IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
Sjon
Usericon van Sjon
Posted 14-08-2017 21:31 by Sjon Profiel van Sjon

Ik heb van mijn drums ook altijd alleen maar bassdrum(trigger) op mijn in ears, als ik er meer op zet word het alleen maar een grote brij waardoor vaak het volume ook omhoog moet. Nu kan ik het volume altijd zo laag mogelijk houden.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-08-2017 21:43 by Snaack Profiel van Snaack

Same. En sowieso snap ik ook niet waarom zo'n drum fill op standje orkaankracht moet staan.

Als ze aan mij vragen hoe ik mijn monitor geluid wil zeg ik meestal "zachter!!" En dat terwijl ik een aardige hard hitter ben hahaha


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 15-08-2017 18:11 by Sjon Profiel van Sjon

Ik hoef met een normale monitor alleen veel bassdrum en wat gitaar. Heb een tijdje geleden ook een show gespeeld waarbij de monitor het pas halverwege het 3e nummer deed van de 4, gaat op zich wel prima maar als je af en toe op een gitarist moet invallen is het toch wat kut.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-08-2017 21:25 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Mijn favo percussionist / drummer, Trilok Gurtu in actie. Waarbij de eerste clip één van de beste concerten ooit voor mij persoonlijk is dat ik tientallen keren op VHS heb teruggezien







When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-08-2017 21:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik vind m niet alleen maar de vervanger van... ik vind m geweldig



When your people matter, menstrual health matters


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 15-08-2017 21:55 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Van wie of waar is hij de vervanger?

Ik vind het ontzettend knap wat ie doet, maar ik wordt er helemaal gestoord van. Veel te druk en moeilijk voor me.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 15-08-2017 21:59 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 15 augustus 2017 21:55 schreef Deceptikoen het volgende:
Van wie of waar is hij de vervanger?



Matt Garstka is de drummer van Animals as Leaders en de opvolger van Navene Koperweis.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 15-08-2017 21:59]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-08-2017 22:04 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

De vorige 2 drummers. Vooral die eerste, heeft nogal een naam (zit nu vlgs mij nog steeds bij Periphwry). Maar ik vind deze Mart ook echt te gek.


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-08-2017 16:47 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 15 augustus 2017 21:39 schreef Fusion het volgende:
Ik vind m niet alleen maar de vervanger van... ik vind m geweldig




Heel erg gaaf zeg. Wat een souplesse en flow, echt te gek!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-08-2017 16:51 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 15 augustus 2017 22:04 schreef Fusion het volgende:
De vorige 2 drummers. Vooral die eerste, heeft nogal een naam (zit nu vlgs mij nog steeds bij Periphwry). Maar ik vind deze Mart ook echt te gek.


Klopt. Matt Halpern. Hij was de eerste drummer van AAL.

Ook een held. Heb deze hier al eens gepost maar ik vind dit zo'n genot om te zien en horen, ook zo'n geweldige feel en flow.



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 24-08-2017 9:00 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Zo, drumkit compleet! Kwam eindelijk een Oak Custom snare en dezelfde kleur als de rest van mijn kit tegen... Happy camper



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-08-2017 13:14 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 13 augustus 2017 10:30 schreef Snaack het volgende:
Ik heb na enig overpeinzen een Roland TM2 gekocht. Afgezien van mijn kick ga ik er ook een triggerpedaal op aansluiten. Dan heb ik 2 bassdrum sounds. Het past erg goed bij mijn band als ik bijv ook zo'n dikke discobass kan spelen.

En het lijkt me ook erg tof om samples in te kunnen starten voor/ tijdens nummers.

Ik ga de komende tijd aan de slag om samples te maken. Mijn Slate drumlib gaat vast goed van pas komen.


Godverdomme, wat vet!!! Wat een fijne module, eenvoudig in het gebruik, werkt perfect en klinkt goed.

Ik heb inderdaad nog een extra bassdrum pad aangesloten voor de elektro-bass, dat werkt super goed bij mijn band

Het switchen van bassdrumpedaal is wel nog even wennen. Het tweede rechterpedaal staat onder mijn floor, omdat het een verticale trigger is (ligt op de grond) paste hij niet naast mijn gewone bassdrumpedaal.

Mijn broer heeft zo ongeveer aan museum aan vette analoge synths in zijn studio (zoals een originele TR909), ik denk dat ik daar wat fijne elektro-samples ga maken.

Happy camper!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-08-2017 13:16 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 augustus 2017 9:00 schreef Ethereal het volgende:
Zo, drumkit compleet! Kwam eindelijk een Oak Custom snare en dezelfde kleur als de rest van mijn kit tegen... Happy camper




Nice. Vette kit, prijs-kwaliteit verhouding is bijna niet te kloppen.

Ik ben hard aan het overwegen een Van Kleef te gaan kopen, wat een prachtige apparaten zijn dat:

http://www.vkdrums.com/store.html


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 24-08-2017 14:59 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 24 augustus 2017 13:16 schreef Snaack het volgende:
Nice. Vette kit, prijs-kwaliteit verhouding is bijna niet te kloppen.



Je ziet ze niet veel, die eiken kits, maar het klinkt me een partijtje dik, echt niet normaal. Wát een punch...

En de tering, die VK-snares zijn wel behoorlijk kwijlwaardig ja


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 09-09-2017 19:19 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/




WMP
Usericon van WMP
Posted 09-09-2017 19:26 by WMP Profiel van WMP

Wat enorm saai.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-09-2017 19:29 by Staalman Profiel van Staalman

+1.. dodelijk saai zelfs.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 09-09-2017 19:41 by Sjon Profiel van Sjon

Je zou het saai kunnen noemen maar hoort een beetje bij de stijl van de muziek vind ik. Af en toe vind ik lekker eentonig juist wel vet.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-09-2017 23:36 by Snaack Profiel van Snaack

Nou. Ik heb hier al veel zitten zeiken over het maar niet kunnen temmen van de 20" diepe bassdrum van mijn "nieuwe" kit.. Ik heb hem nu ruim 3 jaar en zit er al die tijd al mee te kutten.

Ik heb van alles geprobeerd. Een Sonitus Kicker erin gezet, mijn Speed Cobra toch maar weer weggedaan voor de oude vertrouwde Iron Cobra, met het vel zitten rommelen.

Niets geeft me de feel en precisie die ik nodig heb.

Van het weekend bij wijze van uitzondering een show gespeeld op een andere kit, een 22" * 16" kick met zo'n nare Emad er op. Super strakke feel.. En alles waar ik sinds ik die nieuwe kit heb mee worstel kwam er moeiteloos uit.

FUCK. Het is dus toch de extra lucht die ik moet verplaatsen waar ik zo'n moeite mee heb. (snelle singles met powerslide, triolen met de twin etc).

Verder: de finish (smokey indigo burst) is bij daglicht prachtig maar op het podium zie je eigenlijk geen reet van. Zonde.



Ook heb ik sonisch helemaal niet zoveel plezier van mijn Starclassic als ik gedacht had. Laatst een a-b test gedaan met een Superstar (1 tom vervangen door een Superstar) en het verschil was amper hoorbaar.. Laat staan door een PA..

Dus.. Ik ga iets anders kopen. Ik neig naar een 22" * 16" bassdrum om nu echt verzekerd te zijn van een strakke feel. 22" * 18" is nog te overwegen.

"Maar dan mis je zoveel laag t.o.v. die 20" diepe bassdrum!!". True. Als je onversterkt speelt valt dat vast op.

Ik ga denk voor een 1 up - 2 down, dat vind ik toch de lekkerste setup. Ik ben nogal lang en die kloterige linker tom hangt eigenlijk altijd precies waar ik mijn snare wil hebben.

En, fuck de mooie handgespoten finishes en de dure houtsoorten, het wordt gewoon een leuke middenklasser met een sparkle wrap of iets. Ziet er op het podium ook beter uit.

De laatste tijd raak ik verder ook wat uitgekeken op mijn bekkens. Ik speel al 15 jaar op Paiste maar ik vind ze ineens wel erg droog en dun. Het is echt hard werken om ze "open" te krijgen. Ik speel ook veel meer met techniek dan vroeger dus dat heeft er vast iets mee te maken. (lees -> ik "veeg" ze in plaats van dat ik ze naar de tyfus sla zoals vroeger)

De laatste jaren heb ik steeds meer drummers die ik tof vind op Meinl zien gaan spelen, misschien moet ik dat maar eens proberen. Of Zildjian K-Customs. Of Sabian HHX. Of of of.

Ik voorzie een tripje naar Musik Produktiv om daar een dag lang shit uit te gaan proberen.

En dat net toen ik dacht helemaal klaar te zijn, hahahahaha.

Mooi man, dat drummen.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 11-09-2017 23:52]


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 12-09-2017 1:34 by Sjon Profiel van Sjon

Al die veel te diepe bassdrums, ziet er leuk uit maar doe mij maar gewoon 16" diep.

Je kan ook eerst even naar Rotterdam drum department, die heeft ook wel een aardig aanbod. De 2 keer dat ik naar musik produktiv geweest ben hadden ze net niet wat ik wilde hebben.

Tegenwoordig check ik op youtube wat ik wil hebben en dan bestel ik het gewoon, nog nooit een miskoop gehad. Anders moet ik ook helemaal naar Marburg in Duitsland, daar is de Zildjian showroom van Musik Meyer/M&T.

Ik was trouwens nog op die Zildjian Experience in Rotterdam, Paul Francis gaat misschien een 20" reverse china voor me maken. Maar even afwachten wat er daadwerkelijk van terecht komt, maar zou wel supervet zijn. Hij had eerder al een 17 en een 19 gemaakt.




Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 12-09-2017 8:45 by Dweller Profiel van Dwellerhttp://www.kong.nl

quote:
Op 11 september 2017 23:36 schreef Snaack het volgende:

De laatste jaren heb ik steeds meer drummers die ik tof vind op Meinl zien gaan spelen, misschien moet ik dat maar eens proberen. Of Zildjian K-Customs. Of Sabian HHX. Of of of.

Meinl is te gek inderdaad, daar lijkt maar geen einde te komen aan de reeks goed klinkende spullen. Ik speel zelf al een aantal jaar op Amedia, die experimenteren iets minder dan Meinl, maar klinken ook super. Welicht leuk om eens te checken, kijk maar ff.

Naar mijn smaak klinken beide merken sowieso een stuk fijner dan het gros van de Zildjians en Sabians die ik tot op heden heb bespeeld.

[Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 12-09-2017 9:09]


Vox Clamatis in Deserto


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-09-2017 12:52 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 12 september 2017 1:34 schreef Sjon het volgende:
Al die veel te diepe bassdrums, ziet er leuk uit maar doe mij maar gewoon 16" diep.


Ik heb hem gekocht voor het laag, maar dat is ook een wassen neus. Een techneut draait immers zo laag bij je kick. Meh.

Oplossing: ik ga hem waarschijnlijk in laten korten. Dan gaat de burst wel een beetje naar de klote maar so be it. Goedkopere optie dan een andere kit/ andere bassdrum.

quote:

Je kan ook eerst even naar Rotterdam drum department, die heeft ook wel een aardig aanbod. De 2 keer dat ik naar musik produktiv geweest ben hadden ze net niet wat ik wilde hebben.


Daar ben ik vaste klant, en Gijs is ook een vriend van me

Maar die bekkenstraat bij Musik Produktiv is wel compleet ziek. Ik zou het dan daar willen uitproberen en bij Gijs bestellen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-09-2017 13:03 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 12 september 2017 8:45 schreef Dweller het volgende:
Meinl is te gek inderdaad, daar lijkt maar geen einde te komen aan de reeks goed klinkende spullen. Ik speel zelf al een aantal jaar op Amedia, die experimenteren iets minder dan Meinl, maar klinken ook super. Welicht leuk om eens te checken, kijk maar ff.

Naar mijn smaak klinken beide merken sowieso een stuk fijner dan het gros van de Zildjians en Sabians die ik tot op heden heb bespeeld.


Mja, ik denk dat mijn smaak veranderd is. En zoals ik al zei mijn techniek ook, dan klinken en voelen je bekkens ook ineens heel anders.

Ze klinken zo droog en fris. Vroeger vond ik dat super, dat splash-achtige van die crashes van Paiste, "pssssssssssssht". Zelfs mijn 19" en 20" Line reflector full crashes klinken nog tamelijk fris.

Ik zou nu een wat complexer, donkerder geluid toffer vinden. Dunne, grote platen brons die lekker lang blijven resoneren en die snel aanspreken en soepel aanvoelen.





Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 12-09-2017 14:53 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Is inkorten dan echt de beste oplossing ja? Lijkt me ergens wel zonde... Lijkt me dat je voor deze set toch nog wel genoeg moet kunnen vangen om een toffe andere middenklasser te kopen? Zou daar zelf een beetje huiverig voor zijn, maar aan de andere kant, als 'ie verder goed bevalt... Benieuwd naar je bevindingen!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 12-09-2017 15:40 by Sjon Profiel van Sjon

2e hands sets leveren niks op. Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen