IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : What is a critic but one who reads quickly, arrogantly, but never wisely. [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Helvete
Usericon van Helvete
Posted 28-05-2013 14:25 by Helvete Profiel van Helvete

Perfect Blue
Jin-Rô (The Wolf Brigade)


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-05-2013 14:41 by Mark Profiel van Mark

Star Trek II
Cabin in the Woods


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-05-2013 17:55 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 28 mei 2013 14:41 schreef Mark het volgende:
Star Trek II
Cabin in the Woods

Abrams star trek II? Zo ja, hoe waren de Klingons? en "Cabin in the woods" vond ik echt een "kicke"film


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 28-05-2013 18:03 by ErikS Profiel van ErikS

Abrams Star Trek II kan mij dus echt gestolen worden.

Personage Carol Marcus + superwapen dat de federatie bedreigd = geheid een "remake" van The Wrath of Khan waarbij flink over de nalatenschap van Gene Roddenberry et al geürineerd wordt.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-05-2013 18:07 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 28 mei 2013 17:55 schreef attila_de_hun het volgende:
Abrams star trek II? Zo ja, hoe waren de Klingons?


Top, al zie je niet al te veel van ze. Maar qua film beter dan de Eerste Abrams Star Trek, dat toch vooral een 'kijk ons eens fanboy zijn met onze talloze Trekkie referenties' gebeuren was. Uitermate onderhoudend en geinige in-jokes voor de fans, maar als film op zichzelf staand niet geweldig sterk. De nieuwe is wat dat betreft een stuk volwassener. Gave effects, goede verhaallijn en een super baddie in Benedict Cumberbund (BBC 'Sherlock')


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-05-2013 18:11 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 28 mei 2013 18:03 schreef ErikS het volgende:
Abrams Star Trek II kan mij dus echt gestolen worden.

Personage Carol Marcus + superwapen dat de federatie bedreigd = geheid een "remake" van The Wrath of Khan waarbij flink over de nalatenschap van Gene Roddenberry et al geürineerd wordt.


Ja, duh, het is een reboot van het Star Trek emporium. Met diezelfde logica kun je ook alle Batmans, Spidermans etc op voorhand afschieten. Het interessante is juist om te zien hoe ze de materie oppakken. In deel I werd al heel duidelijk gemaakt dat de Abrams Star Trek parallellen heeft met de originele serie, mar in een soort alternatieve tijdlijn loopt. Dat is juist het hele idee achter de reboot.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 28-05-2013 18:19 by ErikS Profiel van ErikS

Reboot is dus een ander woord voor volledig overbodige, niets toevoegende remake voor de pubers van nu die de aandachtsspanne van een KFC commercial hebben?

Duidelijk.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 28-05-2013 18:23 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 28 mei 2013 18:03 schreef ErikS het volgende:
Abrams Star Trek II kan mij dus echt gestolen worden.


Plus heel veel. Had niet verwacht dat ik dat ooit zou zeggen, als Trekkie.

quote:
Op 28 mei 2013 18:07 schreef Mark het volgende:
Cumberbund


Cumberbatch. Cumberbund klinkt als een soort cake


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-05-2013 18:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque



Quis moderabat ipsos moderatores?


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 28-05-2013 19:29 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Dan nog klinkt het als cake.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 28-05-2013 20:55 by MetalJan Profiel van MetalJan

Lars and the real girl

Aparte, maar goeie film.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 29-05-2013 0:46 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

Wreck It Ralph

Erg leuke film!


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-05-2013 9:36 by PandroidJack Profiel van PandroidJack



In eerste instantie natuurlijk vooral onder de indruk van de bevreemdende bodyhorror, maar nadien blijft de film nog even nazinderen. Het hele hallucinerende thema van het verhaal komt stevig over. Ik zal nooit meer op dezelfde manier naar mijn tv-toestel kijken

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 29-05-2013 10:05]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-05-2013 10:30 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 28 mei 2013 18:23 schreef Ralph het volgende:
Cumberbatch. Cumberbund klinkt als een soort cake


Oh ja, die


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 29-05-2013 10:33 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 28 mei 2013 18:11 schreef Mark het volgende:
Ja, duh, het is een reboot van het Star Trek emporium. Met diezelfde logica kun je ook alle Batmans, Spidermans etc op voorhand afschieten. Het interessante is juist om te zien hoe ze de materie oppakken. In deel I werd al heel duidelijk gemaakt dat de Abrams Star Trek parallellen heeft met de originele serie, mar in een soort alternatieve tijdlijn loopt. Dat is juist het hele idee achter de reboot.
Totaal geen Star Trek-fan, maar zeer benieuwd naar deze; mede door Cumberbatch.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-05-2013 10:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 29 mei 2013 10:33 schreef Kvelgeest het volgende:
Totaal geen Star Trek-fan, maar zeer benieuwd naar deze; mede door Cumberbatch.

Vond de series eerder wel leuk, maar meer op enkele diepere afleveringen na meer als simpel vermaak dan wat anders. Maar deze reboot, en zeker met Cumberbatch, spreekt me zéér aan.
quote:
Op 28 mei 2013 19:29 schreef Ralph het volgende:
Dan nog klinkt het als cake.

Ja




Twee weken geleden the Matrix, Memento en The Usual Suspects herkeken (in alle gevallen voor de 2e keer gezien).

Die laatste twee blijven overeind, daar zijn de hints die al wat door laten schijnen van het hoe en wat betreft het verdere verhaal heel gaaf. Vernuftig in elkaar gezette films dat, prachtig om te zien wat er allemaal aangekondigd en klaargezet wordt zonder dat je het bij de eerste keer kijken echt goed in context kan plaatsen.

Die eerste blijft niet echt overeind, de (subtiele) hints die voor Neo de pil neemt al wat door laten schijnen van het hoe en wat betreft de matrix enzovoorts zijn gewoon vervelend en langdradig als je weet waar het op uitdraait. Verder is de actie nog steeds tof, maar heeft het verder echt niet zoveel om het lijf. Leuk concept, maar verder gewoon lineaire actie.

Dit weekend Matrix Reloaded dan ook nog gekeken. Die is qua diepere laag véél interessanter, al moet je wel opletten om bepaalde subtiliteiten goed mee te krijgen. Verder als het film is het niet heel geslaagd, veel stomme trage momenten, cliché-momentjes enzovoorts. Al met al toch leuk simpelweg omdat het proberen te vatten van hoe de matrix, haar programma's en de mensen nu echt werken interessant is


Quis moderabat ipsos moderatores?


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 29-05-2013 11:18 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 29 mei 2013 10:54 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dit weekend Matrix Reloaded dan ook nog gekeken. Die is qua diepere laag véél interessanter, al moet je wel opletten om bepaalde subtiliteiten goed mee te krijgen. Verder als het film is het niet heel geslaagd, veel stomme trage momenten, cliché-momentjes enzovoorts. Al met al toch leuk simpelweg omdat het proberen te vatten van hoe de matrix, haar programma's en de mensen nu echt werken interessant is
Indd het sterkste deel.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-05-2013 11:18 by spectre Profiel van spectre

Nu deel 3 nog kijken en dan mag pas echt wat zeggen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-05-2013 11:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 29 mei 2013 11:18 schreef spectre het volgende:
Nu deel 3 nog kijken en dan mag pas echt wat zeggen

Komt ook binnenkort, ja In mijn herinnering vond ik die bij de eerste keer kijken niet al te best


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-05-2013 11:45 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 28 mei 2013 18:11 schreef Mark het volgende:
Ja, duh, het is een reboot van het Star Trek emporium. Met diezelfde logica kun je ook alle Batmans, Spidermans etc op voorhand afschieten. Het interessante is juist om te zien hoe ze de materie oppakken. In deel I werd al heel duidelijk gemaakt dat de Abrams Star Trek parallellen heeft met de originele serie, mar in een soort alternatieve tijdlijn loopt. Dat is juist het hele idee achter de reboot.


En voor mij de hele reden dat het me totaal niet meer aanspreekt. Die hele flashy reboot heeft voor mij geen reet meer met Star Trek te maken. Zoals iemand elders op het internet het treffend omschreef: het is een actiefilm met een Star Trek-jasje, maar daar houdt het wel mee op.

Ik heb een bioscoopabonnement, dus ik zal er allicht heen gaat zodra de film draait, maar ik verheug me nergens op. Verder schijnt er ergens een R2D2 verstopt te zitten in de film. Nog een teken dat Abrams zich heel ver van Trek moet houden (Ik weet het, het is een kinderachtig punt om over te vallen, maar ik doe het toch.)

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 29-05-2013 11:45]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-05-2013 11:45 by Mark Profiel van Mark

@AG: Als je de opzetjes in deel II intrigerend vond, dan ga je wederom erg hard huilen bij deel III.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 29-05-2013 11:45]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-05-2013 11:48 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 29 mei 2013 11:45 schreef Ralph het volgende:
Ik heb een bioscoopabonnement, dus ik zal er allicht heen gaat zodra de film draait, maar ik verheug me nergens op. Verder schijnt er ergens een R2D2 verstopt te zitten in de film. Nog een teken dat Abrams zich heel ver van Trek moet houden (Ik weet het, het is een kinderachtig punt om over te vallen, maar ik doe het toch.)


Ach, ik vond Star Trek de serie altijd nogal oubollig, en The Wrath of Khan een prutfilm, dus voor mij en gelijkgezinden is deze reboot een verfrissende gebeurtenis. Tenminste een grote verademing bij de vele recente, haast letterlijke remakes van oudere films (waar ik wel een broertje dood aan heb; een goede film behoeft geen letterlijke remake).


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-05-2013 12:04 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 29 mei 2013 11:48 schreef Mark het volgende:
Ach, ik vond Star Trek de serie altijd nogal oubollig, en The Wrath of Khan een prutfilm, dus voor mij en gelijkgezinden is deze reboot een verfrissende gebeurtenis. Tenminste een grote verademing bij de vele recente, haast letterlijke remakes van oudere films (waar ik wel een broertje dood aan heb; een goede film behoeft geen letterlijke remake).


Uiteraard niets persoonlijks naar jou toe, maar dat is in mijn ogen dus het hele probleem: het is een Star Trek voor 'het grote publiek' geworden, en daarmee is die oubolligheid naar de achterbank verwezen. Star Trek is nooit een typische actiefranchise geweest (zelfs niet echt in de eerste tien bioscoopfilms), en dat is het nu dus wel, en het voelt als één grote sell-out.

Ik vond de eerste zeker niet slecht, maar het heeft nog maar weinig met wat in mijn ogen Star Trek is te maken. Dientengevolge loop ik voor dit vervolg ook helemaal niet warm.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-05-2013 12:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 29 mei 2013 11:45 schreef Ralph het volgende:
...ik verheug me nergens op.

Prachtig Ik zie het al helemaal voor me, hoe je met een chagrijnig hoofd naar de bioscoop gaat
quote:
Verder schijnt er ergens een R2D2 verstopt te zitten in de film.

Er zat al eerder een Millenium Falcon in Star Trek, als ik me niet vergist. edit, First Contact: http://en.wikipedia.org/wiki/Millennium_Falcon#Cultural_influence
quote:
Op 29 mei 2013 11:45 schreef Mark het volgende:
@AG: Als je de opzetjes in deel II intrigerend vond, dan ga je wederom erg hard huilen bij deel III.

Ja, ben ik ook bang voor Maar toch, ik ga er hoopvol in

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 29-05-2013 12:16]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 29-05-2013 12:17 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 29 mei 2013 12:15 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Prachtig Ik zie het al helemaal voor me, hoe je met een chagrijnig hoofd naar de bioscoop gaat


Ik @ Thronefest. :v


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen