IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nu stop ik. (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 16-06-2013 18:32 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Moest er nog bij komen ook dat je ook al geen CAO verhogingen meer kreeg.

Ik denk dat er eerder gedoeld wordt op verhogingen naar aanleiding van je prestaties of die van je afdeling / de prestaties van de afdeling/tak binnen een bedrijf waarbij je werkzaam bent.

[Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 16-06-2013 18:35]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-06-2013 18:36 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 16 juni 2013 18:32 schreef Dying Embrace het volgende:
Moest er nog bij komen ook dat je ook al geen CAO verhogingen meer kreeg.



Volgens mij heeft bijvoorbeeld Bastianus daar al sinds 2010 mee te maken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2013 18:47 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 juni 2013 16:10 schreef bastianus het volgende:
Mooi laten gaan dan.

ik vraag mij dan wel af naar welke landen dat "talent "gaat". (in welk land is het aantal talentlozen zo laag dat ze superdure Nederlanders laten komen)


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 16-06-2013 19:23 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Genoeg talent uit andere landen die het goedkoper wil doen

[Dit bericht is gewijzigd door Morridin op 16-06-2013 19:31]



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-06-2013 19:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 juni 2013 18:36 schreef XXL het volgende:
Volgens mij heeft bijvoorbeeld Bastianus daar al sinds 2010 mee te maken.
Yep. Maar goed, vind ik ook onze eigen schuld. Onze vakbond staat toe, dat oudere werknemers ontzettend veel geld kosten en krijgen, evenals verworven rechten. Dat gaat ten koste van salaris, m.n. dat van jongere werknemers.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 16-06-2013 21:03 by scotfan Profiel van scotfanhttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Ok, we schoppen de ouderen er uit en de jongeren nemen het over.

Nu wat voor nut heeft het omhoog gooien van de pensioensleeftijd dan?

[Dit bericht is gewijzigd door scotfan op 16-06-2013 21:03]


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-06-2013 11:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 juni 2013 21:03 schreef scotfan het volgende:
Ok, we schoppen de ouderen er uit en de jongeren nemen het over.

Nu wat voor nut heeft het omhoog gooien van de pensioensleeftijd dan?
Geen. Die ouderen zouden eigenlijk salarisvermindering moeten krijgen en door moeten blijven werken. Behalve als ze nog actief voor de klas staan of belangrijke functies hebben, dan brengen ze hun geld wel op. Maar ik zie veel mensen in het onderwijs werken, die één of andere vrijwel nutteloze bureaufunctie hebben, een paar uurtjes voor de klas staan, maar wel maximaal binnentikken omdat ze het zo al jaren volhouden met hun diploma.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-06-2013 11:37 by bastianus Profiel van bastianus

Maar goed, aangezien het scum dat ons regeert ook voor een groot deel uit die nutteloze figuren van de babyboomgeneratie bestaat, zal deze misstand ook wel niet aangepakt worden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-06-2013 11:43 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 juni 2013 11:36 schreef bastianus het volgende:
Geen. Die ouderen zouden eigenlijk salarisvermindering moeten krijgen en door moeten blijven werken. Behalve als ze nog actief voor de klas staan of belangrijke functies hebben, dan brengen ze hun geld wel op. Maar ik zie veel mensen in het onderwijs werken, die één of andere vrijwel nutteloze bureaufunctie hebben, een paar uurtjes voor de klas staan, maar wel maximaal binnentikken omdat ze het zo al jaren volhouden met hun diploma.


Is het ook niet een probleem dat oudere werknemers gelijk in een hogere schaal vallen en daardoor verplicht meer geld moeten krijgen?

Uiteindelijk zorgt dat ervoor dat ouderen gewoon niet aangenomen worden omdat jongeren het werk net zo goed of beter kunnen uitvoeren voor minder geld.

In een land als Nederland met zoveel parttime werkers moet er heus wel plek zijn voor ouderen. Al moet veel ouderen wel accepteren dat ze op een gegeven moment stapjes terug nemen qua salaris en hoge functie. Net zoals jongeren minder betaald krijgen omdat ze nog niet ervaren genoeg zijn: veel ouderen minder betaald te worden omdat ook hun productiviteit lager wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 17-06-2013 11:45]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 17-06-2013 11:54 by Blueprint Profiel van Blueprint

In de IT-sector hebben ze geprobeerd om oudere medewerkers wat minder te laten verdienen. Vervolgens begon half Nederland moord en brand te schreeuwen over dit schandalige gedrag. Hoe halen ze het immers in hun hoofd om mensen op basis van hun kwaliteiten (of in dit geval inzetbaarheid bij klanten) te beoordelen, in plaats van op leeftijd?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-06-2013 12:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 juni 2013 11:54 schreef Blueprint het volgende:
In de IT-sector hebben ze geprobeerd om oudere medewerkers wat minder te laten verdienen. Vervolgens begon half Nederland moord en brand te schreeuwen over dit schandalige gedrag. Hoe halen ze het immers in hun hoofd om mensen op basis van hun kwaliteiten (of in dit geval inzetbaarheid bij klanten) te beoordelen, in plaats van op leeftijd?
Er is nu al discriminatie op leeftijd omdat je als jongere minder betaald krijgt dan als oudere...

Beetje kut voor sommigen om het systeem te veranderen, maar het systeem is nu niet eerlijk en helpt ook niet in hun voordeel.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-06-2013 13:55 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 juni 2013 11:43 schreef ElitE het volgende:
Al moet veel ouderen wel accepteren dat ze op een gegeven moment stapjes terug nemen qua salaris en hoge functie. Net zoals jongeren minder betaald krijgen omdat ze nog niet ervaren genoeg zijn: veel ouderen minder betaald te worden omdat ook hun productiviteit lager wordt.

Dat hoeft niet per se plus kunnen ouderen door hun ervaring juist een andere meerwaarde hebben. Om ze dus standaard ene lager salaris te gaan geven lijkt mij niet eerlijk, dat moet op individuele basis worden bekeken.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-06-2013 14:05 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 17 juni 2013 13:55 schreef attila_de_hun het volgende:
Dat hoeft niet per se plus kunnen ouderen door hun ervaring juist een andere meerwaarde hebben. Om ze dus standaard ene lager salaris te gaan geven lijkt mij niet eerlijk, dat moet op individuele basis worden bekeken.


Standaard een hoger salaris geven is ook niet eerlijk.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-06-2013 14:06 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 juni 2013 13:55 schreef attila_de_hun het volgende:
Dat hoeft niet per se plus kunnen ouderen door hun ervaring juist een andere meerwaarde hebben. Om ze dus standaard ene lager salaris te gaan geven lijkt mij niet eerlijk, dat moet op individuele basis worden bekeken.


Ik ben er niet voor systematisch ouderen lager loon te geven. Maar nu worden ouderen systematisch een hoger loon gegeven. Hoe langer je ergens werkt hoe hoger de schaal. Dit geeft wel iets aan van ervaring maar er zijn natuurlijk in veel beroepen een punt waarop mensen slechter presteren met leeftijd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-06-2013 14:25 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 juni 2013 14:06 schreef ElitE het volgende:
Ik ben er niet voor systematisch ouderen lager loon te geven. Maar nu worden ouderen systematisch een hoger loon gegeven. Hoe langer je ergens werkt hoe hoger de schaal. Dit geeft wel iets aan van ervaring maar er zijn natuurlijk in veel beroepen een punt waarop mensen slechter presteren met leeftijd.


dat is idd ook niet eerlijk. gewoon een individuele evaluatie dus (alhoewel dat ook weer een hoop werk met zich meebrengt)


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 17-06-2013 14:25 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

En jongeren hebben net meer geld nodig (huis kopen, hypotheek afbetalen, kinderen onderhouden,...).


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-06-2013 14:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 juni 2013 14:25 schreef PandroidJack het volgende:
En jongeren hebben net meer geld nodig (huis kopen, hypotheek afbetalen, kinderen onderhouden,...).

Kinderen onderhouden én de AOW'ers onderhouden.


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-06-2013 16:40 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-06-2013 16:55 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 juni 2013 14:25 schreef attila_de_hun het volgende:
dat is idd ook niet eerlijk. gewoon een individuele evaluatie dus (alhoewel dat ook weer een hoop werk met zich meebrengt)
Even gevaarlijk doen. Ik heb zelf veel aan het management te danken, dus ik moet nu oppassen. Maar ik heb het idee, m.n. bij grote scholen, dat veel managers amper zicht hebben op wat op de werkvloer gebeurt. Mijn directrice komt weleens bij mij een les bijwonen, gewoon om te kijken hoe het gaat. Toch is dat erg uitzonderlijk.
Volgens mij is het in onderwijsland nog te eenvoudig om, zonder te presteren, geruisloos carrière te maken. Als je goed ligt bij het management, kun je zo klimmen, zonder dat daar per se eisen aan gesteld worden.
Verder is het voor management erg moeilijk om slecht functionerende werknemers te ontslaan, de rechten van m.n. oudere werknemers zijn erg goed verankerd. Op zich wel logisch, want allemaal vastgelegd in een tijd dat het niet op kon. Maar nu wel lastig, want al dat bezuinigen moet toch ergens van betaald worden. Tja, en dan wordt er makkelijk voor een nullijn of slechter onderwijs (grotere klassen, minder begeleiding) gekozen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-06-2013 9:41 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Slijmen bij de baas brengt je inderdaad veel verder dan hard en goed werken, maar nooit van je laten horen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-06-2013 10:36 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 juni 2013 9:41 schreef PandroidJack het volgende:
Slijmen bij de baas brengt je inderdaad veel verder dan hard en goed werken, maar nooit van je laten horen.


Mwoah. Soms. Denk ik.

Het probleem heeft Bassie al aangeduid, opgebouwde rechten uit een tijd die niet meer is. En ambtenaren hebben een andere rechtsvorm dan "gewone" werknemers, vrij bizar eigenlijk.


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-06-2013 10:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ibn Ghaldoun op slot door actiegroep


Actievoerders hebben dinsdagochtend kettingsloten om de hekken van de Ibn Ghaldounschool in Rotterdam gedaan. Dat melden Rotterdamse supporters van de actiegroep Identitair Verzet. Peter de Graaf van het landelijke Identitair Verzet bevestigt de actie.

De actievoerders noemen de school, waar onlangs 27 eindexamens werden gestolen, een "abces in het Rotterdamse onderwijs". Een spandoek aan de toegangspoort van de school stelt: "Wij doen wat de politiek zou moeten doen". Oftewel sluiting.

De actiegroep laat weten dat deze actie de eerste is in een reeks. De Graaf steunt de actie en hoopt dat vervolgacties "geweldloos en binnen de wet blijven".

Identitair verzet:





♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-06-2013 10:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 juni 2013 10:45 schreef ElitE het volgende:
De Graaf steunt de actie en hoopt dat vervolgacties "geweldloos en binnen de wet blijven".

?

Want het afsluiten van een schoolterrein door willekeurige particulieren was ook binnen de wet?


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-06-2013 11:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ook een beetje een lullige actie, nu zit je die kinderen op te naaien terwijl degene die het niet kunnen nu toch wel door de mand vallen.
Nu geef je die school nog de kans om te roepen dat de examens gehinderd waren door de media aandacht.

die school zou sowieso toch opgeheven worden?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-06-2013 13:22 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 18 juni 2013 10:55 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
?

Want het afsluiten van een schoolterrein door willekeurige particulieren was ook binnen de wet?
Greenpeace doet het al jaren toch?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen