IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-02-2017 20:06 by bastianus Profiel van bastianus

Ik speel juist fijn op Iron Cobra's met slappe veren. Maar in mijn huidige band hoef ik ook niet sneller te double bass-rollen dan de midtempo-tapijtjes van Bolt Thrower. Die ik dan ook speel met de welbekende "watertrappel"-techniek.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Vonn.Esch
Usericon van Vonn.Esch
Posted 05-02-2017 21:16 by Vonn.Esch Profiel van Vonn.Esch

Iemand nog tips qua merk drumstel 2e hands? Zonder bekkens, alleen ketels en hardware... Is voor een oefenruimte / studio. Is er voor rond de €300 leuks te koop?
We hadden een drummert in 3 bands spelen, worden nu 3 verschillende drummers, en willen een eigen drumstel hebben staan om gezeik te voorkomen.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 05-02-2017 21:38 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 5 februari 2017 21:16 schreef Vonn.Esch het volgende:
Iemand nog tips qua merk drumstel 2e hands? Zonder bekkens, alleen ketels en hardware... Is voor een oefenruimte / studio. Is er voor rond de €300 leuks te koop?
We hadden een drummert in 3 bands spelen, worden nu 3 verschillende drummers, en willen een eigen drumstel hebben staan om gezeik te voorkomen.


Voor dat geld heb je denk ik al wel een Yamaha Stage Custom. Fijne sets, onverwoestbare hardware.

Edit: http://link.marktplaats.nl/m1133383163

220 euro, incl hoezen en hardware.. Geen verkeerde deal lijkt me.

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 05-02-2017 21:48]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 05-02-2017 23:41 by Lampje Profiel van Lampje

Zeker een goede deal ! Zeer degelijk spul en klinkt prima.



lampje


Kratilim
Usericon van Kratilim
Posted 06-02-2017 10:01 by Kratilim Profiel van Kratilim

@Snaack

Lekker late reactie, maar bedankt voor de tips. Ik was ook al bezig met de vingers te trainen. Dat gaat heel langzaam, maar het gaat vooruit. Dubble bass haal ik redelijk comfortabel op 170, en langzaam maar zeker gaat dat beter. Ik heb dankzei jullie tips ook mijn oefeningen voor blast beats aangepast en ga nu voor uithouding en perfectie ipv proberen de snelheid te forceren. Deed ik ook al voor dubble bass dus ik snap eigenlijk niet waarom ik het niet al deed.

Spelen jullie traditional blasts btw met 1 of 2 voeten? Ik vind met 1 voet een stuk gemakkelijker om strak in het ritme te houden.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 06-02-2017 11:05 by Sjon Profiel van Sjon

Sowieso 1 voet, klinkt vaak beter. Ik heb vaak het idee dat een 2 voet blast klinkt alsof hij een beetje lui achterin de tel hangt en een 1 voet blast juist meer voorin. Maar hangt ook van de drummer af natuurlijk. Stel dat je wel met 2 voeten wilt blast zou ik het sowieso tot rond de 200 bpm gewoon met 1 voet doen.

Ik heb nog wel een nuttige oefening voor blastbeats, singles strokes spelen tussen handen en voeten met alle combinaties, wel je bassdrum op de tel houden, niet omdraaien dan is het gek genoeg een stuk makkelijker terwijl je precies dezelfde noten speelt.

Rechtervoet - rechterhand
Rechtervoet - linkerhand
Linkervoet - rechterhand
Linkervoet - linkerhand

Als je wilt gaan een voet blasten kan je misschien deze nog toevoegen:

Rechtervoet - rechterhand - linkervoet - rechterhand
Rechtervoet - linkerhand - linkervoet - linkerhand

En als je het moeilijk wilt maken:

Rechtervoet - Rechterhand - linkervoet - linkerhand


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-02-2017 13:11 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 5 februari 2017 16:08 schreef Lampje het volgende:
Snaack : Ik zal dat eens proberen. Hoe heb jij de veren gespannen ? Standaard ? Ik kan me herinneren dat die standaard al erg strak staan.


Ik heb er zwaardere veren opgezet (net zoals bij mijn andere pedaal) Had deze eerst ultra strak gespannen maar dat was echt te zwaar. De veren zijn natuurlijk nog een stuk sterker dan de oude.

Ik hou wel van flink veerspanning dus ze staan behoorlijk strak.

Vanuit de enkel spelen lukt ook echt niet met slappe veren, trouwens. Je hebt de rebound echt hard nodig.

quote:
Hoe heb je het bassdrumvel gespannen ?


Vrij slap, ik denk dat ik de schroeven max 2 keer heb rondgedraaid na de initiële weerstand.

Ik zal het vel eens wat strakker zetten voor meer rebound maar ik vind de sound van een slapper vel lekkerder.

quote:
Ohja, nog een belangrijk puntje : In ruststand de klopper van het vel af ?


Beiden pedalen, vanaf de linker zijkant bezien (vel = links) op 1 á 2 uur.

quote:

Wat betreft je nieuwe bassdrumpedaal : Het is niet gek dat een nieuw pedaal anders aanvoelt dan je oude, ook al is het dezelfde. Langzaam aan wordt de actie gewoon anders, maar omdat dat zo langzaam aan gaat merk je daar niets van. Dus als je dan een nieuwe hebt, dan voelt dat helemaal niet vertrouwd.


Dat begrijp ik maar het is wel irritant dat ik op mijn nieuwe pedalen niet de controle heb die ik met mijn oude pedalen heb.

Ideetje: ik speel ook nog het meest op mijn oude pedaal want die zit thuis op de e-kit en daar ram ik dagelijks op. Het nieuwe pedaal 3-4 uur per week op mijn akoestische kit.

Ik ga dat eens omwisselen, als ik veel op mijn nieuwe pedaal speel raak ik hopelijk wat sneller gewend aan de feel.

Waarom heb ik dit niet eerder bedacht hahaha

quote:

Wat betreft demping in de kicks : ik heb gewoon een stuk noppenschuim in de bassdrums liggen, precies goed.


Ik gebruikte voor mijn vorige kit altijd oude dekens, dat werkte ook prima, maar dat waren bassdrums van 17,5" diep.

Ik vond het zonde om mijn 20" diepe bassdrum te gaan dempen, want ik heb niet voor niets zo'n kolossale bassdrum gekocht natuurlijk. Sublaaaaaaaaaaaag.

Maar je moet zoveel (meer) lucht verplaatsen dat het echt heel hard werken is.

Ik ben erg tevreden met het effect van de Kicker. Je klemt deze tussen beide vellen in, daardoor voelt de bassdrum een stuk strakker aan.

quote:
Op 5 februari 2017 20:00 schreef Sjon het volgende:
@Snaack

Ik heb in mijn Mapex Saturn kicks ook van die Sonitus kickers, ik vind het wel heel relaxt maar het is mij eigenlijk net iets te veel demping.


Ze dempen wel veel inderdaad, maar ik vind dat qua feel fijn. De sound vind ik ook erg, erg vet. Echt zo'n vette tik, precies mijn sound.

quote:

Check inderdaad je veren eens, op Iron cobra's zitten normaal van die slappe kutveren die zelfs op het strakst nog slap zijn.


Klopt, en daarom heb ik er inderdaad zwaardere veren op gezet.

quote:

Ankle motion is kut, sommige lui hebben er aanleg voor, ik helaas niet. Ik heb ook jaren lekker full leg motion zitten trappen, ging op zich prima, maar 210+ word wel echt moeilijk,


Hier precies hetzelfde. Ik wilde dat ook, maakte mijzelf wijs dat "je moet spelen alsof je het meent!"

Ik vond dat geaai van het drumstel altijd zo ontzettend gay, je speelt metal, geen discopop, beuken met je sodemieter!

Totdat ik een vette blessure kreeg ik me realiseerde dat ik misschien toch maar wat rustiger aan moest gaan doen.

quote:
Qua volume is het wel een drama, veel te weinig volume


Triggers verplicht ja.

quote:
op een goede dag pers ik er tegenwoordig wel een redelijke 230 uit.


Aardig rap

Ik zal eens kijken hoe ver ik kom.

quote:

Wat ik wel altijd kut vind is dat ik mijn pedalen voor snelle ankle motion wel zo moet instellen dat ze op tragere tempos eigenlijk voor geen meter spelen. Tussen 150 en 200 bpm is het eigenlijk gewoon een strijd tegen die strakke veren.


Hoe ideaal zou het zijn als je een klein pedaaltje erbij had waarmee je tussen 2 standen veerspanning kunt switchen, een beetje zoals zo'n D-tuner voor gitaar!

quote:
Op 6 februari 2017 10:01 schreef Kratilim het volgende:
Spelen jullie traditional blasts btw met 1 of 2 voeten? Ik vind met 1 voet een stuk gemakkelijker om strak in het ritme te houden.


Bij voorkeur met 1 voet, klinkt beter en ik vind het gemakkelijker.

quote:
Sowieso 1 voet, klinkt vaak beter. Ik heb vaak het idee dat een 2 voet blast klinkt alsof hij een beetje lui achterin de tel hangt en een 1 voet blast juist meer voorin. Maar hangt ook van de drummer af natuurlijk. Stel dat je wel met 2 voeten wilt blast zou ik het sowieso tot rond de 200 bpm gewoon met 1 voet doen.


Hier heb ik niets aan toe te voegen, precies dat ja.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-02-2017 13:25 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 30 januari 2017 20:38 schreef Ethereal het volgende:
Terwijl ik kort geleden nog een pleidooi hield voor de 'grote' kit heb ik toch, met enigszins pijn in het hart, besloten de megakit in te gaan ruilen voor een kleinere. Ik ben nog steeds érg gecharmeerd van mijn Superstar, maar aangezien de boekingen van mijn band aardig doorlopen, de gigs steeds groter worden en ik een grote kit geen gezicht vind bij een Nirvana-tribute ben ik toch maar eens aan het rondkijken.

Wil eigenlijk een 1 up, 2 down-configuratie met 3 crashes, ride, splash en china. Dat is al wat meer dan Dave Grohl ooit had, maargoed, zo blijft de kit ook wat meer bruikbaar voor allround-gigs. Niet al te kleine maten, minimaal 22, 12, 14, 16.

*knip*

Iemand een indicatie?



Ik heb antwoord van Rotterdam Drum Dept:

quote:

Als ie zijn spullen 2de hands wil verkopen kan je 60% van de nieuwwaarde aanhouden. Is het in erg goede staat 70%. Is het goed, erg goed gebruikt 50%.

Inruil is voor hem niet heel erg gunstig, gezien ik belasting moeten betalen als ik het weer verkoop, maar er valt natuurlijk te praten!

Ik heb een betaalbare 1 up 2 down staan, in 12,14,16 en jawel: 24" kick!! met snare, in Dave Grohl kleuren

Stuur m anders langs! Gezelligheid!


Ik denk dat mijn ruwe schatting wat aan de lage kant was, dat zou mijn bodemprijs zijn:

quote:
Kit + hoezenset 600E
Rack 250E - met alle klemmen, armpjes en dergelijke

Bekkens mits in puike conditie:
Paiste Alpha Metal crash (17") 80E
Paiste Alpha Rock crash (18") 80E
Paiste PST5 crash (16") 40E
Paiste Alpha Metal ride (20") 100E
Sabian XS20 crash (16") 100E
Paiste Alpha Metal Edge hihats (14") 100E
Meinl Classic Splash (10") 35E
Zildjian ZBT aux hihats (14") - niets want hap uit


Inruil zou ik NIET doen omdat je er veel minder voor krijgt dan wanneer je het particulier verkoopt. Dat i.v.m. BTW die afgedragen moet worden + de winkel wil er ook nog iets op kunnen verdienen.



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 06-02-2017 20:39 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 6 februari 2017 13:25 schreef Snaack het volgende:
Ik heb antwoord van Rotterdam Drum Dept:



Ik denk dat mijn ruwe schatting wat aan de lage kant was, dat zou mijn bodemprijs zijn:



Inruil zou ik NIET doen omdat je er veel minder voor krijgt dan wanneer je het particulier verkoopt. Dat i.v.m. BTW die afgedragen moet worden + de winkel wil er ook nog iets op kunnen verdienen.




Thanks voor het informeren man, top!

Weet dat inruilen over het algemeen minder gunstig is (wist overigens niet dat dat daardoor kwam), maar het is ook het gemak van het niet door -tig achterlijke boden van Marktplaats te moeten worstelen, of afspraken te moeten maken die niet worden nagekomen.. Heb nou het bod gekregen op die PDP-set (staat nu te koop voor 1249) om die in te ruilen en 300 bij te betalen. Best netjes lijkt me...

Wacht nog heel even af waar mijn lokale drumzaak mee komt, die hadden de vorige keer ook een érg leuke deal als ik hun logo op het frontvel zou laten zitten... We'll see, en anders wordt het gewoon de PDP


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 06-02-2017 22:20 by Lampje Profiel van Lampje

Wat betreft blastbeats : ik speel die meestal met 2 voeten. Simpelweg omdat dat een veel strakker resultaat geeft, en omdat de bassdrums dan gewoon harder klinken. Is voor de rest van de band ook makkelijker te volgen.
Maar !: Ik speel dus vanuit de benen, niet vanuit de enkel, en ik heb een vrij lage veerspanning.

Ik oefende dat vroeger gewoon door met de rechterhand op de ride te spelen, en dan de voeten om en om. Zodra dat strak was, dan voegde ik de linker hand pas toe. Gewoon ertussen in slaan. Is misschien gay en heaumeau en weet ik veel wat, maar het was voor de band ideaal want het ging bij mij op deze manier superstrak. Ook als je dan een keer zonder triggers op de bassdrum speelt, geeft dat nog steeds een uitermate goede leidraad voor de band.

200 bpm blasts is trouwens niet te doen met 2 voeten, dat moet je echt met 1 voet doen hoor.


lampje


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 06-02-2017 23:08 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Misschien een extreme captain obvious-post, maar vooral met blasten en dubbelbassen: zorg dat je jezelf HOORT. Vooral de kicks. Die willen met goede demping/oordoppen nog wel eens verzuipen waardoor je slecht in kunt schatten of je strak gaat of dat je aan het Ulrichen bent..

Heb zelf toentertijd een mic voor mijn kick gezet en deze met wat extra hoog door onze PA geknald. Echt bizar, wat een verschil... Ook in de oefenruimte kreeg ik sommige loopjes en fills op de kick er nooit écht lekker uit, totdat ik de kick uitversterkte. Ineens was ik stukken strakker en sneller dan ik zelf had gedacht.

Ben overigens verre van een snelheidsduivel en die ambitie heb ik ook helemaal niet, maar goddomme wat een verschil was dat.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 07-02-2017 1:23 by Sjon Profiel van Sjon

Ja vandaar dat ik tot rond de 200 bpm zei, dat zou dus ook 210 kunnen zijn. Dat mag iedereen lekker voor zichzelf uitvinden.

Ik oefen snelle double bass eigenlijk altijd met triggers. Ik heb zo'n oefenruimte met een kontakoestiek, alles klinkt dood daar. Zelfs als trap je aardig hard dan hoor ik er met mijn dubbele gehoorbescherming niet heel veel meer van.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 07-02-2017 12:12 by Lampje Profiel van Lampje

Sorry, dat woord "hoor" klinkt een beetje onaardig, was niet bedoeld.

Ik gebruik altijd triggers, enkele uitzonderingen nagelaten (bijvoorbeeld als je op een kit speelt waar van die EMAD vellen op zitten.... grrrrr.
De triggers zijn ook het enige dat ik monitor. Gewoon simpele oordopjes, maar die wél goed afsluiten, en die sluit ik rechtstreeks op de triggermodule aan. Zo doe ik dat live ook. De rest van de band hoef ik niet te horen, zolang ik het drumstel maar hoor red ik mezelf wel.


lampje


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 12-02-2017 19:09 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Hmm, toch weer twijfel over de nieuwe kit... Ik vind dat ding in bijna alle opzichten geweldig, alleen... 20" kick terwijl ik nu een dikke 22" heb.

Ik weet eigenlijk niet of dat een enorm verschil maakt, maar voor Nirvana mag de kick eigenlijk best lomp zijn. Grrr. Toch maar eens langsgaan van de week.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 13-02-2017 12:53 by Sjon Profiel van Sjon

Ik heb 2 kits met 20" Kicks maar de volgende keer toch ga ik toch maar eens voor 22". Is toch wel lekker, wat meer laag.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 18-02-2017 16:57 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/




Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 19-02-2017 13:26 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

De kogel is toch door de kerk... Sinds gisteren staat er in de oefenruimte een Yamaha Oak Custom. 22/12/13/16 met diepere ketels dan ik had, van eikenhout! De tering wat een geluidje... Van de week even nieuwe vellen erop, flink stemmen en mijn voorvel laten bedrukken


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-02-2017 13:40 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 19 februari 2017 13:26 schreef Ethereal het volgende:
mijn voorvel laten bedrukken







"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-02-2017 14:13 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

+


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 19-02-2017 14:32 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Vel, niet huid. En be-drukken. Niet bed-rukken.



Edit: Ook maar nieuwe set bekkens bijbesteld.
16, 17 & 18" medium thin crashes
21" sweet ride
14" new beat hihats

Allemaal Zildjian A. Nou ben ik weer arm.

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 19-02-2017 20:31]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 20-02-2017 12:31 by Sjon Profiel van Sjon

Lekker setje, waarom niet 17 18 19 crashes? Ik vind dat niks, Crashes kleiner dan 18".

Als het aan mij lag had ik 19" en 20" Crashes, maar nu zeurt iedereen al vaak dat mijn crashes te hard zijn.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-02-2017 19:57 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 20 februari 2017 12:31 schreef Sjon het volgende:
Lekker setje, waarom niet 17 18 19 crashes? Ik vind dat niks, Crashes kleiner dan 18".

Als het aan mij lag had ik 19" en 20" Crashes, maar nu zeurt iedereen al vaak dat mijn crashes te hard zijn.


Mjah, ik heb nu ook 16+17+18, bevalt me eigenlijk prima... Hou er nog 1 splash en een china bij, dan is het ook wel weer mooi. Dan nog een keer 2 stands converteren naar 1 en dan ben ik er wel

Vandaag de Oak Custom voorzien van nieuwe vellen en even gestemd. Goddomme, niet normaal wat een achterlijk vette sound zeg, jezus. Als ik dat geweten had had ik het veel eerder gedaan, hehe.. Volgens mij is Yamaha de enige die eiken ketels maakt, maar ik ben fan. Echt absurd wat een bak laag er uit die toms komt zeg.. Had voor de gein een klein videootje gemaakt en elke keer als ik op de floor mep begon het beeld te trillen

Nu pinstripes als batter, ambassadors als reso, powerstroke 4 op de kick en ambassador coated op de snare. Wauw.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 21-02-2017 18:38 by Sjon Profiel van Sjon

Ik speelde op Sabaton open air 2 jaar geleden op een Yamaha Oak met 24" Kicks, dat waren echt 2 kanonnen, veel laag, veel tik, superveel volume. Na die show dacht ik ook, misschien toch maar eens naar 22" kicks switchen ipv die kleine 20" kicks.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 22-02-2017 14:59 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Morgen avond mn spullen weer eens opbouwen, benieuwd of het nog gaat. Vanavond is de oefenruimte af, 5x4 meter, lekker in de achtertuin, en compleet geisoleerd.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 23-02-2017 10:02 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 21 februari 2017 18:38 schreef Sjon het volgende:
Ik speelde op Sabaton open air 2 jaar geleden op een Yamaha Oak met 24" Kicks, dat waren echt 2 kanonnen, veel laag, veel tik, superveel volume. Na die show dacht ik ook, misschien toch maar eens naar 22" kicks switchen ipv die kleine 20" kicks.


Ja echt bizar wat een houtsoort een verschil kan maken.. Het blijft altijd moeilijk vergelijken aangezien stemming en vellen eigenlijk veel belangrijker zijn qua sound, maar dat eiken knalt echt als een malle.

Weegt ook wel wat, trouwens, hehe... Volgens mij ben ik nu wel compleet. Resovel is bedrukt, porthole-protector onderweg, bekkens ook eindelijk binnen, morgenavond maar eens inwijden.. Fucking blij mee


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen