc)
- Die Verbannten Kinder Eva's (R. lederer)
- Hollenthon (schrinenc)
- Dargaard
- Heidenreich (abigor lid)
- Amestigon (tharen (dargaard))
- Raventhrone (R. Wells (pazuzu)

en vast nog meer maar die ken ik niet



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-07-2002 15:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Haaaa ik zit net naar 'Satanized (A Journey Through Cosmic Infinity)' te luisteren en damn, wat heerst deze band toch.

Super technische Black Metal die eens niet over bloedende christenen gaat, maar over het Kwaad dat voorbij de sterren op ons wacht... kosmisch en chaotisch! Vette aanrader, deze plaat (alles van Abigor trouwens, maar de latere ('Channeling the Quintessence of Satan' en deze dus) vind ik eigenlijk nog beter dan het oude werk (hehe, een van de weinige bands die beter worden).


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-07-2002 16:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2002 22:19 schreef Dwaallicht het volgende:

anyhow, er is nog veel meer te beleven daar in Oostenrijk hoor... Golden Dawn en Pazuzu bijvoorbeeld...


en pungent stench/hollenthon natuurlijk. maar goed, dat is geen black dus ik weet niet of ik ze hier mag noemen.

Golden dawn is wel heel goed.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 14-07-2002 16:53 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Probeer voor de gein Opus IV eens. Dat vind ik persoonlijk hun beste album (samen met Nachthymnen).

http://www.infernalhorde.com/abigor/main.htm


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-07-2002 15:32 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik zei dus, 'Satanized' heerscht!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 19-07-2002 15:47 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ah je bent een echte fan hiervan.
Zo te horen ga ik effkes een cd'tje ervan kopen.
toch geld genoeg.
.
Ik laat wel horen wat ik er van vind.


Trotz
Usericon van Trotz
Posted 19-07-2002 15:49 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

Hehe. Ik hou een lijstje bij, met nog te beluisteren/te kopen CD's. Abigor staat hier ook bij. Geldgebrek is bij mij de enigste factor die mij ervan weerhoudt nu naar de winkel te sprinten.
Graag meer van dit soort topics met aanraders.

[Dit bericht is gewijzigd door Trotz op 19-07-2002 15:50]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-07-2002 15:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2002 15:49 schreef Trotz het volgende:
Hehe. Ik hou een lijstje bij, met nog te beluisteren/te kopen CD's. Abigor staat hier ook bij. Geldgebrek is bij mij de enigste factor die mij ervan weerhoudt nu naar de winkel te sprinten.
Graag meer van dit soort topics met aanraders.
Ja Zo ben ik nu Axis of Advance aan het luisteren, meesterlijke Canadese technische death/black metal band, maar dat topic is wel *heel* ver begraven.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-07-2002 15:57 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2002 15:53 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja Zo ben ik nu Axis of Advance aan het luisteren, meesterlijke Canadese technische death/black metal band, maar dat topic is wel *heel* ver begraven.


AoA is takkeherrie [als compliment ].
Is de FTP trouwens bekend met Abigor?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-07-2002 15:58 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Yep .


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-07-2002 16:07 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2002 21:28 schreef Dwaallicht het volgende:
Okay, wat kennen jullie van Abigor, één van de bekendste australische black metal bands?


Australisch!???!!!!!!!! ....
ahem: Austria==....*koeiebellen gaan steeds luider op de achtergrond klinken* OOSTENRIJK, dankuwel, fieo zeg, heiligschennis. btw Heb 'supreme immortal art' vet, die sfeer van dat album is onnavolgbaar.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-07-2002 16:09 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Check m'n post daarna in dit topic, ik weet het, ik weet het. Maar ik doe niet aan retro-editing, dus ja.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 19-07-2002 16:16 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

aah, ik heb Satanized vaak zien liggen in den Rocky Road, ik ga 'm morgen maar ff halen denk ik


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 19-07-2002 16:30 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2002 15:58 schreef Dwaallicht het volgende:
Yep .

ik wil die FTP ook is hebben
jammer genoeg weet ik niet hoe het werkt.


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen