IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-08-2015 0:22 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 augustus 2015 16:33 schreef Fusion het volgende:
Sorry, maar het is gewoon onstrak, en t verbaast me dat jullie dat niet horen (vooral van Snaack). Ik ga er bijv van uit dat 00:51 hetzelfde moet voorstellen als 01:24, en daar gaat ie al iets beter, maar nog steeds niet goed. Alsof ie niet goed de snelle reeks inzet.


Ik wilt t anders best tzt even in een DAW inlezen en de hitpoints hier posten


Ik hoor het wel, maar het interesseert me gewoon niet. Zijn power, flow en energie zijn te gek!! En als geheel klonk het waarschijnlijk in de zaal superstrak. Die sextolen kwamen er niet perfect uit maar hij is geen Lars Ulrich gelukkig.

Op de vierkante nanometer zorken over noten die niet perfect gespeeld zijn heeft geen reet meer met muziek te maken. Zo wil ik niet van muziek genieten in ieder geval.

Dat is echt iets voor zeiksnorren met kleine piemeltjes: "HA! Hij maakte een fout!!" Correct, maar hij is nog steeds vele malen succesvoller in de muziek dan jij (of de meeste mensen hier) ooit zullen zijn, ondanks zijn imperfecties.

Late-night drumpr0n:





Buried
Usericon van Buried
Posted 18-08-2015 9:21 by Buried (Speciaal lid) Profiel van Buried

quote:
Op 18 augustus 2015 0:22 schreef Snaack het volgende:
Ik hoor het wel, maar het interesseert me gewoon niet. Zijn power, flow en energie zijn te gek!! En als geheel klonk het waarschijnlijk in de zaal superstrak. Die sextolen kwamen er niet perfect uit maar hij is geen Lars Ulrich gelukkig.

Op de vierkante nanometer zorken over noten die niet perfect gespeeld zijn heeft geen reet meer met muziek te maken. Zo wil ik niet van muziek genieten in ieder geval.

Dat is echt iets voor zeiksnorren met kleine piemeltjes: "HA! Hij maakte een fout!!" Correct, maar hij is nog steeds vele malen succesvoller in de muziek dan jij (of de meeste mensen hier) ooit zullen zijn, ondanks zijn imperfecties.

Late-night drumpr0n:





Troy Wright is een beest!



spectre
Usericon van spectre
Posted 18-08-2015 9:33 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-08-2015 9:47 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 augustus 2015 0:22 schreef Snaack het volgende:
Ik hoor het wel, maar het interesseert me gewoon niet. Zijn power, flow en energie zijn te gek!! En als geheel klonk het waarschijnlijk in de zaal superstrak. Die sextolen kwamen er niet perfect uit maar hij is geen Lars Ulrich gelukkig.

Op de vierkante nanometer zorken over noten die niet perfect gespeeld zijn heeft geen reet meer met muziek te maken. Zo wil ik niet van muziek genieten in ieder geval.
Tot zover volkomen eens. En als je mijn posts had gelezen had je dat kunnen weten. Ik gaf al aan dat ik niet per se retestrakke moet horen Ik luister genoeg drummers en andere muzikanten die op allerlei vlakken rammelen. Maar in t geval van bovenstaande drummert vind ik er weinig aan, pakt t me niet, dus is mijn commentaar over de zaken die me wel opvallen.

quote:
Op 18 augustus 2015 0:22 schreef Snaack het volgende:Dat is echt iets voor zeiksnorren met kleine piemeltjes: "HA! Hij maakte een fout!!" Correct, maar hij is nog steeds vele malen succesvoller in de muziek dan jij (of de meeste mensen hier) ooit zullen zijn, ondanks zijn imperfecties.
Dat is dan weer n beetje zielig. Alsof ik jaloers zou moeten zijn, of geen kritiek mag uiten. Berekenen we eerst de Snaeck Muziek Succes Factor voor we bepalen of de één commentaar op de ander mag hebben?


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-08-2015 10:36 by Snaack Profiel van Snaack

Geachte Fusion,

Ik had hier al jaren niet meer (noemenswaardig) gepost en ik was van mening dat dat mij het voorrecht had gegeven te mogen trollen.

Groeten,
Snaack

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 18-08-2015 10:37]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-08-2015 11:32 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Geachte heer Snaack,

ik heb even uw Recht Op ZM Trol Factor berekend, en ik moet u nederig bekennen dat u gelijk heeft. Ik doe mijn boetekleed (van Adidas) aan en wentel mij in t stof der schaamte.


Hoogachtend,


When your people matter, menstrual health matters


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 21-08-2015 23:53 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Dit vind ik toch wel een ondergewaardeerde drummer: Nick Yacyshyn. Speelt bij Baptists, The Armed en ook Sumac. De drumpartijen op de debuutplaat van Sumac zijn zowat de beste die ik dit jaar heb gehoord op een plaat en er is nu een drumcam:



En een drumcam met Baptists:





[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 21-08-2015 23:55]



Tymflys
Usericon van Tymflys
Posted 25-08-2015 19:38 by Tymflys Profiel van Tymflys

Hoewel de drummer lekker drumt, ben ik nu vooral benieuwd naar de muziek. Klinkt als iets wat ik wel interessant zou moeten vinden.

Thanx voor de tip!


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 25-08-2015 20:52 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

quote:
Op 21 augustus 2015 23:53 schreef HierIsMike het volgende:
Dit vind ik toch wel een ondergewaardeerde drummer: Nick Yacyshyn. Speelt bij Baptists, The Armed en ook Sumac. De drumpartijen op de debuutplaat van Sumac zijn zowat de beste die ik dit jaar heb gehoord op een plaat en er is nu een drumcam:



En een drumcam met Baptists:







Dit soort drummers!


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 25-08-2015 21:37 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Dat SUMAC trek ik wel.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-08-2015 21:45 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Hij stopt zijn energie tenminste in het drummen ipv als een achterlijke te zitten springen en de josti uit te hangen achter de drumkit. Da's ook al heel wat waard.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 29-02-2016 19:42 by Dweller Profiel van Dwellerhttp://www.kong.nl



Fijn gespeeld.


Vox Clamatis in Deserto


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 29-02-2016 20:59 by Lampje Profiel van Lampje

Zeker, erg vet en lekker gespeeld. Komt mij gevoelsmatig als old school drumspel over, en dat is echt een compliment.
Vette fill trouwens op 3.21.
en 4.24 ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 01-03-2016 12:21]


lampje


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 01-03-2016 15:53 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Van het weekend mijn kit (Tama Superstar Hyperdrive Custom) eens voorzien van nieuwe vellen, en dit keer eens een gokje gewaagd en voor de Evans Hydraulic Glass gegaan. De tering, wat een verschil met de coated Emperors die er hiervoor oplagen. Die kreeg ik vaak maar moeilijk gestemd en ik kreeg er eigenlijk nooit de sound uit die ik graag wilde, dus een hoop geouwehoer met moongel en de laatste tijd zelfs met dempringen. Kan wellicht met de diepte van mijn toms te maken hebben.

Nu was het een kwestie van opleggen, enigszins gelijkmatig aanspannen en klaar, wát een sound! Vol, krachtig, geen overdreven overtonen, punchy.. Heel vet. Vanavond maar weer eens een paar tikken op geven

Of het stemgemak door het Evans 360-systeem komt weet ik niet, maar het was eigenlijk meteen goed. Ik ben fan. Vellen zijn ongetwijfeld minder geschikt voor een open, poppy/jazzy sound, maar voor rock/metal klinken ze geniaal.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-03-2016 21:47 by Lampje Profiel van Lampje

Interessant. Ik heb zojuist een andere kit gekocht en zat eraan te denken om er óf Clear, óf Coated Emperors op de toms te zetten.
Ik was juist niet van plan om Evans aan te schaffen omdat A- de klank van de vellen redelijk snel achteruit gaat (althans, in de vergelijking tussen de G2 en de clear emperors), en B- Omdat er bij mij een EQ2 Bassdrumvel na 8x oefenen al is gaan scheuren.

Ik heb met clear emperors op toms altijd goede resultaten gehad qua stemming, maar misschien dat ik de vellen wel heel anders stem dan jij.

Nniet onbelangrijk : welke maten toms gebruik je ? Hyperdrives zijn toch meestal van die kleine ondiepe dingen ?

Heb je ook ervaring met clear emperors ?

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 01-03-2016 21:52]


lampje


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 01-03-2016 22:42 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 1 maart 2016 21:47 schreef Lampje het volgende:
Interessant. Ik heb zojuist een andere kit gekocht en zat eraan te denken om er óf Clear, óf Coated Emperors op de toms te zetten.
Ik was juist niet van plan om Evans aan te schaffen omdat A- de klank van de vellen redelijk snel achteruit gaat (althans, in de vergelijking tussen de G2 en de clear emperors), en B- Omdat er bij mij een EQ2 Bassdrumvel na 8x oefenen al is gaan scheuren.

Ik heb met clear emperors op toms altijd goede resultaten gehad qua stemming, maar misschien dat ik de vellen wel heel anders stem dan jij.

Nniet onbelangrijk : welke maten toms gebruik je ? Hyperdrives zijn toch meestal van die kleine ondiepe dingen ?

Heb je ook ervaring met clear emperors ?


Ik heb 10, 12, 14 en 16" toms. Zijn inderdaad die ondiepe dingen, ideaal voor wat betreft plaatsing. Geen ervaring met clear emperors helaas! De coateds klonken uiteindelijk prima, maar voor mijn smaak veel te veel overtonen die ik alleen met rigoreuze maatregelen onder controle kreeg.

Heb heel andere ervaringen met Evans overigens, houden zich prima bij mij. De Hydraulics zijn denk ik het best te vergelijken met pinstripes, alleen vind ik de klank stukken beter. Minder dof, meer toon. Maar inderdaad, dat kan op een kit met hele diepe toms weer heel anders zijn.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-03-2016 7:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

En speel je ook nog met wintertoms? Of van die all-season dingen?


When your people matter, menstrual health matters


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-03-2016 11:42 by Lampje Profiel van Lampje

All-Season natuurlijk. Da's wel een stuk prettiger aangezien ik meestal indoor speel.


Ethereal : Thanks ! Minder dof dan Pinstripes, dat klinkt me als muziek in de oren. Op mijn kit zitten momenteel pinstripes op de toms...niet mijn ding. Pinstripes op de bassdrums daarentegen bevallen me juist wel weer.... Gelukkig. Ik voel er niet veel voor om deze weer te moeten vervangen.

Ik had de Emperors altijd laag gestemd. Eerst medium gauge resovellen op de toms, die gestemd, en een klein beetje gedempd dmv een klein rolletje tissue vast te plakken op het vel, ongeveer 1 tot 2 cm van de rand van de ketel af. (Ik had dat trouwens aan de binnenkant van de tom geplakt.) Vervolgens Emperor slagvellen er op, stemmen, en klaar. In sommige gevallen gebruikte ik er wel eens een smalle dempring bij. Moongel vind ik maar niets- plakkerige zooi. Dan tape ik nog liever.
Overigens, voor opnamen plaatste ik op gegeven moment juist de microfoons onder de resovellen, gericht naar de plek van impact. Paar grote voordelen : mics hangen niet in de weg, veel minder overspraak van de bekkens. Door de mics naar de plek van impact te richten heb je meer dan genoeg attack.

is allemaal wel een tijd geleden trouwens.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-03-2016 21:51 by Lampje Profiel van Lampje

Deze dame kan er ook wat van :
https://www.youtube.com/watch?v=C1AtfdNKYug


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-03-2016 21:52 by Lampje Profiel van Lampje

.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 10-03-2016 21:54]


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-03-2016 21:53 by Lampje Profiel van Lampje

.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 10-03-2016 21:55]


lampje


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 11-03-2016 15:57 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

Gezien ja, niet slecht!

Ben zelf ook sinds kort voor een nieuw project aan het experimenteren met een nieuwe setup. O.a. zoals in het filmpje te zien de twee racktoms omgewisseld (eerst 12, dan 10). Meer mensen hier ervaring mee? Mij bevalt het tot nu toe wel.


ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 11-03-2016 20:42 by ADHD Profiel van ADHD

Door de jaren heen van pinstripe, embassador clear en coated geprobeerd. Altijd wel leuk dat experimenteren. Totdat de evans ec2 uitkwam. Sinds die tijd niks anders meer op mijn kit gedaan aan vellen. Op de toms dan! Makkelijk te stemmen, blijven goed op stemming en hebben voor mijn kit een mega vet geluid.
Die al eens geprobeerd lampje??

Voor de snare zweer ik bij hd dry van evans. Kannonenvel is dat!!


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 12-03-2016 14:10 by Lampje Profiel van Lampje

Ik heb op de snare hetzelfde vel als jij : bevalt me ook het beste, hoewel ik de coated powerstroke 3 ook erg goed vindt.
De EC2 heb ik nog niet geprobeerd, maar ik moet ook wel bekennen dat ik met tomvellen meestal erg lang doe. Met name de Emperors zijn nagenoeg niet kapot te krijgen, en gek genoeg klinken die ook beter als ze al een tijdje in gebruik zijn.
Maar goed, ik ga de EC2 toch ook maar even beluisteren. Glass hydraulics ook. En dan wordt het even prijzen checken.
Waar kopen jullie trouwens jullie drumvellen ?
Ikzelf wilde weer bij Stokkenenvellendiscounter bestellen, maar zij hebben die glasshydraulics niet.


quote:
Op 11 maart 2016 15:57 schreef ColdheartMinor het volgende:

Ben zelf ook sinds kort voor een nieuw project aan het experimenteren met een nieuwe setup. O.a. zoals in het filmpje te zien de twee racktoms omgewisseld (eerst 12, dan 10). Meer mensen hier ervaring mee? Mij bevalt het tot nu toe wel.



Ik heb het eens geprobeerd, maar ik kon er niet zoveel mee. Maar ik ben ook oldschool wat betreft setup, ik ben vanaf het begin heel erg beïnvloed door Nicko mc Brain en Dave Lombardo wat betreft de drumrolls, dus oplopende volgorde van tommaten is dan toch het meest praktisch.
Maar als je per tom op 1 hand speelt dan kan je heel snel de volgorde afgaan :
1-rechts -10"
2-links -12"
3-rechts - floor rechts
4- bassdrum of floor links (als je die hebt)

Speel je doublestrokes, dan kom je op hetzelfde uit, maar dat gaat voor mij niet op. Ik speel wel doubles, maar op de toms klinkt het me gewoon niet krachtig genoeg omdat ik doubles uit de vingers speel en niet vanuit de pols/arm. Als ik de toms strak opspan met bijvoorbeeld Evans G2, dan komt het er wel uit, maar ik houd toch meer van laag gestemde toms qua klank, dus.....

Overigens, Billy Cobham maakt hier heel veel gebruik van.
En nou ik er zo over nadenk : Dave Lombardo eigenlijk ook in bepaalde rolls, want hij speelt zijn fills linkshandig.....





lampje


ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 12-03-2016 15:42 by ADHD Profiel van ADHD

De ec2 clear tompacks zijn nu in de aanbieding bij stokkenvellen.... Mooi prijsje €57 voor 3 vellen ( afhankelijk welke maten je hebt). Ik ben zelf niet zo'n fan van coated tomvellen op de een of andere manier.

Ikzelf haal mijn vellen bij adams drumworld. Zijn niet de goedkoopste maar t is praktisch omdat het vrij dichtbij is en ze best een ruime voorraad hebben. Ik heb een hekel aan wachten

Als je de vellen erop hebt geknald zie ik he mening wel voorbij komen


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen