IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 09-06-2014 18:48 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/






grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 03-07-2014 23:43 by grindcore Profiel van grindcore

Hoi, ik heb een vraag.

Ik heb een DW2000 pedaal die ik graag wil omruilen voor een ander pedaal:

- Tama Iron Cobra Rolling glide
- Pearl Eliminator

Van de drummers die ik heb gekend kozen velen de Iron Cobra dus ik was eerder geneigd om deze pedaal ook te nemen, totdat iemand op de Eliminator wees.

Een aantal vragen bij elimibator:
Is de pedaal stabiel met rolls op hoge snelheid?

Hoe is het onderhoud ten opzichte van Iron Cobra?



Sjon
Usericon van Sjon
Posted 04-07-2014 0:07 by Sjon Profiel van Sjon

Koop alsjeblieft een eliminator. Iron cobra's zijn van die trage logge pedalen, ik kan daar echt niks mee.

Eliminator, rode cam, veren op max en gaan (y)


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 04-07-2014 0:08 by Sjon Profiel van Sjon

En trouwens

http://vater.com/artists/artistpage.cfm?ID=30&Country=netherlands

[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 04-07-2014 0:08]


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 04-07-2014 8:59 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 4 juli 2014 0:08 schreef Sjon het volgende:

En trouwens

http://vater.com/artists/artistpage.cfm?ID=30&Country=netherlands

Spullen!


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 04-07-2014 9:11 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Camco's of niks.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 04-07-2014 10:39 by nark Profiel van nark

Gaaf weer ........



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 07-07-2014 11:30 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 4 juli 2014 0:07 schreef Sjon het volgende:
Koop alsjeblieft een eliminator. Iron cobra's zijn van die trage logge pedalen, ik kan daar echt niks mee.

Eliminator, rode cam, veren op max en gaan (y)


Je hebt gelijk. En de mogelijkheden om het een en ander te stellen is bijzonder geil bij een Eliminator.

Rode cam en veren op medium en bassdrum rolls a'la Hellhammer


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 07-07-2014 20:10 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 3 juli 2014 23:43 schreef grindcore het volgende:
Hoi, ik heb een vraag.

Ik heb een DW2000 pedaal die ik graag wil omruilen voor een ander pedaal:

- Tama Iron Cobra Rolling glide
- Pearl Eliminator

Van de drummers die ik heb gekend kozen velen de Iron Cobra dus ik was eerder geneigd om deze pedaal ook te nemen, totdat iemand op de Eliminator wees.

Een aantal vragen bij elimibator:
Is de pedaal stabiel met rolls op hoge snelheid?

Hoe is het onderhoud ten opzichte van Iron Cobra?




Je kunt ook eens kijken naar de Yamaha Flying Dragon pedalen. Direct drive, hoop mogelijkheden kwa afstelling, absoluut voldoende power, super bouwkwaliteit, heerlijke feel en erg betaalbaar. Had hiervoor de Iron Cobra powerglide en alhoewel die me best aardig bevielen zijn de Yamaha's wat mij betreft de absolute winnaar. Wellicht niet helemaal te vergelijken, chain drive vs direct drive, maar wellicht de moeite waard om in de vergelijking mee te nemen.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 07-07-2014 23:00 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 7 juli 2014 20:10 schreef Ethereal het volgende:
Je kunt ook eens kijken naar de Yamaha Flying Dragon pedalen. Direct drive, hoop mogelijkheden kwa afstelling, absoluut voldoende power, super bouwkwaliteit, heerlijke feel en erg betaalbaar. Had hiervoor de Iron Cobra powerglide en alhoewel die me best aardig bevielen zijn de Yamaha's wat mij betreft de absolute winnaar. Wellicht niet helemaal te vergelijken, chain drive vs direct drive, maar wellicht de moeite waard om in de vergelijking mee te nemen.

Ik ben uiteindelijk voor Pearl Eliminator gegaan omdat ik gelukkiger werd van de 'smoothness' van dat ding icm mogelijkheden om te kunnen stellen en dat voor meer dan 100 euro minder. In tegenstelling tot de IC rolling glide waar je niets kan instellen en minder 'smooth' is.

Ik ben dan ook blij dat ik het gedaan heb. Ik voel ook duidelijk dat dit de juiste pedaal is om daarna naar een pedaal door te groeien zoals een Demon drive, als ik daar aan toe ben.

M,n DW2000 kan de kast in ieder geval



ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 08-07-2014 18:59 by ADHD Profiel van ADHD

Juiste keuze. Hopelijk heb je wel de belt drive gekocht?


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 09-07-2014 9:19 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 8 juli 2014 18:59 schreef ADHD het volgende:
Juiste keuze. Hopelijk heb je wel de belt drive gekocht?

Nee, ik heb geen zin om dat iedere keer te vervangen. Het zal ongetwijfeld beter spelen maar de slijtage gaat mij te hard.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 09-07-2014 15:34 by Sjon Profiel van Sjon

Ik heb nog nooit een belt hoeven vervangen op mijn eliminators, en ik heb ze jaren non stop gebruikt. Volgens mij is de kans dat een ketting knapt nog groter.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 09-07-2014 16:00 by grindcore Profiel van grindcore

Dat klinkt als een aanname

Maar ik vind het wel gezegend nu. Het ding doet wat het moet doen. Mocht ik ooit het gevoel om alsnog over te stappen dan zal ik erover nadenken.


ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 09-07-2014 18:49 by ADHD Profiel van ADHD

Beltdrive nooit problemen mee gehad. De chain daarentegen is me tot 6x toe kapot gegaan. Het bevestigingsplaatje waar de ketting mee aan de onderkant van de voetplaat is bevestigd, brak telkens door bij t schroefgat. Kortom... Rommel


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 10-07-2014 10:19 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 9 juli 2014 18:49 schreef ADHD het volgende:
Beltdrive nooit problemen mee gehad. De chain daarentegen is me tot 6x toe kapot gegaan. Het bevestigingsplaatje waar de ketting mee aan de onderkant van de voetplaat is bevestigd, brak telkens door bij t schroefgat. Kortom... Rommel

Het is dat je het zegt. Ik heb deze melding niet gezien bij andere gebruikers. Ik vraag mij dan ook af of het een structureel probleem is of een maandagmorgen editie.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 10-07-2014 14:58 by Sjon Profiel van Sjon

Ik heb alleen een keer het schroefje op de onderkant waar de belt mee bevestigd is moeten vervangen. Verder heb ik nooit problemen met mijn eliminator gehad.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 12-07-2014 21:41 by Lampje Profiel van Lampje

Die eliminators hebben me altijd geboeid. Ik heb vroeger een setje Pearl pedalen gehad die erg fijn waren, maar de scharnieren lubberden uit, en ik had er een standaard pulley met enkele chain erop zitten, weinig afstelmogelijkheden. Nu heb ik al een aantal jaren een Axis A2 longboardset, en die zijn zeker wel fijn, maar toch nét niet helemáál mijn ding.... Niet dat ik denk dat die Eliminators de oplossing zijn, maar ja, ze boeien me wel enorm. Ik zou ze graag een keer uitproberen voor een oefensessie.


lampje


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 14-07-2014 0:28 by grindcore Profiel van grindcore

Bij Keymusic kan je de pedaal gewoon uitproberen.Het enige wat je voor jezelf wel uit moet zoeken welke 'cam' je wilt gebruiken. Voor het snellere werk (blastbeats etc) is een rode cam een aanrader anders een blauwe.

[Dit bericht is gewijzigd door grindcore op 14-07-2014 0:29]


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-07-2014 19:32 by Lampje Profiel van Lampje

Keymusic ? Da's toch feedback ? Kan je daar dat lenen om uit te proberen ?!? Werkelijk ??!?!?!?!?

Ik was absoluut niet gecharmeerd van Feedback. Over het algemeen erg arrogante verkopers die zich gedragen als megasterren, en die doen alsof jij de eer hebt om misschien wat te mogen kopen bij hen....Althans, zo kwamen een hoop van die jokers op mij over. Dat weerhoud me er ook van om Keymusic uit te proberen, maar ik zal het wel compleet verkeerd hebben.


lampje


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 14-07-2014 23:30 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 14 juli 2014 19:32 schreef Lampje het volgende:
Keymusic ? Da's toch feedback ? Kan je daar dat lenen om uit te proberen ?!? Werkelijk ??!?!?!?!?

Ik was absoluut niet gecharmeerd van Feedback. Over het algemeen erg arrogante verkopers die zich gedragen als megasterren, en die doen alsof jij de eer hebt om misschien wat te mogen kopen bij hen....Althans, zo kwamen een hoop van die jokers op mij over. Dat weerhoud me er ook van om Keymusic uit te proberen, maar ik zal het wel compleet verkeerd hebben.

Keymusic is meer dan alleen Feedback. O.a Rockpalace te S'gravehage zit ook in de bunch. En daar wordt je naar behoren geholpen (naar mijn eigen ervaring) maar het aanbod is klein dus kañ je beter bij Feedback of een andere zaak. Het is maar net wat je wilt.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 16-07-2014 18:56 by Lampje Profiel van Lampje

Hmmmm, dan zal ik keymusic toch maar eens gaan checken. (niet zozeer voor de pedals trouwens, maar voor muziekgerei in het algemeen).

Bax bevalt me trouwens ook zeer goed. En Thomann en Music Store ook. Maar dat zijn allemaal winkels die ver van mijn woonplaats zitten, dus dat is dan steeds internetshoppen..... Music Store is nog wel te doen qua afstand voor mij.

Thanks iig.


lampje


Judas Spritz
Usericon van Judas Spritz
Posted 20-07-2014 13:02 by Judas Spritz Profiel van Judas Spritz

Fijn!




Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 31-08-2014 23:23 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Tips voor hardcase bekkenkoffers gezocht. Heb nu een bekkentas (Rockbag), en die voldoet eigenlijk prima voor wat hij moet doen alleen blijf ik als de dood dat hij op de verkeerde kant valt, of dat er bv iemand bovenop stapt ofzo. Zit voor aardig wat geld aan plaatmateriaal in, en dat wil ik graag heel houden. Daarom nu aan het kijken naar een hardcase koffer, ook stukken handiger ivm vervoer, dan valt er tenminste ook mee te stapelen in plaats van angstvallig zoeken naar een plek waar de tas op zijn rug kan liggen en er niets bovenop kan vallen.

Iemand tips? Zag deze hardcase en die ziet er prima uit (goddomme wat een geld weer voor een stukje kunststof, maargoed), maar wellicht zijn er betere tips van mensen die die dingen al een poosje gebruiken. Moeten 3 crashes (16, 17 en 18"), 1 ride (20"), 2 splashes (10"), 1 china (18") en een setje hihats (14") in. Heb verder nog 2 oude china's maar die zijn nogal lomp dus die zullen dan in de oude tas vertoeven.

Roept u maar!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-08-2014 23:37 by spectre Profiel van spectre

Hier kun je iets goedkoper terecht, geen verzendkosten


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen