IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-04-2017 21:08 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 12 april 2017 20:07 schreef Ethereal het volgende:
Snaack, nogmaals thanks voor de stokken man!






Hehe, cheers dude, ramze!!!


quote:
Op 12 april 2017 20:16 schreef Deceptikoen het volgende:
Godver, die oefening die hier gepost werd om alleen 16en te spelen met een hand voor een minuut lang valt vies tegen.

Viel voor mezelf ook best door de mand, dacht dat ik mn stokken redelijk ok vast had, maar mn linkerhand is best beroerd stiekem



quote:
Op 12 april 2017 20:20 schreef Ethereal het volgende:
Dát, ja. Ik dacht ook dat dat een makkie zou zijn omdat ik in een Nirvana-tribute drum en veel fills daar gewoon 16-en op de snare zijn, op redelijk tempo. Dit was toch wel even andere koek, al moet ik zeggen dat ik mijn oefenpadje niet kan vinden en bij gebrek daaraan op een stoel heb zitten tikken. Kuthoogte, en nauwelijks rebound, maargoed, ik dacht dat als me dat zou lukken dat ik uiteindelijk op een snare helemaal zou gaan vliegen. Volgende week toch even langs de drumzaak om een padje te halen.


Yeap, nare oefening maar dat het naar is toont gelijk het nut er van aan. ;-)

Doe dit braaf elke dag 10-15 minuten en binnen een maand is het verschil enorm!


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 13-04-2017 0:05 by Sjon Profiel van Sjon

In een paar dagen al, ik merk het tenminste vrij snel.

Trouwens hoezo 16en met 1 hand, gewoon single strokes RL spelen toch.

Ik speel sowieso veel symmetrische oefeningen, een beetje gelijk de handen trainen

Dingen zoals dit:

RLRRLL RLRRLL RLRR - LRLLRR LRLLRR LRLL
RLRLRR LRLRLL RLRR - LRLRLL RLRLRR LRLL

En deze:




[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 13-04-2017 0:15]


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 13-04-2017 0:07 by Sjon Profiel van Sjon

Een noot met een streepje er doorheen is trouwens een double, dus RRLLRLLR - LLRRLRRL maar dan de flams er nog bij.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 14-04-2017 16:57 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/



De drumperformance op de laatste Sepultura-plaat is echt fenomenaal! Eloy Casagrande is een eindbaas!



Sjon
Usericon van Sjon
Posted 14-04-2017 17:12 by Sjon Profiel van Sjon

Zeker, een van de betere drummers van de laatste tijd. Zelfs ik heb het wel gezien met al die lui die allemaal op lichtsnelheid spelen en verder niks toe te voegen hebben.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-04-2017 23:19 by Lampje Profiel van Lampje



https://www.youtube.com/watch?v=e1PPyHWut7k

Ken en Krimh zeggen allebei wat ik al jaren denk. : Ik haat oefenen, laat me gewoon spelen !


lampje


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 16-04-2017 21:17 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Nu al een aantal dagen die oefening met die 16en aan het doen, en ik merk nu echt al verschil Ik snap alleen niet hoe ik die flans erin moet doen die in dat stukje staat wat Sjon postte

Zowieso nu ik weer elke dag kan en doe oefenen gaat het steeds lekkerder.

Hoe hebben de heren hier de voeten staan trouwens? Ik merk dat als ik mn hielen omhoog heb dat ik veel gecontroleerder en harder, en sneller kan spelen. Nu heb ik mn kruk volgens een hoop mensen behoorlijk hoog staan, maar het is niet iets wat heel veel moeite kost om te doen/aan te leren tijdens het spelen. Ga ik mezelf foppen met mezelf dit aanleren of niet? (ik heb nooit les gehad, gewoon drumstel gekocht, band gezocht en gas erop)


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-04-2017 23:01 by Snaack Profiel van Snaack

Alleen als het echt hard moet speel ik heels up. Dan stamp ik met het bovenbeen zeg maar. Dat doe ik alleen met hele heavy en niet al te snelle shit zoals sludge.

Verder speel ik altijd heels down met redelijk ontspannen bovenbenen.

Het omslagpunt been - enkel ligt bij mij rond de 190 BPM gok ik zo. Onder de 190BPM speel ik dus heels down vanuit de benen, boven de 190BPM heels down vanuit de enkels.

Edit: qua zitpositie is mij altijd het volgende geleerd: bovenbenen horizontaal. Onderbenen onder een hoek van 90 graden. Kruk op een dusdanige hoogte dat je voeten als je ontspannen in balans zit net de pedalen raken. Dan voelt het heel natuurlijk om heels down te spelen. Daarmee bedoel ik niet dat je hielen op de grond staan - ze zweven er net boven.

Balans is KEY. Als je moet forceren krijg je geheid blessures. (been there..)



[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 16-04-2017 23:07]


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 16-04-2017 23:10 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Tsja, ik doe veel metal, dus blast beats en dubbel bas. En uiteraard moet het snel, want anders is het geen metal.

Zonder gekheid, ik speel nu bijna geen langzame stukken. Tenminste, ze zijn wel langzaam, maar niet voor mij zeg maar, ik blijf gewoon lekker doorrammelen in 16en terwijle de rest lekker een of twee keer aanslaat...

Merk dat het ook dan makkelijker is om mn voet omhoog te laten staan, heb het gevoel dat ik dan nauwkeuriger speel.

edit: Ik zit wel gebalanceerd, mn onderbenen staan recht naar beneden, maar mn bovenbenen zitten schuin naar beneden. Vanmaf dag een zo gezeten, scheelde voor mijn gevoel heel mn been naar boven duwen iedere keer. Of ja, schuin naar beneden, ik zit iig niet in 90 graden, maar hoger

[Dit bericht is gewijzigd door Deceptikoen op 16-04-2017 23:13]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-04-2017 23:26 by Snaack Profiel van Snaack

Ik snap wel wat je doet, je speelt met je voet redelijk omhoog gekanteld zodat je met de bal van je voet kunt spelen. Been there. Dat voelde toen lekker en gaf me een vals gevoel van controle.

Echter moet je om die beweging te kunnen maken allemaal spieren aanspannen die (redelijk) ontspannen zouden moeten zijn, zoals je buik, heup, buigspieren, bovenbenen.

Ik speelde een jaar of 10 geleden exact zo en heb er een zware blessure door gekregen (ontstoken buigspieren.. paar maanden niet kunnen drummen..)

Trust me. Leer jezelf een andere techniek aan want dit gaat huilen worden.

Ook speel je zo te horen uitsluitend uit je benen, boven bepaalde tempo's gaat dat niet meer en moet je echt je enkels gaan gebruiken.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 16-04-2017 23:29 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Dat dus ja, vandaar mn vraag. Vanaf morgen maar goed opletten om af te leren. Die hoogte blijft wel zo, mn voet hangt ontspannen op mn pedaal zoals je beschrijft.

Ik gebruik mn enkels ook wel om te spelen hoor, anders ga ik kei kapot op snelheid, ben ook erg bezig met ankle motion


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-04-2017 23:42 by Snaack Profiel van Snaack

Maar weer eens een foto van mijn speelgoed.





Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 16-04-2017 23:44 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Nice, gave kleur ook.

Hangt daar trouwens een cowbell? Die moet ik ook nog een keer scoren, al is het alleen maar om al mn blasts daarop te doen. Need more cowbell!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-04-2017 23:49 by Snaack Profiel van Snaack

Nee, ik denk dat je mijn vibraslap ziet die op de grond ligt.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 16-04-2017 23:54 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Ik doelde eigenlijk op dat ding bij je hihat.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-04-2017 0:04 by Snaack Profiel van Snaack

LOL. Dat is mijn metronoom. Beter sla ik daar niet al te hard en te vaak op :D


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 17-04-2017 13:02 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Vette set man, lekkere setup lijkt me! Rack niks voor je? Het is dat ik heb gedownsized en dat het bij onze band nergens op lijkt, maar vond het zeker met optredens ideaal. Neerzetten, ophangen en meppen!

Stokken bevallen tot zover prima trouwens! Afgelopen zaterdag tijdens een gig nog niet aangedurfd, maar doe er nu mijn singles-oefeningen mee en qua gewicht(-sverdeling) en dikte gaat het prima! Eerstvolgende repetitie even voor het echie


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-04-2017 15:04 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 april 2017 13:02 schreef Ethereal het volgende:
Vette set man, lekkere setup lijkt me! Rack niks voor je? Het is dat ik heb gedownsized en dat het bij onze band nergens op lijkt, maar vond het zeker met optredens ideaal. Neerzetten, ophangen en meppen!


In het verleden een rack gehad. Ik speelde toen nog met 2 kicks dus dat kon eigenlijk ook echt niet anders, zeker niet met zoveel koper. Superhandig ja!

Racks zijn super praktisch maar vind ik echt super lelijk, haha. Het is zo een gepuzzel maar het gaat wel. Ik sta op het moment ook niet veel op de planken dus het vloeken blijft relatief beperkt.

Ik overweeg echter om mijn 22" * 20" toch weer te vervangen met 2 22" * 16" kicks en kan ontkom ik er niet aan weer een rack te gaan gebruiken.

quote:
Stokken bevallen tot zover prima trouwens! Afgelopen zaterdag tijdens een gig nog niet aangedurfd, maar doe er nu mijn singles-oefeningen mee en qua gewicht(-sverdeling) en dikte gaat het prima! Eerstvolgende repetitie even voor het echie


Nice. Dan zijn ze ook al een beetje "ingespeeld", ik hoop dat je er baat bij hebt!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 17-04-2017 15:09 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 17 april 2017 15:04 schreef Snaack het volgende:
In het verleden een rack gehad. Ik speelde toen nog met 2 kicks dus dat kon eigenlijk ook echt niet anders, zeker niet met zoveel koper. Superhandig ja!

Racks zijn super praktisch maar vind ik echt super lelijk, haha. Het is zo een gepuzzel maar het gaat wel. Ik sta op het moment ook niet veel op de planken dus het vloeken blijft relatief beperkt.

Ik overweeg echter om mijn 22" * 20" toch weer te vervangen met 2 22" * 16" kicks en kan ontkom ik er niet aan weer een rack te gaan gebruiken.



Nice. Dan zijn ze ook al een beetje "ingespeeld", ik hoop dat je er baat bij hebt!


16" diep ja? Hoezo dat? Ik zou echt niet lager dan 18" willen gaan.. Die 20" Tama die ik hiervoor had klonk als een kanon! Nu een 18", maar holy balls, dat eiken knalt echt als een malle.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-04-2017 15:19 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 april 2017 15:09 schreef Ethereal het volgende:
16" diep ja? Hoezo dat? Ik zou echt niet lager dan 18" willen gaan.. Die 20" Tama die ik hiervoor had klonk als een kanon! Nu een 18", maar holy balls, dat eiken knalt echt als een malle.


Qua klank is mijn 22" * 20" de allervetste kick die ik ooit gehad heb. Gruwelijk vet en abnormaal veel sublaag.

Echter vind ik het spelgevoel ruk. Je moet zoveel lucht verplaatsen dat het niet echt strak aanvoelt. Ik worstel daar al mee sinds ik de kit heb (zie eerder in dit topic)

Voor het spelgevoel zou ik het liefst op een 20" * 16" spelen maar dat kost me wel erg veel laag. 22" * 16" vind ik een goed compromis.

Als ik de overstap ga maken denk ik echter dat ik mijn 22" * 20" wel hou. Ik zou namelijk heel graag sludge/ postmetal achtige shit spelen en dan komt die kick enorm van pas.

Dan ga ik voor een minimale set: kick, 2 floors, hihat, ride en mijn 2 enorme crashes (19" en 20").

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 17-04-2017 15:19]


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 17-04-2017 21:49 by Sjon Profiel van Sjon

Hoezo heb je met 2 kicks een rack nodig, gewoon veel multiklemmen en zoveel mogelijk aan een stand hangen. Alleen als je 3 toms gecentreerd boven je bassdrums wilt hangen wordt het wat moeilijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 17-04-2017 21:59]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-04-2017 21:54 by Snaack Profiel van Snaack

Ik heb het wel geprobeerd zonder rack. Veel booms in de uiterste stand, anders ging het niet. Niet zo stabiel voor mijn gevoel. Met een rack is de plaatsing van toms en bekkens veel gemakkelijker vind ik.

Maar, nogmaals, ik vind alle racks kankerlelijk en ben geen traditional spelende progmetalnicht dus ik probeer het gebruik ervan te voorkomen


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 17-04-2017 22:13 by Sjon Profiel van Sjon

Ik heb ze zo dat de stand altijd in balans is. Als ik ergens een bekken minder op zou hangen zou de stand uit balans zijn, maar nu staat het allemaal superstevig.



Ik heb thuis een pearl rack staan, maar ik vind voor live stands misschien toch wel handiger. Een rack is alleen ideaal als je hem gewoon in het geheel achter in een trailer kan drukken, dat in en uit elkaar halen kost me ongeveer net zoveel tijd als met stands.

[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 17-04-2017 22:14]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-04-2017 22:27 by Snaack Profiel van Snaack

Ik durf dat echt niet met grotere/ zwaardere bekkens. In de loop der tijd ben ik dan ook minder met clamps en armpjes en meer met losse booms gaan spelen.

Het staat wel breed en het is ff puzzelen voordat alles goed staat, maar het staat orkaanbestendig. Hou ik van.

Ik sleep me natuurlijk wel een dwarslaesie aan ijzerwaren.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-04-2017 22:32 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 april 2017 22:13 schreef Sjon het volgende:
Ik heb thuis een pearl rack staan, maar ik vind voor live stands misschien toch wel handiger. Een rack is alleen ideaal als je hem gewoon in het geheel achter in een trailer kan drukken, dat in en uit elkaar halen kost me ongeveer net zoveel tijd als met stands.


Mja. Dat is wel zo natuurlijk. Toen ik nog met rack speelde haalde ik voor het transport de bekkens er wel af, de rest liet er aan zitten. Dat was door 1 persoon niet te tillen overigens.

Ik vond het wel handig om voor een show mijn kit al helemaal op te kunnen bouwen en dan zo op het podium te zetten maar ik ken de luxe van het opbouwen op een verrijdbare drumriser niet.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen