IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Dark Buddha Rising (duistere psychedelica sludge) Vorige pagina | Volgende pagina
HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 30-09-2015 22:17 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De nieuwe plaat is weer gaaf. Twee lange stukken (23/24 minuten) die heerlijk geleidelijk aan opbouwen. Goede afwisseling tussen de verschillende zangers en vooral op E X O een mooie psychedelische sfeer. Het drumwerk is ook in al zijn subtiliteiten te volgen, daar word ik ook altijd heel blij van.



[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 30-09-2015 22:20]



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 30-09-2015 23:35 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Erg onder de indruk, wat een trip weer!



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 21-04-2016 19:06 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Erg fijn de nieuwe. Uiteraard traditiegewijs aangeschaft op roadburn. Praktisch live opgenomen in de studio/het oefenhok van Oranssi, had ik gelezen als ik me niet vergis. En zelf gemixt en gemastered zelfs. Met als resultaat dat het geheel weer iets minder vet is aangezet dan op Dakhmandal, die in een professionele studio is opgenomen. Storend is 't niet. Lekker organisch, hoewel hier en daar iets aan de doffe kant. Maar dat komt omdat ik verwend ben.

Muzikaal weer overheerlijk en opbouwend, met de karakteristieke tegendraadse ritmes. Wel mis ik de oerduistere (keel??)zang die voor het eerst de kop op stak op Dakhmandal.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-08-2017 13:53 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Abyssolute Transfinite maar weer eens uit de kast getrokken. Was vergeten hoe sterk dit album was. Dayum.



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 17-08-2017 13:56 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ze zijn op tour in November. De tiende spelen ze in Brussel.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-08-2017 14:24 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik zet 't in de agenda! Thanks. Hoewel Brussel... dichtbij en tegelijk heel ver weg.

edit: Utrecht LGW. Ligt iets meer voor de hand voor mij.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 17-08-2017 14:25]



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 17-08-2017 15:29 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2017 13:56 schreef bokkie666 het volgende:
Ze zijn op tour in November. De tiende spelen ze in Brussel.


In Magasin 4 neem ik aan?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 17-08-2017 15:38 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2017 15:29 schreef PandroidJack het volgende:
In Magasin 4 neem ik aan?
Ja. http://www.magasin4.be/site.php?Page=Agenda&SM=2017-11&CurrentDate=6663


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 17-08-2017 16:48 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik ga er ook bij zijn in magasin4.
Ondertussen nog eens aan het luisteren, blijven toch wel geniaal.

Zijn die eerste 4 albums eigenlijk nog ergens verkrijgbaar op cd? Zijn ze zelfs ooit op cd uitgebracht? De eersten volgens metal-archives alvast wel, maar vind nergens iets terug.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 17-08-2017 17:01 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 17 augustus 2017 16:48 schreef Tool-fan het volgende:
Zijn die eerste 4 albums eigenlijk nog ergens verkrijgbaar op cd? Zijn ze zelfs ooit op cd uitgebracht? De eersten volgens metal-archives alvast wel, maar vind nergens iets terug.


Er zijn plannen om de eerste drie opnieuw uit te brengen...

"By this 10th anniversary, we will reissue the first three albums as 'The Black Trilogy'. We have recorded the new material from the latest live set, which will form an EP in the future. Also 'Live at Roadburn 2016' is in the horizon. More details of things to come in the future."



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 17-08-2017 17:04 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Oh, dat zou mooi zijn. Toch wanneer daar ook een cd versie van zou komen, en het niet (enkel) om een LP heruitgave zou gaan.

Dan moet ik enkel nog Abyssolute Transfinite zien te bemachtigen.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-08-2017 17:38 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2017 17:01 schreef HierIsMike het volgende:
Er zijn plannen om de eerste drie opnieuw uit te brengen...

"By this 10th anniversary, we will reissue the first three albums as 'The Black Trilogy'. We have recorded the new material from the latest live set, which will form an EP in the future. Also 'Live at Roadburn 2016' is in the horizon. More details of things to come in the future."


Even lui, maar zijn de albums ook los te verkrijgen dan? En wat zien ze als album 1? I? of Ritual IX?.

Cheerio.



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 17-08-2017 20:21 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

"The first records were released only on vinyl (except the demo) and have been sold out long ago. We are planning to reissue them soonish. I think the first one will be released in this year and the rest will follow. The plan was to released them in cd format as well. After the summer is over we will finalize the things with the label and announce this."

Reactie die ik op fb kreeg van de band.
Lijkt er dus op dat de albums apart zullen verschijnen, zowel op LP als cd.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-08-2017 23:42 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Nice. En leuk dat ze reageren.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-08-2017 9:35 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Je zult ze daar misschien kunnen aanschaffen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 30-03-2019 22:07 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ik zit het even te beluisteren op YouTube. Ik kan het niet zo. Toffe shit.

Morgen, eind in de middag spelen ze in Drachten, in het voorprogramma van Ufomammut. Wayfarer speelt er ook nog een riedeltje.

Die ep II is erg tof.




bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 31-03-2019 20:45 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ik weet niet of ze morgen ergens spelen. Maar 2 april nog in Utrecht.
Dit met Ufomammut als hoofdact en Wayfarer als opener.

Een tof optreden zojuist gezien in Drachten.
Ze hebben ook bijna alles op cd / LP bij ze, dus kan je gelijk boodschappen doen.



bub


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 01-04-2019 1:39 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2019 20:45 schreef Bub het volgende:
Ik weet niet of ze morgen ergens spelen. Maar 2 april nog in Utrecht.
Dit met Ufomammut als hoofdact en Wayfarer als opener.

Een tof optreden zojuist gezien in Drachten.
Ze hebben ook bijna alles op cd / LP bij ze, dus kan je gelijk boodschappen doen.




In Utrecht geen Ufomammut. Wayfarer opener en DBR hoofdact.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 01-04-2019 9:49 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 1 april 2019 1:39 schreef Buiksmurf het volgende:
In Utrecht geen Ufomammut. Wayfarer opener en DBR hoofdact.


Ah. Ok. Beter dus.


bub


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 01-04-2019 14:51 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

quote:
Op 1 april 2019 9:49 schreef Bub het volgende:
Ah. Ok. Beter dus.


Absoluut. Al vind ik Ufomammut ook een prima band. Maar heb die band al een aantal maal headlinend gezien en Dark Buddha Rising nog nooit.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 02-04-2019 17:02 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Project van Oranssi Pazuzu en Dark Buddha Rising:
Waste Of Space Orchestra.

De cd/elpee was afgelopen zondag te koop.
Dom genoeg niet gedaan.

Hier helemaal te beluisteren.

https://www.loudersound.com/features/oranssi-pazuzu-and-dark-buddha-rising-join-forces-for-an-exhilarating-cosmic-rite?fbclid=IwAR1Am9nka9IA9ea4rS-S2FUCKr1Syy-rhTkxS17QfqKHE7ImXmRwSSQAx9s

cd besteld.




bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 06-10-2020 21:35 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

en een nieuwe nummer.
13 minuten...en een leuke video erbij.



13 November komt de nieuwe, genaamd 'Mathreyata', uit.


bub


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-10-2020 9:54 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Het is niet wat je zegt verrassend ten opzichte van eerder werk, maar over de kwaliteit van aanstaande plaat maak ik me geen zorgen. Ik kijk er weer enorm naar uit.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 07-10-2020 9:54]



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 07-10-2020 9:58 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Echt vernieuwend is het ook niet echt ten opzichte van voorgaand werk.
Lekker is het wel.


bub


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-10-2020 10:09 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ja, precies, dat bedoel ik En ergens wel blij dat DBR niet teveel symphonische elementen erin gooit sinds Waste of Space en Oranssi dat meer en meer doen. (ook fan van, daar niet van)



Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen