IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-04-2017 20:23 by Snaack Profiel van Snaack

Raar man. Heb jij van nature al hele gladde handen soms?? Of speel jij met hele gladde stokken?

Ik heb gezegend met enorme hoeveelheden zweetklieren, ik zweet al als ik aan drummen denk, op het podium zeikt het water van me af, maar mijn stokken glijden nooit uit mijn handen.

In een ver verleden heb ik weleens drumhandschoenen geprobeerd. Dat had bij mij een averechts effect, wat een gladde klotedingen zeg. Ik had van die lederen units van Zildjian.

Ook toen zweette ik al zoveel, na 2 keer repeteren waren ze helemaal uitgedroogd van het zout en kon ik ze wegflikkeren.

Ik heb er even een stok bijgepakt, van de wrijving worden ze juist wat ruwer. Pak jij voor een show soms een setje nieuwe stokken?


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-04-2017 20:39 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 2 april 2017 20:23 schreef Snaack het volgende:
Raar man. Heb jij van nature al hele gladde handen soms?? Of speel jij met hele gladde stokken?

Ik heb gezegend met enorme hoeveelheden zweetklieren, ik zweet al als ik aan drummen denk, op het podium zeikt het water van me af, maar mijn stokken glijden nooit uit mijn handen.

In een ver verleden heb ik weleens drumhandschoenen geprobeerd. Dat had bij mij een averechts effect, wat een gladde klotedingen zeg. Ik had van die lederen units van Zildjian.

Ook toen zweette ik al zoveel, na 2 keer repeteren waren ze helemaal uitgedroogd van het zout en kon ik ze wegflikkeren.

Ik heb er even een stok bijgepakt, van de wrijving worden ze juist wat ruwer. Pak jij voor een show soms een setje nieuwe stokken?


Nee, ik begin shows juist met gebruikte stokken en hoop dat die het volhouden, met nieuwe stokken is het nog veel erger

Speel met Pro-Mark Rock 747's. Heb wel eens verder gekeken, maar nog nooit een stok kunnen vinden die even fijn aanvoelen.
Weet echt niet wat het is, maar ben er nu echt klaar mee.. In plaats van focussen op drummen ben ik de laatste shows drukker met me zorgen maken of ik de stokken wel tot het eind van het nummer vast kan houden.

Heb zelf de handschoenen van Meinl, die bevallen eigenlijk wel prima. Het is zeker heel even wennen, maar het is echt heerlijk om te spelen zonder je druk te maken over je grip of daaraan verwante blaarvorming. En er zijn ongetwijfeld meer wegen die naar Rome leiden (schuren van je stokken, griptape, etc.) maar dit gaat hem voor mij worden. Beetje sexwax op de stick, handschoenen aan en rammen.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-04-2017 20:49 by Snaack Profiel van Snaack

Hmm, 747's, daar speelde ik vroeger ook mee. Die zijn wel een stuk gladder dan waar ik nu mee speel (eigen import van mijn drumshop, niet kapot te krijgen, doe een jaar met een set, sprak de stokkensloper)

Fax mij je adres anders ff dan stuur ik zo'n set naar je op (5a's)

Qua materiaal de fijnste en duurzaamste stokken waar ik ooit mee gespeeld heb, abnormaal.

/check

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 02-04-2017 21:00]


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-04-2017 21:16 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 2 april 2017 20:49 schreef Snaack het volgende:
Hmm, 747's, daar speelde ik vroeger ook mee. Die zijn wel een stuk gladder dan waar ik nu mee speel (eigen import van mijn drumshop, niet kapot te krijgen, doe een jaar met een set, sprak de stokkensloper)

Fax mij je adres anders ff dan stuur ik zo'n set naar je op (5a's)

Qua materiaal de fijnste en duurzaamste stokken waar ik ooit mee gespeeld heb, abnormaal.

/check




Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-04-2017 21:33 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Faxen? Echt?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-04-2017 21:34 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

In Limburg?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-04-2017 22:07 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 2 april 2017 21:33 schreef F.Jacobse het volgende:
Faxen? Echt?





Ik kom uit de Achterhoek hè. Daar is dat nog superhip.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 02-04-2017 22:24 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 2 april 2017 20:39 schreef Ethereal het volgende:
Weet echt niet wat het is, maar ben er nu echt klaar mee.. In plaats van focussen op drummen ben ik de laatste shows drukker met me zorgen maken of ik de stokken wel tot het eind van het nummer vast kan houden.


Al eens naar deze soort stokken (ProMark ActiveGrip) gekeken? Ik kreeg bij een ProMark-pakket deze er bij, ik heb ze nog niet geprobeerd, maar de ervaringen zijn er op het internet grotendeels positief over, vooral goed om te lezen dat het natuurlijke speelgevoel blijft.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 02-04-2017 22:25]



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-04-2017 22:42 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 2 april 2017 22:24 schreef HierIsMike het volgende:
Al eens naar deze soort stokken (ProMark ActiveGrip) gekeken? Ik kreeg bij een ProMark-pakket deze er bij, ik heb ze nog niet geprobeerd, maar de ervaringen zijn er op het internet grotendeels positief over, vooral goed om te lezen dat het natuurlijke speelgevoel blijft.


Thanks voor de tip! Ik kende ze al wel, maar nog nooit geprobeerd. Denk toch dat ik lekker de handschoenen aantrek. Ik had vrijdag de stokken ook gewaxed maar zelfs dat bleek te weinig grip te bieden. Zweetklieren van Satan!

En het speelgevoel is niet heel veel minder met handschoenen. Het is heel iets anders, maar na 5 minuten weet je niet meer beter

Al ga ik uiteraard de Snaack-sticks wel even stevig uitproberen, barebac.. eh.. Barehanded.



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 03-04-2017 15:17 by Sjon Profiel van Sjon

Volgens mij is het voornamelijk een techniek ding, ik zweet me meestal ook helemaal kapot bij optredens maar heb er nooit last van dat mijn stokken alle kanten op vliegen. Ik blijf nog wel eens ergens onder haken als ik niet genoeg tijd heb om de kit fatsoenlijk op te bouwen, maar verder heb ik daar zelden last van.

Elke dag even 30 minuten rudiments en single strokes oefenen dan verdwijnen al die problemen waarschijnlijk wel na verloop van tijd. Als je verkrampt word het alleen maar erger, leren ontspannen is belangrijk.

Maar oke als handschoenen ineens alles oplossen zou ik er verder ook niet al te moeilijk over doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 03-04-2017 15:19]


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 03-04-2017 19:04 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 3 april 2017 15:17 schreef Sjon het volgende:
Volgens mij is het voornamelijk een techniek ding, ik zweet me meestal ook helemaal kapot bij optredens maar heb er nooit last van dat mijn stokken alle kanten op vliegen. Ik blijf nog wel eens ergens onder haken als ik niet genoeg tijd heb om de kit fatsoenlijk op te bouwen, maar verder heb ik daar zelden last van.

Elke dag even 30 minuten rudiments en single strokes oefenen dan verdwijnen al die problemen waarschijnlijk wel na verloop van tijd. Als je verkrampt word het alleen maar erger, leren ontspannen is belangrijk.

Maar oke als handschoenen ineens alles oplossen zou ik er verder ook niet al te moeilijk over doen.


Ik weet niet wat het is.. Ik had jaren terug wat problemen met mijn techniek aangezien ik binnen notime blaren had. Flink aan gewerkt (en in de tussentijd handschoenen gebruikt) en van die blaarvorming ben ik zo goed als af, maar nu dit weer... Ik zweet sowieso al snel, maar wat er van mijn handen afgutst tijdens een show.. Niks met zenuwen oid te maken (dat las ik ook veel), daar heb ik weinig last van.

En precies, ik vind het wel best met handschoenen. Wilde daar eigenlijk niet permanent aan want "het ligt aan je techniek", "echte mannen drummen door de blaren heen" en "jezus wat gay". Zal allemaal best wel, maar ik heb echt geen zin meer om het wiel opnieuw uit te vinden aangezien dit perfect voor me werkt. Al probeer ik eerst nog een paar andere sticks om te zien of dat me wellicht verder helpt.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-04-2017 19:55 by Snaack Profiel van Snaack

I'm with team Sjon als ik het zo hoor. Wellicht dat je nog buitenproportioneel "bewust" gefocust bent op je techniek doordat je in verleden zo hard aan je blaar-problemen hebt gewerkt, en dat je daardoor niet helemaal natuurlijk je stokken vast houdt? Dus kortom, dat je nu nog iets te actief probeert niet te verkrampen, niet te knijpen en probeert te ontspannen met als gevolg dat de stokken uit je vingers glippen.

Zou zeker proberen of elke dag braaf een kwartier tot een half uur stoktechniek studeren helpt.

Ik weet niet hoe goed jij met finger control bent? Ik ben dat nu al een tijd vrij braaf aan het studeren en dat is geweldig voor je feel, net alsof er op een gegeven moment elastiek uit je vingers aan je stokken vastgroeit.

Stokken gaan vermoedelijk woensdag op de post btw!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 03-04-2017 22:51]


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 03-04-2017 22:49 by Lampje Profiel van Lampje

wat betreft grip en blaren :
Vic Firth griptape. En dan niet om de stokken, maar om je indexvinger, het dikste kootje.

Maar er zal vast wel een veel duurdere oplossing zijn die veel hipper is.

Ohja, vroeger ook nog wel eens zildjian drummer powder geprobeerd voor meer grip. Busje gewone talkpoeder, maar dan voor 10 piek ipv 75 cent. Ik vond dat ook niks trouwens, op gegeven moment wordt dat een plakkerige klonterige witte substantie. En dat aan je handen.... Zag er wel verdacht uit, hahaha.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 03-04-2017 22:50]


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-04-2017 22:58 by Snaack Profiel van Snaack

Ach, je kunt in ieder geval zeggen dat je met een stokje bezig was.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 03-04-2017 23:11 by Sjon Profiel van Sjon

@ Snaack

Bedoel je finger control vanuit french grip of vanuit American/German?

Ik ben een tijdje geleden namelijk begonnen met echt finger control vanuit French grip te oefenen. In het begin bakte ik er echt niks van, vooral met links niet, vet gekke scheve klauw, haha. Maar het begint er nu eindelijk een beetje normaal uit te zien en er komt ook al iets meer snelheid in.

Als ik op de ride of op mijn rechter floor speel heb ik heel vaak mijn duim op de stok, french grip dus, ben het daarom maar eens echt gaan oefenen. Ook als ik met links op mijn linker floor sla is het een meer economische beweging om je hand/arm te draaien ipv je hele arm te bewegen om maar je German grip te behouden. Maar met links had ik daar helemaal geen kracht in, omdat ik uberhaupt niet met french grip kon spelen.

Ik ben ook nog steeds geen held in de paradiddle, meestal pers ik er met moeite 180 bpm uit, maar daarboven word het echt problematisch. De doubles met links zijn eigenlijk het grote probleem.

Jaja, mooi man, drummen


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-04-2017 23:56 by Snaack Profiel van Snaack

In eerste instantie deed ik het extreem geïsoleerd (en langzaam) met open handen, palm naar beneden, vinger voor vinger om de feel te pakken te krijgen. Pink is echt niet te doen, de rest wel.

Toen de feel er een beetje in begon te komen voelde het natuurlijk om fingercontrol met Franse grip te spelen. Althans. Dat is wat ik denk dat ik doe.

Naarmate mijn vingers sterker worden merk ik dat ik overal meer controle krijg. Vooral in posities waarin het gemakkelijk is om Frans te spelen merk ik enorm verbetering in tempo en controle (ride, floors).

Ik suck hard in mijn rudiments maar het gaat wel steeds minder kut. Ik ben bijna 40 dus dat mocht goddomme ook wel een keer. (drum "pas" 15 jaar maar ok..)

Idd mooi man, dat drummen.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 04-04-2017 0:24 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 3 april 2017 19:55 schreef Snaack het volgende:
I'm with team Sjon als ik het zo hoor. Wellicht dat je nog buitenproportioneel "bewust" gefocust bent op je techniek doordat je in verleden zo hard aan je blaar-problemen hebt gewerkt, en dat je daardoor niet helemaal natuurlijk je stokken vast houdt? Dus kortom, dat je nu nog iets te actief probeert niet te verkrampen, niet te knijpen en probeert te ontspannen met als gevolg dat de stokken uit je vingers glippen.

Zou zeker proberen of elke dag braaf een kwartier tot een half uur stoktechniek studeren helpt.

Ik weet niet hoe goed jij met finger control bent? Ik ben dat nu al een tijd vrij braaf aan het studeren en dat is geweldig voor je feel, net alsof er op een gegeven moment elastiek uit je vingers aan je stokken vastgroeit.

Stokken gaan vermoedelijk woensdag op de post btw!


Sterker nog, ik ben ook with Team Sjon, hehe.. Maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin meer om weer mijn hele techniek overhoop te gooien: ik wil gewoon drummen Misschien heel kansloos, maar na al dat gekloot met die blaarvorming vind ik het eigenlijk wel een beetje best zo. Geniale hobby, speel te gekke shows, heb een fijne band, en ach, als die handschoenen (waar het dan ook aan moge liggen) dan het enige zijn dan kan ik daar wel mee leven. Als ik nou keihard zou verkrampen o.i.d. dan was het wat anders..

Ik heb nu een fijne losse grip, geen last van blaren, en ach, met dat zweten leer ik wel leven Dan wel met nieuwe stokken, dan wel met handschoenen. Lees het overigens vaker, drummers met vliegende zweetstokken. Ben niet alleen gelukkig

En tof! Volgende week meteen mee repeteren


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 04-04-2017 1:38 by Sjon Profiel van Sjon

Je hoeft je hele techniek ook niet overhoop te gooien, denk ik Het gaat er meer om dat je elke dag speelt en meer ontspannen kan spelen.

Een goede is spelen met een tijdlimiet. Ben ik laatst ook mee begonnen, op 180 bpm een minuut lang 16en single strokes, in het begin ga je stuk maar als je dit een paar dagen achter elkaar aan doet merk je meteen al een groot verschil.

quote:
Op 3 april 2017 23:56 schreef Snaack het volgende:
Naarmate mijn vingers sterker worden merk ik dat ik overal meer controle krijg. Vooral in posities waarin het gemakkelijk is om Frans te spelen merk ik enorm verbetering in tempo en controle (ride, floors).



Ja precies, dat ja.

Mijn rechter pink wil wel in z'n eentje, m'n linker nog niet echt, maar er zit gematigd vooruitgang in



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-04-2017 0:02 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 april 2017 1:38 schreef Sjon het volgende:
Je hoeft je hele techniek ook niet overhoop te gooien, denk ik Het gaat er meer om dat je elke dag speelt en meer ontspannen kan spelen.

Een goede is spelen met een tijdlimiet. Ben ik laatst ook mee begonnen, op 180 bpm een minuut lang 16en single strokes, in het begin ga je stuk maar als je dit een paar dagen achter elkaar aan doet merk je meteen al een groot verschil.


Grappig, ik ben zelf onder andere ook op die manier aan het trainen de laatste maanden. Dat werkt echt fantastisch!!

Elke dag een kwartiertje op een pad singles rammen en binnen een maand heb je al veel beter stokgevoel, ben je sneller, strakker en houd je het langer vol.

En nogmaals, ik wou dat ik 10 jaar geleden met de vingers was begonnen - wat een enorm verschil maakt dat zeg.

Probeer het, Ethereal, het hebben van meer controle maakt drummen nog leuker toch!

quote:

Ja precies, dat ja.

Mijn rechter pink wil wel in z'n eentje, m'n linker nog niet echt, maar er zit gematid vooruitgang in




Zal je vriendin leuk vinden

Hier het omgekeerde probleem, maar dat komt door 25+ jaar gitaar spelen. De vingers van mijn linkerhand zijn hierdoor veel sterker ontwikkeld dan rechts.

Net gerepeteerd. Soms heb je van die dagen dat alle debiele dingen die je in je hoofd hebt zitten er geloofwaardig uitkomen. Vandaag was zo'n dag. Heerlijk geramd dus. Blij


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 05-04-2017 16:29 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Oké. Stokken mee naar huis genomen, en deze week maar eens met singles-sessies beginnen dan maar...

Eens zien waar ik dat oefenpadje heb gelaten...


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 12-04-2017 14:46 by Sjon Profiel van Sjon

Deze metronoom is handig trouwens, kan je een timer instellen.

https://itunes.apple.com/us/app/metronome-tempo-lite/id599833596?mt=8


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 12-04-2017 20:07 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 12 april 2017 14:46 schreef Sjon het volgende:
Deze metronoom is handig trouwens, kan je een timer instellen.

https://itunes.apple.com/us/app/metronome-tempo-lite/id599833596?mt=8


Thanks, eens bekijken! Gebruik nu Polynome, die heeft ook de functie dat je hem een paar maten kunt laten muten, relaxed om te kijken hoe strak je tussentijds blijft. Best confronterend in het begin, hehe.. Toffe app.

Snaack, nogmaals thanks voor de stokken man!





Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 12-04-2017 20:16 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Godver, die oefening die hier gepost werd om alleen 16en te spelen met een hand voor een minuut lang valt vies tegen.

Viel voor mezelf ook best door de mand, dacht dat ik mn stokken redelijk ok vast had, maar mn linkerhand is best beroerd stiekem


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 12-04-2017 20:20 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 12 april 2017 20:16 schreef Deceptikoen het volgende:
Godver, die oefening die hier gepost werd om alleen 16en te spelen met een hand voor een minuut lang valt vies tegen.

Viel voor mezelf ook best door de mand, dacht dat ik mn stokken redelijk ok vast had, maar mn linkerhand is best beroerd stiekem


Dát, ja. Ik dacht ook dat dat een makkie zou zijn omdat ik in een Nirvana-tribute drum en veel fills daar gewoon 16-en op de snare zijn, op redelijk tempo. Dit was toch wel even andere koek, al moet ik zeggen dat ik mijn oefenpadje niet kan vinden en bij gebrek daaraan op een stoel heb zitten tikken. Kuthoogte, en nauwelijks rebound, maargoed, ik dacht dat als me dat zou lukken dat ik uiteindelijk op een snare helemaal zou gaan vliegen. Volgende week toch even langs de drumzaak om een padje te halen.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 12-04-2017 20:48 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Ik heb het geluk dat ik een ruimte thuis heb voor mn drumstel, dus gewoon op de snare oefenen.

Maar ik doe behoorlijk veel met blast beat, en dat gaat me opzich vrij ok af, maar dit klonk echt waardeloos.

Ben wel benieuwd hoe het na een week dit erbij oefenen gaat voelen


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen