IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-02-2017 11:56 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 3 februari 2017 11:32 schreef Lampje het volgende:
Ik ben het voor een groot gedeelte wel met je eens. De meeste metal moet gewoon gespeeld worden met stamina, anders komt het niet over. Maar er zijn genoeg drummers die ook met fingercontrol genoeg stamina erin stoppen. En moderne deathmetal is gewoon niet te spelen zonder enige vorm van fingercontrol.


Dat ja. Het is fysiek onmogelijk om, laten we zeggen, supersnelle deathmetal te spelen met de power van een sludge-drumstelsloper.

Ik vind het trouwens gemakkelijker om op hogere snelheid hard op de pedalen te trappen, dan hard met de stokken te slaan. Maar goed, ik heb in het verleden met een dusdanige verkeerde "techniek" gespeeld (uit de armen) dat dat nog steeds een zwakke plek bij mij is.

quote:
Ik wou trouwens dat ik dat kon ; uit de vingers spelen. Rechts lukt me dat wel, maar links niet.


Ik kan het bij lange na niet zo super netjes als Romain. Heb hier de afgelopen paar jaar hard aan gewerkt en ik kom nu op tot een soort hybride vorm van pols + vingers. Blijven oefenen, hehe.

En als ik bewust uit mijn vingers probeer te spelen lukt dat ook niet zo goed. Dus als ik heel bewust met fingercontrol probeer te blasten lukt dat niet.

Oefeningen voor fingercontrol lukken wel, en daardoor sluipt de techniek langzaamaan in mijn spel.

quote:
Thrash beats (of gewoon polka's zoals ik ze noem), enkel gespeeld vanuit fingercontrol klinkt trouwens bijzonder belachelijk. Moeller all the way ! Zo doen de meeste echt goede bekende thrashdrummers dat ook.


Ik denk dat ze niet bewust op die techniek hebben gestudeerd maar daar op natuurlijke wijze op zijn gekomen door de partijen die ze spelen?

Zeker met die constante verdubbelde partijen op het bekken ontwikkel je op een gegeven moment die typische push-pull flow in je hand die wij Moeller noemen, lijkt me.

quote:

Als ik warm gespeeld ben dan kan ik met de moeller techniek polka's spelen van 260 bpm. (Maar niet 3 minuten achter elkaar hoor.) Blastbeats- ik haal 240 bpm, maar sneller lukt me niet, daar wordt het te rommelig van.


Zeer respectable snelheden, doe ik je bij lange na niet na. Maar goed, ik heb jaaaaaren geen metal meer gedrumd en speel tegenwoordig in een (stevige) rockband.

Ik ben sinds kort voor de lol weer met metalplaten mee aan het (proberen te) drummen. De snelheid is er goed uit, potverdorie

Het komt vrij snel weer terug. Ik speel voor mijn doen op het moment ook erg veel, zeker een uur per dag.

quote:

En m'n linkerhand functioneert dan ook als die van Mick Harris, elke slag uit de pols. Klinkt wel cool, maar het is slopend.



Dat hou je 10 seconden vol ofzo. Daarna ontploft je onderarm.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 03-02-2017 15:19 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 3 februari 2017 11:56 schreef Snaack het volgende:


Ik denk dat ze niet bewust op die techniek hebben gestudeerd maar daar op natuurlijke wijze op zijn gekomen door de partijen die ze spelen?

Zeker met die constante verdubbelde partijen op het bekken ontwikkel je op een gegeven moment die typische push-pull flow in je hand die wij Moeller noemen, lijkt me.




Dat klopt helemaal. Ik kwam er zelf pas achter toen ik mijn eigen spel eens probeerde te begrijpen.

Wat ik ook een grappige ontdekking vond, is dat ik (en velen met mij) de pushpull beweging eigenlijk op de offbeat speel. Dus zodat de push tegelijk met de snaredrum is, en niet met de bassdrum.
Dat is dan ook de reden waarom ik sneller een polka kan spelen dan een blastbeat.

Overigens, ik heb nu ook al een tijd geen blastbeats meer gespeeld hoor, nu haal ik de 240 bpm ook niet meer. Maar als ik het weer een beetje ga oefenen (om in een band te kunnen spelen), dan moet dat wel lukken.


lampje


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 03-02-2017 16:12 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Blastbeats speel ik ook vanuit de polsen. Dat is veel krachtiger, maar ook veel sneller vermoeiend. Het hoogste tempo dat ik nu consistent kan spelen qua blastbeats is het werk van Pete Sandoval op Altars of Madness. Daar ben ik heel tevreden mee.

Ik vind Adam Jarvis (Pig Destroyer, Misery Index) en Bryan Fajardo (Noisear, Gridlink, Kill the Client) goede voorbeelden van drummers die op hoge snelheden blastbeats spelen, maar wel krachtig blijven spelen en consistent zijn.

Dat trouwens blastbeats vanuit de polsen op gruwelijk hoge tempo's gespeeld kunnen worden bewees Chason Westmoreland bij Hate Eternal:



Bij de polka's heeft de Moeller-techniek bij mij ook enorm geholpen. Ook voor punk als NOFX helpt dat. Ik blijf de polka's op Slaughter of the Soul van At the Gates echt een topprestatie vinden: hoog tempo en extreem constant. Erlandsson heeft daar schijnbaar ook flink op moeten zwoegen in de studio.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 03-02-2017 16:13]



nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 03-02-2017 16:31 by nark Profiel van nark

quote:
Op 3 februari 2017 16:12 schreef HierIsMike het volgende:
Blastbeats speel ik ook vanuit de polsen. Dat is veel krachtiger, maar ook veel sneller vermoeiend. Het hoogste tempo dat ik nu consistent kan spelen qua blastbeats is het werk van Pete Sandoval op Altars of Madness. Daar ben ik heel tevreden mee.

Ik vind Adam Jarvis (Pig Destroyer, Misery Index) en Bryan Fajardo (Noisear, Gridlink, Kill the Client) goede voorbeelden van drummers die op hoge snelheden blastbeats spelen, maar wel krachtig blijven spelen en consistent zijn.

Dat trouwens blastbeats vanuit de polsen op gruwelijk hoge tempo's gespeeld kunnen worden bewees Chason Westmoreland bij Hate Eternal:



Bij de polka's heeft de Moeller-techniek bij mij ook enorm geholpen. Ook voor punk als NOFX helpt dat. Ik blijf de polka's op Slaughter of the Soul van At the Gates echt een topprestatie vinden: hoog tempo en extreem constant. Erlandsson heeft daar schijnbaar ook flink op moeten zwoegen in de studio.




Ken je Hans Spijker van Deadhead toevallig?
Die speeld echt krankzinnig snelle en harde polka's niet normaal meer....


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 03-02-2017 16:44 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 3 februari 2017 16:31 schreef nark het volgende:
Ken je Hans Spijker van Deadhead toevallig?
Die speeld echt krankzinnig snelle en harde polka's niet normaal meer....



Nee, die ken ik niet, tijd om te checken dus.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-02-2017 14:03 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 3 februari 2017 15:19 schreef Lampje het volgende:
Wat ik ook een grappige ontdekking vond, is dat ik (en velen met mij) de pushpull beweging eigenlijk op de offbeat speel. Dus zodat de push tegelijk met de snaredrum is, en niet met de bassdrum.


Haha, dat is wel weird!

quote:

Overigens, ik heb nu ook al een tijd geen blastbeats meer gespeeld hoor, nu haal ik de 240 bpm ook niet meer. Maar als ik het weer een beetje ga oefenen (om in een band te kunnen spelen), dan moet dat wel lukken.



Ik heb het voor de aardigheid even getimed. Een maandje terug kwam ik met moeite op 190BPM Gisteren haalde ik warm de 210BPM al weer. Dus het komt snel terug idd.

Voeten zijn vreemd genoeg bij mij sneller dan mijn handen, trouwens.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-02-2017 14:18 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 3 februari 2017 16:12 schreef HierIsMike het volgende:
Dat trouwens blastbeats vanuit de polsen op gruwelijk hoge tempo's gespeeld kunnen worden bewees Chason Westmoreland bij Hate Eternal:




Wat een baas!

Ik kan het niet goed zien maar op 2:12 zie je dat hij zijn vingers in ieder geval ook gebruikt. Het lijkt erop dat hij een "halve" Moeller gebruikt. Push vanuit de pols + rebound met de vingers. Push-open, pull-dicht met de hand.

Hier weer een mooi voorbeeld van finger control. Een stuk minder power maar toch mooi om te zien.



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 04-02-2017 15:31 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Dat is een heel behoorlijke baas natuurlijk, maar godverdomme, wat vind ik Nile toch saai om naar te luisteren.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-02-2017 15:34 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

+veel

Imposant, allemaal. Maar ik heb er niets van in de platenkast staan.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 04-02-2017 15:37 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Maar volgens mij is het ook niet het genre waar jij veel van in de kast hebt staan, of vergis ik me? Zelf schaar ik bijvoorbeeld Origin, Cryptopsy en Dying Fetus onder dezelfde noemer als Nile, maar dat vind ik dan wèl weer gaaf, en ook vooral dankzij het bizarre drumwerk. Nile doet het voor mij niet, ondanks het bizarre drumwerk. Dus ja.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-02-2017 15:40 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Nou ja, het ís deathmetal, dus ik heb het geprobeerd, hehe. Maar al die bands die jij noemt, doen me niets, nee. Niet mijn aftakking, zeg maar.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 04-02-2017 18:26 by Sjon Profiel van Sjon

Sinds George erbij zit doet Nile mij ook niet heel veel, met uitzondering van een paar nummers.

In their darkened shrines is qua drumwerk toch wel de vetste Nile, maar dat zal ongetwijfeld niet iedereen met mij eens zijn.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 05-02-2017 10:23 by Lampje Profiel van Lampje

Ik denk dat dat toch ook wel met het geluid te maken heeft. George gebruikt toch wel een "klikkerig" geluid, dat van Tony klinkt gewoon veel soepeler, met name door het wat rondere geluid in de bassdrums. "rond"...... Ik weet niet hoe ik het anders kan omschrijven.

Maar, ik bedoel in ieder geval dat ik ook het drumwerk op ITDS een stuk vetter vind klinken. Qua techniek maakt het allemaal niet veel uit, beiden zijn gewoon top drummers.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 05-02-2017 10:29 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 4 februari 2017 14:03 schreef Snaack het volgende:

Voeten zijn vreemd genoeg bij mij sneller dan mijn handen, trouwens.


Da's zeer gunstig ! Ik heb dat niet. En doordat ik hard moet werken op de bassdrums, ga ik vaak ook weer wat harder slaan.
Ik heb me al vaker afgevraagd hoe het zou zijn als mijn benen de snelheid van de armen makkelijk bij zou kunnen houden, volgens mij zou ik dan veel soepeler drummen.

Ik zweet me ook altijd helemaal de blubbers. Ook geen goed teken....



lampje


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 05-02-2017 11:42 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 5 februari 2017 10:23 schreef Lampje het volgende:
Ik denk dat dat toch ook wel met het geluid te maken heeft. George gebruikt toch wel een "klikkerig" geluid, dat van Tony klinkt gewoon veel soepeler, met name door het wat rondere geluid in de bassdrums. "rond"...... Ik weet niet hoe ik het anders kan omschrijven.

Maar, ik bedoel in ieder geval dat ik ook het drumwerk op ITDS een stuk vetter vind klinken. Qua techniek maakt het allemaal niet veel uit, beiden zijn gewoon top drummers.


Ik vind George gewoon niet zo origineel, doet eigenlijk wat Roddy en Laureano al deden maar dan minder op een of andere manier.

Ik zweet live toch altijd wel veel, maar vooral met veel double bass rond de 180 bpm, is voor mij te traag om vanuit m'n enkels te spelen.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 05-02-2017 12:39 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Was ik toch eigenlijk van plan om mijn kit te houden, kreeg ik een aanbieding op deze set.. En ben wel een beetje verliefd geloof ik..







PDP Platinum limited edition, north american maple, 20-12-16-14. Kon hem dan toch wel eens gaan worden... Afhankelijk van wat er nog bijgelegd moet worden. Moet hem eerst nog horen uiteraard, en heb toch ook nog even geïnformeerd bij mijn eigen drumzaak wat ze voor me konden doen. Volgens vele reviews zijn de shells gewoon DW's en is er alleen verschil in lugs en opties/mogelijkheden qua finishes etc. Nog geen slechte review van gevonden, unaniem lovend. Speel regelmatig op een PDP van een vriend van me en dat ding klinkt als een klok, fantastisch.

Maargoed, eerst zelf proberen natuurlijk.



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 05-02-2017 12:43 by Lampje Profiel van Lampje

Da's herkenbaar : op iets tragere snelheid spelen dan dat lekker speelt, dat dat meer energie kost dan dat je zou verwachten. Dat probleem had ik met Grindpad wel eens.
Maar wat betreft bassdrums :ik kan niet eens fatsoenlijk uit de enkels spelen ! Maar ik ben dan ook niet zo'n beste drummer. Snelle stukken double bass, is bij mij dan meer een krampachtige beweging, dan lekker soepel spelen. Ik zet de enkelspieren dan nagenoeg strak, en trap vanuit de bovenbenen.

Toen ik begon met drummen speelde ik volledig uit de enkels, dat ging heel snel. Maar toen ik eenmaal in een bandje begon te spelen, bleek dat ik veel harder moest trappen om boven die 100 watt buizenbakken (op standje levensgevaarlijk) uit te kunnen komen. Dat is allemaal nog vóór de tijd van triggers...
Guldens op de vellen icm houten kloppers- dat scheelde al veel, maar mijn techniek was omgegooid. Helaas. En om iets af te leren is 10x zo lastig dan iets nieuws te leren....

Heeft iemand trouwens een goede tip om te leren oefenen om double bass vanuit de enkels te trainen ?


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 05-02-2017 12:45 by Lampje Profiel van Lampje

Ethereal : Als DW ? Heeft deze ook re-inforcement rings ?

Da's wel erg vet dan.


lampje


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 05-02-2017 12:47 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 5 februari 2017 12:45 schreef Lampje het volgende:
Ethereal : Als DW ? Heeft deze ook re-inforcement rings ?

Da's wel erg vet dan.


Nee, dat dan weer net niet Moet natuurlijk nog wel wat overblijven om dat prijsverschil te rechtvaardigen


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 05-02-2017 12:56 by Lampje Profiel van Lampje

Ah, da's jammer. Wat mij juist altijd erg aanspreekt in de DW's, is het effect van de re-inforcement rings in het geluid, en dan met name bij toms werkt dat supergoed. En dan het liefst maple, en G2 vellen erop, of iets in die richting.

Maar voor de rest ziet de kit er erg mooi uit. En maple, nice. Hij zal vast erg goed klinken !


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-02-2017 13:27 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 5 februari 2017 10:29 schreef Lampje het volgende:
Da's zeer gunstig ! Ik heb dat niet. En doordat ik hard moet werken op de bassdrums, ga ik vaak ook weer wat harder slaan.
Ik heb me al vaker afgevraagd hoe het zou zijn als mijn benen de snelheid van de armen makkelijk bij zou kunnen houden, volgens mij zou ik dan veel soepeler drummen.


Grappig, ik vraag me namelijk af hoe het zou zijn als mijn armen de snelheid van mijn benen bij zouden kunnen houden, volgens mij zou ik dan veel soepeler drummen

Goed. Hard aan het werk dus om eindelijk met fatsoenlijke techniek in de vingers te kunnen gaan spelen. Een lange weg te gaan nog.

Ik krijg trouwens mijn nieuwe bassdrumpedaal maar niet lekker afgesteld. Ik heb mijn oude Iron Cobra thuis op mijn e-kit gezet en had een nieuwe Speed Cobra gekocht. Ik kon er gevoelsmatig niet strak genoeg mee spelen.

Dacht even dat het aan mijn bassdrum lag (22" * 20"), ik moet namelijk veel lucht verplaatsen. Mijn oude IC weer eens meegenomen naar de oefenruimte - instant razen.

Aarrgh, dat is het dus niet, nou, dan moet het het pedaal wel zijn. Speed Cobra ingeruild voor een nieuwe Iron Cobra. Ik heb bij lange na niet hetzelfde gevoel als met mijn oude pedaal. Van alles uitgeprobeerd, andere kloppers, andere veren, de afstelling van het oude pedaal afgekeken. Niets helpt.

Het enige dat ik nog niet heb geprobeerd is de veren van het oude pedaal op het nieuwe pedaal zetten, misschien doet dat het hem. En anders ga ik maar weer op mijn oude pedaal spelen

Voor live-gebruik moet ik hem dan wel even serieus reviseren want dat ding hangt van de ducktape aan elkaar.

Anyway, gekmakend. Zo irritant dat een pedaal van exact dezelfde serie toch zo anders aan kan voelen!

Ik heb in het proces trouwens ook een Sonitus Kicker in mijn bassdrum gezet - waaaaaaanzinnig ding!!! Instant EQ en net wat demping, precies goed, nog nooit zo'n vette bassdrumsound gehad!!

quote:

Ik zweet me ook altijd helemaal de blubbers. Ook geen goed teken....


Ik ook. Ik word live altijd iets te enthousiast hahaha. Met Distortion kan dat wel, ons snelste nummer is 170BPM.


quote:
Op 5 februari 2017 11:42 schreef Sjon het volgende:
Ik vind George gewoon niet zo origineel, doet eigenlijk wat Roddy en Laureano al deden maar dan minder op een of andere manier.


Idem, het enige waar ik waardering voor heb is zijn uithoudingsvermogen en techniek. Zijn partijen zijn boring as fuck, past goed bij dat saaie Nile

quote:
Op 5 februari 2017 12:39 schreef Ethereal het volgende:
Was ik toch eigenlijk van plan om mijn kit te houden, kreeg ik een aanbieding op deze set.. En ben wel een beetje verliefd geloof ik..

Nog geen slechte review van gevonden, unaniem lovend. Speel regelmatig op een PDP van een vriend van me en dat ding klinkt als een klok, fantastisch.


Prachtig spul, erg goede prijs-kwaliteit verhouding!!

quote:
Op 5 februari 2017 12:43 schreef Lampje het volgende:
Maar wat betreft bassdrums :ik kan niet eens fatsoenlijk uit de enkels spelen ! Maar ik ben dan ook niet zo'n beste drummer.


I beg to differ. Misschien dat het voor jou niet zo voelt als je aan de drummen bent maar ik vind je echt een te gekke drummer. Toffe partijen, snel, strak.

quote:

Snelle stukken double bass, is bij mij dan meer een krampachtige beweging, dan lekker soepel spelen. Ik zet de enkelspieren dan nagenoeg strak, en trap vanuit de bovenbenen.


Zo deed ik het ook maar tegenwoordig speel ik hoge tempo's echt vanuit de enkels.

quote:
Helaas. En om iets af te leren is 10x zo lastig dan iets nieuws te leren....


Heel erg herkenbaar, maar bij mij dus met betrekking tot de handjes. Duurt laaaaaaaang om de oude "techniek" er uit te krijgen.

quote:

Heeft iemand trouwens een goede tip om te leren oefenen om double bass vanuit de enkels te trainen ?


Metronoom op een tempo waarbij je vanuit de enkels moet spelen (200+ BPM). Probeer heel bewust je benen stil te houden en vanuit je enkels te spelen. Voet voor voet lijkt me gemakkelijker dan direct samen. En dan eindeloos 8en spelen.

Als je het eenmaal gevoeld hebt denk ik dat jij het zo te pakken hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 05-02-2017 13:29]


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-02-2017 13:46 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 5 februari 2017 13:27 schreef Snaack het volgende:

I beg to differ. Misschien dat het voor jou niet zo voelt als je aan de drummen bent maar ik vind je echt een te gekke drummer. Toffe partijen, snel, strak.




+ heul veul




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 05-02-2017 16:08 by Lampje Profiel van Lampje

Nou, okee, dank voor de hulde, laat ik me dan anders uitdrukken : In technisch opzicht ben ik niet zo'n beste drummer.

Snaack : Ik zal dat eens proberen. Hoe heb jij de veren gespannen ? Standaard ? Ik kan me herinneren dat die standaard al erg strak staan. Van de axis pedalen heb ik veren bijzonder losjes staan. Gaf me meer controle. Hoe heb je het bassdrumvel gespannen ?
Ohja, nog een belangrijk puntje : In ruststand de klopper van het vel af ?

Wat betreft je nieuwe bassdrumpedaal : Het is niet gek dat een nieuw pedaal anders aanvoelt dan je oude, ook al is het dezelfde. Langzaam aan wordt de actie gewoon anders, maar omdat dat zo langzaam aan gaat merk je daar niets van. Dus als je dan een nieuwe hebt, dan voelt dat helemaal niet vertrouwd.

Ikzelf vind andere pedalen juist wel lekker spelen voor een tijdje. Maar als ik dan na een tijdje weer naar m'n oude overstap, dan is dat ook weer fijn.

Ik heb op de zolder nog een oude verbouwde twin liggen, die ik altijd als 2 losse pedalen gebruikte. Simpele pedalen met ketting op een tandwiel, maar dan heb ik er longboards voor gemaakt. Van hout, gewoon om eens te kijken hoe dat beviel, maar omdat deze niet kapot gingen, heb ik er nooit aluminium voetbladen voor gemaakt.
Eigenlijk spelen die pedalen veel fijner dan mijn Axis longboards, maar als twin was die nauwelijks bruikbaar. Vandaar dat ik regelmatig in de problemen kwam met gigs als ik op een kit moest spelen met een enkele bassdrum, wat erg vaak het geval was. Vandaar dat ik eigenlijk altijd de Axis ben gaan gebruiken. Ik was met name op de axis gevallen omdat ik die bouwtechnisch altijd te gek vond. En nog steeds. Ik kan dat ding nog wel eens neerzetten om er gewoon naar te kijken, hahaha. Mooi gemaakt hoor ! Eigenlijk zijn de Axis wel heel ideaal voor heel down techniek, maar ik kan dat dus (nog steeds) niet.

Wat betreft demping in de kicks : ik heb gewoon een stuk noppenschuim in de bassdrums liggen, precies goed.
Maar de kit staat nu in de opslag, ik weet nog niet wanneer die er weer uit komt. Kan nog wel even gaan duren.






lampje


ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 05-02-2017 18:48 by ADHD Profiel van ADHD

Qua bouw was Axis zijn tijd best vooruit! Jammergenoeg sneuvelde er nogal eens een driveshaft.
Hierop uiteindelijk overgestapt naar Trick pro 1-v.
Speel hier inmidddels al heel wat jaartjes mee en nooit wat aan gehad. En de feel van t pedaal vind ik 100x beter.
Maar het blijft persoonlijke smaak natuurlijk.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 05-02-2017 20:00 by Sjon Profiel van Sjon

@Snaack

Ik heb in mijn Mapex Saturn kicks ook van die Sonitus kickers, ik vind het wel heel relaxt maar het is mij eigenlijk net iets te veel demping. In mijn Pearl kicks heb ik alleen een handoekje liggen, dat vind ik eigenlijk veel relaxter spelen.

Check inderdaad je veren eens, op Iron cobra's zitten normaal van die slappe kutveren die zelfs op het strakst nog slap zijn.

Ankle motion is kut, sommige lui hebben er aanleg voor, ik helaas niet. Ik heb ook jaren lekker full leg motion zitten trappen, ging op zich prima, maar 210+ word wel echt moeilijk, dus ik moest wel over op ankle motion. Qua volume is het wel een drama, veel te weinig volume, op een goede dag pers ik er tegenwoordig wel een redelijke 230 uit.

Wat ik wel altijd kut vind is dat ik mijn pedalen voor snelle ankle motion wel zo moet instellen dat ze op tragere tempos eigenlijk voor geen meter spelen. Tussen 150 en 200 bpm is het eigenlijk gewoon een strijd tegen die strakke veren. Tegenwoordig speel ik op Mapex Falcons, belt drive.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen