IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : A blast from the past: post hier foto's van je oude concertkaartjes/posters. Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-04-2013 22:49 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik kwam er recent een aantal weer tegen sinds jaren en dat is toch wel weer leuk om weer even terug te denken welke optredens echt zo vet waren. In principe is er ruimte voor een ander topic met kaartjes van klote optredens, hehe.

Nou ja, dat dus. Ik heb deze gekozen uit de stapel.
















[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 12-04-2013 22:46]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-04-2013 22:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ik zie het alweer, dit wordt zo'n topic waar mensen als jij té toffe combinaties van legendarische bands gaan posten

Carry on


I wish I was a butterfly


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 08-04-2013 23:12 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Geweldig toch?

Rotting Crist... in die tijd (het pre-h-tijdperk) hadden ze nog geen 'h' natuurlijk

En de Groenoordhal in Leiden...bestaat die eigenlijk nog?


Hatsjikidee!


Psycho Pippi
"I'M NOT RIDIN' THE PIG!!!"
Usericon van Psycho Pippi
Posted 09-04-2013 2:03 by Psycho Pippi Wijzig reactieProfiel van Psycho PippiQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2013 23:12 schreef Unholy Mary het volgende:
....

Rotting Crist... in die tijd (het pre-h-tijdperk) hadden ze nog geen 'h' natuurlijk

....

België...


We're never gonna survive unless.... we are a little crazy....


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 09-04-2013 7:34 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Verboden om kaartjes van het oude Noorderligt te posten...


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-04-2013 20:30 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik héb er nog wel meer, hoor.

Geen idee of die hallen nog bestaan.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 09-04-2013 20:45 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 8 april 2013 23:12 schreef Unholy Mary het volgende:

En de Groenoordhal in Leiden...bestaat die eigenlijk nog?



Volgens mij is die gesloopt



CTTS
Usericon van CTTS
Posted 09-04-2013 21:10 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Ben van de suffe Ticketservice kaartjes generatie, dus weinig meer bewaard.

Deze wel natuurlijk, allereerste concert/festival.




Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 09-04-2013 21:10 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Tien gulden, dat waren de tijden [was toen zelf 9 ].


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 10-04-2013 10:33 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2013 22:49 schreef De Tegenpartij het volgende:






Om duimen en vingers bij af te likken


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 10-04-2013 11:26 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 april 2013 21:10 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Tien gulden, dat waren de tijden [was toen zelf 9 ].


Tien gulden? Belachelijk duur
Ik ben nog van de generatie die Dynamo Open Air gratis meemaakte en daarna een gulden betaalde (die je in een emmer gooide bij binnenkomst van de kunstijsbaan)


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-04-2013 21:54 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 april 2013 21:10 schreef CTTS het volgende:
Ben van de suffe Ticketservice kaartjes generatie, dus weinig meer bewaard.

Deze wel natuurlijk, allereerste concert/festival.




Ik heb de poster op zolder hangen. Ja, dat waren me 2 dagen. Gelijk de laatste keer dat ik gegaan ben, volgens wikipedia. Wel de reunie van mercyful fate, dat was te gek.

quote:
Op 10 april 2013 11:26 schreef Marcel H. het volgende:
Tien gulden? Belachelijk duur
Ik ben nog van de generatie die Dynamo Open Air gratis meemaakte en daarna een gulden betaalde (die je in een emmer gooide bij binnenkomst van de kunstijsbaan)


Volgens wikipedia (hehehe) ben ik voor het eerst in 88 gegaan. Nog een keer in '91. En verder niet meer, geloof ik. Ik kan me wel herinneren dat je wat in een emmer gooide. Dat zal dan wel in 88 geweest.

Zelfs die 10 gulden voor 2 dagen bands was nog steeds belachelijk goedkoop. Ik zou wel eens een grafiek oid willen zien van het verloop van de entreeprijzen of hoe zeg je dat.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 10-04-2013 22:06 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 10 april 2013 21:54 schreef De Tegenpartij het volgende:Ik zou wel eens een grafiek oid willen zien van het verloop van de entreeprijzen of hoe zeg je dat.


bron: http://sargasso.nl/gestage-stijging-prijs-kaartjes-pop-en-rockconcerten/


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-04-2013 22:08 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Die gemiddelde-lijn lijkt alleen maar omhoog te gaan door een aantal flinke uitschieters naar boven. De slang met de meeste observaties blijft redelijk gestaag. Die uitschieters zijn vast allemaal van livenation en uiteindelijk zullen prijskaartjes niet heel veel duurder zijn geworden?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-04-2013 22:09 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ja, precies. Maar ik doelde eigenlijk specifiek op dynamo open air.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 10-04-2013 22:12 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 10 april 2013 22:08 schreef iPim het volgende:
Die gemiddelde-lijn lijkt alleen maar omhoog te gaan door een aantal flinke uitschieters naar boven. De slang met de meeste observaties blijft redelijk gestaag. Die uitschieters zijn vast allemaal van livenation en uiteindelijk zullen prijskaartjes niet heel veel duurder zijn geworden?
Lees het artikel even.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 10-04-2013 22:20 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 10 april 2013 22:09 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ja, precies. Maar ik doelde eigenlijk specifiek op dynamo open air.
Lijstje! Die 10 gulden van 1993 was zonder camping?

1998 - 25,00 + 64,50 camping = 89,50 (geen servicekosten)
1999 - 125,00 + 6,50 servicekosten
2000 - 87,50 + 7,50 servicekosten (1 dag)

ging hard opeens.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-04-2013 22:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ja, precies.

Het gaat schijnbaar om voor inflatie gecorrigeerde prijzen. Volgens het artikel stijgen de prijzen voor de echt grote artiesten het hardst, maar evengoed voor 'kleine' zalen als Paradiso is een prijsstijging waargenomen. Weet ik verder niet of het onredelijk is of niet, maar ticketprijzen ontwikkelen zich dus over de gehele linie snéller omhoog dan de rest van de voor inflatie geindexeerde producten.


I wish I was a butterfly


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-04-2013 22:21 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2013 22:12 schreef bokkie666 het volgende:
Lees het artikel even.


Geen tijd voor, sorry!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-04-2013 22:23 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2013 22:21 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het gaat schijnbaar om voor inflatie gecorrigeerde prijzen. Volgens het artikel stijgen de prijzen voor de echt grote artiesten het hardst, maar evengoed voor 'kleine' zalen als Paradiso is een prijsstijging waargenomen. Weet ik verder niet of het onredelijk is of niet, maar ticketprijzen ontwikkelen zich dus over de gehele linie snéller omhoog dan de rest van de voor inflatie geindexeerde producten.


Nemen ze bij Paradiso ook die verschrikkelijke lidmaatschappen mee in de prijs?

Neemt verder niet weg dat er in de graph een constante band is aan observaties die ongeveer dezelfde ticketprijzen aanhouden na inflatiecorrectie.

quote:
Sargasso heeft ruim 300 concertkaarten van de periode 1976 tot en met nu gevonden en alle cijfers op een rij gezet. De volledige prijs voor de consument, dus inclusief servicekosten, is voor inflatie gecorrigeerd en in euro’s uitgedrukt.



300 observaties op 30 jaar vind ik ook vrij weinig.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 10-04-2013 22:26]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-04-2013 22:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2013 22:23 schreef iPim het volgende:
Nemen ze bij Paradiso ook die verschrikkelijke lidmaatschappen mee in de prijs?

Weet ik niet. Wel gaat dit volgens mij over sec ticketprijzen, want daarna gaan ze het pas hebben over servicekosten. edit: nevermind, het is *inclusief* servicekosten. Waar dan al dan niet dat klotelidmaatschap onder gerekend wordt...
quote:
Neemt verder niet weg dat er in de graph een constante band is aan observaties die ongeveer dezelfde ticketprijzen aanhouden na inflatiecorrectie.

Dat zegt verder niet zoveel alleen. Kan betekenen dat de goedkoopste kaartjes met de inflatie mee zij gestegen, maar kan ook betekenen dat het om 'nieuwe' goedkope kaartjes gaat. Zogezegd

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-04-2013 22:31]


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-04-2013 22:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2013 22:23 schreef iPim het volgende:
300 observaties op 30 jaar vind ik ook vrij weinig.

Dat klopt. Dit is ook zeker geen compleet beeld. Ze vragen ook om meer data

Ik heb even naar het onderste deel van de band gekeken: wel grappig, dat zijn eerst evenemententerreinen, theaters, -hallen, etc., dan worden het dingen als Atak, Paradiso, dan gaat het naar Ekko, Tivoli De Helling.


I wish I was a butterfly


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-04-2013 22:31 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2013 22:28 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat klopt. Dit is ook zeker geen compleet beeld. Ze vragen ook om meer data


Die kan je online van de sites fixen volgens mij. Tien concerten kiezen per jaar is nogal arbitrair. Neem je dan de U2's en de Madonna's willekeurig of pak je één willekeurig concert van EKKO? Op een sample van 10 lijkt me dat nogal tekortschietend zoals gezegd.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-04-2013 22:31 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Het gaat hier niet helemaal goed meer. Ik had er niet over moeten beginnen.

Misschien een idee voor een nieuw topic?




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 10-04-2013 22:32 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Of een topictitelwijziging.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-04-2013 22:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Sorry, Wim! Op zoek naar een beter topic hiervoor


I wish I was a butterfly


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen