IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : What is a critic but one who reads quickly, arrogantly, but never wisely. [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-05-2013 15:08 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

heeft iemand "Bronson" gezien? Is dat wat?


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 13-05-2013 16:29 by Retardo Profiel van Retardohttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Bronson is een geniale film.

Lords of Salem inmiddels voor de 2e keer gezien.
Applaus voor Rob Zombie!



MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 13-05-2013 19:34 by MetalJan Profiel van MetalJan

Lawless
The Town


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 13-05-2013 23:32 by CTTS Profiel van CTTShttp://www.breathe-plastic.org

New Kids Turbo, het was goed dat er genoeg bier was.

Precious, wat een doffe ellende allemaal, maar vond het een sterke film.



Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 14-05-2013 2:39 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

quote:
Op 13 mei 2013 15:08 schreef attila_de_hun het volgende:
heeft iemand "Bronson" gezien? Is dat wat?
Supergaaf. Hardy is een erg harde baas, wederom.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 14-05-2013 6:24 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

quote:
Op 13 mei 2013 9:42 schreef PandroidJack het volgende:


Best een goede film, claustrofobisch sfeertje, en nog wel een goed uitgewerkt verhaal. Aanrader voor scifi-fans.
Inderdaad gaaf!


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 14-05-2013 9:49 by PandroidJack Profiel van PandroidJack



Een 'Falling Down'-achtige film, die, op een nogal prekerige manier de 'verrotte MTV-maatschappij' te kakken wil zetten. Er wordt verkondigd dat Amerika z'n fatsoen kwijt is, dat ze niet meer 'nice' zijn, maar dat wordt wel allemaal met vuurwapens verkondigd, wat de hele boodschap van de film nogal ondergraaft.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-05-2013 13:21 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 13 mei 2013 15:04 schreef attila_de_hun het volgende:
en nu maar wachten op de nieuwe super-man (ff wat anders), heb ik hoge verwachtingen van.


Ik niet. Superman is een intrinsieke faal als superheld en had eigenlijk al lang uit zijn lijden verlost moeten worden. In eerste instantie veel en veel te sterk gemaakt, en daarna is men alleen maar voortdurend bezig geweest met deus ex machina achtige trucjes (kryptonite) en een overdadige backstory aan emotionele bagage (mensen om hem heen die wel kwetsbaar zijn) om hem nog enige vorm van geloofwaardige competitie te geven.

Het maakt niet uit welke fantastische regiseurs, script-schrijvers of producers je er tegenaan mikt, het karakter zelf is per definitie op voorhand al gedoemd tot een slechte film. Tegenwoordig kun je met dat soort een-dimensionale superhelden niks meer.

[edit]Zal overigens ongetwijfeld wel gaan kijken hoor, visueel zal het best weer een spektakel zijn. Maar inhoudelijk verwacht ik bitter weinig.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 14-05-2013 13:21]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 14-05-2013 14:14 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Hij zou zich ook wel eens een meer bescheiden naam mogen aanmeten.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-05-2013 14:15 by Mark Profiel van Mark

Sort of okay man?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 14-05-2013 14:28 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

quote:
Op 14 mei 2013 9:49 schreef PandroidJack het volgende:
*img*

Een 'Falling Down'-achtige film, die, op een nogal prekerige manier de 'verrotte MTV-maatschappij' te kakken wil zetten. Er wordt verkondigd dat Amerika z'n fatsoen kwijt is, dat ze niet meer 'nice' zijn, maar dat wordt wel allemaal met vuurwapens verkondigd, wat de hele boodschap van de film nogal ondergraaft.

Goede film. Dat het gebruik van vuurwapens de boodschap zou ondergraven ben ik het geheel niet mee eens. Idem voor Falling Down trouwens.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-05-2013 15:18 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 mei 2013 13:21 schreef Mark het volgende:
Ik niet. Superman is een intrinsieke faal als superheld en had eigenlijk al lang uit zijn lijden verlost moeten worden. In eerste instantie veel en veel te sterk gemaakt, en daarna is men alleen maar voortdurend bezig geweest met deus ex machina achtige trucjes (kryptonite) en een overdadige backstory aan emotionele bagage (mensen om hem heen die wel kwetsbaar zijn) om hem nog enige vorm van geloofwaardige competitie te geven.

Het maakt niet uit welke fantastische regiseurs, script-schrijvers of producers je er tegenaan mikt, het karakter zelf is per definitie op voorhand al gedoemd tot een slechte film. Tegenwoordig kun je met dat soort een-dimensionale superhelden niks meer.

[edit]Zal overigens ongetwijfeld wel gaan kijken hoor, visueel zal het best weer een spektakel zijn. Maar inhoudelijk verwacht ik bitter weinig.


begrijp het. nu ben ik geen DC kenner maar ik meen wel eens te hebben gelezen dat de "kracht"van super-man in de loop der jaren wel aan veranderingen onderhevig is geweest en dus ook zwakker. Mogelijk komt er dus een wat zwakkere super-man in de film (en dat is dan ook interessanter). wat wel leuk is voor een film als er een tegenstander komt die even sterk is en er dus veel wordt gesloopt. maar dan zitten we wel op transformers niveau (de MB-films wel te verstaan) te spreken en moeten we het alleen hebben van lomp geweld. en als Zack Snyder dat dan toont met zijn gebruikelijk mooie beelden, dan is het toch wel de moeite waard. In die zin vind ik de super-man film interessant. Ik ga er niet van uit dat er diep , aangrijpend verhaal bij komt kijken in ieder geval.
Overigens kan een superhero met veel krachten wel interessant zijn (silver surfer bijv. ook geen watje).


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-05-2013 15:20 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 mei 2013 2:39 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Supergaaf. Hardy is een erg harde baas, wederom.

oke, staat nu op mijn "moet-ik-zienlijst"!
(en Hardy is een goede acteur, ben erg benieuwd naar zijn interpretatie van de roadwarrior)


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-05-2013 15:52 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 14 mei 2013 15:18 schreef attila_de_hun het volgende:
Overigens kan een superhero met veel krachten wel interessant zijn (silver surfer bijv. ook geen watje).


Silver Surfer is echter voortgekomen uit de grootste Marvel-faal, de Fantastic Four, waar wederom de superkrachten op zijn Dragonball Z's helemaal uit de hand gelopen zijn (ook een van de reden van de hele reboot). Dar vielen op een gegeven moment simpelweg geen geloofwaardige menselijke tegenstanders meer voor te vinden en dan gaan ze er cosmische krachten en andere rassen uit de ruimte bij betrekken. Avengers e.d. lijden daar trouwens ook nogal onder, Goden en aliens als tegenstanders omdat dat de enige plek is waar je ongebreideld overpowerde individuen vandaan kunt goochelen.

Silver Surfer heeft daarnaast als vergoeilijkende kwaliteit dat hij, ondanks zijn krachten, lange tijd slechts een slaaf is geweest van Galacticus (van wie hij die krachten gekregen heeft). Bovendien is hij mentaal diep in conflict met zichzelf en de mensheid, wat hem direct al een zware bonus geeft over ultieme goody-two-shoes Superman, en heeft daarbij zelfs zichzelf ooit in goede Ozymandias traditie (Watchmen) tot ultieme vijand van de mensheid gemaakt, zodat men een gezamelijke vijand had en niet onderling meer zou vechten.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-05-2013 16:05 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 mei 2013 15:52 schreef Mark het volgende:
Silver Surfer is echter voortgekomen uit de grootste Marvel-faal, de Fantastic Four, waar wederom de superkrachten op zijn Dragonball Z's helemaal uit de hand gelopen zijn (ook een van de reden van de hele reboot). Dar vielen op een gegeven moment simpelweg geen geloofwaardige menselijke tegenstanders meer voor te vinden en dan gaan ze er cosmische krachten en andere rassen uit de ruimte bij betrekken. Avengers e.d. lijden daar trouwens ook nogal onder, Goden en aliens als tegenstanders omdat dat de enige plek is waar je ongebreideld overpowerde individuen vandaan kunt goochelen.

Silver Surfer heeft daarnaast als vergoeilijkende kwaliteit dat hij, ondanks zijn krachten, lange tijd slechts een slaaf is geweest van Galacticus (van wie hij die krachten gekregen heeft). Bovendien is hij mentaal diep in conflict met zichzelf en de mensheid, wat hem direct al een zware bonus geeft over ultieme goody-two-shoes Superman, en heeft daarbij zelfs zichzelf ooit in goede Ozymandias traditie (Watchmen) tot ultieme vijand van de mensheid gemaakt, zodat men een gezamelijke vijand had en niet onderling meer zou vechten.


het is /was een fout dat er een steeds spectaculairdere tegenstander moet komen opdagen. Op een geven moment krijg je dan zulke (zelfs voor comics) over-the-top figuren als de beyonder etc. Galactus vond ik overigens wel een gaaf concept (maar hij had de max moeten zijn wat betreft krachtige personages).
Ook een deel van de FF verhalen vond ik goed(John Byrne en Stan lee etc). Vooral Dr. doom is een goede creatie (maar is veel te vaak gebruikt, zulke vijanden moet je eens in de zoveel tijd laten opdraven). Spreekt de FF je in het geheel niet aan of ben je afgehaakt nadat hun krachten zo zijn toegenomen?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-05-2013 16:52 by Mark Profiel van Mark

Ik heb de 'oude' FFs regelmatig gelezen (jaren '70 comics van een oudere neef van me), en er zitten zeker goede verhaallijnen tussen, maar de personages vind ik erg oppervlakkig. Vandaar vooral de faal-opmerking van me. Wellicht dat het na de reboot(s) beter te verteren is.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 15-05-2013 8:17 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

Moon.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-05-2013 13:34 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 mei 2013 14:46 schreef attila_de_hun het volgende:
Die wil ik dan zeker zien. Ik ben sowieso al dol op "tekenfilms". Wreck-it-ralph vond ik ook erg leuk. Die raad ik jou dus aan (ook de Kung-fu panda's trouwens)
Check!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 15-05-2013 13:41 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Gisteren Lords of salem.

Wat een kut film, dat mens met dreads is lelijk, stom verhaal en veel pruiken.

Het gaafste aan de film was denk ik het behang in de hal waar dat wijf woont. Dat zou ik zelf hier ook wel willen hebben.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-05-2013 14:06 by Mark Profiel van Mark

Zie je dezer dagen veel te weinig, echt goed behang.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 16-05-2013 9:59 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

Solaris [2002]. Best gaaf alleen blijven wel veel dingen erg vaag.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-05-2013 13:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 14 mei 2013 14:15 schreef Mark het volgende:
Sort of okay man?


Not bad man


signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 16-05-2013 13:30 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Suppo Man


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Asterix
Usericon van Asterix
Posted 16-05-2013 16:52 by Asterix Profiel van Asterix

The Last Stand, die nieuwe van the governator

Hij was echt boven verwachting goed!

Net als de nieuwe Die Hard overigens!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 16-05-2013 21:09 by Helvete Profiel van Helvete

Jagten, 2012


Shinkokyû no Hitsuyô, 2004


La Battaglia di Algeri, 1966


Elena, 2011


Le Souffle au Coeur, 1971



[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 16-05-2013 23:43]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen