IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opmerkingen, vragen en klachten voor/aan de mods [De Ideeënbus] Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2013 23:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Heb je opbouwende kritiek, vragen over modereeracties, opmerkingen over plekken waar ingegrepen dient te worden (wegens offtopic posts of ander buitensporig gedrag) of andere soortgelijke zaken waar wij -de moderators- bij kunnen staan: het beste is om contact met ons op te nemen via zm-moderators [AT] zwaremetalen.com, of een van de individuele adressen van de moderators te gebruiken. Het blijkt makkelijker te zijn om op die manier de discussie constructief te houden en sommige zaken lenen zich minder voor het publieke oog.

Omdat er toch behoefte aan, en nut en noodzaak van een topic om dit soort opbouwende kritiek/klachten/vragen/opmerkingen kwijt te kunnen is, kun je het toch ook hier laten weten! Dit topic is expliciet bedoeld om het reilen en zeilen van het forum door input van jullie -de users- beter te maken. Dit gaat beduidend beter als jullie ons duidelijk en positief benaderen; uiteraard proberen wij hetzelfde naar jullie toe te doen.

Probeer ook de discussie onderling tot een minimum te beperken. Mocht het weer uitdraaien op zinloos negatief gedoe of overdreven vijandigheid, zien wij dat als een teken dat jullie niet op dit topic zitten te wachten en verdwijnt het dus weer. Maar liever maken we er wat zinnigs van, dus laat dit een topic met louter nuttige opbouwende kritiek worden

Regels van dit topic
Wegens ervaringen uit het verleden komen in dit topic (niet per se de rest van het forum) de volgende regels expliciet om de hoek kijken:

1: reacties die wij als offtopic zien worden zonder pardon leeggehaald. Bij herhaling: waarschuwing, gevolgd door ban van een week bij het negeren ervan. Voor de duidelijkheid: backseatmodding e.d. worden ook als offtopic gezien.

2: wees duidelijk in je klacht/vraag/opmerking. Laat met quotes/links zien wat er aan de hand is etc., anders weten wij niet... wat er aan de hand is. Vage klachten als "Jullie kunnen er niks van!" zien we dan ook als offtopic (zie regel 1). Elke klacht/vraag/opmerking die niet naar een verifieerbare post verwijst kan dus weggegooid worden. Ook triviale wissewasjes lopen dit risico.

3: als wij op een moment vinden dat de discussie voorbij is melden we dat, en dan is het ook voorbij. Er dan nog op terugkomen resulteert direct in een ban van een week, en bij herhaling langere bans. Dit is niet om jullie te zieken, maar uiteindelijk kan het gewoon zo zijn dat we het fundamenteel oneens zijn, en dan dan houdt het gewoon op.

4: schelden op een moderator of user hier is nooit constructief, zeker niet ontopic en dus verboden. Dit doen resulteert in een ban van een week. We begrijpen het als er harde woorden vallen omdat iemand boos is, en kunnen daarom best accepteren dat iemand zich hard uitlaat, maar bij schelden (hoe eufemistisch ook) op een persoon trekken we de grens. Dit gaat naar onze discretie, dus achteraf klagen dat je het niet zo erg bedoelde of dat je toch echt hele goede argumenten voor het schelden had is zinloos.

Niet het gewenste resultaat?
Mocht je vinden dat je klacht/vraag/opmerking hier of in het algemeen niet goed wordt afgehandeld: neem contact op met het bestuur. In principe is daar het adres stichting [AT] zwaremetalen.com voor bedoeld, zoals hier te zien is.

Problemen die niet hier thuishoren
Bugs e.d. hier rapporteren: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2395723
Opmerkingen omtrent forumfunctionaliteit hier plaatsen: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/607175
Dichtgooien van bvb. dubbele topics hier aanvragen: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3526888
Hernamen / verplaatsen van topics hier aanvragen: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3536448
Hernamen van accounts: kan niet, sorry!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 18-02-2013 8:47]


Quis moderabat ipsos moderatores?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 11-02-2013 23:24 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Punt1: Hernamen is de verleden tijd van hernemen.
Punt2: Er is al twee keer gevraagd om een titelwijziging voor het dokk'm open air festivaltopic. Dat topic-hernoemen-topic werkt niet goed blijkbaar of doe ik het niet goed?

Verder niets dan lof voor de mods natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 11-02-2013 23:51]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-02-2013 8:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 februari 2013 23:24 schreef bokkie666 het volgende:
Punt1: Hernamen is de verleden tijd van hernemen.

Ik vind het -hoewel het een anglicisme is- mooier. Laat het zo
quote:
Punt2: Er is al twee keer gevraagd om een titelwijziging voor het dokk'm open air festivaltopic. Dat topic-hernoemen-topic werkt niet goed blijkbaar of doe ik het niet goed?

Oeps We hadden even niet goed opgelet, zo te zien Gefixed! Alsmede W-A.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 12-02-2013 8:33 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

quote:
Op 12 februari 2013 8:25 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik vind het -hoewel het een anglicisme is- mooier. Laat het zo




AG, volgens mij is het toch hernoemen ipv hernamen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-02-2013 8:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

En toch laat ik het zo Klaar, discussie voorbij.


Quis moderabat ipsos moderatores?


WMP
Usericon van WMP
Posted 12-02-2013 14:07 by WMP Profiel van WMP

Punt 1 klopt al niet: door Greycloak werd ik al gelijk geband voor een week zonder een enkele waarschuwing. Bij een opmerking daarover in de mail werd min of meer door hem gezegd: je hebt het maar te slikken. Mijn serieuze tip: ZM is beter af zonder wannabe powermad mongooltjes-gedrag.

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 14-02-2013 13:09]


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 12-02-2013 14:34 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

.

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 12-02-2013 15:46]


5 Euro's? Op je muil!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-02-2013 15:04 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

.

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 12-02-2013 15:46]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-02-2013 15:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 12 februari 2013 14:07 schreef WMP het volgende:
Punt 1 klopt al niet

Punt 1 gaat over dit topic, en klopt dus wel
quote:
: door modnazi Greycloak werd ik al gelijk geband voor een week zonder een enkele waarschuwing. Bij een opmerking daarover in de mail werd min of meer door hem gezegd: je hebt het maar te slikken.

Mijn serieuze tip: ZM is beter af zonder dit soort wannabe powermad mongooltjes.

Ik kom hier later even op terug. Een moment geduld, ajb


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-02-2013 14:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 12 februari 2013 14:07 schreef WMP het volgende:
werd ik al gelijk geband voor een week zonder een enkele waarschuwing

In het algemeen wordt op het forum semi-willekeurig schelden (en dergelijk gedrag) *niet* toegestaan. De eventuele bestraffing ervan is verder niet in regels vastgelegd. Per mod (persoonlijke voorkeur) en per user (eerder gedrag) verschilt het daarom of we direct een ban erop plakken, eerst een waarschuwing geven, eerst een post leeghalen of het eerst even aanzien.

Het kan dus zo zijn dat jij eens zonder waarschuwing geband bent door Greycloak, maar dat valt dus binnen onze vrijheid. Je eerste klacht is bij dezen ongegrond verklaard.
quote:
Bij een opmerking daarover in de mail werd min of meer door hem gezegd: je hebt het maar te slikken.

Bij mails is het best mogelijk dat er door hem onterecht autoritair/bot gereageerd is. Dit gebeurde eerder sowieso door verschillende mods, maar de stevige kritiek van users op dergelijke provocatieve mails van moderators in het algemeen was de aanleiding dat wij tegenwoordig slechts nog zakelijke en bondige mails sturen (of anders géén mail sturen). Kan best dat dat nog eens fout gaat natuurlijk, maar an sich is het vanuit ons duidelijk niet de bedoeling.

Omdat je niet iets specifieks post over de betreffende mailwisseling, weet ik nu echt niet waar het specifiek over gaat. Greycloak weet in ieder geval dat zijn laatste mail naar jou 100% correct was. Je tweede klacht is bij dezen ongegrond verklaard.

Mocht zoiets in de toekomst nog voorkomen: zoek dan contact met een andere mod (zie profielen en de Help voor individuele adressen, of zm-moderators [AT] zwaremetalen.com voor het algemene adres). Nog niet tevreden --> bestuur.
quote:
ZM is beter af zonder wannabe powermad mongooltjes

Wij proberen gedrag horend bij "wannabe powermad mongooltjes" te vermijden. Mocht iemand van ons zich toch aan zo'n actie bezondigen: meld dat aub zonder gescheld (zie de nieuwe ingestelde regel 4). Dus, an sich goede tip.


Quis moderabat ipsos moderatores?


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-02-2013 15:16 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

.

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 13-02-2013 15:29]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-02-2013 15:31 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 13 februari 2013 14:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
In het algemeen wordt op het forum semi-willekeurig schelden (en dergelijk gedrag) *niet* toegestaan. De eventuele bestraffing ervan is verder niet in regels vastgelegd. Per mod (persoonlijke voorkeur) en per user (eerder gedrag) verschilt het daarom of we direct een ban erop plakken, eerst een waarschuwing geven, eerst een post leeghalen of het eerst even aanzien.

Het kan dus zo zijn dat jij eens zonder waarschuwing geband bent door Greycloak, maar dat valt dus binnen onze vrijheid. Je eerste klacht is bij dezen ongegrond verklaard.

Bij mails is het best mogelijk dat er door hem onterecht autoritair/bot gereageerd is. Dit gebeurde eerder sowieso door verschillende mods, maar de stevige kritiek van users op dergelijke provocatieve mails van moderators in het algemeen was de aanleiding dat wij tegenwoordig slechts nog zakelijke en bondige mails sturen (of anders géén mail sturen). Kan best dat dat nog eens fout gaat natuurlijk, maar an sich is het vanuit ons duidelijk niet de bedoeling.

Omdat je niet iets specifieks post over de betreffende mailwisseling, weet ik nu echt niet waar het specifiek over gaat. Greycloak weet in ieder geval dat zijn laatste mail naar jou 100% correct was. Je tweede klacht is bij dezen ongegrond verklaard.

Mocht zoiets in de toekomst nog voorkomen: zoek dan contact met een andere mod (zie profielen en de Help voor individuele adressen, of zm-moderators [AT] zwaremetalen.com voor het algemene adres). Nog niet tevreden --> bestuur.

Wij proberen gedrag horend bij "wannabe powermad mongooltjes" te vermijden. Mocht iemand van ons zich toch aan zo'n actie bezondigen: meld dat aub zonder gescheld (zie de nieuwe ingestelde regel 4). Dus, an sich goede tip.


Conclusie: Willekeur regeert.


Boeiender


WMP
Usericon van WMP
Posted 13-02-2013 15:42 by WMP Profiel van WMP

Grappig dat mijn klachten ongegrond zijn verklaard zonder dat je mijn gedetailleerdere versie (of mailwisseling met Greycloak) kent, en enkel de versie van de moderator waarover de klacht gaat.
Veel plezier verder met elkaar plezieren.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 13-02-2013 15:43 by faalhaas Profiel van faalhaas

.

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 13-02-2013 15:44]


... hoe de hazen lopen ...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-02-2013 15:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 13 februari 2013 15:42 schreef WMP het volgende:
Grappig dat mijn klachten ongegrond zijn verklaard zonder dat je mijn gedetailleerdere versie (of mailwisseling met Greycloak) kent, en enkel de versie van de moderator waarover de klacht gaat.

Zoals ik al had uitgelegd, is juist het feit dat je niets specifieks meldt de reden dat je klachten ongegrond zijn verklaard. Zie regel 2.
quote:
Op 13 februari 2013 15:31 schreef MR. N het volgende:
Conclusie: Willekeur regeert.

Maatwerk regeert Als mods hebben we de vrijheid om onze aanpak te bepalen. Dat lijkt me een goede zaak, het is erg lastig om dingen op een manier te doen waar je niet achter staat / die je niet ligt. Dat brengt het gevaar van willekeur in modacties inderdaad met zich mee, en om dat te voorkomen bespreken we als mods bepaalde situaties, enzovoorts. Dat laatste gebeurt meer dan je (waarschijnlijk) denkt, en daardoor is het naar ons idee niet zo dat willekeur regeert.

Mocht je dat door een bepaalde modactie anders zien, graag op een dat moment een duidelijker dan nu gespecificeerde opmerking etc. Daar kunnen we namelijk wel wat mee


Quis moderabat ipsos moderatores?


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 13-02-2013 16:23 by underkoffer Profiel van underkofferhttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

Opmerking: Stop met dit soort topics, komt niks constructiefs uit voort (zie eerdere topics waarvoor ik nu niet de moeite neem deze allemaal op te zoeken teneinde deze te linken als voorbeeld).

Verder wil ik delen dat het modereren het laatste jaar een aanzienlijke stap voorwaarts heeft gemaakt.



Vind ik ook niet


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-02-2013 16:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 13 februari 2013 16:23 schreef underkoffer het volgende:
Opmerking: Stop met dit soort topics, komt niks constructiefs uit voort (zie eerdere topics waarvoor ik nu niet de moeite neem deze allemaal op te zoeken teneinde deze te linken als voorbeeld).

We delen je skepsis, maar we proberen het toch Met dus wel een wat striktere insteek dan voorheen.
quote:

Verder wil ik delen dat het modereren het laatste jaar een aanzienlijke stap voorwaarts heeft gemaakt.



Bedankt, dat vinden we fijn om te horen


Quis moderabat ipsos moderatores?


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 13-02-2013 17:10 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 13 februari 2013 14:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
In het algemeen wordt op het forum semi-willekeurig schelden (en dergelijk gedrag) *niet* toegestaan. De eventuele bestraffing ervan is verder niet in regels vastgelegd. Per mod (persoonlijke voorkeur) en per user (eerder gedrag) verschilt het daarom of we direct een ban erop plakken, eerst een waarschuwing geven, eerst een post leeghalen of het eerst even aanzien.

Het kan dus zo zijn dat jij eens zonder waarschuwing geband bent door Greycloak, maar dat valt dus binnen onze vrijheid. Je eerste klacht is bij dezen ongegrond verklaard.

Bij mails is het best mogelijk dat er door hem onterecht autoritair/bot gereageerd is. Dit gebeurde eerder sowieso door verschillende mods, maar de stevige kritiek van users op dergelijke provocatieve mails van moderators in het algemeen was de aanleiding dat wij tegenwoordig slechts nog zakelijke en bondige mails sturen (of anders géén mail sturen). Kan best dat dat nog eens fout gaat natuurlijk, maar an sich is het vanuit ons duidelijk niet de bedoeling.

Omdat je niet iets specifieks post over de betreffende mailwisseling, weet ik nu echt niet waar het specifiek over gaat. Greycloak weet in ieder geval dat zijn laatste mail naar jou 100% correct was. Je tweede klacht is bij dezen ongegrond verklaard.

Mocht zoiets in de toekomst nog voorkomen: zoek dan contact met een andere mod (zie profielen en de Help voor individuele adressen, of zm-moderators [AT] zwaremetalen.com voor het algemene adres). Nog niet tevreden --> bestuur.

Wij proberen gedrag horend bij "wannabe powermad mongooltjes" te vermijden. Mocht iemand van ons zich toch aan zo'n actie bezondigen: meld dat aub zonder gescheld (zie de nieuwe ingestelde regel 4). Dus, an sich goede tip.


Aannemend dat dit allemaal juist is, dan nog staat het me tegen dat er door dezelfde mod in een gelijkwaardige situatie niet ingegrepen wordt. Toen bijvoorbeeld OWW een gelijksoortige belediging over Mr. N's vader maakte reageerde Greycloak door zijn waardering van deze 'grap' te tonen (wellicht is iemand nog bekend met het topic? Een Belgische band met gothic-posers geloof ik :p)

Hier is dan ook niet het verschil tussen waarschuwing of gelijk een ban van belang lijkt me. Ik zie er niks op tegen om mods te vrijheid te geven om zelf te beslissen of een waarschuwing of ban van toepassing is; zulke flexibiliteit lijkt me een goede zaak.

Het punt is hier dat er een zaak wel werd geband, in de ander niet, door dezelfde mod (zelfs geen waarschuwing, maar zelfs een feitelijk '+1' van de mod). Dat voedt het idee van vriendjespolitiek en ondergraaft ook steun voor modbeleid in het algemeen.


EDIT: modbeleid als geheel gaat echter vrij goed denk ik. Het feit dat het hier om een zeer specifiek individueel geval gaat kan in zekere zin als een compliment worden gezien .

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 13-02-2013 17:12]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-02-2013 17:18 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Ah ok, ik dacht altijd dat OWW en MR.N elkaar niet lagen en dat WMP @random users en mods de huid stijf schold. Maar dat is dus niet zo?
Wat klopt er niet dan, zijn OWW en MR.N vriendjes of scheldt WMP enkel op users en mods die op hem schelden?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-02-2013 17:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 13 februari 2013 17:10 schreef Gemene Lepel het volgende:
Aannemend dat dit allemaal juist is, dan nog staat het me tegen dat er door dezelfde mod in een gelijkwaardige situatie niet ingegrepen wordt. Toen bijvoorbeeld OWW een gelijksoortige belediging over Mr. N's vader maakte reageerde Greycloak door zijn waardering van deze 'grap' te tonen (wellicht is iemand nog bekend met het topic? Een Belgische band met gothic-posers geloof ik :p)

Hier is dan ook niet het verschil tussen waarschuwing of gelijk een ban van belang lijkt me. Ik zie er niks op tegen om mods te vrijheid te geven om zelf te beslissen of een waarschuwing of ban van toepassing is; zulke flexibiliteit lijkt me een goede zaak.

Het punt is hier dat er een zaak wel werd geband, in de ander niet, door dezelfde mod (zelfs geen waarschuwing, maar zelfs een feitelijk '+1' van de mod). Dat voedt het idee van vriendjespolitiek en ondergraaft ook steun voor modbeleid in het algemeen.

Klopt. Ik kan me voorstellen dat je dat als raar ziet, dat hetzelfde vergrijp (actie+situatie) van een user de ene keer wel en de andere keer niet tot een ban leidt.

Zoals ik al aangaf kan ook de aanpak per user verschillen, aan de hand van de voorgeschiedenis. Bij iemand die bvb. altijd offtopic is is op een gegeven moment de tolerantie wat betreft offtopic opmerkingen op en zal een nieuwe offtopic post harder aangepakt worden dan bij iemand die altijd ontopic is en een keertje een offtopic post maakt.

In dit geval (voor zover ik me de situatie kan herinneren) is dit verschil niet vanwege vriendjespolitiek, maar omdat WMP bijzonder vaak zulke opmerkingen maakt (juist ook naar users) en OWW niet zo vaak.
quote:
EDIT: modbeleid als geheel gaat echter vrij goed denk ik. Het feit dat het hier om een zeer specifiek individueel geval gaat kan in zekere zin als een compliment worden gezien .

Mooi gezegd


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 13-02-2013 17:27 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Degene die over het modbeleid klagen zijn in 99% van de gevallen ook vaak de relnichten die aangepakt worden, of hun vrindjes.

En ach, een beetje schelden. Zolang het niet escalleert tot een face-to-face ontmoeting of kratjes-bier-voor-een-adres-verzoekjes of orde van de dag is is het ook nog wel eens vermakelijk.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-02-2013 17:32 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 13 februari 2013 17:27 schreef Dying Embrace het volgende:
Degene die over het modbeleid klagen zijn in 99% van de gevallen ook vaak de relnichten die aangepakt worden, of hun vrindjes.
Quod erat demonstrandum.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 13-02-2013 17:46 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

<Opmerkingen omtrent forumfunctionaliteit hier plaatsen: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/607175 >

- Kan WMP een permban krijgen?

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 13-02-2013 17:54]


Je moeder.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-02-2013 17:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Iedereen kan een permban krijgen als wij dat nodig vinden. Klachten graag goed specificeren anders kunnen we er niks mee.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 13-02-2013 17:55]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 13-02-2013 17:55 by Mark Profiel van Mark

.

[Dit bericht is gemodereerd door Ascendant Grotesque op 13-02-2013 17:55]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 13-02-2013 18:55 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 13 februari 2013 17:21 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Klopt. Ik kan me voorstellen dat je dat als raar ziet, dat hetzelfde vergrijp (actie+situatie) van een user de ene keer wel en de andere keer niet tot een ban leidt.

Zoals ik al aangaf kan ook de aanpak per user verschillen, aan de hand van de voorgeschiedenis. Bij iemand die bvb. altijd offtopic is is op een gegeven moment de tolerantie wat betreft offtopic opmerkingen op en zal een nieuwe offtopic post harder aangepakt worden dan bij iemand die altijd ontopic is en een keertje een offtopic post maakt.

In dit geval (voor zover ik me de situatie kan herinneren) is dit verschil niet vanwege vriendjespolitiek, maar omdat WMP bijzonder vaak zulke opmerkingen maakt (juist ook naar users) en OWW niet zo vaak.

Mooi gezegd


Even goede vrienden, maar zoals ik in de eerste regel stelde: het verschil tussen aan de zijkant staan en lachen om een belediging (die interessant genoeg heel gelijkwaardig was) en er gelijk een ban tegen aan gooien is toch wel vrij groot en niet in dezelfde orde als, laten we zeggen, de vraag of er een waarschuwing of ban moet worden gegeven voor bepaald gedrag. Een goede mod had gewoon een vriendelijk verzoek voor ontopic gaan post geplaatst in plaats van mee te doen met offtopic blaat over ouders van forumleden.

Zulk willekeurig gedrag maakt het ook voor forumleden zelf onduidelijk wat wél en wat niet getolereerd wordt door mods. Is het 'okay' als mensen constant schelden op elkaar zolang ze maar een langstaande vete hebben? (wat opzich al vrij kansloos is )

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 13-02-2013 18:58]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Administration Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen