IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-01-2017 20:32 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Nou ja, niveau Hellhammer is wel te doen, maar ook dat zal oefenen worden.



edit: Ik bedoel te zeggen dat het als kind al lastig is, maar als volwassene lijkt het me enorm frustrerend om die harde snaren met je zachte vingertopjes tegen die hals te drukken. Van drums weet ik het niet.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 02-01-2017 20:36]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-01-2017 21:53 by Lampje Profiel van Lampje

Och, als Sgeiterd ook een beetje bas speelt, dan zal dat niet het probleem zijn denk ik.


lampje


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-01-2017 21:57 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

2 snaren meer is al snel zeer verwarrend voor iemand die er 4 gewend is.

Ik lul maar wat, zoals gewoonlijk.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 02-01-2017 21:58]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 03-01-2017 11:03 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

quote:
Op 2 januari 2017 21:53 schreef Lampje het volgende:
Och, als Sgeiterd ook een beetje bas speelt, dan zal dat niet het probleem zijn denk ik.


Bassnaren ben ik wel gewend ja, maar wat Wim zegt klopt wel, want met mijn dikke vingers zal gitaarspelen nog een hele uitdaging worden.

Misschien neem ik wel basles, daar heb ik wel aanleg voor.


5 Euro's? Op je muil!!


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-01-2017 23:49 by Lampje Profiel van Lampje

Ik ken een hoop gitaristen met worstevingers die beter kunnen spelen dan ik. Waarschijnlijk omdat zij automatisch de snaren dempen die ze niet volledig indrukken. Naast meer oefening natuurlijk


lampje


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 05-01-2017 15:08 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

In dat geval ga ik gitaarspelen toch maar overwegen.


5 Euro's? Op je muil!!


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 05-01-2017 21:00 by Lampje Profiel van Lampje

Nou, toevallig zat ik er net nog aan te denken : het kan geen kwaad om sowieso wat gitaar te leren spelen. Het kan je basspel namelijk ook een enorme creatieve boost geven.


lampje


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 05-01-2017 21:54 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 2 januari 2017 8:30 schreef Fusion het volgende:
Ah jammer geen drummah mics. Jammer. Zou je wel eens iets als dit willen horen doen:






Super gaaf, als ik weer een tijd heb wil ik daar best eens met je over praten..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-01-2017 8:25 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Praten kan altijd Als zijnde drummer? Of label eigenaar met een miljoenendeal in gedachten? Hier overigens ook errug weinig tijd ivm dochtertje van 16 maanden bovenop de normale drukte. Maar geef maar een schreeuw tzt!


When your people matter, menstrual health matters


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 07-01-2017 11:25 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 6 januari 2017 8:25 schreef Fusion het volgende:
Praten kan altijd Als zijnde drummer? Of label eigenaar met een miljoenendeal in gedachten? Hier overigens ook errug weinig tijd ivm dochtertje van 16 maanden bovenop de normale drukte. Maar geef maar een schreeuw tzt!


Uiteraard als drummer die mee op zoek gaat naar die miljoenendeal..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 07-01-2017 23:38 by Lampje Profiel van Lampje

Onlangs Evans EC2 vellen op de toms gezet. Valt me niets tegen ! Lijken eigenlijk behoorlijk op Remo Emperors, maar dan uiteraard iets droger.
Ik ben benieuwd hoe deze klinken als ik de toms close-miced opneem...


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-01-2017 13:58 by Snaack Profiel van Snaack

Mijn favoriete vellen! Zo'n mooie volle, droge sound!


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 08-01-2017 19:34 by Lampje Profiel van Lampje

Mijn favoriete vellen voor toms zijn volledig ingespeelde Emperors (nieuw klinken deze nog lang niet zo heerlijk), Evans G2 vind ik ook erg tof, maar van deze gaat de klank juist achteruit naarmate ze ouder worden.
EC2 klinkt eigenlijk als een G2 met een beetje demping, maar niet teveel. Afhankelijk van het drumspel kan dat een groot voordeel zijn.
Pinstripes, Ambassadors, en soortgelijken : nee, niet mijn ding.
Ik ben nog wel benieuwd naar de coated varianten van de emperor en de G2, en fiberskins.

Ebony ambassadors met een klein beetje demping als resovellen op de toms, zijn ook erg fijn. Misschien is het een mindfuck, maar ik heb het idee dat de ebony vellen anders klinken dan de clear vellen.

Ohja, had ik al verteld dat ik een keer met een Evans EQ2 bassdrumvel met bijgeleverde beschermingspatch maar 6 oefensessies heb gedaan ?!? Patch in tweeën gescheurd, en meteen daarna de bovenste laag van de EQ2 ook....... Dat was nogal een teleurstelling. Vooral als je 2 bassdrums hebt. Dus daarna 2 nieuwe Remo's remo's gehaald.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 08-01-2017 19:38]


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-01-2017 0:47 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 8 januari 2017 19:34 schreef Lampje het volgende:
Mijn favoriete vellen voor toms zijn volledig ingespeelde Emperors (nieuw klinken deze nog lang niet zo heerlijk), Evans G2 vind ik ook erg tof, maar van deze gaat de klank juist achteruit naarmate ze ouder worden.


Alle vellen gaan minder klinken als ze oud worden, right? De rek gaat er uit en dan gaan ze minder klinken. Maar goed, dat is sound-wise ook heel persoonlijk, ik hou van resonatieeeeeeeeeeee

Ik repeteer tegenwoordig eindelijk altijd op mijn eigen kit, want eindelijk een eigen oefenruimte.

Voorheen speelde ik alleen live of in de studio op mijn eigen kit, nu mat ik dat ding wekelijks een paar uur af. Vellen gaan merkbaar veel sneller achteruit!

De snare vervang ik om de maand. Toms 2 keer per jaar. Bass 1 keer per jaar.

quote:

EC2 klinkt eigenlijk als een G2 met een beetje demping, maar niet teveel.


Dat is ook precies wat het vel is, een G2 met een lichte dempring.

Al jaren mijn favoriete vel, de attack van een clear vel met de body en "vetheid" van een coated.

In de studio vind ik coated vellen overigens makkelijker te mixen maar misschien komt dat door gebrek aan skills haha.

quote:
Ohja, had ik al verteld dat ik een keer met een Evans EQ2 bassdrumvel met bijgeleverde beschermingspatch maar 6 oefensessies heb gedaan ?!? Patch in tweeën gescheurd, en meteen daarna de bovenste laag van de EQ2 ook....... Dat was nogal een teleurstelling. Vooral als je 2 bassdrums hebt. Dus daarna 2 nieuwe Remo's remo's gehaald.


Tering.. Ik speel al zeker 10 jaar op Evans vellen. Ik heb 1 keer door een bassdrum vel heengetrapt, maar dat kwam doordat de klopper los kwam van het stangetje waar hij aan vast zat. Alsof je een schroevendraaier in je vel steekt. Gebeurde ook nog tijdens een show. Ducttape to the rescue!


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 09-01-2017 14:57 by Sjon Profiel van Sjon

Remo black suede emperors zijn ook super voor op toms


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 09-01-2017 15:33 by Lampje Profiel van Lampje

Ik ga die de volgende keer uitproberen ! Maar wanneer dat zal zijn.......

quote:
Op 9 januari 2017 0:47 schreef Snaack het volgende:
Alle vellen gaan minder klinken als ze oud worden, right? De rek gaat er uit en dan gaan ze minder klinken. Maar goed, dat is sound-wise ook heel persoonlijk, ik hou van resonatieeeeeeeeeeee



Klopt, maar gek genoeg klinken Emperors gewoon beter als ze al een tijdje gebruikt zijn. De boventonen worden dan wat afgezwakt, terwijl de resonantie wel blijft.
En da´s een voordeel, ik houd er niet zo van om met regelmaat vellen te vervangen. Anders gezegd, ik zie de lol er niet zo van in om met regelmatig de portomonnee te moeten trekken.


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-01-2017 18:31 by Snaack Profiel van Snaack

Ik zou zeggen, als je die boventonen niet mooi vind, koop dan een vel dat nieuw al klinkt zoals je wilt. Zoals een EC2 :p

En sja. Ik ben 5-6 tientjes kwijt voor een setje slagvellen voor mijn 4 toms. 2 keer per jaar vind ik dat niet zo'n uitgaaf. Een hobby mag geld kosten.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 09-01-2017 19:43 by Lampje Profiel van Lampje

hahaha, tja, het is maar hoe je het bekijkt. 120 euro per jaar uitgeven aan niks nieuws vind ik toch wel zonde.
Met Emperors doe ik makkelijk een jaar of 4 á 5 , en, zoals ik al zei, ik vind ingespeelde Emperors beter klinken dan wat dan ook, dus..... tja....


lampje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-01-2017 20:17 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik persoonlijk vind mijn eigen EQ en effect presets over de DFH samples zoals uitgegeven als SD2.0 plugin wel erg fijn klinken. Lekkere vellen ook


When your people matter, menstrual health matters


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 09-01-2017 20:57 by Lampje Profiel van Lampje

hahahaha ! Ja !


lampje


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 09-01-2017 23:43 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 9 januari 2017 19:43 schreef Lampje het volgende:
hahaha, tja, het is maar hoe je het bekijkt. 120 euro per jaar uitgeven aan niks nieuws vind ik toch wel zonde.
Met Emperors doe ik makkelijk een jaar of 4 á 5 , en, zoals ik al zei, ik vind ingespeelde Emperors beter klinken dan wat dan ook, dus..... tja....



4 of 5 jaar? Dat is wel heel lang, dan klinkt het na een jaar sowieso niet echt meer. Ik vond een tour met 36 shows op een set emperors al een redelijk wonder, klonkt niet echt meer heel lekker na een stuk of 20 shows, dat gaat je met pinstripes sowieso niet lukken daar sla je veel sneller deuken in.
Toen ik met Mike van Moonspell een kit moest sharen moesten er na elke 5 shows wel weer een nieuwe set pinstripes op.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-01-2017 1:23 by Snaack Profiel van Snaack

5 jaar met je vellen doen kan wel, als je 1 keer per jaar speelt.

Ik sla wekelijks een uurtje of 4 op mijn akoestische kit, en na 2 maanden (zeg voor het gemak 50 uur gebruik) merk ik duidelijk dat de toon al achteruit gaat.

Speel je zaterdag op je eigen kit Lampje? Ik ben wel benieuwd hoe die ketels van je klinken met zulke oude vellen er op.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-01-2017 23:11 by Lampje Profiel van Lampje

Ik speel aankomende zaterdag inderdaad op mijn eigen drumstel, maar op 3 toms zitten dus nieuwe vellen.

Goed, mijn mening over ingespeelde emperors baseer ik op mijn oude drumkit, ik weet eigenlijk niet hoe Emperors zullen uitpakken op mijn huidige kit.

Nieuwe emperors vind ik niet cool klinken omdat de "ring" er nog in zit. Vind ik gewoon niet zo mooi. Bij G2's zit die "ring" er standaard al niet zo in, maar, ik merk bij deze vellen dat de resonantie er al snel uit is. En resonantie vind ik juist wél mooi bij toms, en die blijven bij Emperors er veel langer in zitten, zolang er maar geen deuken in het vel komen.

Om het anders te omschrijven : Het Dave Lombardo geluid is wat ik cool vind.

Ohja, ten tijde van Judgement Day oefenden we zo'n 30-35 keer per jaar, gemiddeld een uurtje per sessie. Dus dan komt het gebruik op zegge 150 uur gebruik over 4 tot 5 jaar. Ik nam deze zelden mee met optredens. Met Sinister gebruikte ik de BLX kit van Aad, en met optredens speelde ik vrijwel altijd op de kit van een ander, of er werd een drumkit gehuurd door de organisatoren.

Met een tour heeft een drumstel veel meer te verduren. Temperatuur verschillen, lampen erop, verschillende drummers met verschillende manieren van slaan (hoeken van de stokken bedoel ik dan). Dus dan is het echt niet zo gek dat een vel na een paar weken al niet zo goed meer klinkt.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-01-2017 23:24 by Lampje Profiel van Lampje

Trouwens, eigenlijk kan het me maar weinig schelen of het fantastisch klinkt, of gewoonweg redelijk goed, zolang het in de oefenruimte is, en de vellen nog redelijk resoneren (wat dus de reden is waarom ik niet zo van Pinstripes op de toms hou).

En.... al klinken de toms fantastisch, mijn drumspel wordt er geen fluit beter van , hahaha !

Met opnamen, dan is het natuurlijk wel van belang dat de drums goed klinken, dus dat is meestal een reden voor mij om de vellen te vervangen.

Behalve bij de snaredrum. Ik gebruik al 9 jaar hetzelfde snaredrumvel dat ik ooit eens 2e hands van Snaack heb gekregen. Ik heb er inmiddels al aardig wat ceedeetjes mee ingespeeld. Nu is die wel aan vervanging toe, maar dat terzijde. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar zelfs Andy Classen moest toegeven dat mijn 130 euro kostende snaredrum met dat vel beter klonk dan zijn drie zeer dure snaredrums met nieuwe vellen.

Niet dat ik nou mijn gelijk wil krijgen hoor, helemaal niet zelfs. Ik vind het enkel een beetje zonde van het geld. Vergeleken met snaren voor een gitaar, vind ik het toch een behoorlijke uitgave.

Dus, ik wil niet mijn gelijk krijgen, ik verdedig enkel mijn standpunt



[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 10-01-2017 23:30]


lampje


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 10-01-2017 23:27 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 10 januari 2017 23:11 schreef Lampje het volgende:

Ohja, ten tijde van Judgement Day oefenden we zo'n 30-35 keer per jaar, gemiddeld een uurtje per sessie.


Met uitschieters naar beneden, hehehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen