IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Abigor Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-10-2009 12:49 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Nachthymnen!

Dit was de allereerste black metal plaat die ik ooit hoorde en wellicht dat 'ie daarom een speciaal plekje heeft bij mij maar ik vind dit ook echt een wereldalbum.

Dit is nou een plaat waar ijzige black metal en spaarzame sfeervolle synth tapijten + vage samples echt goed samengaan. In ieder geval vele malen spannender dan hoe een band als Dimmu Borgir dat doet.

Het absolute hoogtepunt van deze plaat zijn de geweldige dual tremelo gitaren. Qua productie niet optimaal maar inhoudelijk bijna ongevenaard in black metal. Het is een enorme verzameling van ultrasnelle riffs die allemaal ubermelodieus zijn. Wagner & Bach on acid!

Deze plaat wordt overigens naar een nog hoger niveau getild door de guest vocals van de geweldige Elisabeth Toriser van het eveneens briljante Dargaard. Haar stem is een perfecte tegenhanger voor de screams van Silenius die overigens op geen enkel ander album zo hysterisch klinken als hier.

Wellicht dat het album tegenwoordig (na 14 jaar) wat gedateerd klinkt, maar persoonlijk boeit me dat weinig. De productie is voldoende maar laat hier en daar wel wat te wensen over, zeker naar huidige standaarden. Weinig bas enzo, en een ietwat dun gitaargeluid. Het accent ligt duidelijk op de arrangementen. Wat dat betreft is dit echt een plaat voor mensen die met hun gevoel luisteren en niet voor mensen die streven naar muzikale perfectie.

Verder heeft het album een hele typische sfeer. Ik vind het moeilijk om dit te omschrijven maar het is gewoon één geheel. Iets wat alle andere platen van Abigor wat mij betreft een beetje missen. Nachthymnen is van begin tot einde sterk terwijl ook alle nummers afzonderlijk overeind blijven staan. Ik denk dat het vooral ligt aan de neoclassical ondertoon van het album die over de gehele lengte aanwezig is en die je op geen enkel ander album terughoort. (Supreme Immortal Art komt af en toe in de buurt)

Nachthymnen is een denderende alpenlawine die over je heen raast en ook na 50x draaien nog steeds gaaf klinkt. Een album dat uniek is in zijn soort en wat mij betreft het creatieve hoogtepunt van Abigor.

Ancient!... we invoke


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 20-10-2009 14:40 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Bedankt, klinkt allemaal goed en ik ben nu wel erg benieuwd naar Nachthymnen.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 20-10-2009 14:46 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

klinkt als iets wat ik moet proberen dank


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 20-10-2009 16:08 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2009 12:49 schreef Onweerwolf het volgende:
Nachthymnen!

Dit was de allereerste black metal plaat die ik ooit hoorde en wellicht dat 'ie daarom een speciaal plekje heeft bij mij maar ik vind dit ook echt een wereldalbum.

Dit is nou een plaat waar ijzige black metal en spaarzame sfeervolle synth tapijten + vage samples echt goed samengaan. In ieder geval vele malen spannender dan hoe een band als Dimmu Borgir dat doet.

Het absolute hoogtepunt van deze plaat zijn de geweldige dual tremelo gitaren. Qua productie niet optimaal maar inhoudelijk bijna ongevenaard in black metal. Het is een enorme verzameling van ultrasnelle riffs die allemaal ubermelodieus zijn. Wagner & Bach on acid!

Deze plaat wordt overigens naar een nog hoger niveau getild door de guest vocals van de geweldige Elisabeth Toriser van het eveneens briljante Dargaard. Haar stem is een perfecte tegenhanger voor de screams van Silenius die overigens op geen enkel ander album zo hysterisch klinken als hier.

Wellicht dat het album tegenwoordig (na 14 jaar) wat gedateerd klinkt, maar persoonlijk boeit me dat weinig. De productie is voldoende maar laat hier en daar wel wat te wensen over, zeker naar huidige standaarden. Weinig bas enzo, en een ietwat dun gitaargeluid. Het accent ligt duidelijk op de arrangementen. Wat dat betreft is dit echt een plaat voor mensen die met hun gevoel luisteren en niet voor mensen die streven naar muzikale perfectie.

Verder heeft het album een hele typische sfeer. Ik vind het moeilijk om dit te omschrijven maar het is gewoon één geheel. Iets wat alle andere platen van Abigor wat mij betreft een beetje missen. Nachthymnen is van begin tot einde sterk terwijl ook alle nummers afzonderlijk overeind blijven staan. Ik denk dat het vooral ligt aan de neoclassical ondertoon van het album die over de gehele lengte aanwezig is en die je op geen enkel ander album terughoort. (Supreme Immortal Art komt af en toe in de buurt)

Nachthymnen is een denderende alpenlawine die over je heen raast en ook na 50x draaien nog steeds gaaf klinkt. Een album dat uniek is in zijn soort en wat mij betreft het creatieve hoogtepunt van Abigor.

Ancient!... we invoke
Mooi verwoord

NP: Reborn Through the Gates of Three Moons


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-10-2009 16:24 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2009 16:08 schreef NecRobert het volgende:
Mooi verwoord


Thanx dude!

quote:
NP: Reborn Through the Gates of Three Moons


Wiedergeboren...

Bei den drei Monden durch Mittwinters Tore!!!!! *rag*


Meesterlijk stukje vind ik dat!

Als ik dat draai gaat het volume hier pas echt open!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Argh
Usericon van Argh
Posted 16-12-2009 22:21 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Nieuwe preview op de myspace.. http://www.myspace.com/abigorhorde klinkt in het verlengde van de vorige plaat, en die beviel me (itt de klassiekere abigor platen) erg goed. Laat maar komen

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 16-12-2009 22:26]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 16-12-2009 22:25 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2009 22:21 schreef Argh het volgende:
Nieuwe preview op de myspace.. http://www.myspace.com/abigorhorde klinkt in het verlengde van de vorige plaat, en die beviel me erg goed. Laat maar komen


+666


bub


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 11-01-2010 9:29 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Als het goed is ligt ie vrijdag in de winkel. Heb al een exemplaar gereserveerd iig. Ook fijn dat de plaat nog niet gelekt is trouwens. Ben errug benieuwd!!!


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-01-2010 10:44 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Vrijdag al, ja? Vet!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 11-01-2010 11:40 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Release staat voor de 18e, dus dan ligt ie er vrijdag al.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-01-2010 11:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Het overvalt me een beetje


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 11-01-2010 11:55 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Bel de Abigor crisislijn...



Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-01-2010 11:57 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Nah, het leven gaat door.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 18-01-2010 19:44 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Mijn leverancier heeft de nieuwe Abigor nog steeds niet binnen Donderdag, misschien... Fokking waardeloos!!!

Heeft de release wat vertraging opgelopen of zijn er al mensen die hem hebben liggen?


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-01-2010 9:21 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik kan hem nog niet downloaden, dus ik denk dat hij in het algemeen vertraagd is


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-01-2010 9:25 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Mijn Abigor bookmark http://www.infernalhorde.com/abigor/ laat tegenwoordig ook iets geheel anders zien.

edit: blijkbaar is dit het huidige adres: http://www.abigor.at/

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 19-01-2010 9:28]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-01-2010 9:27 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-01-2010 12:22 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2010 9:21 schreef ZelThoR het volgende:
Ik kan hem nog niet downloaden, dus ik denk dat hij in het algemeen vertraagd is
Displeased claimt'm gewoon op voorraad te hebben.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 19-01-2010 16:09 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Die hebben hem er sinds vorige week donderdag tussen staan. Wel vreemd dat Bertus de cd nog niet kan leveren dan.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


VonGraff
Usericon van VonGraff
Posted 19-01-2010 20:52 by VonGraff Wijzig reactieProfiel van VonGraffQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2010 16:09 schreef Mortis Rex het volgende:
Die hebben hem er sinds vorige week donderdag tussen staan. Wel vreemd dat Bertus de cd nog niet kan leveren dan.


Ik heb de CD vandaag mogen ontvangen van Displeased. De bestelling ging samen met de nieuwe Blacklodge (die overigens erg gaaf is geworden!).

Time van Abigor is wat betreft het experimentele wel de overtreffende trap van Fractal Possession, te oordelen na mijn eerste luisterbeurt. Veel afwisseling en een heldere productie is verder wat me nu te binnen schiet. Ik verwacht dat beide albums zeker nog even moeten groeien. Ik wacht de reviews wel weer af...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-01-2010 9:56 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Vet hoor!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 21-01-2010 19:04 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Vette shit die nieuwe!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-01-2010 19:49 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Is wel een tof plaatje ja. Sterk in het verlengde van Fractal.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-01-2010 20:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

shit ja nog niet gehoord, zit nochtans al de ganse avond ABigor te luisteren


signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-01-2010 11:04 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik heb die nieuwe nu een paar keer gedraaid. Hij bevalt mij iig een stuk beter dan Fractal Possession, maar toch is het, het niet voor mij. Van de week nog een paar keer draaien, maar ik vrees dat de dagen van SIA en Satanized voorbij zijn.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen